1Dilluns, 4 d'abril de 2016 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona. Institut Municipal de Persones amb Discapacitat ANUNCI El Consell Rector d'aquest Institut, en sessió de 30 de març de 2016, ha aprovat definitivament les bases de la normativa de procediment electoral de les eleccions de representants de les persones amb diversitat funcional/ discapacitat al Consell Rector de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, que es publiquen a continuació a text complert; BASES DE LA NORMATIVA DE PROCEDIMENT ELECTORAL. Eleccions de representants de les persones amb diversitat funcional/discapacitat de Barcelona al Consell Rector de l'Institut Municipal de Persones amb diversitat funcional/Discapacitat, aprovades definitivament el 30 març 2016. 1. Representants que s'han d'elegir. Els representants que s'han d'elegir es distribueixen per sectors de diversitat funcional/discapacitat, de la manera següent: • 5 per al sector de persones amb diversitat funcional/discapacitat física. • 2 per al sector de persones amb diversitat funcional/discapacitat per trastorn mental. • 1 per al sector de persones amb diversitat funcional/discapacitat intel·lectual. • 1 per al sector de persones amb diversitat funcional/discapacitat auditiva. • 1 per al sector de persones amb diversitat funcional/discapacitat visual. L'elector/electora només podrà votar els representants del seu sector de diversitat funcional/discapacitat. L'elector/electora que tingui més d'una discapacitat tindrà dret a emetre més d'un vot, un per cada districte o sector de discapacitat que consti en seu certificat/Registre. 2. Requisits per ser candidat/candidata. • Del sector de persones amb diversitat funcional/discapacitat física: Persones amb diversitat funcional/discapacitat física majors d'edat. • Del sector de persones amb diversitat funcional/discapacitat per trastorn mental: Qualsevol persona major d'edat. En cas que entre els candidats/candidates, n'hi hagi que siguin persones amb diversitat funcional/discapacitat per trastorn mental i persones sense diversitat funcional/discapacitat, a l'hora de fer el recompte es garantirà com a mínim un representant amb diversitat funcional/discapacitat, elegint el candidat amb diversitat funcional/discapacitat per trastorn mental més votat. El segon representant serà el candidat/candidata més votat d'entre tots els que s'han presentat per a aquest sector. • Del sector de persones amb diversitat funcional/discapacitat intel·lectual: Qualsevol persona major d'edat. • Del sector de persones amb diversitat funcional/discapacitat visual: Persones amb diversitat funcional/discapacitat visual majors d'edat. • Del sector de persones amb diversitat funcional/discapacitat auditiva: Persones amb diversitat funcional/discapacitat auditiva majors d'edat. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 05 25 3 2Dilluns, 4 d'abril de 2016 Documentació que haurà de presentar el candidat/candidata, a les oficines de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat; • Fotocòpia del DNI. • Escrit com a candidat/candidata on consti el nom del sector de diversitat funcional/discapacitat pel qual es presenta a les eleccions. • El candidat/candidata haurà de tenir el suport del sector de diversitat funcional/discapacitat pel qual es presenta. Això es podrà fer d'una de les dues maneres següents: a) presentant un document oficial acreditatiu d'una entitat associativa de persones amb diversitat funcional/discapacitat amb seu a la ciutat de Barcelona, o bé, b) presentant un recull de 50 signatures de persones amb diversitat funcional/discapacitat, majors d'edat, de la ciutat de Barcelona i fotocòpies dels certificats del grau de discapacitat i dels DNI. • El candidat/candidata haurà de presentar un full tamany DINA-4, escrit per les dues cares en blanc i negre, en català o castellà, i amb cos de lletra 12 com a mínim, amb la informació següent: - nom i cognoms. - fotografia carnet. - autorització per a que l'IMPD pugui consultar la resolució del grau de discapacitat. - telèfon o correu electrònic de contacte per atendre les consultes que li puguin fer els electors/electores. - una petita explicació sobre l'experiència que es té dintre del moviment associatiu de les persones amb diversitat funcional/discapacitat. - resum del programa electoral. - nom de la persona que figurarà com a suplent. ATENCIÓ: quan es presenti més d'un candidat/candidata en una candidatura conjunta, per a sectors de diversitat funcional/discapacitat amb més d'un lloc de representants, s'hauran de relacionar en aquest full els noms i les fotografies de tots els candidats/candidates i, pel que fa als suplents, n'hauran de presentar com a mínim dos i com a màxim, el mateix nombre de suplents com de candidats/candidates que presentin. En cas de renuncia o baixa d'un representant d'una candidatura conjunta, serà designat com a nou representant el següent candidat/a més votat de la candidatura. 3. Persones que tenen dret a vot. a) Persones majors d'edat amb diversitat funcional/discapacitat que tinguin el certificat del grau de discapacitat i estiguin empadronades a la ciutat de Barcelona. Podran votar directament o a través del seu representant lliurament escollit i inscrit en el cens electoral. b) Pare/mare o tutor de menors de 18 anys que tinguin el certificat del grau de discapacitat del menor, el qual ha d'estar empadronat a la ciutat de Barcelona. Els pares, mares o tutors també hauran d'inscriure's al cens electoral per poder votar, només pot inscriure's un representant legal per menor amb dret de vot. 4. Cens electoral. El cens electoral que ha de regir en cada elecció prendrà com a base el darrer registre disponible (fitxer projecte usuari de l'IMPD) actualitzat al moment de la convocatòria de les eleccions. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 05 25 3 3Dilluns, 4 d'abril de 2016 Amb l'objectiu d'arribar a la totalitat de persones amb diversitat funcional/discapacitat amb domicili a Barcelona i que tenen la condició d'electors, es duran a terme les accions de foment i difusió necessàries per ampliar la base del registre de l'IMPD. (Termini d'un mes per a la inscripció en el cens, a continuació es durà a terme un tancament del cens per a la votació electrònica, i posteriorment el dia de la jornada es permetrà novament la inscripció per votar en paper. 5. De la Comissió Electoral. La Comissió Electoral té per finalitat garantir la transparència i objectivitat del procés electoral i del principi d'igualtat. La Comissió electoral estarà constituïda pels següents set (7) membres: - Un/a president/a; President/a de l'IMPD. - Un Secretari; El Secretari de l'IMPD. - Vocal 1; Gerent/a IMPD. - Vocal 2; Gerent/a Drets de Ciutadania, participació i transparència. - Vocal 3; Director/a de Informació de Base. - Vocal 4; Secretari/a General de l'Ajuntament de Barcelona. - Vocal 5: Un/a expert en processos electorals designat/a per la presidència. Les funcions de la comissió electoral seran recollides en instrucció emesa per la Presidència de l'esmentada Comissió. 6. Meses electorals. Hi haurà dues meses electorals. Una mesa per al vot presencial i una altra mesa especial per al vot per correu i el vot electrònic. Les meses estaran constituïdes per membres elegits per sorteig d'entre els membres del cens electoral i es comptarà amb suport tècnic des de l'IMPD. 7. Votacions. Es podrà votar d'una de les tres maneres següents: 1. Votar de MANERA ANTICIPADA per correu a les oficines de correus de la ciutat de Barcelona per part de les persones inscrites en el cens electoral o del/de la representant legal inscrita en l'esmentat cens i que actua en nom de la persona amb diversitat funcional/ discapacitat. Qui exerceixi el dret a vot s'haurà d'identificar amb el DNI/ Passaport davant l'oficina de correu. 2. Votar de MANERA ANTICIPADA amb mitjans electrònics de manera remota o supervisada des d'un punt tecnològic a l'IMPD o a les OACs, per part de les persones inscrites en el cens electoral o el/la representant legal inscrita en l'esmentat actuant en nom de la persona amb diversitat funcional/ discapacitat que representa. Els i les votants s'hauran d'identificar amb el DNI/Passaport en el moment d'emetre el vot davant els i les membres de la taula. 3. Votar de MANERA PRESENCIAL i en paper EL DIA DE LA JORNADA ELECTORAL, de 10 a 18 h, a les oficines de l'IMPD, ubicades a l'edifici de l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona, c/València, 344 i que comptaran amb una terminal amb connexió al Padró Municipal. Mitjançant instruccions operatives es durà a terme el desenvolupament de cada modalitat de vot. Les esmentades instruccions, juntament amb les bases de la normativa seran publicades al web de l'IMPD abans de la convocatòria d'eleccions. L'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat trametrà per correu a les persones del Fitxer d'usuaris de l'IMPD, la documentació següent: • Programes electorals dels candidats/candidates del sector de diversitat funcional/discapacitat de l'elector/electora. • Paperetes de votació. • Codi identificador per votar electrònica de manera anticipada. • Sobre petit de color sèpia per introduir-hi la papereta. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 05 25 3 4Dilluns, 4 d'abril de 2016 7.1. Dels Vots. • Només podrà dipositar-se un únic vot per votant, directament o a través de representant amb excepció de les persones amb pluridiscapacitat. • El document de representació només tindrà validesa per a la emissió d'un vot. • En cas que una mateixa persona hagi emès més d'un vot directament o a través del seu representant, s'aplicarà la següent prelació d'ordre; primer el vot presencial, segon el vot electrònic i tercer el vot per correu. Tindrà validesa un sol vot, amb la salvetat de la pluridiversitat funcional/pluridiscapacitat. • En cas que una mateixa persona hagi votat directament i també a través del seu representant, només serà vàlid el vot emès directament per la persona amb diversitat funcional/discapacitat. • Si una persona amb dret a vot no forma part del Registre de votants, podrà inscriure's al cens el dia de la jornada electoral presencial sempre que consti empadronada a la ciutat de Barcelona i compti amb el preceptiu certificat de discapacitat i i a continuació emetre el seu vot. • Si alguna persona es veu impossibilitada per desplaçar-se fins a la seu de votació i no disposa de la tecnologia necessària per emetre el seu vot, pot sol·licitar-se de manera excepcional i justificada al Servei d'Atenció al Públic de l'IMPD l'assistència al seu domicili de personal de l'Institut que li faciliti els mitjans necessaris per emetre el seu vot. Per ampliar informació: Servei d'Atenció al Públic de l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat. c/ València 344, planta baixa. Horari d'atenció de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 h i de 15 a 19 hores. Telèfon: 93 4132716. Missatges de text curta: 93 476 63 87 (per a persones amb discapacitat auditiva). Correu electrònic: eleccionIMPD@bcn.cat. Barcelona, 1 d'abril de 2016 El secretari delegat (p. d. 1/7/2015), Antoni Galiano Barajas https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 05 25 3