Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 22/ 4/ 2016 12: 58 1 ACORDS adoptats per les Comissions del Consell Municipal: COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA, en sessió de 19 d'abril de 2016. Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 1.- (E.11.6000.16) RESOLDRE, en els termes que resulten dels informes de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica del Patrimoni i de la Direcció de Serveis Jurídics del Patrimoni, que s’adjunten a efectes de motivació, les al·legacions presentades en el tràmit d'informació pública del Plec de clàusules reguladores per a la concessió per a la conservació, subministrament, instal·lació, i explotació publicitària de determinats elements de mobiliari urbà de la ciutat; ESMENAR en el sentit indicat dels esmentats informes el Plec de clàusules reguladores; APROVAR-LO definitivament; CONVOCAR la concurrència pública mitjançant procediment obert per a la seva adjudicació; i FACULTAR l'Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, aclarir i executar el present acord. Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup municipal CiU: 2.- (M1519/3147) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda: 1. Que es reprenguin les convocatòries de la Taula de Seguiment del Pla de Locals com a òrgan de seguiment de les cessions de locals fetes per l'Ajuntament. 2. Que s'entregui als grups trimestralment un informe de totes les cessions de propietats municipals fetes pel Govern, així com els acords verbals amb entitats que ocupen propietats municipals. Del Grup municipal C’s: 3.- (M1519/3109) Que el govern municipal impulsi la creació d'una comissió mixta per a la fiscalització i control de la quantia del deute de la Generalitat de Catalunya amb la ciutat de Barcelona. Aquesta Comissió es constituirà l'any 2016 per tal que presenti el calendari i garanties de devolució i per tal que en l'exercici 2017 la Generalitat realitzi a Barcelona totes les inversions pendents i recuperi les aportacions als Consorcis que s'han deixat de realitzar. Així mateix, que el govern municipal impulsi una Comissió Mixta Estat-Ajuntament de Barcelona per tal de fer el seguiment de la inversió de l'Estat a la ciutat. Aquesta Comissió es constituirà en 2016 per tal que en l'exercici 2017 l'Estat realitzi a Barcelona totes les inversions pendents que han estat pressupostades i no executades. Que en el si d'aquestes comissions es facin partícips tots els grups amb representació en el consistori barceloní. Del Grup municipal ERC: 4.- (M1519/3125) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda instar al Govern municipal a: 1. Adherir-se a la campanya de la Plataforma per la Fiscalitat Justa i Intermón Oxfam, "Zona lliure de paradisos fiscals", comprometent-nos a fer els passos necessaris per assegurar que els concursos públics afavoreixin les Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 22/ 4/ 2016 12: 58 2 empreses que tenen conductes fiscals responsables, en detriment de les empreses que utilitzen els paradisos fiscals per fer frau. 2. Estudiar, detectar i activar els mecanismes necessaris per evitar o dificultar la contractació d'empreses privades per prestar serveis públics que tinguin la seu social en paradisos fiscals o societats que formi part de la matriu industrial domiciliada en paradisos fiscals, d'acord amb la resolució del Parlament de Catalunya del 19 de juny de 2015. Això es farà sempre tenint en compte i d'acord a les lleis actuals de competència. 3. Comprometre's a prendre les mesures de transparència que permetin fer públic la documentació presentada per les empreses que optin a concursos públics, on es detalli la seva presència a paradisos fiscals i país per país, i la xifra de negocis a cadascun d'aquests territoris. Sempre tenint en compte i d'acord a les lleis de transparència i protecció de dades. 4. Avançar en la tramitació de les disposicions legals necessàries per a l'articulació d'aquestes mesures en el termini màxim d'un any des de l'aprovació d'aquesta Proposició. Aquestes mesures i disposicions legals s'hauran d'incloure en els criteris de contractació de l'Ajuntament de Barcelona. 5. Col.laborar amb la resta de municipis que hagin estat declarats lliures de paradisos fiscals, així com amb la Plataforma per una Fiscalitat Justa i Oxfam Intermón, de cara a establir bones pràctiques d'actuació i millores en els concrecions jurídiques i legals derivades d'aquests compromisos. 6. Fer públic el compromís d'aquesta proposta de resolució a la ciutadania, a la Plataforma per a una Fiscalitat Justa Ambiental i Solidària i a Oxfam Intermón, als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya i a la Comissió d'Economia del Parlament de Catalunya, al Ministeri d'Hisenda espanyol i al govern de la Generalitat i de l'Estat espanyol. Del Grup municipal PSC: 5.