Estudi d’’afluència, perfil dels visitants i grau de satisfacció dels clients Barcelona, novembre 2006 Índex Página 1. - Objectius. .................................................................................. 2 2. - Metodologia................................................................................ 4 3. - Afluència de visitants. ................................................................. 13 4. - Perfil sòciodemogràfic. ............................................................... 20 5. - Hàbits de visita. .......................................................................... 23 6. - Hàbits de compra. ..................................................................... 28 7. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables............................. 40 8. - Valoració dels comerços i serveis. ................................................. 43 9. - Coneixement de l’organització L’EIX de SANT ANDREU.................... 44 10.- Conclusions. ................................................................................ 45 1 1. - Objectiius (I) Afluència L’objectiu inicial és quantificar el flux de persones que visiten l’ Eix Comercial de SANT ANDREU per mitjà dels principals paràmetres: Accessos o punts principals d’ entrada a L’ EIX DE SANT ANDREU. Dia de la setmana. Franja horària. 2 1. - Objectiius (II) Perfil del visitant El segon objectiu és definir: Perfil sòciodemogràfic. Hàbits de visita. Hàbits de compra. Zones de compra habitual i en èpoques especials. Valoració i grau de satisfacció dels clients. Coneixement de L’ EIX DE SANT ANDREU. 3 2. - Metodollogiia (I) Afluència La tècnica per a la quantificació dels visitants ha estat la d’observació amb comptador manual en els 14 accessos de l’EIX. 1. - Concepción Arenal - Fabra i Puig. 8. - Abat Odó / Carrer Gran. 2. - Camil Fabra / Rambla Fabra i Puig. 9. - Coroleu / Carrer Gran. 3. - Monges / Rambla Fabra i Puig. 10. - Ignasi Iglesias / Carrer Gran. 4. - Neopàtria / Rambla Fabra i Puig. 11. - Sant Adrià / Ruben Darío. 5. - Carrer Gran / Onze de setembre. 12. - Carrer Mercat / Carrer Gran. 6. - Llenguadoc / Doctor Santponç. 13. - Pons i Gallarza / Carrer Gran. 7. - Socrates / Ramon Batlle. 14. - Plaça Comerç / Carrer Ajuntament. (veure mapa annex) 4 2. - Metodollogiia (II) Mapa d’accessos a l’Eix Comercial Concepción Arenal 61 Camil Fabra 2 Ignasi Iglesias Carrer Pons iGallarza AbCaot Orodlóeu Coroleu Mercat Monges 5 3 Llenguadoc / 3 10 2 Dr. Santponç 9 11 12 13 7 8 6 Sant Adrià 14Socrates / Rubén Darío Neopàtria 4 Ramon Batlle Pl1aça Comerç /Carrer Ajuntament 211 14 5 Carrer Gran / 5 Onze setembre 5 2. - Metodollogiia (III) Afluència L’estudi (anàlisi i treball de camp) es va realitzar en el següent període: 28 de setembre al 11 d’octubre de 2006 Dijous Divendres Dissabte Diumenge Dilluns Dimarts Dimecres 28 29 30 ----- 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 L’horari va anar tot els dies de 10 del matí fins a les 8 de la nit. Els períodes van ser de 50 minuts, extrapolant després a hores senceres. 6 2. - Metodollogiia (IV) Afluència Fases de treball Classificació i Treball de Extrapolació Anàlisi selecció camp de la univers mostra mostra Es va comptar tot Classificació dels Comptar els accessos Extrapolació de les l’univers (14 accessos) accessos en 3 Grups de la mostra dades del treball de durant 1 dia. (A, B, C ) en base al 2 accessos Grup A camp a tots els 14 volum de persones 2 “ “ B accessos. 