MULTIPLIQUEM X 4 LA INVERSIÓ EN MILLORES I MANTENIMENT FESTA AL MERCAT DE FORT PIENC Núm. 3 Març 04 INFOMERCATS El butlletí informatiu dels mercats municipals El manteniment dels mercats es con- verteix en un dels principals eixos de Pla d’Actuació Municipal de Mercats 2004-2007. El manteniment acurat i constant dels nostres equipaments ens permet treba- llar amb qualitat i oferir millor servei al ciutadà. Per assolir aquests objectius es multi- plicaran per quatre els recursos eco- nòmics destinats a aquesta partida, amb una inversió pel total del període de més de 3.000.000  L’Institut està elaborant el Pla Director que establirà les actuacions de millora a realitzar. Està prevista la intervenció en, pràcticament, la totalitat dels mercats, donant prioritat a aquelles actuacions que comporten millores directes en els serveis, la imatge, la seguretat i la higie- ne dels mercats. Jordi Portabella 2n Tinent d’Alcalde i President de l’IMMB  INFOMERCATS Coordinació: Dep. de Comunicació IMMB Edita: Institut Municipal de Mercats de Barcelona. Tel. 93 413 28 58 Fax 93 413 28 99 w w w . b c n . e s / mercatsmunicipals El 7 de febrer va tenir lloc la festa ciu- tadana per celebrar la posada en marxa de l’Illa de serveis i nou mercat municipal de Fort Pienc. L’acte va comptar amb la presència de l’Alcal- de de Barcelona i del President de l’IMMB, sense oblidar la gran afluèn- cia de públic que va poder gaudir de les diferents activitats programades. La VII edició del Concurs de Truites Dijous Gras es va celebrar al mercat del Clot, amb una notable participació i presència de pú- blic. Els participants, un cop més, van supe- rar les expectatives d’imaginació gustativa i estètica. El grup d’animació “Industrial Teatrera”, ha visitat durant aquests dies els mercats amb uns estrafolaris xanques i músics que enco- manaven l’esperit carnavalesc. VII EDICIÓ CONCURS DE TRUITES DIJOUS GRAS Pàgina 2 INFOMERCATS El butlletí informatiu dels mercats municipals La gran festa dels mercats: CARNAVAL 04 Un any més, la setmana de Carnaval ha marcat un punt d’inflexió en el fred hivern. Durant aquests dies els mer- cats han celebrat diferents activitats, entre les que cal destacar: el concurs Carxofa d’Or, la participació a les Rues dels barris i a la de Barcelona, els carnavals infan- tils, els concursos de truites, les sardinades i botifarrades populars. El premi Mary Santpere’04 s’ha atorgat a l’Elisabet Here- ter del mercat de la Llibertat, en reconeixement a les se- ves iniciatives en la promoció i impuls del mercat. Felici- tats ! EXPOSICIÓ MERCATS DE LA MEDITERRÀNIA Un viatge per aproximar-nos als mercats de la nostra cultura comuna, un viatge per la història, la geografia, els intercanvis socials i econòmics dels pobles de la mediterrània. Aquesta exposició que ha comptat amb la participació de l’Institut Municipal de mercats es podrà visitar al Palau Robert fins el 31 d’agost. Abaceria: acabament reforma dels lavabos amb la incorporació de canviadors per a nadons. Ninot: reparació de les canals del peix. Canyelles: substitució plataforma elevadora. Montserrat: obres rehabilitació coberta. Sant Martí: obres rampa accés del mercat. Llibertat: treballs millora lavabos públics. Sants: enderroc parada vacant i ampliació vestíbul. Hostafrancs: reparació de l’ alarma. EL PRESIDENT JORDI PORTABELLA ES REUNEIX AMB EL CONSELLER PERE ESTEVE Fira de Bellcaire: construcció mur de formigó per tancament del recinte. Sagrada Família: construcció lavabos públics adap- tats. Concepció: reparació dels baixants i canals de les parades de peix. Sant Gervasi : reposició vidres de la façana. Fira Bellcaire: instal·lació d’enllumenat a les mar- quesines i projecte de la nova direcció. Pàgina 3 INFOMERCATS El butlletí informatiu dels mercats municipals MANTENIMENT: actuacions del mes de març El president de l’Institut, Jordi Portabella, va mantenir una profitosa reunió de treball amb el Conseller de Comerç, Turisme i Consum, Pere Esteve. Entre els acords a què es va arribar cal destacar una implicació més gran per part de la Conselleria en el comerç barceloní, com ho demostra el compromís de participar eco- nòmicament en la rehabilitació dels mercats municipals. Els diners que hi destini la Gene- ralitat serviran per agilitzar la recuperació de mercats que queden per rehabilitar. D’aquesta manera la inversió muni- cipal podrà arribar a més mercats i la despesa per part dels comerciants es veurà disminuïda. Les inversions es detallaran quan es concretin els pressupostos de la Generalitat per al mandat. PROMOCIONS A MERCATS MUNICIPALS FLASHOS INFORMATIUS S’INCORPOREN NOUS PRESIDENTS A MERCATS El Sr. Àngel Juny a Fort Pienc, el Sr. José Luis Gil a la Mercè, el Sr. Jordi Torregrossa a la Guineueta i el Sr. Jordi Capdevila a Hostafrancs, sigueu benvinguts ! Pàgina 4 INFOMERCATS El butlletí informatiu dels mercats municipals MODIFICACIÓ DELS ARTICLES 100 I 108 DE L’OOMM El Consell d’Administració de l’Institut del passat 21 de gener va aprovar la modificació dels articles 100 i 108 de l’Ordenança de Mercats. Aquesta modificació respon, pel que fa a l’arti- cle 108, al desig d’agilitzar els canvis de denominació de parades. L’article 100 pretén adaptar les categories dels mercats municipals a allò que estableix l’ordenança fiscal. Un cop finalitzat el període d’informa- ció pública, es procedirà a l’aprovació definitiva per part de l’ Ajuntament prevista pel mes d’abril. Jordi Torrades Gerent de l’IMMB MERCATS SOLIDARIS Condemna unànime de tots els mercats municipals a l’esgarri- fós atemptat de Ma- drid de l’11-M. Des d’aquí el nostre re- cord per a les vícti- mes i les famílies a- fectades. DIADA DE SANT JORDI Novament roses i lli- bres en la celebració de la diada de Sant Jordi. Enguany, els mercats també dis- posaran de punts de llibre per obsequiar als ciutadans i ciu ta- danes. COP A LA VENDA IL·LEGAL L’Ajuntam ent de Barce lon a pos a en m arxa un am - pl i d is pos i tiu per acabar am b la venda i l ·legal de la Plaça de les Glòries . ARRIBA LA PRIMAVERA ALS MERCATS En col·laboració amb l’Institut de Parcs i Jar- dins, dissabte 3 d’abril els mercats obsequiaran a la ciutadania amb 150.000 plantes tagetes patula més conegudes com clavells de moro. __________________ VALL D’HEBRON Inicia la campanya de promoció: Ara, els dime- cres són grocs, preus d’impacte! __________________ LA MERCÈ Es presenta en el mercat la targeta comercial “Nou Barris, centre de comerç “ “CONCEPCIÓ A principis d‘abril comen- çarà la II Edició del Con- curs de Punt de Creu. __________________ BARCELONETA Engega la campanya pu- blicitària: Punt blau, punts per regal. _________________ VINE AL TEATRE! Sant Antoni i Sants conviden els seus clients a anar al teatre Apolo a preus rebaixats.