Ref:CG 15/16 A la Sala nova de Govern de la Casa Consistorial de la Ciutat de Barcelona, el dia 28 d’abril de 2016 s'hi reuneix la Comissió de Govern en sessió ordinària, sota la presidència de l'Excma. Sra. Alcaldessa, Ada Colau Ballano. Hi concorren els Ims. Srs. i les Imes. Sres. Tinents/tes d'Alcaldia, Gerardo Pisarello Prados, Laia Ortiz Castellví i els Ims. Srs. Regidors i les Imes. Sres. Regidores, Gala Pin Ferrando, Agustí Colom Cabau, Laura Pérez Castaño, Mercedes Vidal Lago, Josep Ma. Montaner Martorell i Eloi Badia Casas, assistits pel Secretari General, Sr. Jordi Cases i Pallarés, que certifica. Excusen la seva absència l’Im. Sr. Jaume Asens Llodrà i l’Ima. Sra. Janet Sanz Cid També hi és present el Gerent Municipal, Sr. Jordi Martí Grau. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les 9.30 hores. Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, celebrada el 21 d’abril de 2016, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment dels Decrets d’Alcaldia, de 13 i 25 de juny de 2015, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT Districte de Sants-Montjuïc 1.- (BIMSA) (010.1215.227) El Conseller Delegat de Barcelona d'Infraestructures Municipals, SA, el 8 d’abril de 2016, va adoptar resolució que ADJUDICA les obres relatives al projecte executiu refós de reurbanització del carrer Olivera, entre el carrer Lleida i el carrer de la Concòrdia, al Districte de Sants-Montjuïc a Barcelona, a José Antonio Romero Polo, SAU, amb domicili a Lleida (25007), carrer Comerç 2, per un import de 829.294,92 euros, IVA exclòs i un termini de 10 mesos. 2.- (BIMSA) (010.1215.251) El Conseller Delegat de Barcelona d'Infraestructures Municipals, SA, el 7 d’abril de 2016, va INICIAR la licitació per a la contractació de les obres relatives al projecte executiu, memòria ambiental i estudi de seguretat i salut de la reurbanització del carrer Guitard, entre el carrer de Berlín i el carrer i el carrer Melcior de Palau, i entre el carrer de Puiggarí i el carrer Viriat, al Districte de Sants-Montjuïc a Barcelona, amb un pressupost de licitació de 513.446,54 euros, IVA exclòs. Districte de Gràcia 3.- (BIMSA) (040.1619.001) El Conseller Delegat de BIMSA en data 7 d’abril de 2016 adopta resolució que INICIA la licitació per a la contractació de les obres relatives al Projecte de clavegueram als carrers Providència i Biada entre els carrers Rabassa i Torrent de l'Olla, al Districte de Gràcia a Barcelona, amb un pressupost de licitació de 995.478,06€, IVA exclòs. b) Informes C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA 1.- (251/2016) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Francesc Mir Solé (mat. 21184) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera, amb la categoria professional de Tècnic Superior en Enginyeria, amb destinació al Departament de Llicències d'Activitats de la Gerència d'Ecologia Urbana, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 2 (80.20.OP.10), i una activitat privada per compte propi com a enginyer industrial. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada d’enginyer industrial, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 2.- (263/2016) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Anna Maria Sánchez Ibañez (mat. 20911) entre la seva activitat municipal com a funcionària de carrera, amb la categoria professional d’administrativa, amb destinació a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà del Districte de Nou Barris de la Gerència de Drets de Ciutadania, Participació i Transparència, on ocupa el lloc de treball de Suport 4 (90.40.GE.10), i l’activitat privada per compte propi com a sòcia, membre i secretària del consell d'administració de l'empresa Asirans, 2015, SL. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3.- (279/2016) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Juan Jesús Segura Alcaide (mat. 73446) entre la seva activitat municipal com a funcionari interí, amb la categoria professional d’auxiliar administratiu, amb destinació a la Direcció de Serveis d’Inspecció de la Gerència d'Ecologia Urbana, on ocupa el lloc de treball de Suport 3 (90.30.GE.10), i l’activitat privada per compte propi de formació informàtica en empreses. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4.- (366/16) INICIAR l'expedient per a la contractació de l’arrendament en modalitat de renting de 19 vehicles destinats al Servei de Flota i Serveis Tècnics dependents de la Gerència de Recursos de l’Ajuntament de Barcelona, amb núm. de contracte 16001694, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 676.436,85 euros, IVA inclòs, determinat en funció de preus unitaris. APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte. CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació. AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 559.038,72 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 117.398,13 euros; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os posterior/s a l'actual. DECLARAR la improcedència de la revisió de preus amb motiu ateses les característiques del contracte. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. 5.- (3-034/2016) APROVAR l’expedient núm. 3-034/2016 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2015 prorrogat per a l’exercici 2016, provinents de l’aplicació del Romanent de Tresoreria per a despeses amb finançament afectat en la liquidació del Pressupost de l’exercici 2015, d’acord amb ingressos provinents de la Unió Europea del projecte Novelog per finançar actuacions que tinguin per objecte el foment d’una distribució urbana sostenible de mercaderies, per un import de 66.628,35 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 16041895; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE compte a la Comissió d’Economia i Hisenda. 6.- (3–035/2016) APROVAR l’expedient núm. 3-035/2016 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2015 per a l’exercici 2016, d’import 1.371.500,00 euros, per atendre transferències de crèdit a diversos orgànics, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 16041891; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 7.