1524 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 35 10-X/1-1990 DISPOSICIONS GENERALS Decrets de l'Alcaldia Decret. En ús de les facultats atorgades a aquesta Alcaldia per l'article ?è de la Llei de Règim Especial de Barcelona i vistos el present expedient i l'informe del cap de la Unitat Operativa d'Administració de Recursos Humans, disposo: Suprimir el lloc de treball de Tècnic Mitjà d'Especial Qualificació del Projecte de Planificació i Control de l'Àmbit d 'Urbanisme i Serveis Municipals. Crear el lloc de treball de Tècnic Adjunt a Prefectura del referit Projecte, amb el complement de destinació de nivell 20 i específic de responsabilitat corresponent al lloc de treball 2011Y. Nomenar per ocupar-lo al funcionari, senyor Carlos Chico i Martorell (FNf21776j2020/16/1600A). Barcelona, 24 d'octubre de 1990. L'Alcalde, Pasqual Maragall i Mira. (Ref. P-983) • • * Decret. En ús de les facultats atorgades a aquesta Alcaldia per l'article ?è de la Llei de Règim Especial de Barcelona i vistos el present expedient i l'informe del cap de la Unitat Operativa d'Administració de Recursos Humans, disposo: Suprimir el lloc de treball de Tècnic Superior d 'Espe­cial Qualificació del Departament Central de l'Àmbit d'Urbanisme i Serveis Municipals. Crear el lloc de treball d'Assessor Tècnic de l'esmen­tat Departament , amb el complement de destinació de nivell 22 i específic de responsabilitat corresponent al lloc de treball 2215Y. Nomenar per ocupar-lo la funcionària, senyora Elena Ariza i Cardenal (FN/21456/1010/20j2005Y). Barcelona, 24 d'octubre de 1990. L'Alcalde, Pasqual Maragall i Mira. (Ref. P-984) . . . Decre t. D'acord amb el que estableixen els articles 21.1 de la Llei Reguladora de Bases de Règim Local i l'article 51 de la Llei Municipal de Catalunya i de Règim Local, i fent ús de les atribucions que em confereix l'article ?è de la Llei Municipal de Barcelona, disposo: Aprovar els criteris reguladors, que figuren en el documen t annex, per a la contractació i desenvolupa­ment de pràctiques en els serveis municipals per part d'estudiants i postgraduats. Barcelona, 24 d'octubre de 1990. L'Alcalde, Pasqual Maragall i Mira. (Ref. SG-1.276) Annex 1. Exposició de motius Durant molts anys el nostre país ha viscut un distan­ciament entre la formació impartida a les universitats(IJ i les exigències de l'exercici professional. En els darrers temps assistim a una transformació progressiva dels estudis superiors a partir de la dinàmica oberta per la Llei de Reforma Universitària. L 'Ajuntament ha de col-la­borar en aquest procés, del qual per altra banda pot obtenir alguns fruits directament. Un dels aspectes en què des de l'Ajuntament es pot cooperar activament amb les universitats és en l'acolli­ment d'estudiants i postgraduats en pràctiques. Les experiències realitzades fins ara presenten resultats desiguals, i fan palesa la necessitat de millorar la coordinació interna. 2. Motivacions de l'Ajuntament per a la realització d'es­tades en pràctiques L'acolliment d'estudiants en pràctiques respon, d'una banda, a la voluntat municipal d'ajudar a la millora de l'ensenyament superior i d'enf ortir les relacions amb les universitats . De l'altra, les pràctiques són també útils per a l'Ajun­tament a d 'altres nivells: -Són una bona oportunitat per donar-se a conèixer de manera positiva davant els estudiants i estimular així el seu interès per incorporar-se a l'Ajuntament. -Permeten apreciar la qualitat dels estudiants i la formació impartida a les diferents carreres, cosa que facilita l'orientació de la po lítica de reclutamen t de personal. -Donen a conèixer,també, als estudiants les caracte­rístiques de la cultura organitzativa de les institucions públiques, la qual cosa pot facilitar una millor i més ràpida integració professional a l'Administració. - La pràctica té, finalment, una utilitat directa. El treball efectuat per l'estudiant és una contribució efectiva valuosa, variable en funció de la formació