Documents Consell de Ciutat de Barcelona: Rol, organització i línies de futur 2               ÍNDEX             © de l’edició: Ajuntament de Barcelona041. 204.  © de les fotografies: Oscar GiraltPresentacióProposta de protocol   Edició: Ajuntament de Barcelonade tractament i seguiment  Suport metodològic: 072. de temes estratègics  Fundació Desenvolupament ComunitariPreàmbul  Novembre 200924Annex 1.  113. Proposta d’agenda   Disseny gràfic: Miquel PuigSobre el rol i l’organització temàtica del Consell  Impressió: Gràfiques Sierra, S.L.del Consell de Ciutatde Ciutat per al període   D.L. B-42438-2009 123.1. 2008-2011  Rol i incidència del www.conselldeciutat.catConsell de Ciutat en les 27Annex 2.  Llista de participants polítiques municipals Imprès en paper ecològicen la Comissió de  143.2. Planificació Estratègica Reconeixement, visibilitat   i relació amb la ciutadania30Annex 3.   153.3. Comunicació del Consell   Articulació del Consell de Ciutat: propostes  de Ciutat amb altres òrgans    i processos participatius   173.4.   Millores organitzatives                                                         1.  Aquest document és el resultat del treball de la Comissió 7  de Planificació Estratègica del Consell de Ciutat de   Presentació Barcelona, creada per elaborar i consensuar el rol i    les línies de futur del Consell de Ciutat, així com per    definir un pla de treball per al quadrienni 2008-2011.       El document conté, sobretot, un plantejament general    sobre el rol i la naturalesa del Consell de Ciutat (capítol    2) i un seguit de propostes per millorar-ne l’organització    i la incidència en les polítiques públiques de la ciutat    (capítol 3). També recull un seguit de temes que es proposa    incloure dins l’agenda de treball del Consell per als propers    quatre anys, que es presenta com a annex (annex 1).    D’altra banda, cal tenir en compte que, paral·lelament    a aquest treball de la Comissió, s’ha constituït un grup    de treball sobre comunicació del Consell de Ciutat, el qual    va presentar una proposta de mesures validades per la    comissió. (vegeu l’annex 3). En síntesi, es pot dir que la     tasca de la Comissió de Planificació Estratègica s’ha centrat    més a definir el rol i la missió del Consell de Ciutat i a    establir-ne els mecanismes organitzatius corresponents    que no pas a elaborar la seva agenda temàtica per als    propers anys, tot i que s’han apuntat línies d’interès    en aquest sentit.       Des del punt de vista del caràcter proposant del document    i del grau de consens assolit, cal distingir tres tipus de    continguts. En primer lloc, hi ha els plantejaments    i les propostes que han estat subscrits per totes les    persones que han participat en la Comissió, que es    troben en el capítol 2 i en els apartats de propostes    del capítol 3. En segon lloc, hi ha un seguit de temes    que s’han plantejat, però que requereixen un major    grau d’aprofundiment i debat perquè no han generat    el consens de la Comissió. Aquests temes s’han recollit    en el capítol 2, sota l’epígraf «Qüestions per continuar       P r e s e n t a c i ó      aprofundint». Finalment, tal com s’ha esmentat, es 8 2. presenten un seguit de temes d’interès per ser tractats en   el Consell de Ciutat, que han estat escollits i votats a partir Preàmbul d’una llista composta per temes del Programa d’actuació   municipal 2008-2011 i completada per propostes dels   mateixos integrants de la Comissió. (vegeu l’annex 1).     Han format part de la Comissió trenta consellers i   conselleres, que s’han reunit durant tres sessions de tres   hores cadascuna (15 i 27 de maig i 4 de juny) i que han   disposat del suport d’un equip tècnic de la Fundació   Desenvolupament Comunitari per produir aquest informe.   