Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 Ref.: CG 10/16 A la Sala nova de Govern de la Casa Consistorial de la Ciutat de Barcelona, el dia 17 de març de 2016 s'hi reuneix la Comissió de Govern en sessió ordinària, sota la presidència de l'Excma. Sra. Alcaldessa, Ada Colau Ballano. Hi concorren els Ims. Srs. i les Imes. Sres. Tinents/tes d'Alcaldia, Gerardo Pisarello Prados, Laia Ortiz Castellví, Jaume Asens Llodrà, Janet Sanz Cid, i els Ims. Srs. Regidors i les Imes. Sres. Regidores, Gala Pin Ferrando, Laura Pérez Castaño, Mercedes Vidal Lago, Josep Ma. Montaner Martorell i Eloi Badia Casas, assistits pel Secretari General, Sr. Jordi Cases i Pallarés, que certifica. Excusen la seva absència l’Im. Sr. Regidor Agustí Colom Cabau. També hi és present el Gerent Municipal, Sr. Jordi Martí Grau. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les 9,30 hores. Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, celebrada el 10 de març de 2016, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. I) INFORMACIÓ DE L'ORDRE DEL DIA DEL PLENARI DEL CONSELL MUNICIPAL Es delibera, primerament, sobre el projecte d'ordre del dia preparat per a la propera sessió del Plenari del Consell Municipal estructurat de la manera següent com a conseqüència de l'entrada en vigor del Reglament Orgànic Municipal: A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior B) Part Informativa a) Despatx d'ofici b) Mesures de govern c) Informes C) Part Decisòria / Executiva a) Ratificacions b) Propostes d'acord COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA 1.- ADOPTAR, en l'exercici de les competències reservades a l'Ajuntament com a soci únic de Barcelona Activa, SA, Societat Privada Municipal, els acords següents: DESIGNAR l'Im. Sr. Francisco Sierra López membre del Consell d'Administració de la Societat, en substitució de la Ima. Sra. Marilén Barceló Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 2 Verea. ESTABLIR que el termini de designació del conseller que es nomena serà l'establert en els respectius Estatuts, sense perjudici de la renovació que fos procedent en el canvi de mandat consistorial. FACULTAR indistintament el President i el Secretari del Consell d'Administració per comparèixer davant de notari i elevar a escriptura pública el nomenament anterior, com també per complir els tràmits necessaris per a la seva inscripció en el Registre mercantil i també la correcció d'errors materials en cas necessari. 2.- (E.01.6001.16) CEDIR gratuïtament al Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona la finca resultant “A” del Projecte de Reparcel·lació del Polígon d’Actuació A de la Modificació del PERI del Raval a la plaça Gardunya i el seu entorn, de Barcelona, grafiada en el plànol annex, per a la construcció i explotació d’un edifici d’habitatges de protecció en règim de venda en dret de superfície i locals, d’acord amb el planejament urbanístic, i segons el que disposen els articles 49 i 50 del Reglament del Patrimoni dels Ens Locals, de 17 d'octubre de 1988; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, TENIR per aprovada la cessió; FORMALITZAR la cessió, fent esment de l’afectació de la finca a la dita finalitat que està garantida amb clàusula de reversió automàtica en els termes de l’article 50 del Reglament esmentat; AUTORITZAR el Patronat Municipal de l’habitatge de Barcelona a constituir un dret real de superfície, per un termini de vuitanta anys, sobre la referida finca a favor de la cooperativa Fem Ciutat, SCCL per a la construcció i explotació de l’edifici d’habitatges en règim de venda en dret de superfície i locals, i a percebre l’import que es determini en concepte de contraprestació a canvi d’obra futura, formalitzant tots els documents públics i privats necessaris per a la seva correcta instrumentalització, tot això amb subjecció als principis de la contractació pública; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 3.- (2016/134) PROPOSAR al Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya la modificació de la Resolució de 10 de juliol de 2014, atorgada pel Director General de Comerç de la Generalitat, per la qual es va aprovar la qualificació d’una determinada zona de Barcelona com a turística a efectes d’horaris comercials. DECLARAR que continuen vigents els requisits que van determinar la qualificació de municipi turístic a efectes d’horaris comercials. ESPECIFICAR que aquesta modificació se sotmet a les següents condicions: a) Afecta els barris indicats i grafiats a l’annex, així com les dues voreres dels carrers que marquin els seus límits fronterers; b) Té una vigència de quatre anys; c) Se circumscriu als períodes compresos entre el 5 i 24 de maig i l’1 i 14 d’octubre, ambdós inclosos, de cada any; d) La franja horària d’obertura durant aquests períodes resta establerta en els següents termes: Els diumenges, entre les 12 h i les 20 h, els dies feiners, 12 hores diàries, com a màxim (no poden romandre oberts, ni portar a terme cap activitat de venda entre les 22 h i les 7 h), els dies festius autoritzats, d’acord amb les Ordres de la Generalitat que estableixen els calendaris d’obertura dels establiments comercials en diumenge i dies festius, els dies festius, sense obertura autoritzada, han de romandre tancats. FACULTAR l’Alcaldia per a realitzar les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. MANTENIR la vigència de l’actual Resolució de 10 de juliol de 2014, en cas que no s’autoritzi la present sol·licitud. Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 3 NOTIFICAR aquest acord al Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, adjuntant els informes preceptius previstos legalment. 4.- (24945) CONSTITUIR un dret real de superfície a favor del Patronat Municipal de l’Habitatge respecte de la finca del carrer Maresme núms. 89-93, grafiada en el plànol annex, per un termini de setanta cinc anys i amb caràcter gratuït, per a la construcció i gestió, d’acord amb el planejament urbanístic, d’un edifici d’habitatges de protecció oficial en règim de lloguer, d’acord amb les condicions del document annex, que s'aproven; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a constituir el dret; FORMALITZAR-LO d'acord amb les dites condicions; INSCRIURE'L en el Registre de la Propietat; i FACULTAR l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 5.