Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica ÍNDEX 1.- INTRODUCCIÓ 2.- IDENTIFICACIÓ DELS USUARIS 3.- ALTA DE PROMOTORS EN EL SISTEMA 4.- ENTRADA AL SISTEMA 4.1.- Zona d’informació general. 4.2.- Zona de menú. 4.3.- Zona de tasques pendents. 4.4.- Zona de dades 4.5.- Zona d’alertes. 5.- METODOLOGIA DE TREBALL 5.1.- Concepte de treball amb el GIOOST 5.2.- Modificacions en el projecte 5.3.- Operativa per realitzar els tràmits 5.4.- Errors 5.5.- Observacions 5.6.- Adjuntar documents 5.7.- Camps restrictius 5.8.- Camps obligatoris 5.9.- Valors límits en els camps 5.10.- Tràmits parcialment omplerts 5.11.- Refresc de tasques pendents 6.- INICIAR UN PROJECTE 7.- TRÀMIT “DADES GENERALS REQUERIDES” 8.- TRÀMIT “DADES DE CONFIRMACIÓ” 8.1.- Dades de compliment de l’OST 8.2.- Temperatures d’aigua freda 8.3.- Exempcions 9.- TRÀMITS “ÚS EDIFICI” 9.1.- Tràmit “Dades edifici: ús habitatges unifamiliars” 9.2.- Tràmit “Dades edifici: ús habitatges plurifamiliars” 9.3.- Tràmit “Ús d’edifici: hospitals i clíniques” Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 1 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 9.4.- Tràmit “Dades edifici: ús hotel****” 9.5.- Tràmit “Dades edifici: ús hotel***” 9.6.- Tràmit “Dades edifici: ús hotel**” 9.7.- Tràmit “Dades edifici: ús hostals i pensions” 9.8.- Tràmit “Dades edifici: ús càmpings” 9.10.- Tràmit “Dades edifici: ús vestuaris i dutxes col·lectives” 9.11.- Tràmit “Dades edifici: ús escoles” 9.12.- Tràmit “Dades edifici: ús casernes” 9.13.- Tràmit “Dades edifici: ús fàbriques i tallers” 9.14.- Tràmits “Dades edifici: ús oficines” 9.15.- Tràmit “Dades edifici: ús gimnasos” 9.16.- Tràmit “Dades edifici: ús bugaderies” 9.17.- Tràmit “Dades edifici: ús restaurants” 9.18.- Tràmit “Dades edifici: ús cafeteries” 10.- TRÀMIT “DADES UTILITZACIÓ AIGUA PISCINES” 11.- TRÀMIT “DADES UTILITZACIÓ AIGUA PROCESSOS INDUSTRIALS” 12.-TRÀMIT “DADES DEMANDA” 12.1.- Entrada de dades 12.2.- Revisió càlculs Projecte Bàsic amb error 13.- TRÀMIT “DADES SISTEMA DE CONTROL” 14.- TRÀMIT “ENVIAR DADES A L’AEB” 15.- TRÀMIT “REVISIÓ DE DADES DEL PROJECTE” 16.- TRÀMIT “INICI SOL·LICITUD D’INSPECCIÓ” 17.- TRÀMIT “AFEGIR INFORME FAVORABLE” 18.- TRÀMIT “COMUNICACIÓ AMB EIC” 19.- TRÀMIT “ FINALITZACIÓ DEL PROJECTE “ 20.- CONSULTES I HISTÒRIC 20.1.- Consultes 20.2.- Històric ANNEX1 DIAGRAMA DE FLUX DEL PROCEDIMENT Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 2 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 1.- Introducció El present document és una guia d’utilització de l’eina web per a la gestió integral On-line dels projectes d’energia solar tèrmica (GIOOST) segons la nova Ordenança Solar Tèrmica (OST) de l’Ajuntament de Barcelona. S’ha posat en marxa un procediment que permet que els promotors introdueixin els seus projectes d’energia solar i que les diferents parts implicades -promotors, Agència d’Energia de Barcelona (AEB) i Entitats d’Inspecció i Control acreditades per l’Administració (EIC)- gestionin els tràmits que permeten obtenir l’Informe Solar del projecte i l’Informe Solar de la instal·lació solar, requisits imprescindibles per obtenir les llicències d’obres, activitat i 1a ocupació corresponents. Al llarg del present document s’explica, pantalla a pantalla, com utilitzar l’eina web per dur a terme aquests tràmits. L’accés al GIOOST es fa a través de la web de l’Agència d’Energia de Barcelona, www.barcelonaenergia.com. A la pàgina principal de la web hi ha l’enllaç per a accedir al programa. 2.- Identificació dels usuaris El sistema reconeix tres tipus d’usuari: • Els promotors, que presenten les sol·licituds d’autorització de les instal·lacions solars tèrmiques • Els tècnics municipals de l’AEB, que realitzen les gestions tècniques i administratives corresponents a l’Administració • Les EIC, que certifiquen mitjançant la validació de les instal·lacions, que s’ajusten al projecte autoritzat per l’AEB Com s’explica en l’apartat següent, els promotors poden donar-se d’alta al sistema quan ho necessitin. Els tècnics municipals i les EIC es donen d’alta d’ofici per la pròpia AEB. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 3 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 3.- Alta de promotors en el sistema Per poder accedir al GIOOST, els promotors han d’estar registrats. L’AEB és la que realitza l’alta de promotors, les dades que necessita el sistema per cada proveïdor són les següents : • Nom d’usuari: És un nom que triarà el promotor per donar-se d’alta en el sistema. El sistema distingeix entre lletres majúscules i minúscules. • Contrasenya: És una successió de caràcters alfanumèrics, sense espais ni signes de puntuació, que permetrà autentificar el nom d’usuari quan accedeixi al GIOOST. El sistema distingeix entre lletres majúscules i minúscules. • Nom Empresa: En el cas que el promotor sigui una persona física, es consignarà el seu nom i cognom. En el cas que sigui una persona jurídica es consignarà el nom de l’ Empresa. • Nom i Cognoms promotor: Nom i cognom del representant legal de l’empresa. • CIF. S’hi consignarà el CIF del promotor. • Carrer/Número/Localitat/Codi Postal/: Cal omplir aquests camps amb l’adreça del promotor. • Telèfon de contacte: Telèfon del promotor. • Correu Electrònic: Correu electrònic del promotor. Aquesta adreça electrònica s’utilitzarà per notificar les resolucions de l’AEB al promotor, raó per la qual és molt important verificar que no conté errors i que es conserva mentre dura el projecte. Una vegada omplertes les dades per part de l’AEB, el sistema envia un mail a l’adreça electrònica especificada al camp CORREU ELECTRÒNIC que indicarà que el promotor ja està donat d’alta al sistema. Fins que