REDACCIÓ I COORDINACIÓ: Junta directiva ZerosetBCN Xavier Bartoll [xbartoll@aspb.cat] Vocal ASPB 93 2384545 Carme Borrell [cborrell@aspb.cat] Vocal ASPB 93 2384545 Èlia Díez [ediez@aspb.cat] Presidenta ASPB 93 3384545 Maribel Pasarín [mpasarin@aspb.cat] Vocal ASPB 93 2384545 Glòria Pérez [gperez@aspb.cat] Vocal ASPB 93 2384545 Maica Rodríguez [mrodri@aspb.cat] Secretària ASPB 93 2384545 Elena Santamariña [esantama@aspb.cat] Tresorera ASPB 93 2384545 ASSOCIACIÓ ZerosetBCN · PLAÇA LESSEPS 1 · 08023 BARCELONA 1 La pobresa augmenta a Catalunya L’any 2009 el risc a la pobresa afecta el 18,4% de la població de Catalunya, 1,8 punts més que l’any anterior segons l’Institut d’Estadística de Catalunya (IDESCAT). La població major de 65 anys és el col·lectiu més vulnerable amb una taxa de risc a la pobresa del 25,1%, seguida dels menors de 16 anys (23,4%). En relació amb l’any 2008, la població infantil ha incrementat el risc a la pobre- sa en 5,8 punts, mentre que en el cas de la gent gran s’ha registrat un lleuger descens de 0,3 punts. L’anàlisi de la composició de les llars mostra que les persones amb taxes més elevades de risc a la pobresa són, per primera vegada, les que conviuen en llars formades per dos adults amb tres o més fills dependents (60,3%), les quals han incrementat en 14,6 punts la seva taxa de risc a la pobresa en relació amb l’any 2008. Les segueixen les que viuen soles majors de 65 anys (41,4%) i les llars monoparentals amb fills dependents (40,9%). El 10% de les llars de Catalunya van ingressar fins a 9.000 euros nets anuals i un 10,3% de les llars de 9.001 fins a 14.000 euros l’any. Això suposa que el 20,3% de les llars van ingressar menys de 14.000 euros l’any 2008. Pel que fa als trams superiors de la distribució de la renda, el 29,8% de les llars catalanes es van situar en la franja més alta d’ingressos (més de 35.000 euros). La intervenció de l’Administració pública en la reducció de la pobresa es fa palesa si es comparen les taxes de risc abans i després de transferències socials. La taxa de risc a la pobresa abans de tot tipus de transferència social és del 37,8% i passa al 23,1% després de comptabilitzar les pen- sions de vellesa i supervivència i al 18,4% quan es comptabilitzen totes les transferències socials. Nº 14 · DESEMBRE 2010 EDITORIAL di ss en y gr àf ic : A lb a D av í / / w w w .a lb ad av i.c om 2El 56,8% de les llars catalanes van rebre almenys un tipus de prestació social l’any 2008, xifra que suposa un 13,5% més de llars que l’any anterior. Dels 1.577 milers de llars que van rebre presta- cions el 61,9%, van ser beneficiaris de prestacions per vellesa i supervivència (entre les quals s’in- clouen les prestacions per jubilació) el 22,0% de prestacions per atur i el 29,7% de les llars van rebre altres subsidis o prestacions. El 31,8% de les llars catalanes van tenir la percepció d’arribar a fi de mes amb dificultat. És de destacar que les llars monoparentals són les que se situen dins d’aquesta categoria en major pro- porció, ja que el 62,9% de les monoparentals diu arribar amb dificultat a fi de més. La mateixa respos- ta també l’han donat majoritàriament les llars de persones de nacionalitat estrangera (55,5%) i les llars d’aturats (53%). Extret de la nota de premsa de l’Institut d’Estadística de Catalunya de 14 de desembre de 2010 http://www.idescat.cat/cat/idescat/serveis/premsa/NPedprirp2009.pdf El Banc dels Aliments de Barcelona: “Lluitem cada dia contra la fam d’aquí” A Catalunya hi ha diverses entitats que lluiten per pal·liar la pobresa. Una d’elles és el Banc dels Aliments, una fundació benèfica privada, independent i sense ànim de lucre, que té com a objec- tiu lluitar contra la fam d’aquí i evitar que els aliments consumibles però no comercialitzables siguin destruïts i fer-los arribar a les persones més necessitades del nostre entorn immediat. La missió del Banc dels Aliments és rebre productes alimentaris donats per les empreses i repar- tir-los entre les entitats benèfiques homologades que els fan arribar a les persones que passen fam en l’àrea més propera, per ajudar a pal·liar la pobresa i la marginació local. Per això podem dir que el Banc dels Aliments és gestor de solidaritat alimentària i d’afecte. Tots els