Com es pot veure en l’annex 2, la composició de la Comissió   formada a partir d’una convocatòria oberta a tot el Consell—   és representativa dels diferents apartats que conformen el   Consell de Ciutat, s’aproxima a la paritat de gènere i està   integrada per membres de la Comissió Permanent del Consell   de Ciutat i persones alienes a aquesta Comissió membres    també del Consell de Ciutat. D’altra banda, cal dir que es   va treballar amb metodologies participatives per garantir el   màxim de diversitat i vàlua de les aportacions i l’assoliment   de consensos, així com per fer les sessions operatives.      Aquest document ha estat aprovat pel Plenari   del Consell de Ciutat de 17 de juliol de 2008 i   elevat a l’equip de Govern de l’Ajuntament que   de manera consensuada amb la resta de grups   polítics municipals, es pronuncia amb la Mesura   de Govern presentada a la comissió Municipal de   Presidència, Territori i Funció Pública de l’Ajuntament   de Barcelona de 22 d’octubre de 2008.                       P r e s e n t a c i ó Per un rol determinant i un major 10 Temes estratègics i transversals 11 reconeixement del Consell de Ciutat Per tal de facilitar aquesta dinàmica de qualitat i La Comissió de Planificació Estratègica del Consell de corresponsabilització, els temes tractats en el Consell Ciutat expressa la seva voluntat de participar en un hauran de ser aquells veritablement estratègics, globals, procés de refundació d’aquest organisme de participació, transversals i emblemàtics de la ciutat, sense envair per tal d’atorgar-li un rol realment determinant i l’àmbit de la resta de consells. A més, caldrà abordar-los qualificat en el debat sobre els grans temes de la amb la màxima anticipació possible, per tal de mantenir ciutat de Barcelona i en la definició de les polítiques debats amb perspectiva de futur i evitar treballar sobre públiques vinculades a les competències municipals. fets consumats. Les resolucions del Consell hauran de concretar-se sempre en un document proposant adreçat En conseqüència, la Comissió proposa, com a primer a l’equip de govern, que hauran de pronunciar-s’hi i pas, un major reconeixement de la institucionalitat del donar-hi resposta. D’altra banda, caldrà tenir uns indicadors Consell de Ciutat i un tractament més qualificat d’aquest que permetin avaluar objectivament la incidència assolida organisme, tant en conjunt com pel que fa a cadascun pel Consell de Ciutat en l’acció del govern municipal. dels consellers i conselleres que en formen part. En aquest sentit, fóra bo disposar periòdicament d’un estudi de traçabilitat sobre la petjada de les resolucions del Consell en la producció normativa de l’Ajuntament. Per una major incidència del Consell de Ciutat en la governança de la ciutat Articulació amb el conjunt de processos Les agendes de les sessions del Consell de Ciutat haurien i òrgans participatius de ser assumibles; la informació, clara i sintètica, i els debats s’hauran de fer amb el temps i els mètodes La dinàmica del Consell de Ciutat ha d’estar adequats, per tal d’assegurar una participació real, clarament inscrita en el conjunt dels processos de uns debats seriosos i unes conclusions de qualitat. Es participació de la ciutat i articulada i coordinada tracta, doncs, de garantir la incidència del Consell de amb aquests. Caldrà, doncs, concretar els criteris i Ciutat de Barcelona en l’agenda política de la ciutat. els processos que garanteixin aquest principi. Tenint en compte l’important paper del Consell de Ciutat A fi i efecte de facilitar els treballs i les resolucions en la governança de Barcelona, l’equip de govern haurà del Consell, aquest organisme haurà de disposar d’un de fer una devolució adequada, en contingut, temps i pressupost propi per tal d’elaborar informes, avaluacions, forma, del destí dels debats i les resolucions del Consell. estudis i dictàmens independents, així com informació sintètica i acurada del tractament que hagin rebut anteriorment els temes que siguin objecte de la seva atenció en els corresponents consells sectorials. P r e à m b u l P r e à m b u l     3. També cal reconèixer i incloure el coneixement i 12   l’experiència de les entitats i les persones membres Sobre el rol i l’organització del Consell en el tractament dels temes.   