- (24941) ADSCRIURE l'ús i constituir un dret real d’aprofitament a favor del Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona, respecte de la finca de domini públic situada al carrer de Puigcerdà núms. 100-102, grafiada en el plànol annex, destinada a la construcció i gestió, d’acord amb el planejament urbanístic, d’un edifici d’habitatges de protecció oficial en règim de lloguer, i amb aparcament; SOTMETRE l’expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s’hi formulen reclamacions o al·legacions, FORMALITZAR l’adscripció i la constitució del dret real d’aprofitament, d'acord amb les condicions del document annex, que s'aproven; i FACULTAR l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ 6.- (301/16) ATORGAR la Medalla d’Or de la Ciutat de Barcelona a la Sra. Muriel Casals i Couturier, per la seva trajectòria personal i les seves fortes conviccions en defensa de la democràcia, la llibertat i Catalunya des del respecte i la permanent voluntat de diàleg. 7.- (240/16) RESTAR assabentat i acceptar la renúncia i devolució física de la Medalla d’Or de la Ciutat, presentada el 31 de juliol de 2014, per part de l'Honorable Sr. Jordi Pujol i Soley, atorgada pel Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona en sessió de 23 de setembre de 1992. DEIXAR sense efecte l’Acord del Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona de 23 de setembre de 1992. 8.- (241/16) RESTAR assabentat i acceptar la renúncia i devolució física de la Medalla d’Or de la Ciutat presentada per la SAR Sra. Cristina de Borbón i Grecia, atorgada pel Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona en sessió de 27 de juny de 1997. DEIXAR sense efecte l’Acord del Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona de 27 de juny de 1997. Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 4 COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 9.- (14PL16205) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla especial urbanístic per a la regulació dels Habitatges d’Ús Turístic a la ciutat de Barcelona, d’iniciativa municipal, amb les modificacions a què fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, emès el 18 de març de 2016; RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d’informació pública de l’aprovació inicial, de conformitat amb l’informe de l’esmentada Direcció, de valoració de les al·legacions; informes, tots dos, que consten a l’expedient i a efectes de motivació s’incorporen a aquest acord. 10.- (G 005.1/ 2015) RESOLDRE les al·legacions presentades en el tràmit d'informació pública, en els termes que resulten de l'informe que obra en l'expedient; APROVAR definitivament la modificació dels apartats 1 i 2 de l’article 90 i les lletres b) i c) de la disposició transitòria segona de l’Ordenança, de 20 de desembre de 2013, de terrasses; i PUBLICAR el text íntegre de la modificació en el Butlletí Oficial de la Província a efectes de la seva entrada en vigor, de conformitat amb allò disposat a l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local i a la pàgina web de l'Ajuntament de Barcelona. 11.- (20160056) APROVAR el Conveni de col·laboració a subscriure entre els Ajuntaments de Barcelona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el Consell Comarcal del Barcelonès per al manteniment i conservació de les rondes de Barcelona i del tram municipal de la Gran Via Nord, a partir de l’1 de gener de 2016, d’acord amb la Normativa reguladora dels expedients d’autorització de l’atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions aprovada per Decret d’Alcaldia el 27 d’abril de 2011; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 5.830.790,00 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en el document comptable, a favor de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, amb NIF P0800258F, per fer front a les despeses derivades d’aquest Conveni; i FACULTAR la Quarta Tinenta d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona per la seva signatura. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 12.- (15PL16372) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació Pla Especial d’ordenació urbanística i proposta de regularització d’alineacions a la finca delimitada pels carrers Carrasco i Formiguera, via Augusta, ronda de Dalt i Anglí (Jesuïtes Sarrià) per a la concreció del tipus i l’ordenació de l’equipament Jesuites Sarrià-Sant Ignasi, promogut per Fundació Jesuïtes Educació, amb les modificacions a que fa referència l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, que consta a l’expedient i, a efectes de motivació, s’incorpora a aquest acord. Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 5 Districte de Gràcia 13.- (13PL16114) APROVAR definitivament, de conformitat amb l'article 68 de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla especial Urbanístic d’assignació d’usos i ordenació de volums de la Unitat d’Actuació núm.3 de l’illa situada als carrers de Mare de Déu de la Salut, de l’Escorial, de Molist, d’Antequera i de la Riera de Can Toda, promoguda per Peromoinver S.L.U., que conté modificacions respecte al document aprovat inicialment; DETERMINAR que a l’empara de l’article 92.1 a) del Text refós de la Llei d’urbanisme, s’afegeix d’ofici la següent prescripció: en l’àmbit de planejament es permetrà únicament la construcció d’una única planta soterrani, en la qual s’admet, a més de l’ús d’aparcament, l’ús sanitari- assistencial sempre i quan es desenvolupin activitats complementàries a l’activitat principal de les plantes superiors. PRECISAR que, tant les prescripcions com les modificacions estan explicitades a l’informe tècnic-jurídic emès per la Direcció de Serveis de Planejament en data 15 de març de 2016 que consta a l’expedient i a efectes de motivació s’incorpora a aquest acord. REQUERIR al promotor per tal que, en el termini màxim d’un any a comptar des del dia següent a la notificació del present acord, constitueixi la garantia de 15.743,4 euros, corresponent al 12% del valor de les obres d’urbanització inherents al planejament, als efectes establerts als articles 106.3 i 107.3 de la Llei 3/2012 de 22 de febrer de modificació del Text refós de la Llei d’Urbanisme, aprovat per Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, i com a requisit previ per a la publicació d’aquest acord. c) Proposicions D) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs d) Preguntes e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup E) Mocions F) Declaracions Institucionals Després d'haver examinat tots els punts anteriors, la Comissió de Govern DÓNA la seva conformitat al precedent projecte d'ordre del dia del Plenari del Consell Municipal II) INFORMACIÓ DE L'ORDRE DEL DIA DE LES COMISSIONS PLENÀRIES A) Aprovació de les actes de les sessions anteriors B) Part Informativa a) Despatx d'ofici Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 6 b) Mesures de govern c) Informes a les Comissions d) Compareixences Govern municipal C) Part Decisòria / Executiva Es delibera, a continuació, sobre la part decisòria de l'ordre del dia de les diferents Comissions del Consell Municipal. a) Propostes d'acord COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ 1.