Bancs dels Aliments comparteixen els mateixos valors ètics: a) La lluita contra el mal- baratament i la fam més propera, b) la primacia de la gratuïtat: i dels voluntaris que porten la gestió diària i c) la seguretat d’una distribució justa. Podem assegurar que els aliments arriben al destí final: les persones d’aquí que passen fam. Tota l’acció del Banc dels Aliments es basa en la gratuïtat dels aliments que es reben i de la seva distribució justa a través de les entitats benèfiques (296 l’any 2009) que atenen els beneficiaris finals. Això es du a terme gràcies al treball d’un grup de més de 100 persones, la gran majoria voluntàries. L’any 2009 es van distribuir 7.402.000 Kg. d’aliments a 91.862 beneficiaris de la província de Barcelona. El primer Banc dels Aliments va néixer als EUA, a Phoenix (Arizona), el 1966, gràcies a una idea de John van Engel. L’any 1984 la idea va introduir-se a Europa amb el Banc dels Aliments de París i el 1987 es va crear a Barcelona la Fundació Benèfica Banc dels Aliments, que va ser el primer banc d’aliments creat a Espanya. Actualment, existeixen a Espanya 52 bancs d’aliments agrupats en la Federació Espanyola (FES- BAL). Aquesta federació és membre de la Federació Europea, que aplega 231 bancs ubicats en 18 països europeus. Darrerament s’ha posat en marxa la Federació Mundial, que comprèn tots els bancs d’aliments situats a diversos continents. Aquesta estructura en xarxa no treu l’autonomia amb què opera cada banc en la seva àrea local. Fundació del Banc dels Aliments de Barcelona http://www.bancdelsaliments.org/ca/Benvinguda/ 3RESUM DE L’ASSEMBLEA GENERAL ORDINÀRIA DELS SOCIS I SÒCIES DE ZerosetBCN, 2010 La 7ª Assemblea General Ordinària de socis/sòcies de ZerosetBCN es va celebrar el passat 26 de febrer de 2010. Es presenten 7 socis/sòcies i 4 sòcis/es més que formen part de la Junta Directiva, i ens visita una persona interessada en adherir-se. S’excusen alguns socis/sòcies, que envien el seu vot als projectes nous a finançar l’any 2010 per correu electrònic. Com cada any, l’assemblea té un caire informal i es celebra durant un dinar. Informe de secretaria 2009 Socis/es: Durant l’any 2009 han hagut 3 noves adhesions, de manera que s’acaba l’exercici amb 72 socis/sòcies. Evolució del número de socis de ZerosetBCN, 2001-2009 Difusió: Seguidament, es repassa quins són els actes de difusió de ZerosetBCN que s’han fet el darrer any, així com altres activitats realitzades: - La revista La Municipal ha publicat un article sobre el ZerosetBCN en el número de desembre de 2009 (veure Butlletí ZerosetBCN número 13). - S’ha editat el Butlletí ZerosetBCN nº 13 que es fa arribar a tots els socis/sòcies per mail. - A la intranet de l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) hi ha informació sobre el ZerosetBCN i com fer-se soci. A més, a la carpeta d’acollida de l’ASPB que reben les persones que s’incorporen s’afegeix el díptic de ZerosetBCN on hi ha informació al respecte. - A la intranet municipal de l’Ajuntament s’ha publicat una notícia amb informació sobre el ZerosetBCN i com fer-se soci. NOTÍCIES ZerosetBCN 27 49 58 61 69 72 62 0 10 20 30 40 50 60 70 2002 2003 2004 2005/6 2007 2008 2009 Socis/ es 4Informe de tresoreria 2009 Durant l’any 2009 s’han recollit un total de 9.174, 61 euros, de les quotes dels socis/sòcies, més altres donacions i descomptant les despeses mínimes. Durant l’exercici 2009 es van repartir 6,300 euros entre els 2 projectes escollits i es va fer l’ingrés a les dues associacions responsables dels mateixos: 3150 euros pel Centre d’Acollida Assís i 3.150 per SODEPAU. Es detalla a continuació: Quantitat en euros Ingressos 2009 Quotes socis i sòcies 7.579,84 Donacions 1.373,44 Partit solidari 198,20 Vending 22,62 Interessos 0,51 Despeses (d’ingressos de 2008) Despeses bancàries i altres 31,91 Finançament Associació Socio-Cultural la Formiga 3.150,00 Finançament Centro Cultural Los Patojos 3.150,00 A la següent figura es presenta l’evolució anual dels ingressos de ZerosetBCN: Evolució dels ingressos anuals en Euros. ZerosetBCN, 2001-2009 Votació dels projectes a finançar l’any 2010 Abans de l’assemblea arriben les votacions de 13 socis/es als projectes presentats. Es decideix establir un nou procés de