1 “ “ C 7 2. - Metodollogiia (V) Afluència Després de comptar tots els accessos, es va realitzar la classificació del mateixos en 3 grups sobre la base del volum de persones. Els grups i accessos son: GRUP - A - (màxim volum) 14. - Plaça Comerç / Carrer Ajuntament. 1. - Concepció Arenal - Rbla Fabra i Puig. GRUP - C - (volum mínim) 5. - Carrer Gran / Onze de setembre. 2. - Camil Fabra / Rambla Fabra i Puig. 11. - Sant Adrià / Rubén Darío. 4. - Neopàtria / Rambla Fabra i Puig. 6. - Llenguadoc / Doctor Santponç. GRUP - B - (volum mitjà) 8. - Abat Odó / Carrer Gran. 12. - Carrer Mercat / Carrer Gran. 10. - Ignasi Iglesias / Carrer Gran. 7. - Socrates / Ramon Batlle. 13. - Pons i Gallarza / Carrer Gran. 9. - Coroleu / Carrer Gran. 3. - Monges / Rambla Fabra i Puig. 8 2. - Metodollogiia (VI) Afluència Els accessos seleccionats com a mostra van ser: Grup A 14. - Plaça Comerç / Carrer Ajuntament. 1. - Concepció Arenal - Rambla Fabra i Puig. Grup B 3. - Monges / Rambla Fabra i Puig. 9. - Coroleu / Carrer Gran. Grup C 13. - Pons i Gallarza / Carrer Gran. 9 2. - Metodollogiia (VII) Afluència Els dies i accessos analitzats van ser Univers (14 accessos) 1 dia de treball Mostreig Grup A 2 accessos durant 12 dies més 1 diumenge Grup B 2 “ “ 12 “ “ 1 “ Grup C 1 “ “ 6 “ “ 1 “ Sobre la base dels resultats dels 5 punts de la mostra, s’ extrapolen les dades de afluència a tot l’univers d’accessos (14 punts). 10 2. - Metodollogiia (VIII) Perfil del visitant (I) La tècnica utilitzada ha estat la d’entrevista personal amb qüestionari predefinit. Es van realitzar en els 6 accessos al Eix comercial els mateixos dies que la fase de quantificar el número de visitants. Els qüestionaris es van realitzar en català o castellà, segons l’idioma de l’entrevistat. El Target objectiu d’aquest estudi han estat individus de més de 14 anys, que accedien a l’Eix en l’horari definit (de 10 a 20 hores). Abans de realitzar les entrevistes, es va efectuar un “test de qüestionari” telefònic a 100 persones residents a l’EIX i amb targeta de client del mateix. L'objectiu era validar el qüestionari perquè complís els objectius marcats. Els resultats d'aquest test s'adjunten al final d'aquest informe. Recordar que les dades no són significatives estadísticament ja que la mostra va ser de només 100 persones. 11 2. - Metodollogiia (IX) Perfil del visitant (II) S’han realitzat un total de 807 entrevistes del target descrit. La selecció dels entrevistats es va fer de forma “aleatòria”. Amb aquesta mostra tenim un error mostral de +/- 3,5 % amb un nivell de confiança del 95,5 % i en el supòsit de màxima indeterminació (p=q=50 %). 12 3. - Aflluènciia de viisiitants. (I) Total visitants en una setmana (1) 377.300 visitants 6624000000 Visitant5s 6p.9er0 0dia de la setman 6a0.200(1) 6580000000 51.700 52.900 54.000 556000 49.600 52.000 552 4000 480 0000 4600 0000 0 440 04420000 000 3380 0 60000 0 3342000000 0 230800000 2246000 0 2200 00 21080000 00 00 116400000 11200000 000 Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres Dissabte Diumenge (1) Correspon a la mitjana de les 2 setmanes estudiades - Horari de 10 a 20 hores 13 3. - Aflluènciia de viisiitants. (II) Correlació habitants Eix SANT ANDREU vs número de visitants. Cens L'EIX de SANT ANDREU i zones properes (Any 2.001) 101.444 (*) Nombre de visitants setmanal (segons l’estudi) 377.300 Mitjana diària de dilluns a diumenge (7 dies) (segons l’estudi) 53.900 % Residents a SANT ANDREU i zones properes (segons entrevistes) 86 % (**) Nombre visitants residents a SANT ANDREU (86% de 47.120) 40.523 (*) Veure annexos de mapes i població. (**) Inclou SANT ANDREU (71%), més Sagrera, Clot, Congrés, Bon Pastor, Nou Barris i Sant Martí. 