Estudi d’afluència, perfil dels visitants i grau de satisfacció dels clients Barcelona novembre 2004 Índex Pàgina 1. - Objectius. ..................................................................... 2 2. - Metodologia................................................................... 4 3. - Afluència de visitants. .................................................... 13 4. - Perfil sòciodemogràfic. .................................................. 20 5. - Hàbits de visita. ............................................................ 23 6. - Hàbits de compra. ........................................................ 28 7. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables........ 40 8. - Valoració dels comerços i serveis. ................................. 43 9. - Coneixement de la organització COR D’HORTA... .......... 44 10.- Conclusions. ................................................................... 45 1 1. - Objectius (I) Afluència  L’objectiu inicial és quantificar el flux de persones que visiten l’ Eix Comercial COR D'HORTA per mitjà dels principals paràmetres:  Accessos o punts principals d’ entrada al COR D’HORTA. Dia de la setmana.  Franja horària. 2 1. - Objectius (II) Perfil del visitant  El segon objectiu és definir:  Perfil sòciodemogràfic.  Hàbits de visita.  Hàbits de compra.  Zones de compra habitual i en èpoques especials.  Valoració i grau de satisfacció dels clients.  Coneixement de la organització COR D'HORTA. 3 2. - Metodologia (I) Afluència  La tècnica per a la quantificació dels visitants ha estat la d’observació amb comptador manual en 14 accessos peatonals i 4 accessos per bus. 1.- Dante – Lletres 10.- Peris Mencheta - Passeig Maragall 2.- Lisboa - Passatge La Tossa 11.- Llobregós - Passeig Maragall 3.- Baixada la Plana - Lisboa (Inclou sortida del Metro) 12.- Granollers - Passeig Maragall 4.- Pl. Eivissa - Horta (Inclou la sortida del Metro) 13.- Estoril – Dante 5.- Tajo – Passeig Maragall 14.- Can Mateu – Dante 6.- Santa Amàlia - Passeig Maragall 15.– Bus 1 (Mercat d’Horta) 7.- Sant Alexandre - Passeig Maragall 16.- Bus 2 (Tajo – Passeig Maragall) 8.- Petrarca - Passeig Maragall 17.- Bus 3 (Dante – Santa Joana d’Arc) 9.- Pitágoras - Passeig Maragall 18.- Bus 4 (Tajo – Baixada Mercat) (veure mapa annex) 4 2. - Metodologia (II) Lisboa - Ptge. La Tossa Baixada La Plana - Lisboa Mapa d’accessos 2 3 Plaça Eivissa - Horta Bus 4 4 Bus 1 Dante - Lletres 1 4 1 Bus 2 5 5 Tajo - Passeig Maragall Bus 3 Can Mateu - Dante Sta. Amàlia – Pg. Maragall Estoril - Dante St. Alexandre – Pg. Maragall Granollers – Pg. Maragall Llobregós – Pg. Maragall Petrarca – Pg. Maragall Peris Mencheta – Pg. Maragall 9 Pitàgoras – Pg. Maragall 5 2. - Metodologia (III) Afluència  El treball de camp es va realitzar en el següent període: 27 de setembre al 10 d’octubre de 2004 Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge 27 28 29 30 1 2 ----- 4 5 6 7 8 9 10  L’horari va anar tots els dies des de les 10 del matí fins a les 8 de la nit.  Els períodes van ser de 50 minuts extrapolant després a hores senceres. 6 2. - Metodologia (IV) Afluència  Fases de treball Classificació i Treball de Extrapolació Anàlisi selecció camp de la univers mostra mostra Es va comptar tot Classificació dels Comptar els accessos Extrapolació de les l’univers (14 accessos accessos en 3 Grups de la mostra dades del treball de peatonals i 4 per bus) (A, B, C) en base al 2 accessos Grup A camp a tots els 17 durant 1 dia. volum de persones 2 “ “ B accessos. 