AtOO GASETA MUNICtPAL DE BARCELONA ..,.,....., __ .;.. NUM. 18 DISPOSICIONS GENERALS Acords deis órgans de govern NORMES REGULADORES DE L'ESTRUCTURA ORGÁNICA DE L'ADMINISTRACIÓ EXECUTIVA DELS DISTRICTES (Aprovades per acord de la Comissió Municipal Permanent del14 de juny de 1985.) Primera. 1. La Direcció Superior de I'Administració Executiva deis Districtes correspon al Regidor Presi- dent del respectiu Consell Municipal, el qua! exercira fa iniciativa, la direcció i la inspecció de tots els serveis i el comandament del personal, ambles facultats que institu- cionalment Ji confereixi el Reglament orgfmic de I'Ajunta- ment i les que li atribueixi per delegació !'Alcalde. 2. El Regidor President exercira també la supervi- sió funcional del personal jerarquicament dependent de fes Arees o sectors organics de I'Administració cen- tralitzada que acompleixi funcions desconcentrades en els Districtes. Segona. 1. Atenent fes disponibilitats de personal i dins els límits assenyalats pel Reglament organic de I'Ajuntament i les normes de caracter general aprova- des pels organs de govern titulars de la potestat orga- nitzativa, els Consells Municipafs de Districte, a pro- posta de llurs respectius Presidents i acord de la Co- missió de Descentralització, determinaran la seva pro- pia estructura interna, configurant efs llocs de treball i els organs auxiliars en qué s'agrupin, els seus nivells jerarquics i les vinculacions i relacions de tot ordre exis- tents entre ells. 2. Així mateix i ambles restriccions assenyalades en el paragraf anterior, efs Presidents deis Consells Municipals, a proposta deis respectius Directors de Serveis, normalitzaran els expedients i altres proces- sos de treball que es gestionin en els Oistrictes, d'acord amb els criteris basics que s'aprovin perla Co- missió de Oescentrafització. Tercera. 1. Sota la immediata dependencia del Regidor President del Consell Municipal, actuara un Di- rector de Serveis, amb les següents atribucions: a) Resoldre els assumptes que li encomani espe- cialment el Presiden! del Consell Municipal. b) Propasar a l'esmentat Regidor President les re- solucions que estimi oportunas en els assumptes de la seva competencia. e) Dirigir i gestionar els serveis, centres i establi- ments pertanyents al Districte. d) Coordinar tots els serveis del Districte i cooperar . a la seva coord[nació amb els de les Arees d 'Adminis- tració Municipal centralitzada. e) Vetllar pel manteniment i millora del nivel! de qualitat deis serveis prestats en el Districte. f) Elaborar els projectes de Programes d'actuació i de previsió de necessitats deis serveis en el Districte. g) Propasar les mesures adients per al normal de- senvolupament del Programa d 'Actuació Municipal en alió concernent al Districte. h} Elevar anualment al Regidor President una me- moria sobre el desenvolupament. cost i rendiment deis seus serveis. 1) Assistir a les sessions del Pie del Consell Munici- pal del Districte i de la seva Comissió Permanent, quan sigui requerit pel Regidor President, o per fa majoria deis membres del corresponent organ de govern, amb la finalitat d'informar i assessorar, amb veu pero sense vot. ¡) Assistir a les Comissions de Treball quan sigui requerit pel seu Regidor o Conseller per informar sobre assumptes de la seva competencia. 2. Els Directors de Serveis de Districte seran desig- nats per I'Aicalde a proposta del Regidor President del respectiu Consell, tindran la consideració de carrecs de confianc;a i plena dedicació i cessaran automáticament quan es produeixi la renovació de la Corporació que hagi ratificat el seu nomenament o quan sigui elegit nou Alcalde, sense perjudici que puguin ser confirmats en els seus carrecs. Quarta. 1. L'Administració Executiva del Districte s 'estructurara, coma primer nivell organic, en tres Divi- sions fonamentals, els respectius caps dependran di- rectament del Director de Serveis del Districte i es de- signaran com el que segueix: - Divisió de Secretaria i Serveis Generals (nivell 3). - Divisió de Serveis Técnics (nivell4). - Divisió de Serveis Personals (nivell 4). 