14 3. - Aflluènciia de viisiitants. (II, annex 1) Mapes L'EIX de SANT ANDREU i zones properes. Nou Barris L'EIX de SANT ANDREU Zones properes a L’EIX SANT ANDREU Sant Marti 15 3. - Aflluènciia de viisiitants. (II, annex 2) Població L'EIX de SANT ANDREU i zones properes. % proximitat Població Códig Població a L' EIX objectiu 206 4.453 100% 4.453 207 7.922 100% 7.922 208 5.406 100% 5.406 209 2.802 100% 2.802 Sant Andreu 210 7.652 75% 5.739 211 5.975 75% 4.481 212 5.473 75% 4.105 213 10.035 100% 10.035 214 2.177 100% 2.177 215 5.864 60% 3.518 Bon Pastor 216 4.624 60% 2.774 217 2.378 10% 238 218 9.195 20% 1.839 202 10.257 50% 5.129 201 4.647 50% 2.324 Sagrera 203 9.214 50% 4.607 200 6.985 30% 2.096 198 11.070 10% 1.107 199 11.048 10% 1.105 Congres 205 5.127 65% 3.333 204 8.546 65% 5.555 172 7.982 10% 798 173 9.364 10% 936 174 8.533 25% 2.133 175 7.480 20% 1.496 Nou Barris 176 6.438 25% 1.610 177 9.834 10% 983 187 5.236 25% 1.309 186 6.421 20% 1.284 188 9.846 25% 2.462 Font: Cens any 2001 Ajuntament de Barcelona Sant Martí 245 8.716 50% 4.358 248 6.663 50% 3.332 Codi: Zones de recerca TOTAL 101.444 16 3. - Aflluènciia de viisiitants. (III) Distribució per hora del dia Total visitants en una setmana (1) Núm. de visitants (milers) (1) 377.300 visitants 75 64,1 57,2 50 43,1 42,3 42,6 36,9 35,1 26,0 25 17,5 12,5 0 10 a11 11 a 12 12 a 13 13 a 14 14 a 15 15 a 16 16 a 17 17 a 18 18 a 19 19 a 20 (1) Correspon a la mitjana de les 2 setmanes estudiades - Horari de 10 a 20 hores 17 erb meseD erb mevoN erbutc O erb meteS tsogA l oil uJ ynuJ gi a M li rbA çra M rerbeF reneG 3. - Aflluènciia de viisiitants. (IV) Extrapolació anual de visitants. Per a realitzar l’extrapolació anual ens hem basat en els següents paràmetres: Estacionalitat de vendes mensual. Dies de cada mes de l’estudi - setembre (3 dies) i octubre (10 dies). 25 Estacionalitat de vendes (1) 15,2 9,8 7,7 8,3 8,56,8 7,1 8,1 7,4 8,5 8,2 4,4 0 (1) Correspon a la mitjana de vendes de diversos sectors. Font: EIXOS COMERCIALS 18 3. - Aflluènciia de viisiitants. (V) Extrapolació anual de visitants. Sobre la base d’aquests paràmetres i segons els dies de la setmana considerats, obtenim: A - Sense diumenges. 16.912.000 visitants B - Amb diumenges. 19.619.600 visitants 19 4. - Perfiill sòciiodemogràfiic (I) Sexe Edat més de 65 14 a 25 Homes 14% 24% 37% Dones 45 a 64 63% 25% 26 a 44 37% (Base 807) (Base 807) Classe social Alta 9% Mitjana Alta 20% Mitjana 49% Baixa 22% 0% 10% 20% 30% 40% 50% (Base 807) 20 4. - Perfiill sòciiodemogràfiic (II) Nacionalitat Professió entrevistat Estrang Estudiant 17% 9% Jubilat 16% Empleat manual 13% Administratiu 12% Espanyol Tècnic i Professional 10% a Mestressa de casa 9% 91% No treballa - Parat 7% Directiu Sup./Int. -Titulat 6% Mestre 5% Venedor 3% (Base 807) Empresari - Comerciant 2% 0% 5% 10% 15% 20% (Base 807) 21 4. - Perfiill sòciiodemogràfiic (III) Lloc de residència Altres districtes de Barcelona Nou Barris 7,1% Sagrera 3,8% Sant Martí 2,4% 7% Horta-Guinardó 2,3% 22% Altres St Andreu (*) 2,1% 71% Eixample 1,7% Gràcia - Vallcarca 0,7% Sants - Montjuïc 0,6% Sarrià - Sant Gervasi 0,5% No viu a Barcelona Ciutat Vella 0,4% Altres districtes de Barcelona Les Corts 0,4% SANT ANDREU 0% 1% 2% 3% 4% 5% 6% 7% 8% (*) Altres Sant Andreu: Bon Pastor - Clot - Congrés (Base 807) (Base 807) 22 5. - Hàbiits de viisiita (I) Mitjà de transport utilitzat Transport públic Metro 18,7% A peu - 60% Autobús 11,5% caminant Tren 1,5% Transport 32% públic