- (M1519/3132) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda: 1. Declarar Barcelona com a ciutat contrària a les pràctiques d'evasió i elusió fiscal i impulsora de conductes fiscals responsables. 2. Estudiar, detectar i activar (d'acord amb la Moció 223/X del Parlament de Catalunya del 19 de juny de 2015) els mecanismes necessaris per evitar o dificultar la contractació d'empreses privades per prestar serveis públics que tinguin la seu social o societats que formin part de la matriu industrial domiciliada en paradisos fiscals, atès que el marc legal vigent de contractació pública no estableix aquesta causa com a motiu de prohibició per a contractar. 3. Instar al Govern a demanar un informe jurídic que , a part d'avaluar els mecanismes descrits en els punts antenirors, avaluï els marges d'actuació que té el Consistori per poder exigir i fer públic la documentació sobre responsabilitat fiscal (presència a paradisos fiscals, xifra de negocis i contribució fiscal a cadascun dels països on opera, etc.) presentada per les empreses licitadores amb el Grup Ajuntament de Barcelona. 4. Traduir aquests compromisos en l'impuls dels mecanismes normatius necessaris per a la seva articulació efectiva i presentar-lo en aquesta Comissió d'Economia i Hisenda en el termini màxim de sis mesos. 5. Fer públic el contingut d'aquesta proposició a la ciutadania de Barcelona, als Grups parlamentaris del Parlament de Catlaunya i del Congrés dels Diputats, als Governs de la Generalitat i de l'Estat així com a les organitzacions de referència d'aquest àmbit com, entre d'altres, la Plataforma per una fiscalitat justa ambiental i solidària, Oxfam Intermón o Transparència internacional. Del Grup municipal PP: 6.- (M1519/3138) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda: 1. que el President de l'Institut Municipal d'Hisenda mantingui una reunió amb els treballadors i treballadores de la Divisió de "Relacions amb el Contribuent" de l'Institut Municipal d'Hisenda abans d'un mes, per escoltar la problemàtica existent en el dimensionament de la plantilla d'aquesta Divisió i proposar solucions concretes i consensuades amb el personal afectat que ajudin a millorar la gestió tributària de Barcelona. 2. Que es reformuli la valoració del SOM en relació a la Divisió de "Relacions amb el Contribuent" per millorar el seu reconeixement professional i possibilitar un millor dimensionament d'aquesta Divisió. 3. Dimensionar la plantilla d'aquesta Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 22/ 4/ 2016 12: 58 3 Divisió adequadament per garantir que el personal pot fer la seva tasca en els condicions correctes i amb la finalitat de millorar les condicions laborals d'aquest organisme municipal i l'atenció tributària als barcelonins i barcelonines. 4. Dotar els mitjans informàtics (software i hardware) adequats, amb l'acompanyament dels cursos de formació corresponents, per a que els treballadors d'aquesta Divisió puguin desenvolupar les seves tasques de la manera més eficaç i eficient possible, i així millorar la gestió tributària de Barcelona. Del Grup municipal CUP: 7.- (M1519/3114) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda: Primer.- Que la formació prèvia que es realitzi a les persones seleccionades per part de Barcelona Activa sigui remunerada. Així mateix, que es publiqui quin programa formatiu hauran de seguir. Segon.- Que es modifiquin les ofertes ja publicades, aclarint, a cadascuna d'elles, quin nombre de places corresponen a contractes eventuals i quantes a indefinits i quantes a jornada completa i quantes a jornada parcial. Tercer.- Que la contractació mínima sigui del 75% del temps màxim establert, amb un sou mínim de 1.000 euros nets/mes per aquesta jornada laboral. Que s'especifiqui els contractes eventuals en quant temps passaran a contractes indefinits. Quart.- Que es garanteixi la perspectiva de gènere en la contractació de personal. En aquest sentit, el mínim de dones contractades hauria de representar el 50% del total i també representant com a mínim el 50% en les places de responsabilitat. Cinquè.- Que es vetlli per la contractació preferentment de joves residents al Districte de Sants-Montjuïc. Sisè.- Que s'aclareixi en l'oferta laboral publicada si cada persona contractada disposarà d'un lloc de treball fix o serà rotatori. Setè.- Que s'aclareixi en l'oferta laboral quin serà el conveni col·lectiu aplicable a aquest personal. Declaració Institucional 8.