NÚM. 19 30-VI-1997 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 931 DISPOSICIONS GENERALS Acords deis organs de govern NORMES REGULADORES DEL CONSELL DE CENT DE JOVES (Aprovades per acord del Consell Plenarl Inicial· ment el25 d'octubre de 1996 1 definitivament el25 d'abril de 1997) Article 1r TITOL 1 DISPOSICIONS GENERALS 1. El Consell de Cent de Joves és un organ consul- tiu i de participació sectorial creat de conformitat amb allo que preveu l'article 12 de les Normes reguladores de la participació ciutadana i els articles 59 i 60 de la Llei municipal i de regim local de Catalunya. El Consell és igualment un forum de dialeg i debat format per cent joves de diversos ambits que repre- senten, de forma individual, el conjunt de Barcelona i amb l'objectiu principal de convertir-se en un espai de discussió entre els joves sobre la seva ciutat, d'apor- tació d'idees i mostra de les seves aspiracions. 2. Aquest Consell es crea amb la voluntat de I'Ajuntament de Barcelona de contribuir al compli· ment del mandat de l'article 9.2 de la Constitució Es- panyola, que atribueix als poders públics l'obligació de promoure les condicions perque la llibertat i la igualtat de les persones i deis grups en que s'integren siguin reals i efectivas, de remoure els obstacles que impedeixin o en dificultin la plenitud, i de facilitar la participació deis ciutadans i de les ciutadanes en la vida política, economica, cultural i social. Article 2n 1. Són competencias del Consell de Cent de Joves: a) Estimular la participació de la joventut deis dife· rents ambits territorials, culturals, socials, en el disseny i la discussió deis projectes de ciutat, especialment en aquells que tinguin especial inci- dencia en els joves. b) Coneixer i debatre sobre els grans temes impul- sats des de la Ponencia de Joventut de I'Ajunta- ment de Barcelona i, en general, sobre les actua- cions municipals que afectin o interessin els joves. e) Elaborar dictamens i conclusions sobre els temes de ciutat per tal de contribuir a incloure la visió · deis i de les joves en la programació i gestió de les actuacions municipals. 2. El Consell de Cent de Joves té un caracter con- sultiu de participació. Les seves funcions s'exerciran mitjanr;:ant la realització de debats monografics i l'ela- boració de conclusions o demandes, els quals tindran rang de recomanació per als organs de govern muni· cipal i, per tant, no seran vinculants. Article 3r El Consell actuara en aquells camps que tinguin re- lació directa o indirecta en la política de joventut de la ciutat, en temes d'abast ciutada que tinguin especial incidencia sobre els joves. TÍTOL 11 ORGANITZACIÓ 1 FUNCIONAMENT Article 4t Són organs del Consell la Presidencia i el Consell Plenari. Article se L' Ajuntament de Barcelona posara a disposició del Consell de Cent de Joves una Secretaria Técnica amb les funcions propias d'un organ auxiliar de su- port tecnic i administratiu. Capítoll De la Presidencia i les Vicepresidencias Article Be 1. La Presidencia correspondra a l'alcalde, el qual podra delegar-la en una persona del govern muni· cipal. 2. Les Vicepresidencias seran dues: la Vicepresi· dencia primera la nomenara !'alcalde i correspondra a una persona del govern municipal; assumira la substi· tució de la Presidencia en suposits d'absencia. La Vicepresidencia segona la nomenara !'alcalde, a proposta del Consell de Joventut de Barcelona, entre els membres del seu Secretaria!. Les Vicepresidencias duran a terma funcions de col-laboració i assistencia a la Presidencia i, en gene- ral, totes les que aquesta els delegui. Capítolll Del Consell Plenari Article 7e 1. El Consell Plenari és l'organ de maxima repre- sentació del Consell de Cent de Joves de Barcelona. L'integren: a) 14 representants de sectors juvenils (artistas, es- portistes, dirigents d'associacions ... ) o represen· tants de col·lectius específics (persones amb dis· 932 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA minució, dones, minories étniques, ... ) que seran designats per l'alcalde a proposta del Consell de la Joventut de Barcelona i de la Ponencia de Jo- ventut. b) 12 joves universitaris/aries o d'ensenyament mitja triats, aleatoriament entre els representants als claustras universitaris o als consells escolars. e) 14 joves treballadors/dores triats aleatoriament entre els llistats deis sindicats i de I'INEM/Barce- lona Activa. d) 60 joves deis barris de la ciutat triats aleatoria- ment a partir del cens/padró i en proporció al nombre de joves de cada barri. 