Bus barri 0,4% (Base 805) Transport 0% 5% 10% 15% 20%10% particular (Base: 807) Taxi 0,0% Transport particular 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% Cotxe 6,8% 2,4% (Base: 807) Moto Bicicleta 0,9% 0,0% 2,0% 4,0% 6,0% 8,0% (Base: 807) 23 5. - Hàbiits de viisiita (II) Freqüència de visita Una vegada a la setmana o més 78% Una vegada cada 15 dies 5% Una vegada cada 3 setmanes 2% Una vegada al mes 6% Una vegada cada 2-3 setmanes 2% M eno r freqüència 6% És la primera vegada 2% 0 % 2 0 % 4 0 % 6 0 % 8 0 % 10 0 % (Base: 807) 24 5. - Hàbiits de viisiita (III) Intenció de visitar algun establiment Altres motius de visita (respostes espontànies) No Passejar 14% 36% Sí Viu a Sant 12% 64% Andreu Visitar 7% Familiars Treball 3% (Base 807) Restaur. - Bar 3% Intenció de comprar Estudiar 2% Cultura - 2% 53,0% CinemaSI Altres 3% NO 11,0% 0% 5% 10% 15% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% (Base 807) (Base 807) 25 5. - Hàbits de visita (IV) Intenció de visitar algun establiment Tipus d’establiment que preveu visitar Alimentació 27% Roba personal 17% Calçat 5% Complements 2% vestir No Perfumeria 2% 36% Sí 1% 64% Adrogueria Esports 1% Llibreria - 3% Papereria Altres 6% (Base 807) 0% 10% 20% 30% (Base 807) 26 5. - Hàbits de visita (V) Hi va sol o acompanyat Forma de pagament habitual Acompanyat 33% Sol Efectiu Targeta 55% 45%67% (Base 807) (Base 807) 27 6. - Hàbits de compra (I) Habitualment compra a Altres zones de compra habitual Centre 16% La Maquinista 11% Altres zones Altres Centres 19% 5%Comercials SANT ANDREU Ambdues Nou Barris 5% 58% 23% Eixample 2% Horta-Guinardó 2% Gràcia 1% 0% 5% 10% 15% 20% (Base 807) (Base 807) 28 6. - Hàbits de compra (II) Zones de compra a: Zones de compra a: Nadal, Reis, Rebaixes... Nadal, Reis, Rebaixes... Centre 25% Altres La Maquinista 17%zones SANT 23% Altres Centres 11% ANDREU Comercials 40% Amdues Nou Barris 4% 37% Eixample 1% Gràcia 1% Horta-Guinardó 1% 0% 5% 10% 15% 20% 25% (Base 807) (Base 807) 29 6. - Hàbits de compra (III) Motius per comprar en altres zones Oferta més gran-Assortiment-Varietat 29% Proximitat - Viu en una altre zona 12% Millors preus i ofertes 7% Per veure novetats - Per variar 6% Comoditat 4% Hàbit - Costum 3% Li agrada 2% Altres 4% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% 40% 45% 50% (Base 807) 30 6. - Hàbits de compra (IV) Què acostuma a comprar a SANT ANDREU, en altres zones i què no acostuma a comprar quasi mai, referit a: Alimentació 65% 3% 22% 10% Parament de la llar 46% 9% 22% 23% Equipament Personal 51% 22% 26% 1% Oci 42% 15% 32% 11% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% SANT ANDREU Ambdues Altres zones No compren 31 6. - Hàbits de compra (V) Zones habituals de compra. Alimentació Altres zones 25,00% 25,00% 25,00% No compren Ambdues 10% 3% 20,00% 20,00% 20,00% 6% 9% 15,00% 15,00% 15,00% Altres zones 20% 9% SANT ANDREU 22% 10,00% 10,00% 10,00% 65% 13% 5,00% 5,00% 5,00% 7% 2% 0,00% 0,00% 0,00% Altres residències Homes + de 45 anys 26 a 44 anys Resideixen a Sant (Base 807) Andreu Dones 14 a 25 anys 32 6. - Hàbits de compra (VI) Zones habituals de compra. Alimentació 800 750 700 180 Valors absoluts 650 600 550 77 19 500 54 450 105 400 350 31 300 51 250 522 492 75 71 7 200 46 16 150 351161 58 100 54 196 251171 50 23 75 0 30 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 anys 26 a 44 anys + de 45 anys Sant Andreu Residenc. Compren a SANT ANDREU No compren Compren altres zones 33 6. - Hàbits de compra (VII) Zones habituals de compra. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, estris, etc. - Elements de decoració) Altres zones 25,00% 25,00% 25,00% No compren 20,00% 20,00% 20,00% 7% 23% 8% 15,00% 15,00% 15,00% SANT ANDREU 15% 46% Ambdu1e0,s00% 10,00% 10,00% 10% Altres zones 9% 14% 5,00% 5,00% 5,00% 22% 7% 5% 0,00% 0,00% 0,00% Altres residències Homes + de 45 anys 26 a 44 anys Resideixen a Sant Andreu Dones 14 a 25 anys(Base 807) 34 6. - Hàbits de compra (VIII) Zones habituals de compra. Parament de la llar (Roba, bateries cuina, estris, etc. - Elements de decoració) 800 750 700 Valors absoluts 650 176 600 550 500 60 450 184 400 122 112 350 300 80 250 64 58 81 200 375 27346 150 116 104 37 42 262 100 115 62 19950 113 141 0 29 35 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 anys 26 a 44 anys + de 45 anys Sant Andreu Residenc. Compren a SANT ANDREU No compren Compren altres zones 35 6. - Hàbits de compra (IX) Zones habituals de compra. Equipament personal (Roba, Calçat, Perfumeria, Complements de vestir) Altres zones No compren 30,00% 30,00% 30,00% 1% Ambdues 25,00% 25,00% 25,00% 6% 20,00% 22% 20,00% 20,00% 11%16% SANT ANDREU 15,00% 15,00% 15,00% 9% 51% Altres zones 10,00% 10,00% 10,00% 15% 26% 5,00% 10% 5,00% 5,00% 11% 0,00% 0,00% 0,00% Altres residències Homes + de 45 anys 26 a 44 anys Resideixen a Sant Andreu Dones 14 a 25 anys(Base 807) 36 6. - Hàbits de compra (X) Zones habituals de compra. Equipament personal (Roba, Calçat, Perfumeria, Complements de vestir) 800 750 700 Valors absoluts 650 600 550 211 500 450 400 11 81 350 7 119 300 3 250 49 200 407 367 92 75 7 150 273 8 1 100 130 87 157 203 50 4 134 3 40 470 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 anys 26 a 44 anys + de 45 anys Sant Andreu Residenc. Compren a SANT ANDREU No compren Compren altres zones 37 6. - Hàbits de compra (XI) Zones habituals de compra. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) Altres zones 35,00% 35,00% No compren 35,00% 30,00% 30,00% 11% Ambdues 30,00% 8%25,00% 25,00% 18% 25,00% 13% 20,00% 20,00% SANT ANDREU 15% 20,00% 13% 42% 15,00% 15,00% 15,00% Altres zones 10,00% 10,00% 32% 14% 10,00% 19% 5,00%5,00% 11% 5,00% 0,00% 0,00% 0,00% Altres residències + de 45 anys 26 a 44 anys Resideixen a Sant Dones Homes Andreu 14 a 25 anys(Base 807) 38 6. - Hàbits de compra (XII) Zones habituals de compra. Oci (Articles d’esport, Discos, Llibres, Viatges, Informàtica) 800 750 700 Valors absoluts 650 600 550 258 500 450 112 400 85 350 15760 300 250 62 53 200 101 107 150 344 66 313 146 100 229 23 88 14 50 25 115 6 127 15859 0 31 TOTAL Residents Altres Dones Homes 14 a 25 anys 26 a 44 anys + de 45 anys Sant Andreu Residenc. Compren a SANT ANDREU No compren Compren Altres zones 39 7. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. (I) Avantatges de comprar a SANT ANDREU Proximitat -Comoditat 67% Ofertes - Preus 14% Amabilitat - Em coneixen 12% Cap 10% Productes - Assortiment - Varietat 8% Botigues juntes 4% M'agrada el barri 4% Horaris 2% Seriositat 1% Garantia de devolució 1% Altres 2% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% (Base 807) 40 7. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. (II) Inconvenients de comprar a SANT ANDREU Cap 65% Manca varietat - Assortiment 10% Ofertes no atractives -Preus cars 10% No proximitat 6% Parking 4% Horaris 1% Transport públic 1% Manca servei al client 1% Problemes en devolucions 1% Altres 4% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% (Base 807) 41 7. - Avantatges, inconvenients i aspectes millorables. (III) Aspectes millorables a SANT ANDREU (referits a establiments i serveis). Aparcament 24% Res- Tot està bé 23% Falten botigues de: Marques, Roba jove, Llibres,. 