-Administració de les quantitats lliurades., en con­tècniques dels expedients de contractació abans es­cepte de pagaments a justificar. mentats. -Control general dels ingressos produïts en els diver­-L'assegurament dels Centres. sos centres. -L'arrendament dels serveis de transport i seguretat. -Control dels costos i dels resultats dels serveis indi­ cadors de gestió. C. Tècniques -Control centralitzat dels inventaris dels centres. -Confecció de publicacions, programes, guies i plà­-Intervenció en la tramitació de les actes de re-nols, dissenys informatius i publicitaris. cepció. Publicació quinzenal dels actes que es realitzin als · -Assessorament respecte els projectes i condicions Centres cívics. Normes de funcionament dels Centres cívics Aprovades per acord de la Comissió Municipal Permanent de 13 d'abril de 1984. Preàmbul L'Ajuntament, d'acord amb les seves possibilitats obrirà Centres cívics on estimi convenient, que seran gestionats pels Consells de Districte o Entitats ciutada­nes de reconeguda solvència. La seva formació s'instrumentarà amb un contracte tipus redactat per la Direcció de Serveis d'acord en la normativa general de l'Ajuntament de Barcelona, prèvia informació de la seva Assessoria Jurídica. I. Naturalesa, objecte i àmbit dels Centres cívics Art. 1 r. 1. Els Centres cívics són centres munici­pals depenents dels Consells Municipals de Districte per a la prestació de serveis públics personals i per a la impulsió d'activitats que tenen per objecte el desen­volupament social i cultural, la promoció de la vida as­sociativa i, en general, la participació dels ciutadans en les tasques de la comunitat. 2. Als Centres cívics podrà haver-hi com a serveis permanents: Escola Bressol, Biblioteca, Centre de Ser­veis Socials, Casal d'Avis, Casal de Joves, Racó d'es­plai per a nens i adolescents, Serveis d'Informació al ciutadà i Arxiu històric. A més hi haurà l'àmbit d'activi­tats sòcia-culturals. 3. Els Centres cívics estaran oberts i al servei de tots els ciutadans i, en especial, dels de la barriada o Districte en els quals es troben situats. Per a la utilització dels serveis i la participació en les activitats dels Centres cívics, no es podrà establir la condició de soci. Art. 2n. Seran funcions dels Centres cívics les se­güents: a) La prestació dels serveis públics adreçats a la millora de les condicions socials i culturals dels ciuta­dans. b) El desenvolupament d'activitats, en forma indivi­dual o col·lectiva, adreçades a cobrir les necessitats en els àmbits de la comunicació, la informació, l'aprenen­tatge, l'esbarjo i la creació. e) La prestació de la infrastructura i recursos ne­cessaris per a la realització d'activitats, per part d'enti­tats i grups interessats. No obstant, cap d'aquestes en­titats i grups podrà establir la seva seu en els Centres cívics. Art. 3r. Els Consells Municipals de Districte po­dran, quan sigui necessari, establir la seva seu en els edificis dels Centres cívics. 11. Organització Art. 4t. Els Centres cívics estaran constituïts pels següents òrgans: 1. EfConsell. 2. La Comissió o Ateneu d'activitats socio-cultu­rals. 3. El Director. 4. Els Serveis generals. 5. Els Serveis Municipals Permanents. Del Consell Art. 5è. 1. El Consell del Centre c1v1c estarà format per dotze membres, amb la següent compo­sició: a) El Regidor-President del Consell Municipal del Districte que actuarà de President. b) Dos membres del Consell Municipal del Districte corresponent, elegits pel Ple del Consell. e) Tres representants de les Àrees implicades en el funcionament del Centre cívic. d) Tres representants dels usuaris dels serveis mu­nicipals permanents i del~ participants en les activitats periòdiques. Els representants dels usuaris seran elegits per ells mateixos democràticament. Als efectes tindran la con­sideració d'usuaris tant aquells que figurin a les llistes del Centre com els veïns del barri on es trobi el Centre. · Aquelles persones que no figurin en els llistats de veïns ni en els d'usuaris, no podran votar. e) Tres membres de les entitats del barri o Districte que utilitzin el Centre elegits per les mateixes entitats. 2. El Regidor-President podrà delegar les seves funcions i el seu vot en qualsevol dels dos membres del Consell Municipal del Districte presents en el Consell del Centre cívic. 