votació: donat que l’any 2009 s’han recollit més diners, es decideix per majoria l’opció de votar per 2 projectes, però finançar-ne 3, de manera que el tercer projecte inter- nacional més votat també serà finançat. Els assistents a l’assemblea realitzen les seves votacions i es sumen als vots rebuts per correu. Els resultats es mostren a la següent taula, estan marcats els tres projectes que finançarem amb la recaptació de l’any 2009 i no consten aquells que no van rebre cap vot. 1.011,30 3.300 5.220,24 6.086,49 6.073,84 5.963,08 6.098,10 7.579,84 3.771,20 375 15,8 289,52 1594,77 5.891,41 300 0,00 2.000,00 4.000,00 6.000,00 8.000,00 10.000,00 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 socis descompte vaga donacions i altres 5PROJECTES QUE ZerosetBCN FINANCIA L’ANY 2010 Projecte: Tractament integral d'alcoholisme crònic en transeünts crònics sense llar. Entitat: Associació Rauxa, Barcelona Xifres estimatives sobre el nombre d'indigents sense sostre d'algunes ciutats europees indiquen la importància d'aquest col·lectiu: a Londres al voltant de 15.000 persones, a París 10.000, a Roma 6000; a Madrid 4000. A Barcelona és probable que sigui similar a la de Madrid. Molts autors coin- cideixen a destacar l'alta proporció de problemes sanitaris entre els sense llar, essent l'alco- holisme el de major incidència, al voltant del 50-60%. Per tot això, hi ha investigadors que con- sideren la dependència de l'alcohol la causa principal de la situació d'indigència i marginació carrer. Aquesta problemàtica és d'interès públic perquè segons l'OMS l'alcoholisme produeix el 4% de mortalitat global. És important destacar que l'alcoholisme és una de les malalties mentals per dependència a substàncies més freqüent i important des del punt de vista de morbiditat i mortalitat, així és con- siderada en el manual de diagnòstics i estadístiques dels trastorns mentals (DSMIV-R, CIE 10), on es descriuen els trastorns induïts per l'alcohol. Els objectius d’aquest projecte són pal·liar la situació dels indigents o transeünts crònics sense llar alcohòlics i fomentar l’abstinència total a drogues i conductes addictives i un canvi en l'estil de vida amb reinserció social i laboral. Projecte: Compra d’un generador pel centre sanitari de Pounga, República del Congo. Entitat: Units en l’Acció (UNIACC) La República del Congo assegura el servei d’electricitat només en las grans ciutats en un 40%. Les zones rurals no en tenen ni hi ha cap projecte, ni a curt ni a mig termini, perquè en tinguin. La zona de Pounga està situada a 160 km de la ciutat de Pointe Noire i a 450 km de Brazzaville. Està en línia de pas del que serà la futura carretera general entre Pointe Noire y Brazzaville. Projectes internacionals Projectes nacionals Nº Entitats Vots Nº Entitats Vots 28 Units en l’Acció 6 37 Associació Rauxa 5 21 Fundació Privada NEPP 5 39 Federació Catalana de voluntariat 4 24 Asociación Cultural La Casa Amarilla 4 33 Esportistes solidaris 3 23 Hospital Sant Joan de Déu 3 43 Associació educativa Itaca 2 42 Medicus Mundi 2 19 Fundació Innovaci ó per l’Acció Social 2 22 Economia Solidaria Chiclayo 1 44 Fundació Aldees infantils SOS Cat 2 32 Fundació Equilibri 1 16 Fundació Comtal 1 38 Escuela rural la Aurora 1 31 Acció solidària contra l’atur 1 41 SOS Racisme 1 6La situació econòmica de la població és d’una economia de supervivència. La majoria són gent que viu del camp i del tall artesanal de fusta amb poques possibilitats per vendre-la en bones condi- cions. La resta viu de la terra i de la caça; però que, per falta de vies de comunicació, estan abo- cats a la misèria, doncs la zona no s’ha desenvolupat en absolut. S’estima la renta per càpita a 700 euros/any, uns 2 euros/dia, sent aquest l’únic ingrés de la majoria de famílies. No hi ha cap interès polític per aquesta zona. Només en períodes electorals es demana el vot a la població amb prome- ses que mai es compleixen. Pounga està privada de tota via d’accés, ja que les pistes de la selva que hi condueixen són imprac- ticables durant 10 meses l’any de manera que l’única manera d’accedir és per tren, que moltes vegades no està en servei. Té al seu voltant 74 poblats disseminats en un radi de 60 km. No dis- posen de cap vehicle i les visites als