del Consell de Ciutat El Consell haurà de conèixer i seguir els processos   i els expedients participatius que hi ha a la ciutat,   per tal d’avaluar-ne la qualitat i l’impacte.      Serà convenient que l’equip de govern informi clarament   de les polítiques estratègiques i transversals que està   impulsant i vol impulsar, a fi de centrar els debats i les   resolucions del Consell en aquestes qüestions. Un exemple   i prioritat en aquest sentit és el model de ciutat.      Finalment, però no per això menys important, la   Comissió planteja que els horaris de les reunions es   fixin tenint en compte tots els aspectes que facilitin   l’assistència. En aquest sentit, des de l’Ajuntament    es faran les gestions necessàries per tal de facilitar   en la mesura del possible, i fins i tot econòmicament   si cal, la participació en el Consell de Ciutat.                                                     P r e à m b u l 3.1. 14 c) El control de l’acció de govern: 15 Rol i incidència del Consell de Ciutat en les polítiques municipals Instaurar al Consell de Ciutat la possibilitat que els consellers i conselleres donin a conèixer el seu grau Questions consensuades d’acord o desacord amb l’acció de govern a la ciutat mitjançant mecanismes de votació com ara targetes a) El rol del Consell de Ciutat: vermelles, grogues o verdes. Això es podria desenvolupar en el marc d’un debat anual sobre l’estat de la ciutat. Posar els mitjans necessaris perquè el Consell de Ciutat esdevingui un espai de deliberació. El plenari ha de ser un Establir sessions de control (mensuals o bimestrals) amb la espai obert al debat i no un espai merament informatiu. possibilitat de formular preguntes a l’equip de govern. En aquest sentit, l’exemple del Parlament podria ser interessant L’objectiu seria avançar cap al dret a veto del Consell (haver de respondre a preguntes prèviament formulades). de Ciutat o encaminar-se cap a un Consell en què les propostes sorgides de la deliberació fossin vinculants. Demanar al govern informació sobre els seus àmbits d’actuació per tal que el Consell de Ciutat faci un b) La relació amb les diferents figures del govern seguiment i una avaluació de les actuacions. Una manera municipal (alcaldia, equip de govern, Plenari de fer-ho seria mitjançant un informe independent i municipal...): autònom encarregat pel mateix Consell de Ciutat (una de les raons per les quals es necessita dotació pressupostària). Instaurar trobades de l’alcaldia amb la vicepresidència del Consell (com a mínim, una vegada l’any). El Consell de Rendició de comptes de les inversions que es fan i Ciutat hauria de disposar d’un accés més directe al gabinet traçabilitat de la tasca del Consell de Ciutat en les accions d’alcaldia per tenir-hi una comunicació més fluïda. Al pressupostades. cap i a la fi, el Consell de Ciutat és un interlocutor de la ciutadania. d) Altres propostes: Elaborar dictàmens sobre l’agenda del Consell de Ciutat. Explorar la viabilitat tècnica (estudi/informe/dictamen) S’ha d’avançar cap a un calendari de reunions realista i d’elaborar participativament els pressupostos municipals. amb una periodicitat clarament establerta per poder dur a terme un seguiment més acurat de l’agenda temàtica. Qüestions per continuar aprofundint: Fer que el Consell de Ciutat tingui veu pròpia en el plenari de l’Ajuntament, tot i que sense vot (tal com succeeix en Estatus del Consell. l’àmbit de districte). Elaboració d’un procediment de devolució i rendició de comptes per part del govern municipal. S o b r e e l r o l i l ’ o r g a n i t z a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t S o b r e e l r o l i l ’ o r g a n i t z a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t 3.2. 16 3.3. 