- (0004/13 i 0300/13) PRORROGAR l'Acord Marc (contracte 12003762 Exp. 0004/13) que té per objecte la contractació del subministrament elèctric de l’Ajuntament de Barcelona i altres organismes associats, adjudicat el 6 de març de 2013 a l’empresa Endesa Energia, SAU, amb NIF A81948077, per un període que va des del 3 d’abril de 2016 fins el 25 de març de 2017, en virtut de la possibilitat que atorga la clàusula 3 del plec de clàusules administratives que el regula. PRORROGAR, així mateix, la contractació derivada de l’esmentat acord marc (Exp. 0300/13) per un període que va des del 3 d’abril de 2016 fins el 25 de març de 2017, per un import global de 28.684.274,94 euros (IVA al 21% inclòs) i amb el següent desglossament: Lot 1 (Contracte 13001183): 20.991.584,22 euros (IVA al 21% inclòs); Lot 2 (Contracte 13001184): 7.692.690,72 euros (IVA al 21% inclòs). AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa corresponent a l’Ajuntament respecte del Lot 1 (Contracte 13001183: Baixa Tensió) i respecte del Lot 2 (Contracte 13001183), a favor de l’empresa adjudicatària (Endesa Energia, SAU, amb NIF A81948077), pels imports i amb càrrec al Pressupostos i Partides incorporats a les relacions que s’hi adjunten al present acord, condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l’actual. Respecte a la resta del pressupost, s’incorporen a l’expedient els documents comptables dels òrgans competents. COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 2.- (06-2009LM19980) INADMETRE, per extemporània, la sol·licitud de 20 de juliol de 2015, presentada pel Centre moral instructiu de Gràcia, de bonificació del 50% de la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, generada per la concessió de la llicència de 4 d’octubre de 2012 que té per objecte les obres per a la reforma d’edifici existent entre mitgeres de P.SOT, PB +3P, destinat a ús associatiu cultural amb teatre i modificació de la façana, al carrer Ros d’Olano, 9; en aplicació de l’article 7è 1.1 de l’Ordenança fiscal (OF) 2.1 de l’any 2012; i DONAR trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 3.- (06-2012LL29744) INADMETRE, per extemporània, la sol·licitud de 15 de març de 2013, presentada per Ciutat i Valors, Fundació Privada de Serveis i Iniciatives Socials de la ciutat de Barcelona, de bonificació del 65% de la quota de l’impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, generada per la concessió de la llicència de 12 de febrer de 2010 que té per objecte les obres de reforma i ampliació d’edifici Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 7 existent per a l’ús residencial (centre d’acolliment) al carrer Larrard, 45; en aplicació de l’article 7è 1.1 de l’Ordenança Fiscal (OF) 2.1 de l’any 2010; i DONAR trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 4.- (06-2015LL30001) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de les obres per a la reforma i canvi d’ús a habitatge del local oficina existent en el pis 1.2 del carrer Escorial, núm. 50, i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2016; CONCEDIR a Eva Subías Pascual la bonificació del 35% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, el 20 de juliol de 2015, donat que s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, ja que en tractar-se d’obres realitzades en un edifici catalogat amb nivell de protecció C, concorre una circumstància cultural, històrico-artística; i DONAR trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 5.- (10-2015LL40303) ACORDAR d’especial interès o utilitat municipal les obres de reforma parcial, amb augment de sostre per remunta de planta tercera i millores d'accessibilitat, realitzades a l’escola del carrer València 680, sota l’empara de la llicència 10-2015LL40303; CONCEDIR a la Fundació Jesuïtes Educació la bonificació del 65% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, atès que resulta procedent d’acord amb allò que estableix l’article 7è de l’Ordenança Fiscal 2.1., en tant que les obres es realitzen per una entitat sense ànim de lucre, en sòl qualificat d’equipaments, i per a realitzar obres en un equipament dels inclosos a l’article 212 de les NUPGM. DONAR trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 6.- (10-2015CI35529) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de les obres de reforma interior de l’Institut Infanta Isabel d’Aragó, ubicat a la plaça Angeleta Ferrer, 1, de Barcelona, i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2015; CONCEDIR a l’Institut Infanta Isabel d’Aragó la bonificació del 35% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada pel comunicat 10-2015CI65529, d'1 de desembre de 2015; donat que resulta procedent d’acord amb allò que estableix l’article 7è de l’Ordenança Fiscal 2.1., en tant que les obres es realitzen per una entitat docent privada, en sòl qualificat d’equipaments (7a) per a rehabilitar o modificar un equipament dels inclosos a l’article 212 de les NUPGM, i les obres acompleixen una indiscutible funció d’interès social; i DONAR trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 7.