2. El Cap de la Secció de la Guardia Urbana del Districte, sense perjudici de la seva dependéncia jerar- quica natural en el Cos, dependra funcionalment del President del Consell Municipal, quant a tes matéries própies de la competencia del Oistricte o al seu carrec, en la realització del qual hagi de coHaborar la Guardia Urbana. El President podra exercir aquesta supervisió funcional a través del Director de Serveis del Oistricte, i, en tot cas directament i exclusivament sobre !'Oficial comandant de la secció o el funcionari que el substi- tueixi. Cinquena. Els Caps de tes tres Divisíons a qué es refereix el paragraf 1 de la norma anterior, seran de- signats per 1' Alcalde a proposta del President del Dis- tricte. NÚM. 18 30-VI-1985 Sisena. 1. Les atribucions comunes deis Caps de Divisió seran les següents : a) Assisténcía técnica al Regidor Presiden! i al Di- rector de Serveis del Dis,tricte en les materias de la seva competencia. b) Col-laboració en fa definició d'objectius i prepa- ració deis respectius plans i programes d'actuació, així comen la prevlsió d'inversions i despases concernents al seu servei. e) Execució i seguiment deis referits plans i progra- mes; control deis resultats obtinguts en relació als ob- jectius proposats; i control del cost d 'implantació i fun- cionament deis serveis. d) Projectes d'organització deis serveis, configura- ció deis llocs de treball, normalització deis processos i expedients. i determinació de torns i horaris especiafs. e ) Proposta d 'adscripció del personal als llocs de treball. f) Coordinació del funcionament deis serveis i, si s'escau, deis Centres i Establiments adscrits a la Divi- sió. 9) fnstrucció i orientació de tot el personal de la Di- visió, amb mires a la consecució deis objectius as- senyalats. h) Comandament directe sobre els funcionaris, caps, encarregats o responsables de les unitats, ser- veis, centres i establiments dependents directament de la Direcció de Divisió. 1) Control de l'acompliment de les obligacions ice- meses per part de tot el personal a les seves ordres. ;) Exercici de les relaclons de coordinació amb les altres Divisions del Districte. 2. El Cap de la Divisió de la Secretaria i Serveis Generals, exercira, per delegació del Secretari General de I'Ajuntament les funcions de Secretari deis Órgans Cof.legiats de Govern i Consultius del Districte; pres- tara assessorament jurídic als esmentats órgans i al Conseller Presiden! i sera el substitut del Director de Serveis del Districte. Setena. 1. Les comeses de les Divisions seran les següents: l. Divisió de Secretaria i Serveis Generals. a) Secretari i assessorament jurídic deis órgans de govern i consultius del Districte i de les seves Comis- sions de Treball; convocatóries, ordres del día, acles, notificacions, comunicacions i edictes, Uibre de De- crets de la Presidencia. .b) Documentació general del Districte; Registre d 'entrada i sortida de documents, memóries, estadísti- ques i publicacions; reproducció de documents. e) lnformació de base; sistemes d 'informació, fit- xers, registres i bancs de dades; biblioteca i arxiu gene- ral del Districte; gestió de l'ordinador. d) Serveis d'informació general al públic; gestió deis sistemas de comunicació amb el ve'inat. e) Participació ciutadana; gestió deis sistemes i ca- nals establerts. f) Gestió i control general del personal, regí m disci- plinari. g)' Regim económic: Pressupostos, comptabilitat i control general d'inversions, despeses i ingressos; control general del cost deis serveis i indicador de ges- tió ; refacions ambla lntervenció i Dipositaria de Fons i coHaboració ambla " lntervenció delegada". h) Intendencia; subministrament i adquisicions, amas i distribució de béns; subministrament de fluids i mitjans energetics. GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 407 i) Patrimoni; inventari i gestió de l'ús deis immobles i deis béns no consumibles ; supervisló general deis serveis de neteja i vigilancia deis edificis i locals perta- nyents al Districte. 