17 Reconeixement, visibilitat i relació Articulació del Consell de Ciutat amb amb la ciutadania altres òrgans i processos participatius Propostes consensuades Questions consensuades a) La visibilitat i la projecció del Consell de Ciutat: a) Amb relació als consells d’àmbit sectorial i ciutadà de districte): Tenir un espai propi a la televisió municipal (tal com succeeix amb el Canal Parlament, per exemple). Coordinar l’agenda dels diferents consells sectorials i Protagonitzar un espai obert i de debat. de districte amb la del Consell de Ciutat per tal d’evitar solapaments. Utilitzar els canals de què disposa l’Ajuntament (revistes, butlletins) per donar a conèixer el Consell de Ciutat. Tenir en compte els ritmes dels consells ciutadans de districte i dels consells sectorials a l’hora de planificar b) El reconeixement de la tasca realitzada els debats estratègics del Consell de Ciutat. En general, es pels consellers i conselleres: tracta de preveure períodes de debat més llargs per seguir el circuit dalt-baix i baix-dalt. Utilitzar els canals de què disposa l’Ajuntament (revistes, butlletins) per donar a conèixer els b) Amb relació als consells ciutadans de districte: consellers i conselleres i la tasca que realitzen. Vertebrar millor la relació dels consellers i conselleres del Reconèixer el valor institucional dels consellers i Consell de Ciutat amb els seus respectius consells ciutadans conselleres amb fórmules com ara credencials, la o de districte a fi de potenciar el feed-back entre ells. seva inclusió en la base de dades de l’Ajuntament com a consellers, la invitació a actes oficials, etc. Crear una comissió permanent per a cadascun dels consells ciutadans de districte, per tal d’enfortir-los i c) La relació amb la ciutadania: capacitar-los per elaborar propostes que siguin elevades al Consell de Ciutat i per tal d’augmentar la seva capacitat Facilitar informació a la ciutadania sobre la tasca de relació amb altres consells ciutadans i sectorials. realitzada pels consellers i conselleres en el si dels seus col·lectius (elaborar resums, documents, actes...). c) Amb relació als consells d’àmbit sectorial: Reconèixer l’expertesa acumulada en els consells sectorials i incorporar-la en els debats sobre temes estratègics del Consell de Ciutat. Per exemple, es podria S o b r e e l r o l i l ’ o r g a n i t z a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t S o b r e e l r o l i l ’ o r g a n i t z a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t invitar membres de consells que hagin treballat temes que 18 3.4. 19 el Consell de Ciutat vulgui abordar. Millores organitzatives d) Amb relació als processos participatius de la ciutat: Questions consensuades Reconèixer i aprofundir la participació cívica i comunitària a) Sobre el Plenari del Consell de Ciutat: com a dret. En general, establir un ritme més freqüent de Connectar el procés de reforma del Consell de Ciutat convocatòries del Consell de Ciutat (mensual, bimestral amb el Pla director de polítiques de participació. Es o trimestral), algunes d’elles centrades en àmbits temàtics tracta d’ordenar globalment la participació i el foment de concrets. Es recomana la convocatòria d’un mínim de l’associacionisme, amb el Consell de Ciutat com a referent quatre sessions plenàries l’any: dues d’ordinàries i dues clau. d’extraordinàries. El Consell de Ciutat podria fer un seguiment d’altres espais El Plenari serà un espai més eficient i àgil si es treballa bé de participació de la ciutat: seguiment i avaluació dels a les comissions. En aquest sentit, el repte és treballar de acords que es prenguin en altres consells sectorials, en manera correcta a les comissions. comissions de treball, etc. Introduir noves formes d’organització (comissions, grups Qüestions per continuar aprofundint: de treball...) que permetin fer més operatiu el Consell de Ciutat. Els consellers i conselleres podran delegar en altres Detecció de temes transversals que afecten més d’un membres de les seves organitzacions o entitats que estiguin consell sectorial. especialitzades en els temes