no s’hagi rebut aquest mail no és possible accedir al sistema. El compte del promotor s’activa només quan es prem sobre l’enllaç que hi ha en la última línia del correu electrònic. L’AEB farà arribar en una altre correu electrònic al promotor amb el seu password o contrasenya. És a partir d’aquest moment que el promotor pot entrar en el sistema amb el seu nom d’usuari i contrasenya. El mail de notificació d’alta del promotor té una forma semblant a la següent: Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 4 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica De: Agencia_Energia_Barcelona [mailto:Agencia Energia Barcelona] Enviat: divendres , 29 / desembre / 2006 11:21 Per a: Promocions SOL VERD Tema: Activació usuari SOLVERD AEB http://213.97.217.172:8083/aebtram/altaPromotor.form?AuroraMultiactionRequestKe y=registre&oid=1230014 L’alta de promotors pot produir el següent tipus d’error: • Activació d’un usuari ja activat. Des del mail, s’està intentant activar un compte que ja s’ha activat anteriorment. Cap activació posterior a la primera tindrà efecte. En aquest supòsits apareixerà un missatge d’error en la pantalla (Fig. 1) Figura 1 4.- Entrada al sistema Quan ja estan donats d’alta en el sistema, els usuaris poden accedir al procediment des de la pantalla de login de l’aplicació web, introduint el nom d’usuari i la contrasenya. El sistema comprovarà si l’usuari existeix. En cas afirmatiu, mostrarà la pantalla de la figura 2. Si és un usuari vàlid, accedirà al sistema. Si l’usuari és incorrecte no es passarà a cap pantalla. La pantalla de la figura 2 té l’estructura habitual de les pantalles de tràmits del GIOOST. Consta de 5 zones: Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 5 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 4.1.- Zona d’informació general. Ocupa tota la part superior de la pantalla. Conté tres apartats: o La subzona d’imatge corporativa. Està situada a la part esquerra i és l’indret on està ubicat el logotip de l’AEB. o La subzona d’identificació d’usuari. Està situada a la part dreta i indica el nom d’usuari connectat al GIOOST. o El botó de sortida. Permet abandonar el GIOOST. Figura 2 4.2.- Zona de menú. Està situada just a sota de la zona d’informació general. Conté un menú amb opcions que s’activaran i desactivaran segons el tràmits i els permisos de cada usuari. Les opcions possibles són: Imprimir, Acceptar, Iniciar, Administració, Històric, Adjuntar fitxer. En el cas dels promotors, l’opció de “Administració” no està activa. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 6 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 4.3.- Zona de tasques pendents. Està situada just sota de la zona de menú i ocupa la part esquerra. S’hi poden veure dues carpetes: PROJECTES i DADES INICIALS PROJECTE. La primera carpeta, PROJECTES, conté els projectes del promotor validats per l’AEB, és a dir, els que han estat acceptats a tràmit. Romanen en la carpeta fins que s’han completat tots els tràmits del procediment. La segona carpeta, DADES INICIALS PROJECTES, conté els projectes que s’estan preparant per ser presentats a l’AEB. Cada carpeta contindrà les tasques pendents de l’usuari. 4.4.- Zona de dades. Està situada a la part de baix de la zona de menús, ocupant la part central i dreta de la pantalla. En aquesta zona s’aniran requerint les dades i es mostraran les informacions pròpies de cada tràmit del procediment. La zona d’entrada de dades té dues subzones: • Subzona de capçalera d’expedient. Situada a la part superior de la zona de dades, conté dades generals. Aquestes són: el número de l’expedient en el registre de l’AEB, la data d’inici de l’expedient, l’àrea d’observacions, l’àrea de documents adjunts. • Subzona d’entrada de dades. Està situada per sota de la subzona anterior. Conté el títol del tràmit que s’està realitzant, els camps de dades a omplir i la informació corresponent al tràmit. 4.5.- Zona d’alertes. Està situada a la part inferior de la pantalla. Si existeix alguna alerta definida per a un determinat tràmit, la indicació apareixerà en aquesta zona. 5.- Metodologia de treball El GIOOST manté en totes les pantalles un coherència metodològica de treball. Això significa que al llarg de tot el procediment, a cada tràmit, l’usuari trobarà pantalles amb la mateixa estructura i haurà donar ordres i introduir dades en elles seguint el mateix patró de treball. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 7 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 5.1.- Concepte de treball amb el GIOOST En el GIOOST s’ha definit el procediment per obtenir els informes de compliment de l’OST. Això equival a dir que s’han definit tots els tràmits que componen el procediment, la seva seqüència, quins usuaris o tipologia d’usuaris pot accedir a cada tràmit, quines dades es requereixen per a cada tràmit, quins documents cal adjuntar en cada tràmit.... Quan un usuari treballa amb el GIOOST veu únicament els tràmits pendents dels quals és responsable. Quan en resol un, el sistema marca el tràmit següent com a tasca pendent, però només ho ensenya a l’usuari a qui pertoca resoldre’l. A l’annex I es mostra el diagrama de flux del procediment. Els usuaris només estan autoritzats a veure els seus expedients. Atès que un expedient no es considera iniciat per l’AEB fins que les dades del projecte no estiguin completament omplertes, la introducció inicial de les dades es considera un “preexpedient”. Per això, en aquesta etapa, tots els seus tràmits pendents estan en la carpeta DADES INICIALS DEL PROJECTE. Des del moment en que les dades del projecte s’han introduït en la seva totalitat i el promotor les tramita a l’AEB, s’inicia l’expedient formal. A partir d’aquest moment, i per a tots els usuaris, quan els correspongui actuar, els tràmits pendents estaran a la carpeta PROJECTE. A grans trets, el procediment segueix aquests passos: • El promotor introdueix les dades del projecte i els documents necessaris. • L’AEB estudia i valida el projecte. L’informe s’envia automàticament al promotor. • Quan el promotor ha acabat la instal·lació selecciona l’EIC que la validarà. • Quan L’EIC ha validat la instal·lació, envia el certificat final a l’AEB. 5.2.