- La Comissió d’Economia i Hisenda acorda: Refermar el compromís de l’Ajuntament de Barcelona amb la Dieta Mediterrània i explorar noves vies de col·laboració amb la Fundació Dieta Mediterrània així com altres entitats i institucions que es dediquin al seu impuls i divulgació per tal de fomentar els valors comercials, de consum i ambientals que promou. COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS, en sessió de 19 d'abril de 2016. Part Decisòria / Executiva Proposta d’acord 1.- (20160103) INICIAR l’expedient per a la contractació de la prestació dels serveis de de teleassistència domiciliària adreçat a les persones grans o persones amb dependència i/o discapacitat, que viuen a la ciutat de Barcelona, i el subministrament de l’equipament tècnic domiciliari (terminal de teleassistència, unitat de control remot (UCR), dispositius perifèrics, teleassistència adaptada i teleassistència mòbil), les 24 hores al dia tots els dies de l’any, durant els anys 2017, 2018 i 2019, amb núm. de contracte 16001080, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 34.237.958,85 euros, IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l’esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s’indiquen en el document comptable, amb el següent desglossament: 32.062.255,95 euros de pressupost net i 1.072.322,55 euros d’IVA al tipus del 4% i 1.103.380,35 euros d’IVA al tipus del 21%, condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponents. Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 22/ 4/ 2016 12: 58 4 Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup municipal CiU: 2.- (M1519/3143) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta al Govern municipal a que presenti un Pla d'actuació per l'àmbit d'adolescència i joventut per aquest any 2016 i iniciï els tràmits per l'elaboració del Pla d'adolescència i joventut que hauria d'entrar en vigor a partir del 2017 on s'hauria d'incloure, com a mínim, mesures per a la lluita de l'atur juvenil, la planificació dels equipaments i serveis juvenils i mesures per la formació, l'emancipació i el desenvolupament integral de la persona. Del Grup municipal C’s: 3.- (M1519/3093) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda: - Incorporar l'abordatge dels trastorns de la conducta alimentaria tant les possibles campanyes com un pla de prevenció, a la Taula de Salut Mental, que té com a objectiu establir el Pla de Salut Mental de la Ciutat de Barcelona i al programa de "Salut als Barris" en aquells barris on es consideri necessari segons els indicadors socioeconomics i de salut. - Reforçar els programes de prevenció de les conductes de rics portats a terme per l'Agència de Salut Pública, com són els trastorns de la conducta alimentaria, als centres educatius i d'activitats lúdiques i culturals on els menors siguin els protagonistes. Del Grup municipal ERC: 4.- (M1519/3122) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda: - Sol·licitar al Consorci d'Educació de Barcelona la posada en marxa d'un servei d'atenció a famílies nouvingudes que incorpori, entre d'altres, servei de traducció i de mediació intercultural per a totes les escoles que ho demanin. - Que el Govern de la ciutat posi en marxa cursos de formació de llengua catalana i castellana en els barris on més es necessiti per a dones d'origen immigrant, i proporcionin servei d'atenció i cura dels seus infants a càrrec en el mateix centre durant la seva assistència a classe. - Instar als organismes corresponents perquè els diversos recursos de formació en llengua catalana i/o castellana de la ciutat, en especial escoles de persones adultes i centres de normalització lingüística, flexibilitzin la seva oferta formativa per adequar-la a les necessitats de dones d'origen immigrant amb pocs recursos, i proporcionin servei d'atenció i cura dels seus infants a càrrec en el mateix centre durant la seva assistència a classe. Del Grup municipal PSC: 5.- (M1519/3128) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda: Que s'iniciï en els propers tres mesos un procés participatiu amb la màxima visualització i transparència per a que els veïns i veïnes, professionals i experts decideixin quin ha de ser el futur del Teatre Arnau com equipament cultural d'arts escèniques de ciutat i arrelat al territori i com ha de ser la seva gestió, i que abans de finalitzar l'any 2016 es tingui concretats quins usos concrets se li donarà, la forma com es gestionarà i el càlcul del pressupost de les obres a realitzar. Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 22/ 4/ 2016 12: 58 5 Del Grup municipal CUP: 6.- (M1519/3117) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda: Primer.