Direcció de Comunicació Corporativa i Qualitat Els ciutadans ens diuen Informe sobre les comunicacions, demandes, peticions, queixes i suggeriments dels ciutadans Informe anual 2002 (*) (*) El % de variació considerat és variable en funció del nombre de queixes, peticions i suggeriments de l’any. S’aplica una fòrmula que identifica les diferències significatives amb un marge de confiança del 95%. (**) Guàrdia Urbana (fins el 31/5/01), TMB i l’Institut Metropolità del Taxi disposen de sistemes propis d’atenció a les queixes que no es bolquen a la base de dades. El nombre real de comunicacions rebudes pot ser entre un 40 i un 300% superior al reflectit. Evolució últims tres anys 9.168 6.075 11.201 0 2.000 4.000 6.000 8.000 10.000 12.000 2000 2001 2002 1. Demandes, queixes, peticions i suggeriments (sense comunicats de neteja i manteniment) 1 Informe anual 2002 Representació per barris del nombre de demandes, queixes, peticions i suggeriments, (sense comunicats de neteja i manteniment) Representació per barris de queixes, peticions i suggeriments en nombres absoluts Criteri: mapa realitzat sobre el domicili dels comunicants. Nombre de comunicacions que es disposa el domicili del ciutadà: 7.656 adreces, que representa el 68% de les queixes rebudes. 2 Representació per barris de queixes, peticions i suggeriments ponderada per 10.000 habitants Els ciutadans ens diuen Informe anual 2002 2. Comunicats de neteja i manteniment 2.1 Neteja 2.2 Manteniment de la ciutat (*) Les demandes de servei, de recollida gratuïta i de pagament, durant l'any 2002 han estat de 103.330 El percentatge de variació considerat és variable en funció del nombre d'avisos de neteja de l'any actual. S'aplica una fòrmula que identifica les diferències significatives amb un marge de confiança del 95%. 43549 34135 47840 0 10000 20000 30000 40000 50000 60000 2000 2001 2002 Inici nova contracta neteja: 1.11.00. No s'inclouen les demandes de recollida de mobles i trastos vells. · El percentatge de variació considerat és variable en funció del nombre d'avisos de manteniment de l'any actual. S'aplica una fòrmula que identifica les diferències significatives amb un marge de confiança del 95%. · Parcs i Jardins disposa de sistemes propis d’atenció a les queixes que no es bolquen a la base de dades. El nombre real de comunicacions pot ser per tant superior al reflectit. 20.502 26.880 25.633 0 5.000 10.000 15.000 20.000 25.000 30.000 2000 2001 2002 3 Els ciutadans ens diuen Informe anual 2002 Representació per districtes del nombre d’avisos de neteja de l’espai públic ponderada per 10.000 habitants Representació per districtes del nombre d’avisos de neteja de la ciutat, ponderada per 10000 habitants. Criteri: mapa realitzat sobre les ubicacions dels avisos, sense tenir en compte el domicili del comunicant. Nombre de comunicacions que identifiquen el lloc del fet de l’avís: 31.702 adreces, el 93% dels avisos rebuts. Representació per districtes del nombre d’avisos de neteja de la ciutat, en nombres absoluts. 4 Els ciutadans ens diuen Informe anual 2002 Representació per districtes del nombre d’avisos de manteniment de l’espai públic ponderada per 10.000 habitants Representació per districtes del nombre d’avisos de manteniment de la ciutat, ponderada per 10000 habitants. Representació per districtes del nombre d’avisos de manteniment de la ciutat, en nombres absoluts. Criteri: mapa realitzat sobre les ubicacions dels avisos, sense tenir en compte el domicili del comunicant. Nombre de comunicacions que tenen identificat el lloc del fet de l’avís: 23.540 adreces, el 92% dels avisos rebuts a la ciutat. 