- (16PL16386) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 66.3 de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació puntual de la Modificació del Pla general metropolità per a la Protecció del Patrimoni Històric Artístic de Barcelona, d’iniciativa municipal. SUSPENDRE, de conformitat amb l’article 73.2 del Text refós de la Llei d’Urbanisme, aprovat per Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, la tramitació de plans urbanístics derivats concrets que tinguin per objectiu incorporar l’ús residencial exclusivament en la modalitat d’hotel en edificacions amb un nivell de protecció B; PRECISAR, de conformitat amb l’article 102.4 del Reglament de la Llei d’Urbanisme que, no obstant això, es podran tramitar instruments de planejament fonamentats en el règim vigent que siguin compatibles amb les determinacions del nou planejament que s’aprova Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 8 inicialment; DETERMINAR, que l’àmbit de suspensió és el delimitat i grafiat en el plànol que figura a l’expedient, elaborat de conformitat amb el punt 3 de l’article 73 del Text refós de la Llei d’Urbanisme; DETERMINAR, també, a l’empara de l’article 74.1 de l’esmentat text legal, que el termini de la suspensió serà, com a màxim, de dos anys a comptar des de el dia següent al de publicació en el BOPB del present acord; PUBLICAR el present acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. b) Proposicions Després d'haver examinat l'anterior relació de propostes d'acords decisoris que seran tractades en les sessions de les corresponents Comissions del Plenari, la Comissió de Govern els DÓNA la seva conformitat afegint el següent punt: COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ (265/16) AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa de 15.783.615,00 euros abans d’IVA suportat deduïble, amb càrrec a les partides 0101/22719/44121, a favor de Clear Channel España, S.L.U. amb NIF B-82539867, en concepte de contraprestacions econòmiques del contracte de serveis de gestió integral, implantació i manteniment del sistema de transport individualitzat mitjançant bicicletes (BICING-mecànic), corresponents a l’exercici 2016. D) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs d) Preguntes e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup E) Mocions III) ORDRE DEL DIA DE LA COMISSIÓ DE GOVERN A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment dels Decrets d’Alcaldia, de 13 i 25 de juny de 2015, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 9 ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA 1.- (IMI) (C0207 2015 582) Resolució del Gerent de l’Institut Municipal d’Iinformàtica, de 9 de març de 2016, que ADJUDICA el contracte núm. 0022016CT0001 0233 que té per objecte el subministrament de cessió del dret d'ús de les llicències de programari Microsoft sota la modalitat EA (Enterprise Agreement), per un import total de 3.825.291,28 euros (dels quals 3.161.397,75 euros corresponen al preu net i 663.893,53 euros a 21% de I'IVA), amb càrrec a la partida i pressupostos que s'indiquen en el document, de conformitat amb les propostes de valoració i classificació contingudes en l'expedient, a favor de l'empresa a Seidor, SA, NIF A-08854929, i d'acord amb la seva proposició en considerar-se l'oferta més avantatjosa. DISPOSAR a favor de l'adjudicatari l'esmentada quantitat. Atès que el present contracte comporta despeses plurianuals, la seva autorització o realització se subordina al crèdit que per cada exercici autoritzin els respectius Pressupostos. FIXAR l'import de la garantia definitiva per un import de 158.069,89 euros. ÀREA DE DRETS SOCIALS 2.- (IMEB) (SUBV1015) Per Resolució de la Presidenta de l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona, de 30 de desembre de 2015, es va APROVAR el conveni de col·laboració entre l’IMEB i l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) per desenvolupar el projecte per fer possible un hub de coneixement de l’“Acadèmia Europea” a Barcelona com a centre operatiu de les seves activitats al sud d’Europa, i es va ATORGAR una subvenció de 50.000,00 euros equivalent al 25,72% del pressupost del projecte total. 3.- (IMEB) (SUBV1115) Per Resolució de la Presidenta de l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona, de 23 de desembre de 2015, es va APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona, mitjançant l’IMEB i la Fundació Bosch i Gimpera, que té per objecte l’establiment d’un marc de col·laboració per tal de potenciar la ciutat com a centre universitari de primer nivell internacional que aculli els estudiants, professors i científics estrangers i els faciliti la seva entrada i integració a la ciutat, i es va ATORGAR una subvenció de 48.080,97 euros prevista en el pressupost de l'IMEB de l'exercici 2015. 4.- (IMEB) (SUBV1215) Per Resolució de la Presidenta de l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona, de 30 de desembre de 2015, es va APROVAR el conveni entre l’IMEB i la Fundació Privada Barcelona Formació Professional, que té per objecte el finançament dels centres privats gestors del PFI's (programes de formació i inserció), adreçat a nois i noies de 16 a 21 anys que no han obtingut les competències bàsiques de l'ESO, i així oferir noves oportunitats per a reincorporar-se al sistema educatiu, i es va ATORGAR una subvenció directa nominativa a la Fundació de 300.000,00 euros prevista en el pressupost de l'IMEB de l'exercici 2015. 5.- (IMEB) (SUBV1515) Per Resolució de la Presidenta de l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona, de 30 de desembre de 2015, es va APROVAR el conveni entre l’IMEB i l'ACUP Associació Catalana d´Universitats Públiques, que té per objecte promoure les activitats i projectes de la GUNI, amb vocació Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 10 internacional, però amb clar arrelament local, de servei a les institucions del país a la ciutat de Barcelona, consolidar la seu de la GUNI al centre de coneixement de Sant Pau, seu d'organismes internacionals a Barcelona, ajudant, així, a consolidar un hub de coneixement a la ciutat on interactuen centres de referencia internacionalment reconeguts treballant de manera transversal al servei de les grans qüestions globals, i projectar Barcelona com una de les capitals mundials d'ensenyament superior, i es va ATORGAR una subvenció directa nominativa de 30.000,00 euros a l'ACUP Associació Catalana d'Universitats Públiques, prevista en el pressupost de l'IMEB de l'exercici 2015. 6.