3. El Director del Centre cívic farà de Secretari del Consell i assistirà a les seves sessions amb veu i sense vot. Art. 6è. El Consell del Centre c1v1c es reumra de forma ordinària cada tres mesos i celebrarà les reunions extraordinàries que consideri neces­sàries. El Consell es considerarà reunit quan hi siguin pre­sents la meitat més un dels seus membres i el Director, i els acords seran presos per majoria absoluta dels pre­sents. El Consell serà convocat pel President a instància pròpia, o sol·licitat pel Director del Centre Cívic o per un terç dels membres del Consell. Art. 7è. El Consell del Centre cívic es renovarà cada any. En cas de dimissió d'algun dels seus mem­bres, aquest serà substituït en el termini d'un mes pel Consell d'acord amb el previst a l'art. 5è. Art. 8è. El Consell quedarà dissolt en cas de dimis­sió de la meitat més un dels membres. En aquest cas, el Consell Municipal de Districte procedirà en el termini d'un mes a la constitució d'un nou Consell d'acord amb el previst a l'art. cinquè. Art. 9è. El Consell del Centre cívic podrà constituir els grups de treball o Comissions especialitzades que cregui oportunes per a l'acompliment dels objectius del programa d'activitats del Centre. Art. 1 Oè. Són funcions del Consell del Centre cívic: a) Planificar les línies d'actuació del Centre civic. b) Vetllar per la bona prestació dels serveis públics permanents i el correcte funcionament del Centre cívic. e) Facilitar la utilització dels recursos del Centre cívic per part dels ciutadans, grups i entitats de la barriada o Districte. d) Redactar el pressupost anyal de funcionament i presentar-lo al Consell Municipal del Districte per a la seva aprovació. e) Redactar i aprovar la memòria anyal i presentar­la al Consell Municipal del Districte. f) Fixar les condicions tècniques i econòmiques per a la utilització de les estructures i recursos del Centre cívic per part d'entitats interessades dins els límits es­tablerts per les Ordenances Fiscals. Art. 11è. El Consell del Centre Cívic presentarà al Consell Municipal del respectiu Districte, abans del 31 de gener de cada any, la memòria i balanç de l'any an­terior. Així mateix presentarà, abans del 31 d'octubre de cada any, al Consell Municipal del Districte per a la seva ratificació, el programa d'activitats i el pressupost de l'any vinent. De la Comissió o Ateneu d'activitats sòcio-culturals Art. 12è. 1. La Comissió o Ateneu d'activitats sò­cia-culturals estarà composta per representants de les entitats i dels usuaris, en número màxim de 9 persones de les quals una serà membre del Consell Municipal del Districte. Aquesta Comissió s'adequarà a la realitat associativa de cada barri o Districte, d'influència del Centre cívic. 2. El Director del Centre cívic farà de Secretari de la Comissió i assistirà a les seves sessions amb veu i sense vot. Art. 13è. Són funcions de la Comissió o Ateneu d'activitats sòcia-culturals: a) Programar les activitats sòcia-culturals del Cen­tre a realitzar preferentment en col-laboració amb les entitats específiques de cada tipus d'activitats i pre­veure les seves despeses. b) Promocionar l'assistència dels ciutadans, grups o entitats del Districte a les activitats sòcia-culturals. Art. 14è. L'Ateneu tindrà un fons que proporcio­narà el Districte, a través del Director del Centre cívic, el qual tindrà una partida en el seu pressupost per a aquest fi, i en tot cas l'Ateneu podrà buscar altres fons de finançament. El Director del Centre cívic, supervisarà l'execució del programa de l'Ateneu i proposarà les activitats sò­cia-culturals que estimi oportunes, donant-ne coneixe­ment al Consell del Centre cívic. De produir-se un litigi, el Consell del Districte arbi­trarà la situació. Del Director Art. 15è. Seran funcions del Director: a) Administrar el Centre cívic i vetllar pel bon funcionament i conservació de les seves instal-la­cions. b) Gestionar el programa d'activitats i proposar al Consell les activitats que estimi més oportunes. e) Aplicar allò establert en les Ordenances Fiscals pel que fa a la utilització dels serveis públics i de la in­frastructura i recursos del Centre cívic, així com en la participació en les activitats periòdiques i no perma­nents. d) Exercir la responsabilitat directa sobre tot el per­sonal municipal o contractat adscrit al Centre cívic i es­tar informat de totes les activitats dels serveis estables del Centre. e) Executar els acords del Consell del Centre cívic. f) Impulsar i coordinar les activitats i vetllar per la bona prestació dels serveis. g) Preparar la memòria i balanç anuals per a la seva aprovació pel Consell del Centre cívic. Dels Serveis Generals 111. Organització econòmica Art. 16è. Seran serveis generals els d'administra­ció, informació, vigilància i neteja. El personal d'aquests serveis, sota la responsabi­litat directa del Director del Centre cívic, estarà adscrit a la Unitat Executiva del Consell Municipal del Dis­tricte. Dels Serveis Municipals permanents Art. 17è. 1 . Cadascun dels serveis municipals permanents que es prestin en els Centres cívics se­ran organitzats i dotats per l'Àrea respectiva, a la qual correspondrà la seva impulsió, coordinació i super­visió. 