poblats i les campanyes de vacunació les fan a peu. El Centre Sanitari de Pounga disposa d’un dispensari-hospital-maternitat que presta un gran servei a la zona. Té també laboratori d’anàlisi i compta permanentment amb dos infermers y una llevado- ra, pels diferents serveis d’acollida i seguiment de malalts que arriben moltes vegades havent recor- regut distàncies superiors als 50 km. El centre disposava d’un generador de 9 KVA com element essencial pel seu funcionament per poder realitzar les anàlisi, guardar les vacunes i tenir en bones condicions les instal·lacions per l’acollida de malalts i l’assistència als parts. En aquests moments aquest generador no funciona. A més del treball sanitari, aquest generador permetia també el suport a certes iniciatives rurals com guardar productes elaborats com sucs de fruita, peix congelat, carns de caça i iogurts de fabricació pròpia per el consum propi i venda que realitzava la gent de Pounga. A l’any 2005 UNIACC va subvencionar la compra d’un congelador de 500 litres de capacitat per realitzar aquestes activitats. El generador també s’utilitzava per bombejar l’aigua potable de la font que està en el fons de la vall. L’antic generador es va instal·lar al mateix temps que es va constru- ir el dispensari-maternitat, fa ara 13 anys. Múltiples avaries han fet que deixés de funcionar ara fa dos anys. L’objectiu d’aquest projecte és la compra i instal·lació d’un nou generador d’11 KVA que permetrà tornar a dotar d’autonomia, per uns 10 ó 12 anys més, al centre de salut. Permetrà millorar la salut de la població d’aquests 74 poblats, a través dels serveis prestats pel dispensari-hospital-mater- nitat. Permetrà tornar a assistir els parts de les dones de la zona en unes condicions més dignes i més higièniques. També facilitarà que es pugui tornar a assegurar un servei regular de vacunacions i disposar d’aigua en bon estat. Projecte: Salvant Àfrica a través dels nens – Manutenció dels nens i nenes orfes víctimes de VIH/SIDA a Moçambic. Entitat: Fundació NEPP El projecte té l’objectiu de millorar el confort i la qualitat de vida dels infants orfes del país i con- tribuir en el reforç de capacitats d’aquests infants perquè puguin prendre lideratge, a través de pro- grames d’assistència social i emocional. L’acció pretén fer la manutenció de 40 nens i nenes orfes del país i víctimes del VIH/SIDA. La inter- venció té lloc al districte de Chokwe al poblat de Conhane, a 22 Km. de la ciutat de Chokwe, on es troba la seu NEPP a Moçambic. S’ha escollit aquest poblat perquè disposa d’un sistema d’or- ganització de la comunitat, és dels més desfavorits de la zona, es troba a prop de Chokwe i perquè el president del municipi té una col·laboració i implicació directa amb el projecte. Als 40 nens i nenes que viuen en situació d’extrema pobresa se’ls donarà tutela per cobrir les despe- ses econòmiques d’alimentació, educació i sanitat. 7MEMÒRIA DE LES ORGANITZACIONS FINANÇADES PER ZerosetBCN L’ANY 2009 Projecte de suport al carrer per persones en situació de sense llar. Entitat: Centre d’Acollida Assís. Barcelona Davant la realitat canviant de la pobresa i l’exclusió social, que està assumint nous perfils i prob- lemàtiques, l’entitat es veu en la necessitat d’innovar i crear un nou programa d’actuació resultat del conjunt de reflexions i aportacions dels professionals i voluntaris del Centre, amb l’objectiu de mantenir una visió global del problema i la voluntat d’identificar les diferents situacions d’exclusió, el context en el que es dóna i les vies d’actuació per afrontar-les. La necessitat de creació d’aque- st nou programa també neix de la inquietud de professionals de l’àmbit social dins de l’Ajuntament i de les entitats privades del Districte de Sarrià-St. Gervasi. Els objectius del projecte són: - Detectar dins el districte de Sarrià- Sant Gervasi les possibles persones sense llar i quantificar- les regularment. - Acompanyar les persones sense llar en el seu procés vital. - Facilitar informació per a iniciar, en centres especialitzats (com el nostre), processos de canvi. - Detectar les necessitats de les persones sense llar i la comunitat. - Facilitar i motivar a les persones sense llar per accedir a recursos de la xarxa dels Serveis