1 “ “ C 7 2. - Metodologia (V) Afluència  Després de comptar en tots els accessos, es va realitzar la classificació del mateixos en 3 grups, sobre la base del volum de persones comptades. Els grups i accessos son: GRUP - A - (màxim volum) GRUP - C - (volum mínim) 1. – Dante - Lletres. 6. – Santa Amàlia - Passeig Maragall. 2. – Lisboa – Passatge La Tossa. 13. – Estoril - Dante. 3. – Baixada La Plana - Lisboa. 14. – Can Mateu - Dante. 4. – Plaça Eivissa - Horta. 11. – Llobregós - Passeig Maragall. 8. – Petrarca – Passeig Maragall. GRUP - B - (volum mitjà) 17. – Bus 3. 9. – Passeig Maragall - Pitàgoras. 18. - Bus 4. 5. – Passeig Maragall - Tajo. 7. – Sant Alexandre – Passeig Maragall. 10. – Pg. Maragall - Peris Mencheta. 15. – Bus 1. 16. – Bus 2. 12. – Granollers – Passeig Maragall. 8 2. - Metodologia (VI) Afluència  Els accessos seleccionats com a mostra van ser:  Grup A 1. – Dante - Lletres. 2. – Lisboa – Passatge La Tossa.  Grup B 9. – Passeig Maragall - Pitàgoras. 16. – Bus 2.  Grup C 6. – Santa Amàlia – Passeig Maragall. 9 2. - Metodologia (VI) Afluència  Els dies i accessos analitzats van ser  Univers (18 accessos) 1 dia de treball  Mostreig  Grup A 2 accessos durant 12 dies més 1 diumenge  Grup B 2 “ “ 12 “ “ 1 “  Grup C 1 “ “ 6 “ “ 1 “  Sobre la base dels resultats dels 5 punts de la mostra, s’ extrapolen les dades de afluència a tot l’univers d’accessos (18 punts). 10 2. - Metodologia (IV) Perfil del visitant (I)  La tècnica utilitzada ha estat la d’entrevista personal amb qüestionari predefinit.  Es van realitzar en els 18 accessos al COR D’HORTA els mateixos dies que la fase de quantificar el número de visitants.  Els qüestionaris es realitzaren en català o castellà, segons l’idioma de l’ entrevistat.  El Target objectiu d’aquest estudi han estat individus de més de 14 anys, que accedien a l’Eix en l’horari definit (de 10 a 20 hores).  Abans de realitzar les entrevistes, es va efectuar un “test de qüestionari” telefònic a 100 persones residents en el COR D’HORTA i amb targeta client del mateix.  L'objectiu era validar el qüestionari perquè complís els objectius marcats.  Els resultats d'aquest test s'adjunten al final d'aquest informe. Recordar que les dades no són significatives estadísticament ja que la mostra va ser de només 100 persones. 11 2. - Metodologia (V) Perfil del visitant (II)  S’han realitzat un total de 805 entrevistes del target descrit.  La selecció dels entrevistats es va fer de forma “aleatòria”.  Amb aquesta mostra tenim un error mostral de +/- 3,5 % amb un nivell de confiança del 95,5 % i en el supòsit de màxima indeterminació (p=q=50 %). 12 3. - Afluència de visitants. (I) Total visitants en una setmana (1) 181.700 visitants Visitants per dia de la setmana (1) 30000 28.90027.500 27.500 27.200 28.000 28000 26000 24000 22.000 20.600 22000 20000 18000 16000 14000 12000 10000 Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge (1) Correspon a la mitjana de les 2 setmanes: Última de setembre i 1ª d’octubre - Horari de 10 a 20 hores 13 3. - Afluència de visitants. (II) Correlació habitants Eix COR D'HORTA vs número de visitants.  