- L’Ajuntament de Barcelona manifesta el seu rebuig a la LOMCE, per ser una llei que limita la participació dels diversos sectors de la comunitat educativa, que dóna cobertura jurídica a las segregació de l’alumnat en funció del seu sexe, que estableix un sistema d’avaluació orientat a la competitivitat entre centres i famílies, introdueix formes de gestió privada tot jerarquitzant les relacions laborals dintre dels centres educatius i que qüestiona el model d’immersió lingüística. Segon.- L’Ajuntament de Barcelona denunciarà qualsevol actuació administrativa o jurídica que limiti o sancioni les famílies amb fills i filles matriculats en edat obligatòria, a causa de l’exercici dels seus drets de participació en el sistema educatiu, d’accés en condicions d’igualtat als centres escolars, i d’elecció de model educatiu. Tercer.- L’Ajuntament de Barcelona donarà suport a totes les iniciatives i organitzacions que promoguin un debat ciutadà sobre la LOMCE des de la participació democràtica i el respecte a totes les posicions. En aquest sentit recolzem el dret de les famílies a l´objecció de consciència i a manifestar activament el desacord amb un sistema d´ avaluació que cataloga els centres escolars. Quart.- L’Ajuntament de Barcelona instarà a la Generalitat de Catalunya perquè aturi d’immediat l’aplicació de la LOMCE ja que la majoria social i política del país hi està en contra. Per això instem a respectar el dret de les famílies o membres de la comunitat educativa a manifestar el seu rebuig sense cap tipus de sanció administrativa i/o judicial. Cinquè.- L’Ajuntament de Barcelona proclama solemnement que no s’acollirà en cap cas a l’aplicació de l’article 116.8 de la LOMCE, que permet que les administracions educatives puguin convocar concursos públics per a la construcció i gestió de centres concertats sobre sòl públic dotacional, en tot el terme municipal del qual n’és competent. Sisè.- Comunicar els acords al Consell Escolar de Barcelona així coma l’Institut Educació de Barcelona això com a tots els centres educatius i als seus respectius equips directius i Associacions de Mares i Pares, al Consell Comarcal, a la Diputació o al Departament d’Ensenyament i al Ministerio de Educación. Setè.- L’Ajuntament vetllarà en la mesura del possible posar a disposició de les famílies que vulguin exercir el seu dret a manifestar el seu desacord amb la LOMCE espais municipals amb servei de monitoratge, per tal de facilitar la conciliació, en el cas que duguin a terme les seves reivindicacions. COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ, en sessió de 20 d'abril de 2016. Part Decisòria / Executiva Proposta d’acord 1.- (0001/13) PRORROGAR el contracte que té per objecte el servei de neteja (2013-2014-2015) i recollida selectiva dels edificis i locals municipals adscrits als diferents districtes i gerències de l'Ajuntament de Barcelona, en virtut del que estableix l'art. 303 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i la clàusula 3 del PCAP de l'esmentat contracte i pel període que s’indica a continuació; i MODIFICAR-LO en el sentit d’ampliar la seva quantia en virtut del que preveu la clàusula 20 del PCAP i l’article 105 del TRLCSP; en atenció a les raons indicades a l'informe de 18 de març de 2016 del Cap del Departament de Manteniment i segons compareixença signada per les empreses adjudicatàries el 21 de març de 2016; AMPLIAR l'autorització i la disposició de la despesa per un import global de 7.394.724,37 euros, IVA inclòs, amb càrrec als Pressupost/os i Partida/es indicades en la relació comptable annexa a aquest mateix document, i amb el següent desglossament: LOT 1: Gerència de Recursos, Gerència de Recursos Humans i Districte de l’Eixample, amb codi de contracte 12002641, per un import d'1.691.095,88 euros, adjudicat a Clece, SA, NIF A80364243. El contracte es prorroga per un termini que va des de l’1 de maig fins al 31 de desembre Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 22/ 4/ 2016 12: 58 6 de 2016; LOT 2 Districte de Sant Martí i Districte de Sant Andreu, amb codi de contracte 12002643, per un import d'1.159.963,59 euros, adjudicat a Optima Facility Services, S.L., NIF B60124831. El contracte es prorroga per un termini que va des de l’1 de juny fins al 31 de desembre de 2016; LOT 3 Districte de Ciutat Vella i Districte de Sants-Montjuïc, amb codi de contracte 12002645, per un import d'1.053.749,17 euros, adjudicat a Clece, SA, NIF A80364243. El contracte es prorroga per un termini que va des de l’1 de juny fins al 31 de desembre de 2016; LOT 4 Gerència de Drets Socials i Districte de Nou Barris, amb codi de contracte 12002647, per un import de 928.580,18 euros, adjudicat a Optima Facility Services, S.L., NIF B60124831. El contracte es prorroga per un termini que va des de l’1 de juny fins al 31 de desembre de 2016; LOT 5 Gerència de Mobilitat i Seguretat, amb codi de contracte 12002648, per un import de 953.212,61 