- (IMEB) (SUBV1615) Per Resolució de la Presidenta de l'nstitut Municipal d'Educació de Barcelona, de 31 de desembre de 2015, es va APROVAR el conveni de col·laboració entre l’IMEB i la Barcelona Graduate School of Economics que té per objecte establir la col·laboració entre les dues parts per tal de potenciar la promoció de la imatge de Barcelona com a seu d’estudis de postgrau i recerca en matèria econòmica, i es va ATORGAR una subvenció directa de 75.000,00 euros. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 7.- (IM Parcs i Jardins) (16/0004-00-CP/01) Resolució del gerent de Parcs i Jardins, Institut Municipal, de 22 de febrer de 2016, que DECLARA vàlid el procediment obert amb diversos criteris de selecció celebrat per tal de dur a terme la Contractació del servei de manteniment integral de les infraestructures i de la neteja dels locals de servei de les platges i zones de bany de la ciutat de Barcelona per a un període de dos anys; DECLARA excloses del procediment les pliques presentades per les empreses UTE Platges BCN Ambitec-Urbaser, UTE Platges BCN Acsa-Urbacet i Cespa, Compañía Española de Servicios Públicos Auxiliares, S.A, atès que no queden justificades adequadament les baixes realitzades pel motiu que s'indica als informes tècnics de data 18/01/2016 que consten a l'expedient de contractació; ADJUDICA, mitjançant el procediment obert i d'acord amb la proposta continguda a l'acta de la Mesa de Contractació de 03 de febrer de 2016 que consta a l'expedient, el contracte de serveis, a l'empresa UTE Auxiliar de Servicios y Asistencia S.L. y Socamex S.A, pel preu de 890.788,64 euros (IVA inclòs); APLICA la despesa de 890.788,64 euros (IVA inclòs) amb càrrec a les consignacions pressupostàries que s'indiquen en el present document; DESCONSIGNA la quantitat de 167.292,02 euros (IVA inclòs) de les partides, i amb càrrec als pressupostos, que s'indiquen en el present document, donat que l'adjudicació ha estat realitzada per menys import; DISPOSA l'abonament de l'esmentada quantitat a l'empresa adjudicatària prèvia la presentació de les factures cursades pel tràmit reglamentari; REQUEREIX l'adjudicatari per tal de que el seu representant legal comparegui, a les dependències del departament de Contractació de Parcs i Jardins de Barcelona, Institut Municipal, a formalitzar el contracte en el termini de 5 dies naturals a comptar des del següent a haver rebut el requeriment, i un cop transcorreguts els 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació als licitadors, i no s'hagi interposat recurs especial en matèria de contractació que impliqués la suspensió de la formalització. b) Informes Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 11 C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ALCALDIA 1.- (20164136 (456-2015 DSAJ) APROVAR el conveni de col·laboració entre el consorci Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona i l'Ajuntament de Barcelona, pel disseny, implementació i avaluació del Pla de Seguretat Ciutadana 2016-2019. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa vinculada a aquest conveni, al consorci Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona, amb NIF P0800013E, per la quantitat de 109.000 euros, amb càrrec a la partida 0401 22610 13221 dels pressupostos de 2016, 2017, 2018 i 2019, tot supeditant la despesa a l'existència de crèdit suficient i adequat en els exercicis 2017 a 2019. FACULTAR el Sr. Jordi Samsó i Huerta, Gerent de Seguretat i Prevenció de l'Ajuntament de Barcelona, per a la signatura de l'esmentat conveni, així com la de tots els documents que se'n derivin. ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA 2.- (296/2016) APROVAR les modificacions en l’organigrama de la Gerència de Recursos Humans i Organització assignant les adscripcions, denominacions i funcions als òrgans afectats, tal i com es detalla als annexos. PUBLICAR la present resolució en la Gaseta Municipal als efectes pertinents. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 3.- (0286/16) INICIAR l'expedient per a la contractació de coordinació i gestió de projectes de web a l'Ajuntament de Barcelona, amb núm. de contracte 16001290, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 580.000,00 euros, IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 479.338,84 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 100.661,16 euros; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DECLARAR la improcedència de la revisió de preus amb motiu, ateses les característiques del contracte. DONAR compte d'aquesta resolució a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 4.- (2016/77) APROVAR inicialment la modificació parcial de les Bases 1, 3, 5, 6.2, condició 2 de la Base 6, supòsit 1 i 3 de la Base 6, supòsit general 2 de la Base 6 i Base 7 de les Reguladores per a l’atorgament de subvencions a empreses en el marc del Programa Barcelona es Compromet d’impuls a la creació d’ocupació a Barcelona, aprovades per la Comissió de Govern en sessió de 29 d’octubre de Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 12 2014 i modificades el 17 de desembre de 2014 i 22 de juliol de 2015, segons el redactat que consta a l’expedient, restant inalterables la resta d’articles i paràgrafs de les presents Bases. ORDENAR la publicació de les modificacions en el Butlletí Oficial de la Província, en el Tauler d’Edictes de l’Ajuntament de Barcelona així com la inserció d’una referència de l’anunci en la Gaseta Municipal. SOTMETRE-LES a informació pública per un termini de 20 dies a partir del següent al de la publicació esmentada. APROVAR definitivament les modificacions esmentades, sempre que no s’hagin formulat al·legacions durant el període d’informació pública que facin necessària la seva rectificació. 5.- (2016/124) APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Instituto de Turismo Responsable (ITR) per a la creació del nou estàndard de turisme responsable i sostenible Biosphere-Barcelona. FACULTAR el Regidor d’Ocupació, Empresa, Comerç i Turisme, Agustí Colom i Cabau, per a la signatura del conveni. 6.