que s’hagin de tractar, en el cas de creació de comissions o grups de treball. Comunicació entre consells territorials. b) Sobre la composició del Consell de Ciutat: Comunicació entre consells territorials i consells sectorials (especialment de districte). Trobar mecanismes que afavoreixin una relació més fluida amb la Comissió Permanent i repensar-ne la composició. Incidència dels desiguals lideratges polítics en els consells sectorials i territorials. Estudiar la possibilitat d’incorporar més ciutadania Sanció, reforçament i articulació de les propostes a títol individual per ocupar places de l’apartat de i decisions dels altres consells. persones amb rellevància ciutadana especial que no estan ocupades. Els representants de la ciutadania a títol individual constitueixen un punt de vista enriquidor en un organisme participatiu. No obstant això, cal propiciar S o b r e e l r o l i l ’ o r g a n i t z a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t S o b r e e l r o l i l ’ o r g a n i t z a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t la presència en el Consell de Ciutat de representants dels 20 Qüestions per continuar aprofundint: 21 ciutadans i ciutadanes organitzats, que posen en valor i estimulen l’organització i la participació col·lectives. Reflexió sobre la conveniència d’incrementar la presència de ciutadans i ciutadanes a títol individual en el Consell c) Sobre el tractament de temes preceptius de Ciutat i que es vinculin amb els consells de districte (pressupostos, ordenances...): (un mateix representant). Explicar els pressupostos des d’un punt de vista més Comunicació dels consellers i conselleres amb la Comissió polític que no pas tècnic. Cada tema preceptiu haurà Permanent / les comissions temàtiques. d’anar acompanyat d’un informe polític que presenti la informació de manera entenedora. Per exemple, en el cas Relació de la Comissió Permanent amb tots els membres dels pressupostos, es tracta d’explicar-los segons els criteris del Consell de Ciutat i el seguiment corresponent. polítics a què responen, és a dir; com a eina del govern de la ciutat. Limitar el temps de tractament dels temes preceptius en plenari al 50 % de la sessió, per tal de deixar prou espai per als temes estratègics i transversals. d) Altres propostes: Possibilitar que el Consell de Ciutat tingui capacitat per elaborar documents, informes i dictàmens a fi i efecte de poder treballar amb més qualitat i eficiència els temes escaients (per a això cal una dotació pressupostària). Implicar més els membres del Consell escollits com a persones amb rellevància ciutadana especial; per exemple, encarregant-los la presentació de ponències, la coordinació de l’elaboració d’un dictamen o bé la seva difusió mediàtica. S o b r e e l r o l i l ’ o r g a n i t z a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t S o b r e e l r o l i l ’ o r g a n i t z a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t     4.  23   Protocol de tractam Ient    Presentació del tema estratègic en un plenari  i seg del Consell de Ciutatuiment de temes estratègics      - Ponència a càrrec d’un representant de l’equip de govern    (alcalde, regidor o càrrec tècnic).    - Ponència per part de consellers/res (consells sectorials    concernits o bé persona amb rellevància ciutadana    especial).    - Rèplica del representant de l’equip de govern.    - Constitució d’una comissió temàtica.       DURADA: 1 sessió del Consell de Ciutat          II    Elaboració d’un document proposant    sobre el tema estratègic       - Composició de la comissió: voluntària, tot i que es    procurarà que hi hagi membres de tots els apartats del     Consell.    - Invitació a persones o col·lectius que s’han significat en    relació amb el tema abordat.    - Coordinació de la comissió a càrrec d’algun conseller o    consellera que s’hagi significat en relació amb el tema.    - Missió: elaborar un document proposant, que es    presentarà a la Comissió Permanent del Consell de Ciutat.       