euros, adjudicat a Clece, SA, NIF A80364243. El contracte es prorroga per un termini que va des de l’1 de maig fins al 31 de desembre de 2016; LOT 6 Districte de les Corts, Districte de Sarrià-Sant Gervasi i Districte de Gràcia, amb codi de contracte 12002649, per un import de 877.161,09 euros, adjudicat a La Bruixa neteges generals i manteniment, SL, NIF B61399408. El contracte es prorroga per un termini que va des de l’1 de maig fins al 31 de desembre de 2016; LOT 7 Districte d’Horta-Guinardó i Gerència d’Ecologia Urbana, amb codi de contracte 12002650, per un import de 802.961,85 euros, adjudicat a Optima Facility Services, S.L., NIF B60124831. El contracte es prorroga per un termini que va des de l’1 de maig fins al 31 de desembre de 2016; REQUERIR les empreses adjudicatàries per tal que en el termini màxim de 15 dies hàbils a comptar de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució facin efectives les aportacions pel suport “hot line” i el manteniment, tant correctiu com evolutiu, de l’aplicació informàtica de connexió entre els Districtes, Gerències Municipals i l’Institut Municipal d’Informàtica que preveu la clàusula 19 apartat e) del Plec de Clàusules Administratives i que correspon al 0,06% de la dotació pressupostària de la pròrroga i que correspon a les següent quantitats: Lot 1: 802,86 euros; Lot 2: 575,19 euros; Lot 3: 522,52 euros; Lot 4: 460,45 euros; Lot 5: 472,67 euros; Lot 6: 434,96; Lot 7: 398,16 euros i compareguin per formalitzar la prorroga i la modificació del contracte a les dependències de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica de la Gerència de Recursos. Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup municipal C’s: 2.- (M1519/3181) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Que en nom de la transparència, s’estableixi en un termini no superior a 7 mesos, la informació següent en la pàgina web del Consistori sobre transparència: 1. Estructura organitzativa interna del Consistori amb la identificació de tot el personal directiu, junt amb el seu perfil i la seva trajectòria professional, independentment de si són alts càrrecs, funcionaris de carrera, o personal extern. 2. Les retribucions, indemnitzacions i dietes, de tot el personal directiu, independentment de si són alts càrrecs, funcionaris de carrera, o personal extern. 3. Reflectir de forma personalitzada les dietes percebudes per tots els regidors i regidores d'aquest ajuntament -incloses les quantitats provinents d'altres institucions supramunicipals-, els alts càrrecs de l'Administració pública així com el personal directiu, independentment de si són alts càrrecs, funcionaris de carrera, o personal extern. Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 22/ 4/ 2016 12: 58 7 Del Grup municipal ERC: 3.- (M1519/3168) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Que durant el període de convocatòria de subvencions, el Govern municipal habiliti a cada districte de la ciutat una oficina orientada a facilitar la informació, assessorament i suport a les entitats de cara a la tramitació de subvencions. Del Grup municipal PSC: 4.- (M1519/3162) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció acorda: Declarar el ferm compromís institucional amb el treball, la imatge pública i el bon nom tant dels membres del cos de la Guàrdia Urbana de Barcelona com del conjunt de treballadores i treballadors municipals i la garantia de l'exercici objectiu, professional i imparcial en llurs funcions dels treballadors i treballadores públics. Declaració Institucional 5.- La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acordar donar el màxim suport i reconeixement institucional al Cos de la Guàrdia Urbana i la seva important tasca que ve realitzant a la ciutat de Barcelona. COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT, en sessió de 20 d'abril de 2016. Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 1.- (03-2013LL42701) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de les obres de construcció d’edificació de nova planta destinada a garatge públic de vehicles lleugers al carrer Major de Mercabarna, 110 i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2014; CONCEDIR a Mercados de Abastecimientos de Barcelona, SA (Mercabarna) la bonificació del 50% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, l'11 de març de 2014 (03- 2013LL42701), per a l’edificació de nova planta destinada a garatge públic de vehicles lleugers; donat que s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, en tant que les obres s’executen per iniciativa pública, la construcció es realitza en terrenys qualificats d’equipaments (clau 7c) i les obres acompleixen una indiscutible funció d’interès social com és la realitzada per a la promoció d’aparcament públic; i DONAR trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 2.