- Modificacions en el projecte En tot moment les dades contingudes en el projecte han de ser les reals. Això significa que tot canvi de dades que variï el projecte ha comunicar-se a l’AEB que ha d’informar-les. El canvi de dades del projecte es comunica tornant a l’inici de la introducció de dades i, allà, es varien únicament les dades que han canviat. Per tal de poder tornar a l’inici, Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 8 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica existeixen uns punts de retorn en els tràmits que s’assenyalen a diagrama de flux de l’annex I. Quan s’utilitza un punt de retorn, l’expedient torna a començar des del principi. Això vol dir que els tràmits pendents estaran a la carpeta DADES INICIALS DEL PROJECTE. En el moment que totes les dades estiguin corregides, es tramitarà la nova sol·licitud a l’AEB. El número del nou expedient serà el mateix que tenia abans de la correcció, excepte les dues ultimes xifres que seran 01. A cada modificació del projecte, aquestes xifres s’aniran incrementant OST/317/00 número d’expedient inicial OST/317/01 número d’expedient amb una primera modificació OST/317/02 número d’expedient amb una segona modificació ... És fonamental que en el moment de la validació per part de l’EIC les últimes modificacions estiguin actualitzades en el sistema. L’EIC compararà les dades contingudes en el sistema amb les que visualitzi i mesuri en el moment de la validació. Si les dades no coincideixen, l’EIC no validarà la instal·lació i caldrà tornar a modificar inevitablement les dades del projecte. 5.3.- Operativa per realitzar els tràmits L’esquema habitual de resolució de tràmits és el següent: 1. Escollir el tràmit que es vol resoldre d’una de les carpetes de la zona de tasques pendents. 2. Escollir l’acció que es vol fer amb el tràmit triat prement una de les opcions del menú de la zona de menú. Si l’opció de menú desitjada no està activada (color gris), cal esperar un instant fins que el sistema reconeix que aquella acció és vàlida per al tràmit seleccionat. Una vegada està activada (color blau), l’opció es pot prémer. 3. Seguint les instruccions que apareixen a la pantalla, omplir els camps requerits. 4. Validar el tràmit prement el botó TRAMITAR. En algunes pantalles existeix un botó GUARDAR que permet desar les dades omplertes de manera que la pantalla es pugui completar i tramitar en un altre moment. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 9 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 5. Si el tràmit s’ha completat correctament desapareix de la carpeta de la zona de tasques pendents. Quan el mateix usuari és l’encarregat de resoldre el tràmit següent, aquest apareixerà a la carpeta. En el cas que el tràmit no s’hagi realitzat correctament (manca de dades, manca de documents o dades errònies), en prémer el botó TRAMITAR, el tràmit no desapareixerà de la carpeta i caldrà tornar a resoldre’l correctament; serà necessari refer els passos anteriors. 5.4.- Errors El sistema pot indicar els errors de 4 maneres diferents: a) A la mateixa pantalla del tràmit, mostrant missatges d’error en color vermell just sota del camp que s’ha deixat buit o s’ha omplert amb una dada errònia (Fig 3). Figura 3 b) Obrint una finestra que detalla l’error específic (Fig 4). Figura 4 c) A la mateixa pantalla del tràmit, mostrant un missatge general que indica un error més genèric (Fig. 5). Figura 5 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 10 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica d) Mostrant un missatge general d’error en una pantalla nova (Fig. 6). Figura 6 5.5.- Observacions La major part de les pantalles de tràmit permeten introduir un text d’observacions propi del tràmit. També existeix la possibilitat de veure totes les observacions del procediment. Les observacions són indicacions que l’encarregat del tràmit pot incorporar per aclarir, recordar o transmetre informació addicional del tràmit (Fig 7). Figura 7 5.6.- Adjuntar documents En alguns tràmits és imprescindible adjuntar documents. Per realitzar aquesta operació, cal utilitzar l’opció ADJUNTAR de la zona de menú. El programa obre una finestra (Fig. 8) que permet seleccionar un arxiu amb el botó EXAMINAR, definir quin dels documents requerits es tracta, escollir-lo en una llista, i, finalment, incorporar-lo a l’expedient. Figura 8 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 11 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica A la subzona de capçalera de l’expedient, al requadre de documents, (Fig. 9) es poden visualitzar els títols dels documents adjuntats. Si es prem sobre un títol, el document s’obre per visualitzar-lo. Figura 9 5.7.- Camps restrictius Algunes de les informacions requerides pel GIOOST es consideren especialment crítiques ja que poden resultar contradictòries amb els principis i les exigències de la normativa. És per això que aquestes informacions s’han marcat com a camps restrictius (Fig. 10). Si aquests camps no s’omplen correctament, l’expedient torna endarrere fins el tràmit inicial d’entrada de dades. Les dades introduïdes fins llavors no es perden, però cal revisar tots els tràmits fets fins aquell moment. Figura 10 5.8.