5 Els ciutadans ens diuen Informe anual 2002 3. Agraïments Vies d’entrada i llengua de les comunicacions Demandes, Queixes, Peticions i Suggeriments Comunicats de neteja i Manteniment Llengua dels comunicants 30 147 81 0 20 40 60 80 100 120 140 160 2000 2001 2002 Evolució últims tres anys 24,66% 75,34% Català Castellà 94,49% 3,43% 0,09% 1,99% Telèfon Correu-Instàncies Internet Bústia dtes., OACs, GU 61,68% 7,46% 28,94%1,92% Telèfon Correu-Instàncies Internet Bústia dtes., OACs, GU Trimestres T o 2001 N % D % Total 81 100% -45% N % General 36 44,4% Serveis de Neteja 12 14,8% Actuacions de manteniment 7 8,6% 010 5 6,2% GU 3 3,7% Felicitació Nadal 3 3,7% Enllumenat 3 3,7% Transports 2 2,5% Parcs i jardins 2 2,5% Web 1 1,2% Tramitació rebuts IAE 1 1,2% Revista 1 1,2% Recollida mobles 1 1,2% Recol·locació contenidors de reciclatge 1 1,2% Oficina troballes 1 1,2% Carril bici 1 1,2% Calendari panoràmic Dte. St. Martí 1 1,2% 2002 6 Els ciutadans ens diuen Informe anual 2002 Evolució comunicacions dels ciutadans (anys 2000-2002) Trucades ateses al 010, evolució 1998-2002 Comunicacions dels ciutadans, 1998-2002 0 20000 40000 60000 2000 2001 2002 Neteja: avisos Manteniment: avisos Altres: demandes, queixes, peticions i suggeriments 1998 1999 2000 2001 2002 4299705 4074871 3759996 33580693373339 3000000 3500000 4000000 4500000 1998 1999 2000 2001 2002 66232 55164 83888 70969 70126 50000 60000 70000 80000 90000 (excloses peticions de recollida gratuïta de mobles) 7 Els ciutadans ens diuen Informe anual 2002 Classificació de les comunicacions Comunicats/Avisos Comunicacions de desbordaments, avaries, desperfectes o disfuncions (de resposta protocolitzada automàtica) Demandes d’actuació Sol.licituds d'intervenció per la subsanació de disfuncions i problemes en àmbits habituals d'actuació dels serveis municipals Queixes d’usuaris i ciutadans · Per actuació deficient o inacció dels serveis municipals · Per disconformitat amb les seves resolucions o criteris (incloses les tarifes) · Sobre polítiques i decisions municipals · Sobre l'estat de la ciutat Peticions ciutadanes Sol.licituds de realització d’obres i inversions; de creació o millora de serveis; de modificacions en polítiques i projectes municipals; reivindicacions veïnals diverses. Suggeriments Propostes d’innovacions o canvis en espais públics, equipaments o serveis municipals. Agraïments Felicitacions per l'actuació d'empleats i serveis municipals Fitxa tècnica Informe elaborat a partir de les 70.969 comunicacions dels ciutadans rebudes de l’ú de Gener al 31 de desembre de 2002. Només s’han tingut en compte les comunicacions formulades a través del 010, de la bústia en Internet de queixes i suggeriments, de les bústies de les OACs, així com les remeses al servei de Queixes procedents de Registre i correu. No s’han pogut comptabilitzar altres queixes, peticions o suggeriments ciutadans adreçats directament als serveis o als regidors i no introduïdes en la base de dades. Aquest informe tampoc recull alguns centenars de queixes formulades directament a Parcs i Jardins, TMB i Institut Metropolità del Taxi, que disposen de sistemes propis de gestió de queixes no integrats en la base de dades corporativa. Tampoc no s’inclouen les cartes i correus electrònics adreçats directament a l’Alcalde al llarg de l’any 2002, ni les trucades de queixa ateses des del Servei. Mapa demandes, queixes, peticions i suggeriments realitzat sobre el domicili dels comunicants. Nombre de comunicacions que es disposa el domicili del ciutadà: 7.656, que representa el 68% de les rebudes. Mapa neteja de l’espai públic realitzat sobre les ubicacions dels avisos, sense tenir en compte el domicili del comunicant. Nombre de comunicacions que es disposa el lloc del fet de l’avís 31.702 adreces, que representa el 93% dels avisos rebuts. Mapa manteniment de l’espai públic realitzat sobre les ubicacions dels avisos, sense tenir en compte el domicili del comunicant. Nombre de