11. Div isió de Serveis Técnics. a) Urbanisme, planejament, gestió i disciplina ur- banística; policía de l'editicació i de tes activitats indus- trials i comercials, inclosos els estabtiments de prove·i- ments. b) Obres públiques, pavimentació, enllumenat, cfa- vegueram í elements urbanistics en general, fonts i be- ques de reg ; arbrat. pfantacions i instaHacions dejar- dins i espals enjardinats ; instaHacions pera jocs infan- tils. e) Edificis públics i llurs instal·lacions: Edificls i lo- cals del Consells Municipals de Districte i de llurs ofici- nas i dependencias; edificis deis Centres de prestació de serveis personals, la gestió deis quals o la mera conservació i manteniment no sigui transferida als Dis- trictes. á) Neteja de la vía pública, solars i edificis abando- nats, instaHació de papereres i "pipicans"; gestió de banys i evacuatoris públics. e) Ordenació i senyalitzció de la circulació de vehi- cles i vianants. f) lnspecció en materies d'urbanisme, obres públi- ques, edificis públics, neteja, higiene ambiental i circu- lació. 111. Divisió de Serveis Personafs. a) Promoció, subvenció i organització d'activitats, prestació de serveis i gestió de centres i establiments municipals en materia de Cultura, Ensenyament, Es- ports, Joventut, Assistencia Social i Circulació. 2. En relació a les matéries consignadas en el pa- ragraf anterior, les respectivas Divisions exerclran les tuncions que específicament quedin atribu'ides als Dis- trictes en virtut de les Transferencias aprovades pels órgans de govern competents de I'Ajuntament. No obstant alfó disposat en els paragrafs anteriors, les funcions administrativas sobre qualsevol materia i la preparació de les funcions polítiques o decisóries, podran atribuir-se, totalment o parcialment, als serveis que es cregui convenient, si així ho acorda l'órgan competen! en virtut de la faculta! d'auto-organització a qué es refereix la norma segona. Vuitena. 1. Quan el nombre de llocs de treball, la complexitat de les funcions o !'amplitud deis ambits de control ho requereixin, podran constituir-se unitats or- ganiques subordinadas a les tres Divisions referidas a la norma cinquena. 2. Tal estructuració hauria de realitzar-se amb es- tricta subjecció a les normes que per als órgans, sub- órgans de base i llocs de treball estableix en el seu epí- grat 1, 1 r. i 2n., la Tipología organica aprovada per la Comissió Municipal Permanent en sessió del13 de no- vembre de 1981 . 3.L'organització resultan! haura d 'ésser refrendada per la Comissió Municipal Permanent als efectes de la dotació económica de les Direccions i llocs de treball amb complement especrtic. 4. Les atribucions de les Direccions deis esmentats órgans o subórgans de base, seran les que correspon- guin d'acord amb la normativa reguladora de les fun- cions de comandament en el nostre Ajuntament, apro- vada per acord de la Comissió Municipal Permanent del 13 de novembre de 1981. Novena. Queda derogat el paragraf referent a les 408 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA "Unidades Ejecutivas de los Consejos Municipales de Distrito'',. contingut a l'epígraf 1, 1 r. de la Tipología orga- nica, aprovada per acord de la Comissió Municipal Per- manent el 13 de novembre de 1981 , aix r com el para- graf relatiu a la "Jefatura de Unidad Ejecutiva de Distri- to", contingut a l'epígraf 1, 2n. de la normativa regula- dora de les u Atribuciones de las Jefaturas" aprovada perla propia Comissió Municipal Permanent mitjangant acord de 1' esmentada sessió del 13 de novembre de 1981. FUNCIONS QUE ES TRANSFEREIXEN ALS CONSELLS MUNICIPALS DE DISTRICTE EN MATERIA DE SERVEIS SOCIALS (aprovades per acord de la Comissió Municipal Permanent del 14 de juny de 1985) A. Materies en que incideixen les funcions transferibles: 1 . Gestió deis Centres i Establiments de Serveis Socials de Zona. (Les diverses classes de Centres i Establiments de Serveis Socials de Zona, amb les seves respectivas prestacions, s'especlficaran en els annexos.) 2. Prestació deis serveis propis deis Centres i Esta- bliments de referencia. · 3. Neteja i vigilancia deis esmentats Centres i Esta- bliments. 4. Adquisició deis seus materials, estris i consumi- bles. 5. Atorgament de subvencions. 6. Atorgament de les targetes de tolerancia d'apar- cament i exempció deis gravamens municipals. 7. Direcció deis Serveis d 'Ajut a Domicili als usua- ris del Districte. 