- Camps obligatoris Alguns camps es poden omplir de manera optativa i altres han d’omplir-se de manera obligatòria. Aquests últims sempre estan assenyalats amb un asterisc vermell (Fig. 11). Si queden buits camps obligatoris, en prémer el botó TRAMITAR, el tràmit no es resoldrà correctament i caldrà realitzar-lo altra vegada. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 12 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 11 5.9.- Valors límits en els camps Alguns camps no admeten qualsevol valor i les dades que s’hi entren poden tenir límits. En aquests casos el GIOOST assenyala la limitació amb un text d’informació de color vermell sota el camp que té establerts límits (Fig. 12). Figura 12 5.10.- Tràmits parcialment omplerts Quan s’inicia un tràmit, pot donar-se el cas que no s‘acabi de resoldre en el mateix moment. A la zona de tràmits pendents, les tasques que presenten el símbol ; han estat iniciades i parcialment omplertes. Si el símbol és †, el tràmit encara no s’ha iniciat (Fig. 13). Figura 13 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 13 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 5.11.- Refresc de tasques pendents Si s’està connectat al sistema, cada vegada que es realitzen tràmits, es refresca la informació de les tasques pendents. Això vol dir que si un altre usuari tanca un tràmit i ens toca resoldre el següent, aquest s’incorpora als nostres tràmits pendents. Si estem realitzant operacions que no refresquen la pantalla (és a dir, no es redibuixa la pantalla), els nous tràmits no s’afegiran a les tasques pendents. Es pot forçar el refresc de la zona de tasques pendents prement el botó TASQUES PENDENTS (Fig. 14). Figura 14 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 14 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 1a PART - DADES INICIAL PROJECTE La primera part del procediment consisteix en la introducció de les dades del projecte per part del promotor. Els tràmits aniran apareixent a la carpeta DADES INICIALS PROJECTE de la zona de tasques pendents. Fins que no estiguin totes les dades introduïdes i tramitades a l’AEB, no s’inicia el procediment formal de sol·licitud de l’informa solar tèrmic. 6.- Iniciar un projecte Aquesta operació només la poden realitzar els promotors. Després d’accedir al sistema per primera vegada introduint el nom d’usuari i la contrasenya, el sistema ens mostra la pantalla de la Figura 15. Figura 15 Per iniciar un nou projecte, hem de prémer amb el ratolí la carpeta DADES INICIALS PROJECTE, de la zona de tasques pendents. Al menú, s’activa l’opció INICIAR. Es prem llavors aquesta opció del menú i apareix la capçalera d’expedient que indica: el número provisional del projecte (ja que encara no és oficial), la data d’inici de l’expedient (la d’avui). També apareix un botó INICIAR. Si s’està d’acord amb la informació mostrada, es prem el botó. Figura 16 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 15 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica A la zona de tasques pendents, dins la carpeta DADES INICIALS PROJECTE, s’afegirà una nova tasca el nom de la qual serà: Número d’expedient provisional – Dades del projecte Ja és possible resoldre aquest tràmit; cal seleccionar-lo amb el ratolí i, quan s’activi, prémer l’opció de menú ACCEPTAR. S’accedeix al tràmit “Dades generals requerides”. Enlloc de prémer el botó iniciar, es pot capturar les dades general d’un altre expedient prement “Carregar dades d’expedient” 7.- Tràmit “Dades generals requerides” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. A la zona de dades es visualitzen els camps i la informació necessàries per resoldre el tràmit “Dades generals requerides” (Fig. 17, 18, 19 i 20). El sistema mostra les dades del promotor i sol·licita: • Dades del projecte bàsic • Dades de l’enginyer • Dades de l’arquitecte • Codi de l’expedient municipal • Àmbit d’aplicació • Utilització de l’aigua • Energia auxiliar • Ús de l’edifici Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 16 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 17 Figura 18 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 17 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 19 Figura 20 A totes les pantalles hi ha dos botons: GUARDAR i TRAMITAR • Si es prem GUARDAR, el tràmit es considera com no acabat, però les dades omplertes fins llavors es guarden. La propera vegada que accedim a aquest tràmit, apareixerà com a pendent, però haurà conservat les dades ja introduïdes. • Si es prem TRAMITAR, finalitzarà el tràmit i s’activarà el següent, sempre i quan s’hagin omplert correctament les dades. En el cas que hi hagi errors en els camps omplerts, el sistema tornarà a mostrar la tasca com a pendent, però notificant un error en el nom de la tasca (Fig.21 ). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 18 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 21 8.- Tràmit “Dades de confirmació” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. En aquest tràmit cal introduir una sèrie de dades que confirmin que el projecte s’adapta a les exigències de l’Ordenança Solar Tèrmica. És per això que alguns camps tenen caràcter restrictiu. 8.1.- Dades de compliment de l’OST Les primeres comprovacions fan referència al càlcul de pèrdues i al compliment de la normativa municipal relacionada. Si no es compleixen, s’obligarà a revisar el projecte des del començament en els casos següents: • Cas 1: Si es marca la casella de la pregunta “Les pèrdues d’acumulació, distribució i/o recirculació de l’aigua des del mateix punt del circuit hidràulic on es realitza l’aportació de l’energia convencional fins als punts de consum finals són significatives? “ i, a més, NO es marca la casella de la pregunta “Si és que sí, addicionalment a la demanda calculada en base al consum d’aigua, s’han tingut en compte per procedir al càlcul de la demanda total?” (Fig. 22). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 19 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica • Cas 2: Si no es marca la casella de la pregunta “La instal·lació prevista respecta el punt 4 de l'Annex I de la Ordenança Solar Municipal de Barcelona, sobre la integració arquitectònica?” (Fig. 22). Figura 22 8.2.- Temperatures d’aigua freda Els valors de les temperatures mensuals d’aigua freda també tenen caràcter restrictiu. • Cas 3 Els valors de la temperatura mensual d’aigua freda [ºC] emprats, han de ser iguals o inferiors als que es mostren a la pantalla (Fig. 23). Si hi ha algun valor superior, s’obliga a revisar el projecte des del començament. Quan s’utilitzin temperatures inferiors, s’ha de provar fefaentment la seva validesa mitjançant certificació d’entitat homologada. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 20 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 23 8.3.- Exempcions Les darreres dades requerides en aquest tràmit són les relatives a les exempcions. Cal assenyalar quines de les sis possibles causes d’exempció concorren en el projecte (Fig. 24). Algunes respostes generen la necessitat d’adjuntar documents (veure apartat 5.6), tal com s’especifica a l’OST. Aquests documents han d’estar en format pdf. És obligatori adjuntar fitxers també en els següent supòsits: • Totes les reduccions de fracció solar obliguen a presentar el document (fitxer pdf) amb el nom: Justificació de la disminució de la cobertura solar. • Si el motiu de l’exempció ha estat Cogeneració, Ús de xarxa de climatització de districte o Ús d’altres energies renovables, cal adjuntar obligatòriament un document (fitxer pdf) amb el nom: Balanç energètic. • Si el motiu de l’exempció ha estat l’ús de xarxa de climatització de districte, cal adjuntar obligatòriament un document (fitxer pdf) amb el nom: Contracte Empresa Subministradora de Climatització de Districte (Districlima, etc). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 21 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 24 Si no s’incorpora algun dels documents requerits, en prémer el botó TRAMITAR, es retorna a la mateixa pantalla. 9.- Tràmits “Ús edifici” Segons les opcions d’ús d’edifici que haguem marcat en el tràmit “Dades generals requerides” (veure apartat 7 i la Fig. 20), caldrà detallar els paràmetres que determinaran la demanda de cada ús. Cada ús té un tràmit específic per omplir aquest paràmetres. A continuació es repassen els divuit tràmits corresponents als divuit usos possibles. L’usuari només veu i ha de resoldre els tràmits dels usos que ha marcat. Els únics que poden veure i resoldre aquests tràmits són els promotors. 9.1.- Tràmit “Dades edifici: ús habitatges unifamiliars” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. La dada que cal facilitar en aquest tràmit és el nombre de persones que habiten la casa (Fig. 25). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 22 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 25 9.2.- Tràmit “Dades edifici: ús habitatges plurifamiliars” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. En aquest tràmit es demana el nombre d’habitatges segons els seus dormitoris. Si hi ha locals integrats a l’edifici, l’activitat dels quals no és coneguda d’antuvi, es requereix la seva superfície total i també la demanda diària d’ACS corresponent a quests locals (Fig. 26). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 23 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 26 9.3.- Tràmit “Ús d’edifici: hospitals i clíniques” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal especificar el nombre de llits previstos (Fig. 27). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 24 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 27 9.4.- Tràmit “Dades edifici: ús hotel****” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal introduir el nombre de llits previstos (Fig. 28). Figura 28 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 25 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 9.5.- Tràmit “Dades edifici: ús hotel***” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal fer constar el nombre de llits previstos (Fig. 29). Figura 29 9.6.- Tràmit “Dades edifici: ús hotel**” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal especificar el nombre de llits previstos (Fig. 30). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 26 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 30 9.7.- Tràmit “Dades edifici: ús hostals i pensions” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal introduir el nombre de llits previstos (Fig. 31). Figura 31 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 27 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 9.8.- Tràmit “Dades edifici: ús càmpings” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. La dades requerida per als càmpings és el nombre d’emplaçaments previstos (Fig. 32). Figura 32 9.9.- Tràmit “Dades Edifici: ús residències geriàtriques Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal fer constar el nombre de persones previstes (Fig. 33). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 28 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 33 9.10.- Tràmit “Dades edifici: ús vestuaris i dutxes col·lectives” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal especificar el nombre de serveis diaris (Fig. 34). Figura 34 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 29 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 9.11.