Socials així com vincular-los, en la mesura que es pugui, al Centre d’Acollida Assís. - Facilitar aquestes informacions a altres agents socials que treballin pel bé comú d’aquestes per- sones. A través de la proposta de col·laboració que l’esplai JAS de Sarrià va fer arribar i el recolzament econòmic dispensat per l’associació ZerosetBCN durant l’any 2009, des del Centre d’Acollida Assís es va engegar el projecte de Voluntaris d’Acompanyament dins el districte de Sarrià-Sant Gervasi. Es partia de la necessitat d’adaptar-se a la persona tal com es va expressar en varies reunions de la xarxa d’entitats de caire social del barri. Per això es va fer palesa la necessitat de més presèn- cia al carrer i més capacitat de detecció per preveure situacions de risc i abordar casos nous que es puguin presentar en l’entorn del districte. Us desitgem un bon i solidari any 2011! i si podeu, porteu un nou soci o sòcia Foto: Banc dels Aliments 8No es pretenia inicialment crear un grup d’educadors de Carrer (per no doblar esforços i solapar- se amb d’altres recursos ja existents) sinó crear la figura del detector i l’acompanyant en els processos vitals de les persones en risc o en exclusió social. Un recurs que serveixi d’engranatge i de suport a tot el sistema ja existent, més capacitat de detecció de casos i, més important encara, donar-los a les persones sense llar referents positius en les seves vides i, en última instància, recu- perar el respecte i la dignitat perduda, peça bàsica per començar el canvi cap a la millora. Les principals activitats realitzades han estat: 3 Jornades de formació per nous voluntaris, 5 sor- tides de prospecció (de 21 a 23h), 26 sortides de suport al carrer (de 21 a 23h) i 208 contactes amb persones sense llar. Els serveis oferts han estat: A totes les persones contactades se’ls ha ofert la possibilitat d’utilitzar els nostres serveis bàsics (esmorzars, serveis per millorar la higiene personal, etc) i també altres serveis com: orientació, tractament social, gestions administratives, subvencions per a l’habitatge, telèfon (emissió i recepció de trucades), dipòsit de correspondèn- cia, ajuts materials, transports i complementació de receptes mediqués Programa de dinamització de “Dar Taliba” (La casa de l’estudianta) a la comuna rural de Ras Tabouda. Entitat: SODEPAU, Solidaritat per al Desenvolupament i la Pau. El Marroc La kàbila de Beni Saden està formada per 15 assentaments, amb dos centres neuràlgics a nivell d’ubicació de serveis públics, aquests són Ras Tabouda i Bir Tam Tam (amb 17.873 habitants). L’institut Tariq Benziyad situat a Ras Tabouda acull la població escolar procedent d’aquests dos nuclis així com dels duars o col·lectivitats agrícoles disperses per la regió. Els objectius del projecte són: - Millorar el nivell escolar de les estudiants i les seves perspectives professionals. - Promoure la participació de les joves en la creació d’una oferta sociocultural de lleure que afa- voreixi la seva integració social i la seva autonomia. - Desenvolupar processos associatius dins la regió. - Adequar les instal·lacions i l’espai de Dar Taliba per optimitzar la seva funció educativa i social. Durant l’any 2009 “Dar Taliba” ha seguit incidint sobre algunes de les causes culturals i estruc- turals que sostenen l’abandó escolar de les joves en la zona rural del Marroc. En el curs d’aquest any, el projecte s’ha orientat sobretot a incrementar la línia del reforç escolar. Amb l’obertura d’una sala d’estudis, d’una petita biblioteca de literatura estrangera i d’una aula d’informàtica, s’ha avançat donant un impuls a l’aprenentatge del francès i de la informàtica a partir de l’ús de metodologies didàctiques pràctiques i facilitant l’accés generalitzat a llibres i ordinadors. L’elecció d’aquesta prioritat s’ha fet en base a un diagnòstic previ en el qual s’ha interrogat als diferents agents del sistema escolar, és a dir, a les estudiants, a l’equip docent, així com als responsables de la pròpia associació. D’altra banda, el suport a les tasques acadèmiques s’ha acompanyat d’un treball d’educació social dirigit a establir processos de motivació, animar expectatives de continuïtat en l’ensenyament superior, i a preparar dinàmiques que han servit a la presa