- (07-2014LL02686) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de la restauració i consolidació d’un equipament comunitari administratiu / cultural / docent al carrer Sant Antoni Ma Claret, 167 i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2014; CONCEDIR a Fundació Privada Hospital de la Santa Creu i de Sant Pau la bonificació del 65% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, el 19 de març de 2014 (07-2014LL02686), per a la restauració i consolidació del cos de la cúpula del Pavelló de Sant Rafael, atès que s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, en tant que el titular de la llicència és una entitat sense ànim de lucre, la restauració i consolidació es realitza en terrenys qualificats d’equipaments (clau 7a) i les obres acompleixen una indiscutible funció d’interès cultural com és la realitzada per equipament administratiu-cultural-docent; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 22/ 4/ 2016 12: 58 8 3.- (07-2015LL35432) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de la llicència d’obres per a la restauració interior i adequació arquitectònica al nou ús de museu del Pavelló de Sant Salvador de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, ubicat al carrer Sant Antoni Maria Claret, 167 i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2016; CONCEDIR a la Fundació Privada Hospital Santa Creu i Sant Pau la bonificació del 65% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) generada per la concessió de la llicència, el 12 de gener de 2016, que suma la quantitat de 21.915,71 euros, essent la quota total de l'icio de 33.716,47 euros i aplicant la bonificació del 65% la quota resultant exigible és de 11.800,76 euros (35% restant) considerant que s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, en tant que el titular de la llicència és una entitat sense ànim de lucre, les obres es realitzen en terrenys qualificats d’equipaments (clau 7a) i les obres acompleixen una indiscutible funció d’interès social. APLICAR el mateix tipus de bonificació al cost total de l’obra que resulti de la inspecció final de la obra; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 4.- (07-2015LL56124) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de la llicència d’obres per a la rehabilitació de la cúpula de la Capella de l’Antic Convent de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, ubicat al carrer Sant Antoni Maria Claret, 167 i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2015; CONCEDIR a Fundació Privada Hospital Santa Creu i Sant Pau, la bonificació del 65% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) generada per la concessió de la llicència, el 23 de desembre de 2015, que suma la quantitat de 2.927,76 euros, essent la quota total de l'icio de 4.504,24 euros i aplicant la bonificació del 65% la quota resultant exigible és de 1.576,48 euros (35% restant) considerant que s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, en tant que el titular de la llicència és una entitat sense ànim de lucre, les obres es realitzen en terrenys qualificats d’equipaments (clau 7a) i les obres acompleixen una indiscutible funció d’interès social. APLICAR el mateix tipus de bonificació al cost total de l’obra que resulti de la inspecció final de la obra; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 5.- (09-2014LL07597) ACORDAR la declaració d’especial interès i utilitat municipal de la construcció d’un edifici destinat a 41 habitatges de protecció oficial i espais vinculats, al passeig Torras i Bages, 139 i de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2014; CONCEDIR a Projecte Hàbitat 2000, SCCL la bonificació del 90% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres generada per la concessió de la llicència, el 8 de maig de 2014 (09-2014LL07597), per a la construcció del referit edifici de protecció oficial; considerant que s’ajusta a allò establert en l’article 7è de l’esmentada ordenança, en tant que les obres estan adreçades al compliment del Pla d’habitatge de Barcelona 2008-2016, els 41 habitatges de protecció oficial i espais vinculats ho són en règim general destinat a la venda, el titular de la llicència és una entitat sense ànim de lucre, i les obres acompleixen una indiscutible funció d’interès social com és la realitzada per habitatge amb protecció oficial; i DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 6.