- Tràmit “Dades edifici: ús escoles” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal especificar el nombre d’alumnes de l’escola (Fig. 35). Figura 35 9.12.- Tràmit “Dades edifici: ús casernes” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal especificar el nombre de persones que hi ha a la caserna (Fig. 36). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 30 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 36 9.13.- Tràmit “Dades edifici: ús fàbriques i tallers” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal introduir el nombre de persones que hi ha a la fàbrica o taller (Fig. 37). Figura 37 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 31 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 9.14.- Tràmits “Dades edifici: ús oficines” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. En aquest tràmit cal especificar el nombre de persones que hi ha a l’oficina (Fig. 38). Figura 38 9.15.- Tràmit “Dades edifici: ús gimnasos” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal especificar el nombre d’usuaris diaris (Fig. 39). Figura 39 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 32 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 9.16.- Tràmit “Dades edifici: ús bugaderies” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal introduir el nombre de quilos de roba que es renta diàriament (Fig. 40). Figura 40 9.17.- Tràmit “Dades edifici: ús restaurants” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal fer constar el nombre d’àpats diaris que serveix el restaurant (Fig. 41). Figura 41 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 33 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 9.18.- Tràmit “Dades edifici: ús cafeteries” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Cal especificar el nombre de dinars diaris que serveix la cafeteria (Fig. 42). Figura 42 10.- Tràmit “Dades utilització aigua piscines” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Si s’ha marcat la casella Escalfament d’aigua en piscines climatitzades en el tràmit “Dades generals requerides” (veure apartat 7 i la Fig. 20), caldrà detallar els paràmetres que determinaran la demanda energètica de les piscines. Poden donar-se dues tipologies de piscina: coberta i descoberta. Cal marcar la tipologia de les piscines i especificar la seva demanda energètica. Si existeixen piscines d’ambdues tipologies, caldrà marcar-les les dues i especificar la demanda energètica de les piscines de cada tipologia (Fig. 43). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 34 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 43 11.- Tràmit “Dades utilització aigua processos industrials” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Si s’ha marcat la casella Utilització d’aigua calenta en processos industrials en el tràmit “Dades generals requerides” (veure apartat 7 i la Fig. 20), caldrà detallar la demanda energètica necessària per escalfar l’aigua del procés industrial (Fig. 44). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 35 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 44 12.- Tràmit “Dades demanda” 12.1.- Entrada de dades Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Un cop finalitzats els tràmits d’entrada de dades relatives a la demanda, el sistema realitza una sèrie de càlculs per determinar la demanda diària d’aigua calenta i fracció solar que cal complir segons l’OST i el segons Decret (Fig. 45). Si la fracció calculada segons el Decret és la més restrictiva, apareix un missatge indicant-ho. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 36 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 45 A la mateixa pantalla, a continuació, es demana a l’usuari que especifiqui diferents dades tècniques de la instal·lació i dels captadors (Fig. 45, 46 i 47). Els camps: o Nombre de captadors en sèrie o Ubicació del camp: orientació o Ubicació del camp : inclinació o Corba de rendiment: h0(%) Aquests camps tenen limitacions quant als valors que s’hi poden introduir (Fig. 49). Figura 46 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 37 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 47 12.2.- Revisió càlculs Projecte Bàsic amb error Després que l’usuari premi TRAMITAR, el sistema realitza una sèrie de comprovacions centrades en comprovar que es compleixen la fracció solar exigida i el volum d’acumulació adequat, entre altres. Si de la comprovació se’n desprèn que el sistema no compleix els requisits esmentats, es torna al mateix tràmit, anomenat ara “Revisió càlculs projecte bàsic amb error” (Fig. 48). La zona de dades és idèntica a la de la pantalla anterior tret dels missatges d’error que indiquen quina ha estat la dada que ha causat l’error. Així mateix, a la part inferior de la pantalla es faciliten una sèrie de dades de càlcul que faciliten a l’usuari la correcció del valor equivocat. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 38 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 48 Rectificat l’error, es pot prémer el botó TRAMITAR per seguir endavant amb el procediment. 13.- Tràmit “Dades sistema de control” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. El penúltim tràmit de la introducció de dades correspon a les dades del sistema de control. És en aquest tràmit on cal adjuntar tots els documents requerits per presentar correctament la sol·licitud (Fig. 49). El tràmit té dos camps restrictius. El primer d’ells, “Presència d’un aparell de mesura de la temperatura de l’aigua calenta escalfada amb energia solar dins de cada habitatge”, només és vàlid si es marca la casella de confirmació. En cas contrari cal tornar a iniciar el procediment des del començament. El segon, “Presència d’un comptador de l’energia tèrmica aportada per la instal·lació solar als punts de consum final”, és restrictiu només si la superfície d’obertura és superior a 7,1 m2. Si és així, cal que la casella de confirmació estigui marcada. En cas contrari cal tornar a iniciar el procediment des del començament. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 39 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Els documents que cal adjuntar perquè el tràmit es completi correctament són: • Projecte Bàsic (Memòria de càlcul de la instal·lació solar) • Plànol d’Emplaçament • Plànol de Planta Coberta • Plànol de Secció de Coberta • Plànol per planta de l’Edifici • Esquema de principi de la instal·lació solar • Còpia de Certificat d’Homologació dels col·lectors Mentre no s’adjuntin tots, a la part inferior dreta de la zona de dades hi apareixerà un missatge indicant que falten documents. Quan tots els documents estiguin adjuntats es pot prémer TRAMITAR. El tràmit següent serà el mateix, però el missatge de la part inferior dreta de la zona de dades indicarà que els documents són correctes. Es prem TRAMITAR i queda resolt el tràmit. Figura 49 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 40 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 14.- Tràmit “Enviar dades a l’AEB” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. Es tracta del darrer tràmit de la introducció del projecte. Consisteix en enviar a l’AEB les dades introduïdes, que equival a formalitzar la sol·licitud d’informe Solar Tèrmic (Fig. 50). Es formula una única pregunta: “Vol enviar les dades a l’AEB?” Si es marca la casella de confirmació, s’enviarà la sol·licitud. Si no es marca, s’entén que el que es desitja es revisar les dades i es torna al tràmit inicial. Figura 50 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 41 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 2a PART- TRAMITACIÓ DEL PROJECTE Quan el promotor acaba el tràmit “Enviar dades a l’AEB” s’inicia el procediment formal per a emetre l’informe Solar Tèrmic. S’assigna un número oficial a l’expedient (veure l’apartat 5.2) i es considera que està obert per a l’Administració. En aquesta part del procés intervindran l’AEB, el promotor, l’EIC i de nou l’AEB. 15.- Tràmit “Revisió de dades del projecte” Aquest tràmit només el poden resoldre els tècnics de l’AEB. En aquest tràmit es farà una revisió de les dades per part del tècnic de l’AEB, la qual cosa permetrà valorar si el projecte s’ajusta o no a l’OST. Segons el resultat de la valoració s’emetrà un Informe Solar Tèrmic del projecte favorable o desfavorable. El tècnic municipal trobarà en aquesta pantalla totes les dades del projecte necessàries per a la seva valoració (Fig. 51). Pot ampliar la informació mostrada accedint a l’opció CONSULTAR del menú (veure apartat 20.1) Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 42 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 51 El tècnic de l’AEB pot introduir informació a dos camps de la pantalla. Els dos camps en qüestió són: o la casella de confirmació del camp “Marcar si cal una revisió de les dades prèviament introduïdes”. Si es marca la casella, s’emetrà un Informe Solar Tèrmic desfavorable (Fig. 52). Si NO es marca la casella s’emetrà un informe favorable (Fig. 53). o L’Àrea d’observacions. Tant si l’informe és favorable com si és desfavorable, tindrà un apartat d’observacions que contindrà les mateixes anotacions que hagi fet el tècnic de l’AEB a l’àrea d’observacions de la pantalla. Emetre un informe favorable vol dir que es passa al tràmit següent, “Inici de sol·licitud d’inspecció”. Emetre un informe desfavorable significa que el promotor haurà de tornar a iniciar el procés d’introducció de dades des del començament. Les dades introduïdes prèviament no s’hauran esborrat i tan sols caldrà modificar les que hagin causat la valoració negativa. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 43 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 52. Exemple d'informe desfavorable Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 44 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 53. Exemple d'informe favorable Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 45 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 16.- Tràmit “Inici sol·licitud d’inspecció” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. L’informe favorable comporta l’activació d’aquest tràmit, que es resoldrà bastant temps després, una vegada la instal·lació solar tèrmica estigui acabada. Llavors, el promotor podrà optar entre dues opcions: o Iniciar el procés d’inspecció decidint quina EIC validarà el “Certificat final i d’especificacions tècniques de la instal·lació d’energia solar tèrmica”, signat pel director tècnic de la instal·lació. Caldrà que, a la pantalla, el promotor marqui la casella de verificació del camp “Marcar si vol demanar la sol·licitud d’inspecció” i que indiqui l’EIC escollida (Fig. 54). o Comunicar una modificació del projecte, el que implica revisar-lo des del començament i obtenir un nou Informe Solar Tèrmic del projecte. Per escollir aquesta opció, el promotor NO ha de marcar la casella de verificació del camp “Marcar si vol demanar la sol·licitud d’inspecció”. Òbviament, no cal que indiqui cap EIC. NOTA IMPORTANT. Si durant l’execució hi ha hagut canvis substancials respecte del projecte original i el promotor opta per iniciar el procés d’inspecció, corre el risc de que l’EIC emeti un informe negatiu i, en conseqüència, d’haver d’iniciar la revisió del procés des del començament i d’haver d’obtenir un nou informe de projecte. Figura 54 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 46 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Aquest tràmit requereix que s’adjuntin els documents següents: • Projecte executiu • “Assumeix” de direcció d’instal·lació • Contracte de manteniment de la instal·lació • Manual d’Ús de la Instal·lació • Manual de Manteniment de la Instal·lació. • Certificat RITE. • Còpia de les garanties de la instal·lació • Certificat final i d’especificacions tècniques de la instal·lació d’energia solar tèrmica, signat pel director tècnic de la instal·lació Si no s’adjunten aquests documents, no es pot passar al tràmit següent. 