2. Tots els membres del Consell de Cent de Joves, a excepció del seu presiden! i vicepresidents hauran de tenir entre 16 i 29 anys. 3. Els membres del Consell ho seran per un any i hi haura membres titulars i suplents en tots els sectors. 4. L'alcalde designara una persona per tal que as- sumeixi les funcions de secretari/aria del Consell, la qual participara a les sessions del Consell Plenari amb veu pero sense vol i aixecara les corresponents actes. 5. A les sessions plenarias podran assistir mem- bres amb rang d'observadors com a técnics munici- pals i representants d'entitats i associacions per tal d'informar d'allo que els sigui demanat pel Consell. Article Be Són competencias del Plenari del Consell les rela- cionadas amb l'article 2n de les normes presents. Són també funcions del Plenari crear i impulsar grups per a l.'analisi i estudi de temes concrets que consideri oportuns per tal d'acomplir les funcions del Consell. Article 9e El Plenari del Consell fara dues sessions ordina- rias cada any. Podra realitzar sessions extraordi- narias quan la Presidencia ho decideixi, o quan una quarta part deis seus membres ho demani. Article toe El Plenari del Consell es constitueix validament amb l'assistencia d'un ten;: del nombre legal de mem- bres. Aquest quórum s'ha de mantenir al llarg de lota la sessió i és necessaria l'assisténcia de les persones que assumeixin la Presidencia i la Secretaria, o les que, en cada cas, les substitueixin. Article 11e Els acords del Consell Plenari s'adoptaran per ma- joria deis assistents, amb el vot dirimen! de la Presi- dencia en cas d'empat. Article 12e Les sessions del Plenari són públiques i s'han de convocar per escrit i acompanyades de l'ordre del dia corresponent amb una antelació mínima de 15 dies habils, excepte les extraordinarias, que s'han de con- vocar almenys set dies habils abans. Disposició addicional En tot allo no previst par aquestes normes corres- pon a la Presidencia del Consell adoptar la decisió que consideri més escaient, d'acord amb els criteris NÚM. 19 30-VI-1997 generals que les inspiren i tenint en compte les Nor- mes reguladores de la participació ciutadana. Ha d'in- formar al Plenari en la sessió següent pera la seva ratificació i, si escau, propasar la corresponent modifi- cació de la normativa. ORDENANc;:A DE LES ZONES NATURALS 1 ES- PAIS VEROS (Aprovada per acord del Consell Plenari, inicial- ment el 20 de desembre de 1996, i definitivament el 25 d'abril de 1997) l. Objectius i ambit d'aplicació Article 1 1. És objecte de la present Ordenan.;:a la defensa deis espais oberts d'ús públic, tant els que estan plantats: pares, jardins i plantacions de lota mena, com els que, sense estar plantats en extensions sig- nificativas, es dediquen principalment allleure i a l'es- barjo: platges, zonas de joc o esportives. 2. La present Ordenanca també té com a objectiu la defensa de les plantacions en vies, placas públi- ques i en espais privats préviament catalogats pel seu interés historie o social o per la qualitat deis exemplars vegetals que conté. 3. L'Ordenanca regula, també, l'ús deis espais pú- blics esmentats en els dos epígrafs anteriors, com tam- bé els elementes vegetals o inerts que hi hagi instal·lats. 4. Compren, finalment, aquesta Ordenan.;:a, la re- gulació de les condicions especials, agronomiques i fitosanitares que han de complir les plantacions en l'ambit del terme municipal de Barcelona. 11. Defensa i conservació del patrimoni verd públic Article 2 Per a la millor conservació i protecció de les zo- n~s naturals i espais verds públics no s'autoritzara cap tipus de construcció o instal-lació que sigui alie- na a les finalitats estétiques, recreativas o culturals deis espaís en qüestió. Les instal-lacions de caracter publicitari seran reguladas per un conveni específic en cada cas. Article 3 1. Les obres d'obertura de rases a la via pública, tant si són per a l'estesa o canalització de serveis pú- blics, com per a clavegueram, com també les de construccions de vorades i guals, es taran de manera que ocasionin els menors danys possibles a l'arbrat o a les plantacions de la via pública, a més a més, de complir tots els requisits establerts en I'Ordenanca sobre obres i instal-lacions i serveis en el domini pú- blic municipal. 2. En lotes les obres esmentades en el paragraf anterior sera obligatoria la reposició deis arbres i plantacions afectadas, després d'haver realitzat el reompliment de la rasa, d'acord amb el que estableix el punt 5 d'aquest mateix article 3. 3. Par garantir aquestes operacions, Pares i Jar- dins de Barcelona, lnstitut Municipal, exigiré. la consti-