8. Resolució de les impugnacions presentadas per l'atorgament de targetes de bonificació pera l'ús deis serveis municipals. 8. Funcions transferibles: 1. Planificació, programació, gestió, seguiment i control de les activitats de serveis socials als Districtes segons les directrius de 1' Area de Serveis Socials. 2. Tramitació deis expedients resultants de les competencias que es transfereixen, en toles les seves fases. 3. Gestió del personal de neteja i vigil~mcia. 4. Control del personals adscrit als centres. 5. Aprovació de les normes de tuncionament intern deis Centres i Establiments, d'acord ambla normativa basica de rArea de Serveis Socials. 6. Atorgament de subvencions a entitats d'interes del Districte amb les previsions pressupostiuies i en aplicació de les normativas dictades per rArea de Ser- veis Socials. 7. Atorgament de les targetes de tolerancia d 'apar- cament i exempció deis gravamens municipals d'acord amb la normativa de 1' Are a de Serveis Socials per als vehicles adaptats pera disminu'its tísics i resolució de les impugnacions presentadas. 8. Direcció deis Serveis d 'Ajut a Domicili als usua- ri~ del Districte d'acord ambla normativa aprovada per I'Area de Serveis Socials, incloent sol·licitud, valoració, diagnóstic i seguiment i avaluació posterior per part deis técnics de Serveís Socials del Districte. NÚM. 18 30-V/-1985 9. Resolució de les impugnacions presentadas per l'atorgament de les targetes de bonificació per a l'ús deis serveis municipals, segons les normes apro- vades. · 10. Propostes als órgans competents de I'Ajunta- ment per a la creació, remodelació i supressió de cen- tres, establiments i serveis, així com d'arrendament de locals pera serveis socials d 'interés del Districte. Infor- mes preceptius sobre els expedients que els órgans centrals instrueixen a l'efecte arel de la proposta o per iniciativa propia. 11 . Aprovació de les bases i condicions deis con- tractas de serveis, subministraments i adquisició de serveis d 'interés del Districte i adquisició de la despesa corresponent, així com la seva tramitació dins els límits reglamentaris. 12. Aprovacíó quan correspongui de les bases per a la concessió i arrendament a tercers deis serveis i instaHacions complementaris o accesoris deis centres i establiments; fixació deis canons o preus correspo- nents amb subjecció a alió que disposen les ordenan- ces fiscals o altres normes, formalització de les adjudi- cacions i resolució de qualsevol classe d'incidéncies contractuals. FUNCIONS QUE ES TRANSFEREIXEN ALS CONSELLS MUNICIPAL$ DE OISTRICTE EN MATERIA DE CONSERVACIÓ, MANTENIMENT REPARACIÓ MENOR DELS SEUS EDIFICIS (aprovades per acord de la Comissió Municipal Permanent del14 de juny de 1985) A. Materia 1 a. Conservació, manteniment i reparació menor de l'obra civil i de les instaHacions de les construccions relacionadas en el document adjunt núm. 1. 2a. Conservació, manteniment i reparació de: a) Rellotges púbiics exteriors de propietat municipals, que no estiguin instal·lats en edificis de I'Ajunta- ment, llevat del de la Catedral. b) Plafons lluminosos pera la informació del Districte situats a la vía pública. B. Funcions a) Polítiques o decisóries - La iniciativa i possible encarrec a tercers. directa- ment o per concurs, deis projectes de la contracta. - L'aprovació deis projectes i condicions deis contrae- tes i l'autorització de la despesa corresponent, per delegació de I'Aicaldia i sempre que, per la seva quantia 1 durada, corresponguin a la competencia d'aquesta, i la proposta als órgans de govern com- petents en altre cas. - L'adjudicació, formalització, prórroga, resolució d'in- cidencies, novacló i extinció deis contractes, en els mateixos supósits del paragraf anterior, i la proposta d'acord quan correspongui adaptar-lo als órgans coHegiats de govern. - L'aprovació de certificacions d'obra, llevat quan competeixi a la Comissló Municipal Permanent. - La recepció definitiva de les obres. - La resolució deis expedients d'indemnització deis danys ocasionats en els edificis i insta~lacions la conservació deis quals es transfereix, dins de la competencia de !'Alcalde 1 per delegació d'aquest.