17.- Tràmit “Afegir informe favorable” Aquest tràmit només el poden resoldre les EIC. Acabada la inspecció, l’EIC emet un informe favorable o desfavorable. Aquest informe és el propi Certificat final i d’especificacions tècniques de la instal·lació d’energia solar tèrmica, signat pel director tècnic de la instal·lació i que, ara, també tindrà la signatura i la valoració de l’EIC. Si l’informe de l’EIC és favorable cal adjuntar-lo per completar el tràmit. Si és desfavorable NO S’HA D’ADJUNTAR CAP DOCUMENT. El sistema no admet la incorporació d’informes d’EIC negatius. Com ja s’explicarà, el tràmit següent està condicionat pel que s’ha especificat en aquest. La no emissió d’un informe favorable obligarà, en el tràmit següent, a revisar el projecte des del començament. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 47 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 55 Documents a adjuntar (només si l’EIC valida favorable): o Certificat final i d’especificacions tècniques de la instal·lació d’energia solar tèrmica 18.- Tràmit “Comunicació amb EIC” Aquest tràmit només el poden resoldre els promotors. El sentit en el que es resol aquest tràmit ve condicionat per l’anterior. El promotor només té l’opció de prémer el botó TRAMITAR. Si l’EIC ha adjuntat informe (que seria necessàriament favorable) la pantalla visualitzada és la que es pot veure a la Figura 56. En prémer el botó TRAMITAR es notifica a l’AEB que tot el procediment s’ha dut a terme correctament. Figura 56 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 48 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Si l’EIC no ha adjuntat informe (la qual cosa vol dir que no se’n podia entre un de favorable) la pantalla visualitzada és la que es pot veure a la Figura 57. En prémer el botó TRAMITAR es tornar a iniciar el procés des de l’inici de l’entrada de dades per legalitzar els canvis produïts respecte del projecte inicial. Figura 57 19.- Tràmit “ Finalització del projecte “ Aquest tràmit només el pot resoldre l’AEB. L’activació d’aquest tràmit (Fig. 58) indica a l’AEB que tot el procediment s’ha dut a terme correctement i que la instal·lació s’ajusta a allò exigit per l’OST. Figura 58 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 49 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica El tràmit emet de manera automàtica un Informe Solar de la instal·lació favorable (Fig 59). A l’apartat d’observacions de l’informe hi constarà el que el tècnic de l’AEB consigni a l’àrea d’observacions d’aquesta pantalla. Figura 59 L’informe es farà arribar al promotor a través de l’adreça de correu electrònic que va facilitar quan es va donar d’alta. Aquest tràmit dóna el procediment per acabat. Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 50 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 3a PART- ALTRES FUNCIONS 20.- Consultes i Històric 20.1- Consultes Si l’usuari desitja saber quines són les dades d’un dels seus projectes en curs, ho pot fer a través de l’opció CONSULTA del menú. Es poden buscar projectes per usuari assignat, usuari creador, data d’inici de l’expedient o codi d’expedient, així com també es pot seleccionar de quina part del procés es tracta, “DADES INICIALS DEL PROJECTE” o “PROJECTE”. Els promotors i les EIC només poden veure i consultar els seus propis projectes o aquells ens els que tenen algun tràmit assignat. Els tècnics de l’AEB poden veure tots els projectes. Figura 60 El resultat de la recerca serà una llista de projectes (Fig. 61). Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 51 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 52 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Figura 61 Prement sobre el procés o projecte que ens interessi, podem veure el seu contingut (Fig. 62). Figura 62 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 53 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica 20.2- Històric Si l’usuari desitja saber quines són les dades d’un dels seus projectes en curs o acabats, ho pot fer a través de l’opció HISTÒRIC del menú. Es poden buscar projectes per número de procediment, data d’inici de l’expedient, de quin part del procés es tracta, usuari assignat o usuari creador. Els promotors i les EIC només poden veure i consultar els seus propis projectes o aquells ens els que tenen algun tràmit assignat. Els tècnics de l’AEB poden veure tots els projectes. Figura 63 El resultat de la recerca serà una llista de projectes (Fig. 64). Figura 64 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Prement sobre el procés o projecte que ens interessi, podem veure el seu contingut (Fig. 65). Figura 65 Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 54 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Annex1 Diagrama de flux del procediment Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 55 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 56 Programa de gestió integral on-line de l’Ordenança Solar Tèrmica Procediment de Gestió On-line OST. Manual Usuari V1.0. - 57