- (16PL16387) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 66.3 de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació del Pla general metropolità per a la incorporació al sistema d’habitatges dotacionals dels sòls situats als carrers, Alts Forns, 84-86, Via Augusta 405-407, carretera de Sant Cugat 2X, Av. Mare de Déu de Montserrat 5-11, Av. Cardenal Vidal i Barraquer, 37-43, Ciutat de Granada 95-97, I Veneçuela 96- 106, d’iniciativa municipal; EXPOSAR-LA al públic pel termini d’un mes. 7.- (15PL16307) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1,a) de la Carta Municipal de Barcelona, la Modificació del pla general metropolità a l’àmbit delimitat pels carrers de l’Argentera 5 a 11 i 10 a 18, de Cambrils 12 i de la Farigola 31 a 47 al Districte de Gràcia, d’iniciativa municipal, EXPOSAR- LO al públic pel termini de tres mesos; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació provisional; PRORROGAR la suspensió, de conformitat amb l’article 73.2 del Text Refós de la Llei Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 22/ 4/ 2016 12: 58 9 d’Urbanisme aprovat per Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost, i d’acord amb les determinacions de l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament que consta a l’expedient i a efectes de motivació s’incorpora a aquest acord, de la tramitació de plans urbanístics derivats concrets i de projectes de gestió urbanística, així com de l’atorgament de llicències i/o comunicats d’obres, de parcel·lació de terrenys, d’edificació, gran rehabilitació i rehabilitació integral o enderrocament de construccions, instal·lació o ampliació d’activitats o usos concrets i d’altres autoritzacions municipals connexes establerts per la legislació sectorial; DETERMINAR que l’àmbit de suspensió és el delimitat i grafiat en el plànol que figura a l’expedient, elaborat de conformitat amb el punt 3 de l’article 73 del Text refós de la Llei d’Urbanisme; DETERMINAR, també, a l’empara de l’article 74.1 de l’esmentat text legal, que el termini de la suspensió serà, com a màxim, de dos anys a comptar des de l’endemà de la publicació al BOPB de l’acord de suspensió de llicències potestativa prèvia (BOPB de 5 de maig de 2015); i PUBLICAR el present acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup municipal CiU: 8.- (M1519/3171) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda: Instar al Govern municipal a l'aprovació d'un Pla Director de la plaça d'Espanya que consideri la pacificació del trànsit, la recuperació i renaturalització de les voreres per a ús ciutadà i la possible recuperació de l'espai central per a gaudi ciutadà, en el termini de quatre mesos. Integració dels carrils bici en l'esquema dels carrils bicis en l'esquema de mobilitat de la plaça d'Espanya, prioritzant la seguretat dels ciclistes i els vianants. Consensuar el Pla director amb els districtes afectats així com amb les associacions veïnals i el teixit comercial de la zona. Del Grup municipal C’s: 9.- (M1519/3110) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda: Instar al Govern municipal que, en el termini de tres mesos, elabori i posi en marxa una campanya de divulgació i conscienciació, de la conveniència de disposar, d'una assegurança de responsabilitat civil enfront de tercers per a circular en bicicleta. Del Grup municipal ERC: 10.- (M1519/3165) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda instar al Govern municipal a: estudiar i obrir una taula de treball, on s'hi incloguin l'Ajuntament, tots els col·lectius usuaris de l'espai públic, així com les diferents entitats i associacions afectades per tal d'analitzar el model de plataforma única com a solució a l'accessibilitat, mobilitat i pacificació als carrers, de tal manera que els criteris adoptats es puguin aplicar tant en actuacions futures com en les ja realitzades. Del Grup municipal PSC: 11.- (M1519/3154) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda: - Impulsar el projecte pel disseny i posada en marxa d'un centre urbà d'acollida i adopció felina, com a prova pilot d'un servei específic i més accessible geogràficament destinat als gats abandonats, cercant el benestar i la millor promoció de l'adopció i protecció dels mateixos. - Analitzar aquest projecte, tant pel que fa a les seves característiques i funcions, com possibles ubicacions i models de gestió, en el marc d'un grup de treball, amb la presència de les entitats i del Grups municipals. Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 22/ 4/ 2016 12: 58 10 Del Grup municipal PP: 12.- (M1519/3177) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda: Instar al Govern municipal a promoure l'enderroc i/o enderrocar l'edifici de Can Vies per poder executar la rampa d'accés a la coberta del calaix de vies de Sants, prevista a l'espai on es troba actualment l'edifici, i per poder iniciar la tercera fase d'urbanització del calaix de vies de Sants.