DURADA: màxim 2 mesos                      P r o t o c o l d e t r a c t a m e n t i s e g u i m e n t d e t e m e s e s t r a t è g i c s 24 25 III V Validació del document per la Comissió Permanent Resposta de l’equip de govern al dictamen del Consell - Una representació de la Comissió Temàtica, encapçalada pel seu coordinador, presenta el document a la Comissió - L’equip de govern es compromet a respondre les propostes Permanent. elevades pel Consell de Ciutat en un termini de 3 mesos. - Els membres de la Comissió Permanent validen el - En plenari, un representant de l’equip de govern document, introduint-hi esmenes si s’escau, i l’eleven municipal especificarà quines propostes s’assumeixen i al Consell de Ciutat. quines es desestimen de forma argumentada. Durada: 1 sessió Durada: màxim 3 mesos IV VI Presentació de l’informe de propostes Avaluació i seguiment de la incidència de la comissió al Consell de Ciutat del dictamen del Consell de Ciutat - Ponència a càrrec del coordinador de la Comissió Temàtica a) A curt termini, es farà anualment un informe d’avaluació (el document s’haurà enviat als consellers com a mínim 20 de l’impacte del dictamen. S’utilitzaran, com a indicadors dies abans de la sessió plenària del Consell). bàsics, (1) el nivell d’acceptació de les propostes - Lectura de les esmenes per part dels membres del Consell. presentades per part de l’equip de govern i (2) el grau Acceptació o rebuig argumentat de les esmenes (s’hauran d’acompliment de les propostes acceptades. d’haver presentat com a mínim 5 dies abans de la sessió b) A llarg termini (cada quatre anys), s’elaborarà una del Consell). memòria, que inclourà: - Aprovació del document i elevació de dictamen proposant - una síntesi dels resultats de les avaluacions anuals; a l’equip de govern. - un estudi de traçabilitat de les propostes en els pressupostos municipals; i Durada: 1 sessió del Consell de Ciutat - un informe de l’impacte normatiu dels dictàmens del Consell de Ciutat. En tots els casos, els documents d’avaluació es faran públics. Durada: 1 any (avaluació a curt termini) i 4 anys (avaluació a llarg termini) P r o t o c o l d e t r a c t a m e n t i s e g u i m e n t d e t e m e s e s t r a t è g i c s P r o t o c o l d e t r a c t a m e n t i s e g u i m e n t d e t e m e s e s t r a t è g i c s     Annex 1.  Atès el protocol de tractament de temes estratègics, 27   Agenda temàtica  que preveu un cicle d’uns 7 mesos per tema, i   el ritme de convocatòries de sessions plenàries  del Consell de Ciutat  del Consell de Ciutat (4 per any), recomanem que    durant el període 2008-2011 es tractin 7 temes  per al període 2008-2011 estratègics, amb la següent proposta de calendari:      2008.    Tema: model de ciutat    Ponència de presentació a càrrec de l’alcalde       2009.    Dos temes       2010.    Dos temes        2011.    Dos temes       Els temes poden sortir de la llista següent, que inclou    els temes estratègics més votats per la Comissió de    Planificació Estratègica, ordenats per nombre de vots.                                              A g e n d a t e m à t i c a d e l C o n s e l l d e C i u t a t p e r a l p e r í o d e 2 0 0 8 - 2 0 1 1   Temes més votats Eix estratègic Vots  Annex 2.  28  1. Incidència de les polítiques Polítiques municipals 15  Llistamunicipals en l’atomització, la i associacionisme  de participants en  desarticulació i la debilitat de les  associacions i l’associacionisme la Comissió de Planificació com a moviment social   Estratègica2. El barri com a estructura Serveis i participació als barris 14   d’oportunitats contra l’exclusió  social: integració, intervenció   en l’espai públic i convivència     3. La participació a la ciutat de Serveis i participació als barris 13   Barcelona i als barris: innovació  i aprofundiment democràtic     4. Infraestructures de la Creativitat de capitalitat 12   capital catalana     5. Accessibilitat i espai públic