2. La supervisió i coordinació de les activitats sò­cia-culturals correspondrà a la Comissió o Ateneu d'ac­tivitats sòcia-culturals. De les activitats periòdiques i no permanents Art. 18è. Les activitats que es desenvolupin en els Centres cívics, segons el programa aprovat o acords del Consell del Centre cívic, i que requereixin la col·la­boració d'entitats, societats, professionals o de tècnics no pertanyents a l'Administració municipal, seran rea­litzades mitjançant la contractació per treball específic i temps limitat. Del Servei de Bar Art. 19è. Es competència de l'Ajuntament, la con­cessió de l'explotació del servei de bar-cafeteria d'acord amb la normativa actualment aplicable que es la del Reial Decret 3946/77 de 6 d'octubre, i essent el concurs la forma de licitació. Pel que fa als Centres gestionats per entitats, s'aco­modarà al contracte de gestió. Art. 20è. 1. Les iniciatives culturals i recreatives de l'Ajuntament, directament proposades pels Serveis municipals o pels Consells Municipals de Districte, se sotmetran al mateix règim de sol·licitud d'espais i recur­sos que les provinents d'altres persones o entitats. 2. Les iniciatives provinents de Grups o Partits polí­tics, referents a la utilització dels espais o recursos, hauran de ser autoritzades pel Regidor-President del Consell Municipal de Districte. Art. 21 è. Els Centres cívics, com a centres de ser­veis públics, estaran dotats d'un pressupost intern de funcionament. Art. 22è. Per a la utilització dels serveis públics permanents, de la infrastructura i recursos dels Cen­tres cívics i per la participació en les activitats que en ells s'organitzin, haurà de pagar-se la taxa que en cada cas estableixin les Ordenances fiscals. Art. 23è. Els actes que se celebrin a la sala d'actes dels Centres cívics, organitzats per entitats o grups in­teressats, podran tenir caràcter gratuït, o en el seu cas, podrà exigir-se el pagament d'una entrada, la qual po­drà revertir a l'entitat organitzadora, prèvia l'autoritza­ció del Consell Municipal del Districte. L'entitat organitzadora quedarà obligada al paga­ment de la corresponent taxa d'utilització del local i al­tres impostos sobre espectacles. IV. Disposicions addicionals Primera. Els conflictes que puguin derivar-se de la interpretació d'aque.sta normativa, dels Reglaments in­terns de funcionament, de la realització de programes d'activitats, de la determinació dels pressupostos o d'altres aspectes de la gestió que no hagin estat res­solts al sí dels Consells dels Centres cívics, seran de la competència del Consell Municipal del respectiu Districte. Segona. Cadascun dels Consells dels Centres cí­vics redactarà un reglament intern de funcionament del Centre cívic, dins el marc que estableixin aquestes nor­mes, el qual definirà els serveis a prestar i la forma d'utilització dels espai·s que tindran una estabilitat o permanència en funció de les característiques de cada centre. Aquest reglament interior serà aprovat pel Con­sell Municipal del respectiu Districte. Tercera. Aquells centres que siguin gestionats di­rectament per entitats, hauran de formalitzat un con­tracte de gestió específic en cada cas, que haurà d'és­ser aprovat pel Consell Municipal del Districte on sigui ubicat l'esmentat centre. Quarta. Aquest reglament deroga l'anterior apro­vat per la Comissió Municipal Permanent en data 27 de maig de 1982, i entrarà en vigor el dia següent al de la seva publicació a la Gaseta Municipal. Serà revisat en el termini d'un any, d'acord amb els informes dels respectius Districtes. Estructura i distribució de funcions de la Subàrea del Medi Ambient Aprovades per acord de la Comissió Municipal Segons Decret de l'Alcaldia de data 28 de juliol de Permanent de 13 d'abril de 1984. 1983, les competències mediambientals queden inclo­