de l'estu­diant, la durada de l'estada i l'adequació de les tasques que se li encarreguin, així com el seguiment i suport que es doni al seu trebalL 3. Objecte L'objecte d'aquests criteris és establir un marc que faciliti unes pautes genèriques i un procediment ade­ (1) En aquest document. les referències a la universitat s'han d'entendre en sentit ampli, que inclogui també totes aquelles escoles i institucions d'ensenyament supenor de reconegut prestigi no adscn­tes a cap unwersitat. NÚM. 35 10-X/1-1990 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 1525 quat per a la concertació i desenvolupament de pràcti­ques en els seNeis municipals, per part d'estudiants universitaris, tant de primer i segon cicle universitari , com d 'alumnes de cursos de postgrau . 4. Marc legal La normativa aplicable bàsica es concreta en el RD 1497/81 , de 19 de juny, sobre Programes de Cooperació Educativa (BOE, de 23-VII-81). 5. Requisits a) La realització d'estades en pràctiques es forma­litzarà en cada cas per mitjà d 'un conveni específic o s'inserirà en el marc d'un conveni preexistent. b) Cada estada en pràctiques consistirà en el desen­volupament d 'una tasca, projecte o estudi concret, i finalitzarà amb l'emissió d'un informe per part de !'.estu­diant. Caldrà definir prèviament entre la universitat , l'Àrea o Districte promotor i l'Àrea de Personal, l'objec­te, contingut i període de cada pràctica , així com el seNei municipal on es realitzarà. c) S'establirà amb cada institució una comissió mixta que supervisarà i avaluarà els resultats de les estades. Per part de l'Ajuntament formaran part d'aquestes co ­missions un representant de l'Àrea o Districte promotor i un tècnic de l'Àrea de Personal. d) El coordinador de seNeis de l'Àrea o Districte en que es realitzin les pràctiques nomenarà un tutor que serà responsable de la programació i desenvolupament de l'estada. El tu tor vetllarà per l'acollida de l' estudiant i garantirà que se li donin a conèixer els mètodes de treball del seNei i d 'altres informacions necessàries per al bon desenvolupament del projecte. En finalitzar l'es­tada, el tutor emetrà un informe sobre l'aprofitament de l'estudiant. Els tutors de pràctiques estaran coordinats per l'Àrea de Personal a la qual comunicaran qualsevol incidència en el desenvolupament de les estades . 6. Naturalesa de la relació entre l'Ajuntament i l'estu­diant a) Les estades en pràctiques no produiran en cap cas obligacions pròpies d ' un contracte laboral, segons el que disposa l'article 19 del RD 1992/84, de 31 d'octubre, sobre contractes en pràctiques i per a la for ­mació. b) Com a norma general, i llevat d'excepcions raona­des, no es retribuiran les pràctiques -d'estudiants de primer i segon cicle universitari. Els postgraduats rebran una compensació econòmica a través de la universitat, a qui es lliuraran els fons necessaris. La quantia de les retribucions es fixarà de comú acord entre l'Àrea o Districte corresponent i l'Àrea de Personal. El cost econòmic del conveni anirà a càrrec de l'Àrea o Distric­te . El seNei on es realitzi l'estada facilitarà a l'estudiant els recursos necessaris per al bon desenvolupament de la feina. 7 . Procediment L'expedient corresponent es tramitarà conforme a la vigent normativa municipal sobre convenis administra­tius i haurà de constar de : a) Identificació de l'institució contrapart b) Objecte del conveni. En la mesura que sigui possible caldria consignar el nombre d'estudiants, les destinacions a què serien assignats i les línies generals dels projectes o estudis a efectuar e) Constatació que durant les pràctiques els estu­diants estaran coberts per l'assegurança escolar o un altra assegurança que deslliuri l'Ajuntament de possi ­bles responsabilitats d) Els estudiants estaran sotmesos al secret profes­sional i els resultats del seu treball no podran ésser divulgats sense l'autorització de l'Ajuntament e) Quantia de les compensacions econòmiques, si fa al cas.