Cens del COR D'HORTA i zones properes (Any 2.001) 56.469 (*)  Nombre de visitants setmanal (segons l’estudi) 181.700  Mitjana diària de dilluns a diumenge (7 dies) (segons l’estudi) 25.957  % Residents a COR D'HORTA i zones properes (segons entrevistes) 84 % (**)  Nombre de visitants residents a COR D'HORTA (84% de 25.957) 21.804  % Cobertura Visitants vs Residents segons cens 38,61 % (*) Veure annexos de mapes i població. (**) Inclou COR D'HORTA (70%), més Guinardó, Valle Hebron, Gràcia i Nou Barris. Notes: La diferència pot explicar-se per: - Duplicació de visitants en el estudi de quantificació. - Cens no actualitzat. - Residents no contats en l’horari del estudi. - Residents que no tenen mobilitat cap a l’exterior del Eix. 14 3. - Afluència de visitants. (II annex) Mapes COR D'HORTA COR D’Horta i zones properes. Zones properes a Horta Gràcia Nou Barris Horta 15 3. - Afluència de visitants. (II annex) Població L'EIX de COR D'HORTA i zones properes. Códig Població % Població 160 7.602 100% 7.602 161 5.062 100% 5.062 162 2.919 100% 2.919 163 6.359 50% 3.180 164 5.805 50% 2.903 165 6.870 45% 3.092 HORTA 166 540 45% 243 155 3.893 25% 973 156 2.982 75% 2.237 157 7.880 75% 5.910 158 6.602 50% 3.301 159 7.156 25% 1.789 150 6.916 25% 1.729 151 6.132 25% 1.533 GUINARDO 152 8.480 25% 2.120 153 7.859 25% 1.965 VALLE 170 5.863 10% 586 HEBRON 171 11.605 20% 2.321 138 9.814 10% 981 139 8.031 10% 803 GRACIA 141 6.918 20% 1.384 142 3.653 15% 548 NOU 172 7.892 15% 1.184 173 9.364 10% 936 179 5.758 15% 864 Font: Cens any 2001 Ajuntament de Barcelona BARRIS 180 2.041 15% 306 16 TOTAL 56.469 Codi: Zones de recerca 3. - Afluència de visitants. (III) Distribució per hora del dia Nombre de visitants (milers) (1) Total visitants en una setmana (1) 181.700 visitants 45,57 28,6 25,5 21,7 19,3 20,0 17,8 18,6 12,4 10,3 7,5 0 10 a11 11 a 12 12 a 13 13 a 14 14 a 15 15 a 16 16 a 17 17 a 18 18 a 19 19 a 20 (1) Correspon a la mitjana de les 2 setmanes: Última de setembre i 1ª d’octubre - Horari de 10 a 20 hores 17 3. - Afluència de visitants. (VII) Extrapolació anual de visitants.  Per a realitzar la extrapolació anual ens hem basat en els següents paràmetres:  Estacionalitat de vendes per mesos de l’any. Dies de cada mes de l’estudi - setembre (4 dies) i octubre (8 dies). 25 Estacionalitat de vendes (1) 15,2 9,8 7,7 8,3 8,5 7,1 8,16,8 7,4 8,5 8,2 4,4 0 r r ç il g y l t e e e e ne br e ar r ai n liob osu ru g b ub r br br Ge e M A M J J A em ct em mF t v seO Se o eN D (1) Correspon a la mitjana de vendes de diversos sectors. Font: EIXOS COMERCIALS 18 3. - Afluència de visitants. (VIII) Extrapolació anual de visitants.  Sobre la base d’aquests paràmetres i segons els dies de la setmana considerats, obtenim: A - Sense diumenge. 8.583.200 visitants B - Amb diumenge 9.680.800 visitants 19 4. - Perfil sòciodemogràfic (I) Sexe Edad més de 65 Homes 11% 14 a 25 31% 28%45 a 64 Dones 22% 69% 26 a 44 39% (Base 805) (Base 805) Treballa o estudia a HORTA Classe social Alta 12% SI Mitjana Alta 27% 27% NO Mitjana 42% 73% Baixa 19% 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 805) (Base 805) 20 4. - Perfil sòciodemogràfic (II) Nacionalitat Professió entrevistat Estrang 8% Estudiant 20% Empleat manual 16% Administratiu 13% Espanyol 92% Mestressa de casa 11% Mestre Professor 11% (Base 805) Jubilat 10% Nivell d’estudis. Venedor 5% Directiu Sup./Int. - 5% Titulat - Tècnics Universitaris 29% Empresari - 5% Comerciant Enseny. Mitjà 43% No treballen - Estudis primaris 26% 3%Parats Sense estudis 2% 0% 5% 10% 15% 20% 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 805) (Base 805) 21 4. - Perfil sòciodemogràfic (III) Lloc de residència Altres districtes de Barcelona Nou Barris 4,8% Guinardó 4,7% Gràcia - Vallcarca 2,7% 8% Eixample 