8% Neteja 7% Varietat -Qualitat - Novetats 4% Zones Verdes 4% Les botigues (modernitat - accessos) 4% Zona vianants 4% Preus - ofertes 3% Horaris 3% Transport 3% Trànsit 3% Altres 12% No saben - No contesten 17% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% 40% (Base 807) 42 8. - Valoració dels comerços i serveis. Valoració * Proximitat 97% 3% 4,38 Transport 94% 6% 4,01 Amabilitat i Cortesia 97% 3% 4,12 Serietat 96% 4% 4,06 Instal-lacions 97% 3% 4,26 Productes - serveis 97% 3% 4,05 Horaris 97% 3% 4,15 * Valoració de l’1 al 5 Devolucions 73% 27% 3,61 Mitjana de les enquestes Preus 97% 3% 3,98 amb valoració Parking 92% 8% 3,58 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% 4,02 Valoració mitjana Enquestes amb valoració No S/No C 43 9. - Coneixement de l’organització L'EIX de SANT ANDREU Coneix L’EIX DE SANT ANDREU Com ho defineix (Resposta espontània) Associació de 46% No Comerços - Botigues 33% Sí 67% NS / NC 5% Respostes No 16% correctes 0% 20% 40% 60% (Base 807) (Base 807) 44 10. - Conclusions. (I) Afluència. L'afluència setmanal és de 377.300 persones i l’anual és de 19.619.600 persones. L'afluència per dies és molt homogènia. Es manté entorn a les 50.000 persones fins i tot el dissabte. Destaca el divendres amb un increment notable (entre un 15 i un 20%). L'accés per la Plaça del Comerç/Carrer Ajuntament suposa més del 25% del total. El segueixen en importància Concepció Arenal/Rambla Fabra i Puig i Gran de Sant Andreu/Onze de setembre. L'accés per franges horàries té la punta més alta a partir de les 18 hores i fins a les 20 hores. Al matí manté una bona mitjana i al migdia baixa de forma molt notòria. 45 10. - Conclusions. (II) Perfil dels visitants. El perfil tipus es pot definir com dona de 26 a 44 anys, resident a Sant Andreu, de classe mitjana i amb professions molt variades. (Destaquen estudiants, jubilades i empleades manuals). Es mou a peu i en transport públic, una vegada a la setmana o més vegades. Les raons de mobilitat en la zona són comprar, passejar i viure a la mateixa. Tenen la intenció de visitar botigues d'alimentació i equipament personal majoritàriament. 46 10. - Conclusions. (III) Valoració de L’EIX de SANT ANDREU (I). Més del 65% dels visitants coneixen el concepte de “L’EIX de SANT ANDREU” i d’aquests, la meitat ho saben definir correctament. Compren habitualment a la zona el 58%. Comparteixen amb altres zones el 23% i només un 19% compren en altres zones. Els compradors d'altres zones ho fan bàsicament a: al Centre de la Ciutat i a Centres Comercials. En temporades de Rebaixes o Nadal, la fidelitat a la zona té un descens important, si bé manté quasi un 50% de fidelitat. En conjunt la mitjana de valoració és del 4,02 en una escala de 1 a 5 (notable alt), essent els temes més mal valorats les devolucions i l'aparcament. 47 10. - Conclusions. (IV) Valoració de L’EIX de SANT ANDREU (II). Els aspectes més valorats són: proximitat, amabilitat, seriositat i oferta en general (valors associats a un sentiment de barri) En quant a inconvenients el més destacat és “cap” (no hi ha inconvenients), i únicament apareixen els aspectes d'assortiment i preus amb esments de certa rellevància. Per categories de productes s'observa que “alimentació” manté una fidelitat de compra alta, mentre que la resta se situa en la banda mitjana. En les categories d’ “elements per a la llar” i “oci”, existeix una clara oportunitat per a millorar la fidelitat de compra. 48