- (E.08.6005.16) PERMUTAR amb la cooperativa Fem Ciutat SCCL la finca de propietat municipal situada en el carrer Aneto núms. 16-20, destinada a la construcció, en part de la dita finca, d’un edifici d’habitatges de protecció oficial en règim general destinat a venda, valorada en 2.701.005,08 euros, més l’impost corresponent, per una contraprestació que consistirà en la transmissió a l’Ajuntament de Barcelona en el termini de tres anys a comptar des de la formalització de l’escriptura de permuta, prorrogables per un màxim de dos anys més, de la propietat d’un equipament municipal, a construir en la part que es qualificarà d’equipament segons la Modificació del Pla General Metropolità que a tals efectes l’Ajuntament de Barcelona redactarà i promourà per a la seva aprovació definitiva, equipament valorat en 2.406.424,00 euros, més l’impost corresponent, abonant la diferència de valor a favor de la Corporació, per import de 294.581,08 euros en el moment de formalització de la permuta; CONDICIONAR aquesta permuta, amb caràcter resolutori, a l’aprovació efectiva i definitiva de la MPGM promoguda per la Corporació i, en conseqüència, TRANSFORMAR, en cas d’incompliment d’aquesta condició, l’esmentada permuta en compravenda a favor de la cooperativa Fem Ciutat SCCL, que haurà d’abonar, com a preu, la diferència de valor de la finca transmesa, per un import de 2.406.424,00 euros, amb la corresponent regularització impositiva, si escau; AUTORITZAR la dita Cooperativa per tal que sobre la finca objecte de permuta pugui constituir una hipoteca, una ampliació de la mateixa i/o segona hipoteca, a favor d’una entitat de crèdit per tal de garantir l’atorgament de préstecs o crèdits per finançar la construcció de la promoció amb lliuraments supeditats al control per l’entitat creditora, de la realització de l’edificació i proporcional al desenvolupament d’aquesta, en els termes que s’estableixen en l’escriptura de permuta; ACCEPTAR que la hipoteca o hipoteques que es puguin constituir s’inscriguin en el Registre de la Propietat amb rang preferent a les condicions resolutòries que s’imposin a l’escriptura, llevat de la que fa referència a l’aprovació efectiva i definitiva de la MPGM promoguda per la Corporació, si bé, si s’executa la condició resolutòria, s’haurà de restar el saldo viu del crèdit garantit amb la hipoteca de la possible indemnització que li correspongui a la Cooperativa; FORMALITZAR la permuta en escriptura pública, que contindrà expressament les previsions de l’article 170 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei d’Urbanisme segons la redacció donada per la Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 13 Llei 3/2012, de 22 de febrer, de modificació del Text Refós de la Llei d’Urbanisme; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 7.- (E.08.6012.16) APROVAR el Conveni entre l’Ajuntament de Barcelona i les comunitats de propietaris de les finques del carrer Sant Iscle núms. 34-36, Sant Iscle núms. 46-48 i Doctor Pi i Molist núms. 39-61, per a la cessió a l’Ajuntament de Barcelona de l’ús dels espais de la seva propietat, grafiats en el plànol annex, per tal de dur a terme per la societat privada municipal Barcelona d’Infraestructures Municipals SA (BIMSA), dins de l’execució del projecte “d’obres de construcció d’un equipament destinat a piscina, pista poliesportiva i ordenació de l’espai públic de l’interior d’illa situat al carrer Sant Iscle 50-54”, una àmplia i completa reurbanització de l’interior de l’illa i, com a conseqüència, ACCEPTAR la cessió de l’ús dels referits espais, per un termini de setanta cinc anys i amb caràcter gratuït, d’acord amb les condicions de l’esmentat Conveni; i FACULTAR l’Im. Sr. Gerardo Pisarello Prados, Primer Tinent d’Alcalde, per a la seva formalització. 8.- (3-020/2016) APROVAR l’expedient núm. 3-020/2016 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2015 per a l’exercici 2016, d’import 36.100,98 euros, per atendre transferències de crèdit a diversos orgànics, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 16030491; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 9.- (2016/82) APROVAR l’adaptació de les Bases per sol·licitar i atorgar subvencions de l'Ajuntament de Barcelona a les entitats dedicades a l’àmbit de la Cooperació Internacional i la Justícia Global, aprovades per acord de la Comissió de Govern de 9 de maig de 2012, en el sentit de permetre la presentació telemàtica de la sol·licitud i altra documentació d’acord amb el que prevegi la convocatòria. ORDENAR la publicació de l’adaptació de les Bases al Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, així com la inserció d'una referència d'aquest anunci en la Gaseta Municipal. ÀREA DE DRETS SOCIALS 10.- (20140162) PRORROGAR, de mutu acord, el termini de vigència del contracte que té per objecte el concert de 152 places de menjador social nocturn al menjador social “La Terrasseta”, durant el termini comprès entre l’1 de maig de 2016 i el 31 de desembre de 2017, adjudicat el 30 d’abril de 2014 a l’Associació Rauxa, d’acord amb el que estableix la clàusula 3 del plec de clàusules administratives particulars, i atesa la conformitat del contractista, d’acord amb el que estableixen els articles 23.2 i 278 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, Text refós de la Llei de contractes del sector públic, per un import de 495.245,33 euros, exempt d’IVA. APROVAR la revisió de preus del contracte núm. 14001686 d’acord amb la clàusula 14 de plec de clàusules administratives particulars, en la quantitat de 611,95 euros, exempt d’IVA, la qual cosa implica que, a partir del dia 1 de maig de 2016, el preu de l’àpat/dia sigui de 5,3479 euros, exempt d’IVA. AUTORITZAR I DISPOSAR, a favor de l’Associació Rauxa, amb NIF G58858416, la despesa de l’esmentat contracte per un import de 495.857,28 euros, exempt d’IVA, amb càrrec als Pressupostos i Partida indicades en el Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 14 document comptable, condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents. REQUERIR l’adjudicatari per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció d’aquesta notificació, comparegui per formalitzar la pròrroga del contracte a les dependències del Departament de Serveis Jurídics de l’Àrea de Drets Socials (passeig de Sant Joan núm. 75, 9è). 11.