Sostenibilitat i canvi climàtic 12     6. Establir criteris generals per a tots Polítiques municipals 12   els sectors i territoris de la ciutat i associacionisme   per al suport a les estructures  de participació associativa   de la ciutat de Barcelona     7. Repensar el turisme com Ocupació de qualitat i 10   a model econòmic economia intel·ligent     8. Barcelona com a capital del Creativitat de capitalitat 10  coneixement i la innovació   científica i tecnològica     9. Organització dels temps a la Ciutat compartida i inclusiva 9   ciutat i conciliació de la vida  personal, familiar i laboral     10. Cohesió social a la ciutat: territori i Ciutat compartida i inclusiva 8  desigualtats a la ciutat de Barcelona     11. La Barcelona dels 73 barris Serveis i participació als barris 8     12. La mobilitat a la ciutat de Sostenibilitat i canvi climàtic 8  Barcelona i la seva àrea   d’influència metropolitana      V a l o r a c i o n s i r e c o m a n a c i o n s d e c a r à c t e r g e n e r a l Consells de districte: Institucions rellevants: 30 Fitxer General d’Entitats: 31 Jordi Gras,* Tomàs Montagut, Enric Francès, Consell Ciutadà del Districte Universitat Pompeu Fabra (UPF) Associació d’Entitats Excursionistes del Barcelonès de Sant Martí Andrés Lezcano, Assumpta Vila,* Antoni Guillem, Universitat de Barcelona (UB) Federació Catalana de Voluntariat Social Consell Ciutadà del Districte Eva Fernández, Eulàlia Perarnau,* de Sants-Montjuïc Federació d’Associacions de Secretariat d’Entitats de Sants, Hostafrancs i la Trini Capdevila, Veïns de Barcelona (FAVB) Bordeta; delega en Josep Manel Parisi Consell Ciutadà del Districte Núria Galan,* Maria Moron, de l’Eixample Consell de la Joventut Ca la Dona Roser Vallhonesta,* de Barcelona (CJB) Begoña Sánchez, Consell Ciutadà del Districte Alejandro Goñi,* SOS Racisme d’Horta-Guinardó PIMEC Miki Aragón, Amparo García, Francisco Neira, Consell Municipal d’associacions de Barcelona per delegació de Roser Unió General de Treballadors (UGT) Vallhonesta, del Consell Ciutadà del Districte d’Horta-Guinardó Àngel Crespo, Comissions Obreres (CCOO); Persones rellevants: delega en Vicenç Tarrats Miquel Àngel Fraile* Consells sectorials: Marisol Marqués, Universitat Politècnica Rosa Gil* Antoni Navarro,* de Catalunya (UPC) Jofre Villanueva Consell Assessor Gent Gran David Prujà,* Consell Municipal d’Associacions Registre de ciutadans: de Barcelona Enric Estrenjer* Francesc Xavier Tomás, Pacte per la Mobilitat Elisenda Rius* Carles Giner, Emilio Ruiz Consell de Cultura Carme Fisse M. Pilar Díaz, Cristina Dacruz Entitats de Persones Joana Torres amb Discapacitat Jordi Giró, Consell Escolar Municipal Francesc Tubau, Consell de l’Esport Enric Piquet, Consell de l’Esport *Membres de la Comissió Permanent del Consell de Ciutat. L l i s t a d e p a r t i c i p a n t s e n l a C o m i s s i ó d e P l a n i fi c a c i ó E s t r a t è g i c a L l i s t a d e p a r t i c i p a n t s e n l a C o m i s s i ó d e P l a n i fi c a c i ó E s t r a t è g i c a        Qüestions prèvies: 33  Annex 3.    Comun Introducció: En aquesta nova etapa del Consell, s’ha icació del Consell    d’elaborar un pla de comunicació. El que no es comunica  de Ciutat no existeix; per tant, per fer visible el Consell, cal tenir    un pla clar, ordenat i prioritzat sobre les diferents    accions comunicatives que es volen realitzar.       Estil: El Consell de Ciutat ha de tenir un estil propi,    dins de la comunicació de l’Ajuntament, que mostri la    interconnexió entre l’equip de govern i la ciutadania.       Freqüència: Cal que la comunicació i les eines que    s’utilitzin a aquest efecte siguin periòdiques.       Disseny: La creació d’una nova imatge facilitarà la visibilitat    del Consell. Per això és imprescindible partir d’una    bona proposta d’entrada, que s’efectuarà mitjançant     encàrrec, i presentar-la a la Comissió de Comunicació.          