2,4% 22% Vall Hebron 2,0% Sant Andreu 2,0% 70% Sant Martí 0,8% Les Corts 0,7% Sarrià 0,6% Sants - Montjuïc 0,5% No viu a Barcelona Ciutat Vella 0,4% Altres districtes de Barcelona Sant Gervasi 0,4% HORTA 0% 1% 2% 3% 4% 5% 6% (Base 805) (Base 805) 22 5. - Hàbits de visita (I) Mitjà de transport utilitzat Transport públic Metro 26% Autobús 15% A peu - 46% caminant Bus barri 1% Transport 0% 10% 20% 30%42% (Base 805) públic (Base: 805) Transport 18% particular 0,2% Transport particularTaxi 0% 10% 20% 30% 40% 50% Cotxe 14,0% (Base: 805) Moto 4,0% Bicicleta 0,2% 0,0% 5,0% 10,0% 15,0% (Base: 805) 23 5. - Hàbits de visita (II) Freqüència de visita Una vegada a la setmana o més 70% Una vegada cada 15 dies 8% 3% Una vegada cada 3 setmanes Una vegada al mes 7% Una vegada cada 2-3 setmanes 3% Menor freqüència 8% 0% 20% 40% 60% 80% 100% (Base: 805) 24 5. - Hàbits de visita (III) Intenció de visitar algun establiment Motius de visita (respostes espontànies) No Comprar 43% 39% Sí Passejar 28,0% 61% Viu a Horta 28% Treball 8% Oci - Turisme 8% (Base 805) Visitar Familiars 4% Restaur. -Bar 3% Anomenen el Mercat Visita Metge 1% Estudiar 1% L'anomenen 6% 1% espontàniament Altres 55% 0% 10% 20% 30% 40% 50% No l'anomenen 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 805) (Base 805) 25 5. - Hàbits de visita (IV) Intenció de visitar algun establiment Tipus d’establiment que preveu visitar Alimentació 46% Roba personal 33% Calçat 13% Complements 4% vestir No Perfumeria 4% 39% Sí 4% 61% Drogueria 3% Esports Llibreria - 2% Papereria Altres 30% (Base 805) 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 805) 26 5. - Hàbits de visita (V) Hi va sol o acompanyat Forma de pagament habitual Targeta Acompanyat Sol 29% 54% 46% Efectiu 71% (Base 805) (Base 805) 27 6. - Hàbits de compra (I) Habitualment compra Altres zones de compra habitual 32% Centre Centres 10% Comercials Altres zones Nou Barris 4% 18% HORTA 43% Sant Andreu 3% Ambdues 3% 39% Gràcia Eixample 3% Guinardó 2% 11% Altres 0% 10% 20% 30% 40% (Base 805) (Base 805) 28 6. - Hàbits de compra (II) Zones de compra a: Zones de compra a: Nadal, Reis, Rebaixes Nadal, Reis, Rebaixes 38% Centre Centres 12% Altres Comercials zones Nou Barris 3% HORTA 20% 35% Gràcia 3% Ambdues 3% 45% Sant Andreu Eixample 2% Guinardó 2% 11% Altres (Base 805) 0% 10% 20% 30% 40% (Base 805) 29 6. - Hàbits de compra (III) Què acostuma a comprar a COR D'HORTA, en altres zones i que no sol comprar quasi mai, en quant a: Alimentació Fresca 68% 2% 23% 7% Alimentació Fresca 67% 3% 24% 6% Roba personal 49% 17% 33% 1% Calçat 58% 13% 28% 1% Perfumeria - cosmètica 56% 7% 29% 8% Complements de vestir 46% 10% 31% 13% Roba per la llar 38% 5% 33% 24% Elements decoració 32% 6% 35% 27% Menaje 38% 5% 32% 25% Floristeria 50% 1% 19% 30% Esports 32% 3% 32% 33% Discos 12% 3% 58% 27% Llibres 23% 3% 53% 21% Papereria 62% 2% 24% 12% Informàtica 19% 1% 40% 40% Articles de viatge 21% 2% 28% 49% Viatges - vacances 26% 2% 39% 33% Joguines 36% 2% 23% 39% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Horta Amdues Altres zones No compren 30 Equipament Oci Llar personal Aliment 6. - Hàbits de compra (IV) Zones habituals de compra. Alimentació (Fresca i Seca) Altres zones 25,00% 25,00% 25,00% No compren Ambdues 3% 6% 6% 20,00% 20,00% 20,00%9% Altres zones 15,00% 15,00% 15,00% 20% 10% HORTA 24% 10,00% 10,00% 10,00% 67% 15% 5,00% 5,00% 5,00% 8% 4% 0,00% 0,00% 0,00% Altres residències + de 45 anys Homes 26 a 44 anys Resideixen a Dones 14 a 25 anys (Base 805) HORTA 31 6. - Hàbits de compra (V) Zones habituals de compra. Alimentació (Fresca i Seca) 800 750 700 190 Valors absoluts 650 600 550 52 32 500 30 116 450 31 400 350 300 540 81 250 493 74 2 47 200 400 62 7 150 158 21 43 100 226 200 22 140 50 114 0 47 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 anys 26 a 44 anys + de 45 anys HORTA Residenc. Compren a HORTA No compren Compren Altres zones 32 6. - Hàbits de compra (VI) Zones habituals de compra. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, estris, etc. - Elements de decoració) Altres zones 30,00% 30,00% 30,00% 9% 25,00% 9%25,00% 25,00% No compren 15% 20,00% 20,00% 20,00% HORTA 26% Ambdue15s,00% 15,00% 15,00% 14% 40% 4% 10,00% 10,00% 21% 10,00% Altres zones 15% 30% 5,00% 5,00% 5,00% 7% 0,00% 0,00% 0,00% Altres residències + de 45 anys Homes 26 a 44 anys Resideixen a Dones 14 a 25 anys (Base 805) HORTA 33 6. - Hàbits de compra (VII) Zones habituals de compra. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, estris, etc. - Elements de decoració) 800 750 700 Valors absoluts 650 240 600 550 500 117 450 168 213 400 350 135 300 129 250 112 69 200 72 123 59 150 318 50287 57 100 237 84 106 78 144 50 82 123 51 0 31 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 anys 26 a 44 anys + de 45 anys HORTA Residenc. Compren a HORTA No compren Compren Altres zones 34 6. - Hàbits de compra (VIII) Zones habituals de compra. Equipament personal (Roba, Calçat, Perfumeria, Complements de vestir) Altres zones 30,00% No compren 30,00% 30,00% 6% 6% 12% 25,00% 25,00% 10% 25,00% Ambdues 15% 20,00% 20,00% 20,00% 13% HORTA 15,00% 15,00% 15,00% Altres zones 10,00% 10,00% 20% 10,00% 52% 30% 15% 11% 5,00% 5,00% 5,00% 0,00% 0,00% 0,00% Altres residències + de 45 anys Homes 26 a 44 anys Resideixen a Dones (Base 805) HORTA 14 a 25 anys 35 6. - Hàbits de compra (IX) Zones habituals de compra. Equipament personal (Roba, Calçat, Perfumeria, Complements de vestir) 800 750 700 Valors absoluts 650 600 245 550 500 450 45 120 400 161 29 350 9 300 250 102 200 420 53 358 84 15 16 150 125 313 36 90 100 16 14 172 168 50 107 80 62 0 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 anys 26 a 44 anys + de 45 anys HORTA Residenc. Compren a HORTA No compren Compren Altres zones 36 6. - Hàbits de compra (X) Zones habituals de compra. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Altres zones 40,00% 40,00% 40,00% 35,00% 35,00% 35,00% 8% 30,00% 30,00% 12% HORTA No compren 17% 30,00% 25,00% 25,00% 25,00% 29% 32% 20,00% 20,00% 20,00% 17% 15,00% 15,00% 15,00% Altres zones Ambdues 25% 10,00% 20% 10,00% 10,00% 37% 2% 5,00% 5,00% 5,00% 12% 0,00% 0,00% 0,00% Altres residencies Homes + de 45 anys Resideixen a 26 a 44 anys Dones (Base 805) HORTA 14 a 25 anys 37 6. - Hàbits de compra (XI) Zones habituals de compra. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) 800 750 700 Valors absoluts 650 600 550 500 161 450 198 298 400 350 300 183 250 17932 135 67 200 100 137 96 150 70 233 115 100 207 77 73 169 72 50 10575 49 79 0 25 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 anys 26 a 44 anys + de 45 anys HORTA Residenc. Compren a HORTA No compren Compren Altres zones 38 7. - Avantatges i inconvenients (I). Avantatges de comprar a COR D'HORTA Proximitat -Comoditat 74% Ofertes - Preus 16% Amabilitat - Em coneixen 13% Cap 11% Productes - Assortiment - Varietat 6% Horaris 4% Garantia de devolució 2% Seriositat 2% Altres 2% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% (Base 805) 39 7. - Avantatges i inconvenients (II). Inconvenients de comprar a COR D'HORTA Cap 56% Manca varietat / assortiment 13% Ofertes No atractives -Preus cars 12% No proximitat 9% Parking 6% Horaris 2% Transport públic 2% Manca servei al client 1% Problemes en devolucions 1% Altres 4% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% (Base 805) 40 8. - Valoració dels comerços i serveis. Valoració * Proximitat 99% 1% 3,96 Seriositat 98% 2% 3,84 Amabilitat i Cortesia 99% 1% 3,80 Horaris 99% 1% 3,79 Productes - serveis 98% 2% 3,77 Instal-lacions 98% 2% 3,72 Transport 95% 5% 3,72 * Valoració de l’1 al 5 Respostes a sol-licituds 91% 9% 3,70 3,56 Mitjana de les enquestes Devolucions 68% 32% amb valoració 1,49 Parking 81% 19% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 3,57 Valoració mitjana Enquestes amb valoració No S/No C 41 9. - Coneixement de la organització COR D’HORTA Coneix COR D'HORTA Com ho defineix (Resposta espontània) Associació de 33% Comerços - Botigues No Sí 48% 52% 12% NS / NC Respostes 7% No correctes 0% 10% 20% 30% 40% (Base 805) (Base 805) 42 10. - Conclusions. (I) Afluència.  L'afluència setmanal és de 181.700 persones i l’anual és de 9.680.800.  L'afluència per dies es molt homogènia. Es manté entre 27.000 i 28.000 persones, llevat dels caps de setmana, que té un descens notable: dissabte 22.000 i diumenge 20.600.  L'accés per el carrer Dante/Lletres suposa quasi 1/3 del total. Li segueixen en importància Lisboa/Passatge La Tossa i Baixada la Plana/Lisboa.  L'accés per franges horàries té una punta alta a partir de les 18 hores. Al matí manté una mitjana entorn a les 20.000 persones i al migdia baixa de forma molt notòria (entre 10 i 12.000 persones). 43 10. - Conclusions. (II) Perfil dels visitants.  El perfil tipus es pot definir com dona de 26 a 44 anys, resident a HORTA, de classe mitjana i mitjana - alta i amb professions molt variades.  Es mou a peu i en transport públic, una vegada a la setmana o més vegades.  Les raons de mobilitat en la zona són comprar, passejar i viure en la mateixa.  Tenen la intenció de visitar botigues d'alimentació, roba personal i calçat majoritàriament. 44 10. - Conclusions. (III) Valoració de COR D'HORTA.  La meitat dels visitants coneixen el concepte de “COR D'HORTA” i un terç ho saben definir correctament. Habitualment compren en la zona el 43%. Comparteixen amb altres zones el 39% i només un 18% compren en altres zones.  Els compradors d'altres zones ho fan bàsicament en el Centre de la Ciutat i en Centres Comercials.  En temporades de Rebaixes o Nadal, la fidelitat a la zona descendeix un 8%.  En conjunt la mitjana de valoració és del 3,6 en una escala d’ 1 a 5 (notable alt), essent l'únic valor no aprovat el tema d'aparcament. 45 10. - Conclusions. (IV) Valoració de COR D'HORTA (II).  Els aspectes mes valorats són: proximitat, amabilitat, seriositat i oferta en general (valors associats a un sentiment de barri)  En quant a inconvenients el mes destacat es “cap” (no hi ha inconvenients), i únicament apareixen els aspectes d'assortiment i preus amb esments de certa rellevància.  Per categories de productes s'observa que “alimentació” i “roba personal” manté una fidelitat de compra alt, mentre que articles de la llar se situa en la banda mitjana. En quant a productes de la categoria d'oci, les compres en HORTA tenen uns nivells baixos que convindria analitzar en profunditat. 46