- (20160002) INICIAR l’expedient per a la contractació de la realització de les tasques necessàries per a la gestió del Programa Noves Famílies a la ciutat de Barcelona: acompanyament al reagrupament familiar per a persones estrangeres, amb la finalitat de foment de la inserció laboral de les persones en risc d’exclusió, durant els anys 2016 i 2017, d’acord amb les previsions del plec de prescripcions tècniques, amb núm. de contracte 15003326, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 700.693,95 euros, IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l’esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s’indiquen en el document comptable, amb el següent desglossament: 636.994,50 euros de pressupost net i 63.699,45 euros en concepte d’IVA al tipus impositiu del 10%, condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos corresponents. DONAR compte d’aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. 12.- (2016/014) APROVAR el Conveni interadministratiu entre l'Ajuntament de Barcelona (Regidoria de Comerç i Districte de Sants-Montjuïc), l'Institut Municipal del Paisatge Urbà i Qualitat de Vida (IMPUiQV), l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) i l'Associació de Comerciants de Creu Coberta per al foment de l'accessibilitat dels comerços de l'eix comercial Creu Coberta, que comporta una despesa de 160.000,00 euros, d'acord amb les partides i pressupost aprovats als corresponents documents comptables. FACULTAR per a la seva formalització el regidor de Comerç Sr. Agustí Colom i Cabau. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA 13.- (20150760) ACCEPTAR la designació realitzada per la Federation International de Roller Sports (FIRS) el 21 de febrer de 2015, per la qual es designa a la ciutat de Barcelona com la ciutat que acollirà l’edició del World Championship Roller Games de l’any 2019. APROVAR el protocol de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona, la Federació Internacional de Patinatge, la Real Federació de Patinatge i la Federació Catalana de Patinatge. ENCARREGAR a l’Institut Barcelona Esports l’exercici de totes les accions necessàries que se’n derivin per a l’acompliment de la designació que s’accepta i que inclou l’aprovació del conveni de subvenció de caràcter excepcional de l’IBE a l’organitzador, que s’adjunta i consta a l’expedient, tot això de conformitat amb l'art. 3.1 dels seus estatuts. NOTIFICAR aquest acord a l’Institut Barcelona Esports per al seu coneixement i efectes. DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 15 14.- (0188/16) APROVAR el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i Consell d'Associacions de Barcelona, amb NIF G64629538, per a Conveni de col·laboració de la cogestió de la Torre Jussana, que instrumenta l'atorgament d'una subvenció mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, de conformitat amb els articles 22.2.c) i 28.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 i 6.3 de la normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, per un import de 266.800,00 euros. AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 266.800,00 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor de Consell d'Associacions de Barcelona, amb NIF G64629538, per a Conveni col·laboració cogestió de la Torre Jussana. REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que, en el termini màxim de data 31 de març de 2017, presenti el balanç econòmic i la memòria de funcionament i justificació dels fons rebuts. Districte de Ciutat Vella 15.- INICIAR l'expedient per a la contractació de l'arrendament i manteniment 5 cabines sanitàries públiques automàtiques i autorentables al Districte de Ciutat Vella, amb núm. de contracte 16001320, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 552.500,52 euros, IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 456.612,00 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 95.888,52 euros; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT Districte de Sant Martí - Districte de l'Eixample 16.- (10BC 2015/140) APROVAR inicialment, el Projecte executiu de la urbanització provisional de l'àmbit oriental de la banda muntanya de la plaça de les Glòries Catalanes, a Barcelona - sectors Dos de Maig 180X, 182X i 187I, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte, que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import de 574.984,22 euros, el 21% d’IVA inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLLMRLC); i SOTMETRE l’expedient a informació pública durant el termini de trenta dies hàbils mitjançant anuncis al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i en un diari dels de més circulació de Catalunya, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents. Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 16 Districte de Ciutat Vella 17.- (1BD 2014/130) APROVAR definitivament el Projecte de millora integral de la plaça del Llagut a la Barceloneta, al Districte de Ciutat Vella a Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost de 641.597,34 euros, el 21% d’IVA inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta municipal i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. Districte de Sants-Montjuïc 18.- (16PL16382) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1,a) de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació puntual del Pla Especial Urbanístic per a la concreció dels usos dels equipaments (7C) i l’ordenació de les edificacions en l’àmbit delimitat pels carrers Metal·lúrgia i Foc, el límit del Pla de Millora Urbana Porta Firal, el carrer Alts Forns i el límit nord dels pavellons 4 i 6 de Barcelona, promogut per Fira 2000, SA; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 19.- (15SD0052B) Vist el Dictamen número 54/2016 de la Comissió Jurídica Assessora i havent estat incorporades a l’expedient les observacions contingudes en l’esmentat dictamen, tal com consta a l’Informe de la Instructora, procedeix: RESOLDRE el procediment previst a l’article 139 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, per a determinar la responsabilitat patrimonial de l’administració derivada de l’enderroc de l’edifici situat al carrer Dalmases núm. 63, en compliment de la sentència núm. 560, de 10 de juliol de 2003 (recurs 259/2001 interposat per Luis Costa Ran i Luis Via Fernández contra el Decret de 10 d’abril de 2000 del Primer Tinent d’Alcaldia pel qual es concedia llicència per a rehabilitació d’una edificació catalogada al passeig de la Bonanova núm. 55 - Torre Muley Afid- i construcció d’un edifici de nova planta al carrer Dalmases núm. 63), en el sentit d’ESTIMAR l’existència d’un dany degut al funcionament de l’administració municipal