Eines de comunicació 2008:       Butlletí: Eina de comunicació interna i externa, amb    una periodicitat mensual, per facilitar informació a    tots els membres del Consell de Ciutat, els membres    dels consells sectorials i territorials, els ciutadans del    registre i els tècnics de participació de l’Ajuntament.       Fullet institucional: Adreçat a la ciutadania per explicar    què és el Consell i que sigui útil i pràctic per als consellers    com a carta de presentació. Hi hauria dues versions: una    institucional de més qualitat i una altra més bàsica i    manejable com a eina de distribució massiva a la ciutat.       Web: Adequar-la a la nova imatge acordada, fer més visible i       C o m u n i c a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t atractiva la part oberta de la pàgina, i mantenir la part d’accés 34 Eines de comunicació 2010: 35 restringit com a eina de treball dels consellers i conselleres. 1r Congrés Internacional de Consells de Ciutat: Comunicació a través de mitjans municipals: Aprofitar Organitzat pel Consell de Ciutat amb el suport de la les publicacions de l’Ajuntament de Barcelona Barcelona Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP). Informació i Barcelona Metròpolis com a eines de presentació i de visibilitat del Consell; aprofitar la Mercè 2008: punt de partida publicació de la Federació Espanyola de Municipis per donar-lo a conèixer i fer xarxa amb altres ciutats de L’edició d’aquest any de la festa major de la ciutat serà l’Estat amb experiències similars al Consell de Ciutat. el punt de partida per donar a conèixer el Consell de Ciutat a la ciutadania, amb les accions següents: Eines de comunicació 2009: – Inici de la utilització de la nova imatge del Consell – Estand de plaça Catalunya: el Consell com Línia editorial: Llibres de petit format sobre ponències, a connexió entre els serveis a les persones conferències o altres temes que puguin ser interessants per i el teixit associatiu de la ciutat als membres del Consell. – Fullet institucional: les dues versions, la institucional i la de distribució massiva Fullets d’activitats: Creació d’una línia de fullets amb la nova – Detall: llapis del Consell imatge del Consell a mesura que el Consell generi activitats. – Presentació del Consell en el número de setembre de Barcelona Informació Blog: Com a eina de debat interna i externa. Visites guiades amb l’alcalde per la Mostra d’Entitats de plaça Catalunya i presentació del fullet institucional Programes BTV: Emissió d’un programa mensual d’entrevistes a membres del Consell i d’explicació de les Es proposa mantenir la Comissió de Comunicació activitats de l’organisme. com a grup de treball permanent per desenvolupar aquestes propostes entre les Cartells monogràfics: Edició de cartells monogràfics amb sessions plenàries del Consell de Ciutat. format de decàleg sobre temes que el Consell tracti i cregui que cal potenciar a la ciutat. Composició de la Comissió de Comunicació: Llibre 2010: Edició d’un llibre que reconegui, a manera de reportatge, la feina feta pel Consell. Alejandro Goñi, vicepresident segon del Consell de Ciutat Antoni Navarro, Consell Assessor de la Gent Gran Espot TV: Realització d’un anunci que faci visibles les Miquel Àngel Fraile, Consell de Gremis funcions del Consell de Ciutat. Assumpta Vila, Federació Catalana de Voluntariat Social C o m u n i c a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t C o m u n i c a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Enric Estrenjer, ciutadà 36 RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Elisenda Rius, ciutadana RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Emilio Ruiz, ciutadà RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Cristina Dacruz, ciutadana RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Joana Torres, ciutadana RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Carme Fisse, ciutadana RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR C o m u n i c a c i ó d e l C o n s e l l d e C i u t a t