comunicacions que es disposa el lloc del fet de l’avís 23.540 adreces, que representa el 92% dels avisos rebuts. Servei de Queixes i Suggeriments, Direcció de Serveis de Qualitat i Avaluació, amb la col·laboració del Departament d’Estudis i Avaluació. Estem a la vostra disposició per a qualsevol aclariment. Les vostres observacions i suggeriments seràn benvinguts. Xavier Sisternas tel. 7537 mail: xsisternas@mail.bcn.es Marisa Sancho tel. 7962 mail: msancho@mail.bcn.es 8 Els ciutadans ens diuen Informe anual 2002 4. Recull qualitatiu de les comunicacions ciutadanes per trimestre 1r TRIMESTRE · Biblioteca al Born: hem rebut algunes sol·licituds de veïns que volen que la biblioteca i les runes siguin compatibles en el mateix edifici. · Desacord amb el projecte de l’Eix Llacuna a causa dels desnonaments, l’alçada prevista dels gratacels i també el seu nombre. · Alguns veïns del Raval i del Poble Sec es mostren contraris a l’obertura del local situat a l’antic Studio 54 a l’avinguda Paral·lel i el qualifiquen de “bordell de luxe”. · Oposició veïnal sobre la construcció del tanatori a Sant Andreu. · Cimera de la UE : s’han rebut queixes per la celebració de la Cimera a Barcelona, pels talls de trànsit (excés de carrers tallats i poca informació al respecte) i per l’actuació contundent de la policia durant la manifestació en contra. · “Aturem les obres de remodelació de la plaça Lesseps”, aquest era l’eslògan d’alguns veïns contraris al projecte presentat per l’Ajuntament. · Sol·licituds d’habitatges per a joves. 2n TRIMESTRE · Veïns del carrer Carabassa no volen que es construeixin habitatges damunt d’un edifici singular del carrer. · Comerciants del carrer Avinyó demanen més presència policial. · En contra del tancament de la piscina municipal Folch i Torres situada al Raval. · Festival Sónar: Queixes pel volum de la música. · Veïns de Sants es mostren contraris al PERI de la Font de la Guatlla. · Les obres del Trambaix ocasionen queixes pels embussos de trànsit a l’avinguda Diagonal. · Les obres del passeig Maragall varen ocasionar talls al subministrament d’aigua sense previ avís, la qual cosa va molestar a comerciants i veïns. · Peticions per eradicar la venda ambulant a la plaça de les Glòries 9 Els ciutadans ens diuen Informe anual 2002 3r TRIMESTRE · Festes de la Mercè: desacord amb la celebració del festival aeri i també amb la música del piromusical. · Soroll: a l’estiu s’inicia la campanya “Menys soroll a les terrasses”, adreçada als propietaris de les terrasses d’estiu a Gràcia i a la Ribera, per tancar els establiments més d’hora. Això va agradar als veïns, però es van rebre queixes per soroll de veïns de Gràcia , perquè alguns joves quan tancaven els locals continuaven la festa a la plaça del Sol. · Festa dels Jocs Olímpics: quasi bé 500 queixes de la festa, per no rebre les invitacions o no poder demanar més entrades i també algunes queixes perquè no va agradar la música de l’espectacle. 4t TRIMESTRE · Passeig Maragall: desacord amb la senyalització, ordenació viària i la inclinació de l’angle dels guals. · Disconformitat amb el projecte del trasllat del parc Zoològic al paratge natural situat entre Sabadell i Castellar del Vallès. Són queixes de veïns del Vallès. · El projecte de construcció de la clínica Dexeus al recinte de l’antic Frenopàtic ha ocasionat protestes per l’eliminació d’uns 89 arbres, alguns d’ells centenaris. · Senyalització a la ronda del Mig: hi ha hagut queixes perquè a les entrades no hi ha una línia contínua que impedeixi el canvi de carril de l’esquerra al dret. És a dir, els vehicles que entren han de vigilar dos carrils. · Escola de Música de Sant Andreu: sol.liciten l’ampliació de l’escola al.legant que disposen de poc espai i que altres plantes del mateix edifici es podrien aprofitar. 10