i, en conseqüència, APROVAR l’“Acord de finalització convencional” de la responsabilitat patrimonial signat el 25 de novembre de 2015, que comporta l’adquisició per part de l’Ajuntament de les entitats registrals afectades per l’enderroc per la quantia de 14.888.631,16 euros i el compliment per ambdues parts de la resta de clàusules que s’hi estipulen, d’acord amb l’informe d’instrucció de 9 de novembre de 2015, que consta a l’expedient i que es dóna per reproduït íntegrament. INICIAR els tràmits, mitjançant la Direcció de Patrimoni i Inversions, per a l’adquisició per part de l’Ajuntament de les entitats registrals que composen la Comunitat de Propietaris de l’entitat o subcomunitat B (immoble situat al carrer Dalmases núm. 63, finca registral núm. 32.517), per una quantitat total de 14.888.631,16 euros i d’acord Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 17 amb la resta de clàusules contingudes al document “Acord de finalització convencional” signat el 25 de novembre de 2015. COMUNICAR als Serveis Jurídics aquest acord per tal que informin a la Secció Tercera de la Sala del contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya de les actuacions portades a terme en relació a les interlocutòries de 5 de gener i de 16 de febrer de 2015, i a la Comissió Jurídica Assessora per tal de donar compliment al que disposa l’article 13.5 de la Llei 5/2005 de 2 maig. NOTIFICAR als interessats aquest acord. Districte de Gràcia 20.- (6BD 2016/015) APROVAR el Projecte de clavegueram als carrers Providència i Biada, entre els carrers Rabassa i Torrent de l’Olla, al Districte de Gràcia de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost d’1.204.528,45 euros, el 21% d’IVA inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), a la Gaseta Municipal, i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. Districte de Sant Andreu 21.- (15GU01) RESOLDRE les al·legacions formulades en el tràmit d’informació pública del Projecte de delimitació del Polígon d’actuació urbanística 3 de la Unitat d’actuació B de la Modificació del Pla general metropolità al Polígon de les Cases Barates del Bon Pastor, en el sentit que justificadament i raonada figura en l’informe de la Direcció de Serveis de Gestió Urbanística de 14 de març de 2016 que consta en l’expedient i que es dóna per reproduït. APROVAR definitivament, a l'empara de l'article 119.2.a) del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, el Projecte de delimitació del Polígon d’actuació urbanística 3 de la Unitat d’actuació B de la Modificació del Pla general metropolità al Polígon de les Cases Barates del Bon Pastor formulat pel Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona, en qualitat de propietari únic dels terrenys inclosos a l’àmbit, amb determinació del sistema de reparcel·lació en la modalitat de cooperació, per a la seva execució, que es tramita simultàniament amb el Projecte de reparcel·lació. PUBLICAR aquest acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en un diari dels de més circulació de la província; i NOTIFICAR-LO individualment a tots els interessats afectats. COMUNICAR-HO a la Subcomissió d’Urbanisme del municipi de Barcelona, en compliment de l’article 65.3 de la Llei 2/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. 22.- (15GU02) RESOLDRE les al·legacions formulades en el tràmit d’informació pública del Projecte de reparcel·lació, en la modalitat de cooperació, del Polígon d’actuació urbanística 3 de la Unitat d’actuació B de la Modificació del Pla general metropolità al Polígon de les Cases Barates del Bon Pastor, en el sentit que justificadament i raonada figura en l’informe de la Direcció de Serveis de Ref:CG 10/16 v. 17- 3- 2016 12: 51 18 Gestió Urbanística de 14 de març de 2016 que consta en l’expedient i que es dóna per reproduït. APROVAR definitivament, a l'empara de l'article 119.2.a) del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, el Projecte de reparcel·lació, en la modalitat de cooperació, del Polígon d’actuació urbanística 3 de la Unitat d’actuació B de la Modificació del Pla general metropolità al Polígon de les Cases Barates del Bon Pastor formulat pel Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona, en qualitat de propietari únic, que es tramita simultàniament amb el Projecte de delimitació i determinació del sistema i modalitat d’execució. DETERMINAR, de conformitat amb l'article 153 del Reglament de la Llei d'urbanisme, que la fermesa en via administrativa de l'acord d'aprovació definitiva del Projecte de reparcel·lació, produirà essencialment els efectes econòmics i jurídics continguts a l'article 127 del Text refós de la Llei d'urbanisme i, per tant, entre altres, la cessió, en ple domini i lliure de càrregues, a l'Administració actuant dels terrenys de cessió obligatòria per a llur afectació als usos previstos en el planejament. RECONÈIXER, de conformitat amb l’article 219 undecies del Reglament de la Llei d’urbanisme, amb la redacció donada pel Decret 80/2009, de 19 de maig, el dret al reallotjament dels ocupants legals d’habitatges que han acreditat que reuneixen els requisits legals establerts i que ho han sol·licitat expressament en el tràmit d’audiència derivat de l’aprovació inicial del projecte de reparcel·lació, que es relacionen en document annex 1. PUBLICAR aquest acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en un diari dels de més circulació de la província; i NOTIFICAR-LO individualment a tots els interessats afectats. DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Motilitat. Districte de Sant Martí 23.- (10BC 2015/134) APROVAR definitivament el Projecte reformat de consolidació estructural i treballs sota rasant a l’edifici de Ca l’Alier, al Districte de Sant Martí, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic Jurídic de la societat municipal BIMSA que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import de 3.264.433,82 euros, el 21% d’IVA inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLLMRLC); PUBLICAR aquest Acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en un diari dels de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal i al Tauler d’anuncis de la Corporació; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. b) Mocions No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 12 hores.