de consciència en tant que col·lectiu. També s’ha procurat posar molt d’èmfasi en donar sortida a les iniciatives de grups que s’interessen a realitzar activitats culturals i lúdiques a la casa (teatre, esport,...) i a participar en la seva gestió, malgrat que això els pugui ocasionar dificultats a l’hora de trobar un transport per tornar a casa, o bé la necessitat de demanar el permís als seus pares. A nivell de la comuna, el projecte ha assolit un bon grau d’acceptació i de creixent confiança per part de les famílies. La casa dóna importància a les joves, facilita l’accés a l’educació secundària especialment a les que viuen en municipis més allunyats, i contribueix a estendre una inquietud entre 9la població local al respecte. En aquesta tasca ha resultat positiu el fet d’involucrar una part del professorat de l’ institut i també associacions de Fes i de Tahla. La relació amb l’ institut ha estat forçosament més estreta, col·laborant a varis nivells: docents voluntaris, compartició de recursos i seguiment individual d’estudiants. Tot i així, en un futur caldrà reforçar la coordinació amb aquesta institució especialment en dos aspectes: l’equip d’esport i les activitats d’educació física, i igualment per trobar i implementar mesures conjuntes de reducció de l’absentisme escolar entre les noies. Actualment la vinculació del projecte amb les autoritats locals i regionals es manté encara només en certs àmbits d’interès global de la comuna, com són la millora d’infraestructures per trobar una solució al sistema d’atenció primària d’urgències que també afecta a les beneficiaries, o bé en altres aspectes administratius com preparar autoritzacions. ALTRES INFORMACIONS ZerosetBCN El juny de 2009 l'Ajuntament va fer la consulta 'Tinc la paraula' als treballadors i treballadores municipals sobre l'organització interna i alguns aspectes relacionats amb el treball. Com a reconeixement i incentiu a la participació individual l'Ajuntament va decidir fer una donació d'un euro a ZerosetBCN per cada enquesta contestada. Ben aviat ZerosetBCN rebrà una transferència de 2.245 euros, que és el nombre de persones que va respondre l'enquesta. Aquest import incrementarà substancialment el fons a repartir entre els projectes solidaris de les ONG que obtinguin més vots. Una bona iniciativa que agraïm. El mes de febrer de 2010 es va realitzar el segon partit de futbol entre dos equips de persones que treballen a l’ASPB. Novament es va fer una porra i els diners guanyats van ser destinats a ZerosetBCN. Per Carnaval de 2010, algunes persones del Servei de Sistemes d’Informació Sanitària de l’ASPB es van disfressar i els diners que van sobrar de la col·lecta per fer les disfresses van ser ingres- sats al compte de ZerosetBCN. ************************************************************************************************************* ************************************************************************************************************* Us recordem que podeu actualitzar la vostra donació a ZerosetBCN tornant a omplir el full d’autorització de descompte que està a l’última pàgina. ************************************************************************************************************* ************************************************************************************************************* En/Na amb NIF i número de matrícula desitjo participar en el finançament dels projectes de cooperació amb el desenvolupament. Fins que demani l’anul·lació d’aquest document, autoritzo l’Ajuntament de Barcelona a fer un descompte mensual fix de euros. Barcelona, de de 201 Signat, ENVIAR L’AUTORITZACIÓ A Altres dades per a ZerosetBCN LLoc de treball i adreça laboral (on rebràs la documentació no electrònica) Telèfon de la feina Correu electrònic ZerosetBCN Agència de Salut Pública de Barcelona Plaça Lesseps 1 08023 Barcelona [Per a qualsevol consulta podeu trucar-nos als telèfons que trobareu a la portada del butlletí.] FULL D’AUTORITZACIÓ DE DESCOMPTE ZerosetBCN som una plataforma de treballadors i treballadores municipals que destinem una petita part de la nostra nòmina a projectes de cooperació. Tu també pots sumar-t’hi, fent una donació mensual per ajudar a finançar projectes de solidaritat.