- (3-037/2016) APROVAR l’expedient núm. 3-037/2016 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2015 prorrogat per a l’exercici 2016, provinents de l’ingrés de l’Institut Barcelona Esports pel manteniment de equipaments esportius del Districte de l’Eixample, i d’import 149.990,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 16042095; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE compte a la Comissió d’Economia i Hisenda. 8.- (3-038/2016) APROVAR l’expedient núm. 3-038/2016 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2015 prorrogat per a l’exercici 2016, provinents d’execucions subsidiàries per al manteniment de la xarxa eliminació aigües residuals, d’import 42.138,96 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 16042195; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR-NE compte a la Comissió d’Economia i Hisenda. ÀREA DE DRETS SOCIALS 9.- (20160149) INICIAR l’expedient per a la contractació de la prestació dels serveis de gestió del Punts d’Informació i Atenció a les Dones (PIAD) de l’Ajuntament de Barcelona, d’acord amb les previsions del plec de prescripcions tècniques, amb núm. de contracte 16001850, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 2.917.171,59 euros, IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l’esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s’indiquen en el document comptable, amb el següent desglossament: 2.651.974,17 euros de pressupost net i 265.197,42 euros en concepte d’IVA al tipus impositiu del 10%; condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponents; DONAR-NE compte a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. ES RETIRA la proposta precedent 10.- (20150488) APROVAR, per motiu d’interès públic, a l’empara dels articles 105 i 106 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic i la clàusula 20.2.2) del Plec de clàusules administratives particulars, la modificació del contracte núm. 15003232 que té per objecte la gestió del Servei de Gestió de Conflictes d’Àmbit Social a l’Espai Públic (SGC), de conformitat amb les motivacions de l’informe emès pel Departament d’Intervenció Social a l’Espai Públic de 7 d’abril de 2016, consistent en augmentar en 333 hores el Servei d’Intervenció en Dispositius Excepcionals i/o Recurrents (SIDER), per tal d’assumir una actuació extraordinària per al repartiment de menjar a persones sense llar a l’espai públic i l’elaboració d’una diagnosi social per a futures accions en relació a aquest conflicte, per un import de 9.813,18, IVA inclòs al tipus impositiu del 10%, per al període comprès entre l’1 de maig de 2016 i el 31 de desembre de 2016, amb un increment del 0,66179% respecte de l’import d’adjudicació del contracte. AMPLIAR l’autorització i disposició de la despesa de l’esmentat contracte per un import de 9.813,18 euros, IVA inclòs, (dels quals 8.921,07 euros corresponen al preu net i els restants 892,11 euros a l’IVA al 10%) a favor de Progess, Projectes i Gestió de Serveis Socials, SL, amb NIF núm. B-59960526, amb càrrec al Pressupost i Partida indicades en el document comptable. REQUERIR l’adjudicatari per tal que, en el termini màxim de 15 dies hàbils següents a la recepció d’aquesta notificació, reajusti la garantia definitiva per un import de 446,05 euros, i COMPAREGUI per formalitzar la modificació del contracte a les dependències del Departament de Serveis Jurídics de l’Àrea de Drets Socials (pg. de Sant Joan núm. 75 9è). 11.- (20160175) APROVAR el protocol entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona per a la realització de diferents activitats relacionades amb la projectació i millora urbana de Barcelona, amb la finalitat de donar difusió, entre d’altres, als projectes d’habitatge de promoció pública que s’executin a la ciutat. FACULTAR al Regidor d’Habitatge la signatura del conveni així com la de tots els documents que se’n derivin. DONAR compte d’aquest acord a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA Districte de Sant Andreu 12.- (09-CONV-544/16) APROVAR el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona – districte de Sant Andreu- i Barcelona Activa SAP SPM, que regula les condicions per ubicar un punt d’orientació i recerca de feina de Barcelona Activa al carrer Residencia 13-15, al districte de Sant Andreu; FACULTAR la regidora del Districte de Sant Andreu per a la signatura de l’esmentat conveni, així com la de tots aquells documents que se’n derivin; DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. Districte de Sant Martí 13.- (20164000) ANUL·LAR parcialment l'autorització de la despesa acordada per la Comissió de Govern de 26 de novembre de 2015, per un import de 3023,74 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/des indicats en aquest mateix document, com a conseqüència detreure la part proporcional de la subvenció per la gestió cívica del Casal de Barri Diagonal Mar corresponent al període 1 de gener a 15 de febrer de 2016, d'acord amb la Base Quarta de les bases reguladores de l'adjudicació del casal de barri i la data de formalització del conveni de gestió cívica de l'esmentat casal, adjudicat a favor de l'Associació de Veïns Diagonal Mar, NIF G58558479. 14.- (20164001) ANUL·LAR parcialment l'autorització de la despesa acordada per la Comissió de Govern de 26 de novembre de 2015, per un import de 3.023,74 euros, amb càrrec al/s pressupost/os i partida/des indicats en aquest mateix document, com a conseqüència detreure la part proporcional de la subvenció per la gestió cívica del Casal de Barri Bac de Roda-Poblenou corresponent al període 1 de gener a 15 de febrer de 2016, d'acord amb la Base Quarta de les bases reguladores de l'adjudicació del casal de barri i la data de formalització del conveni de gestió cívica de l'esmentat casal, adjudicat a l'Associació Cultural i social Bac de Roda, NIF G65543209. 15.- (20164002) ANUL·LAR parcialment l'autorització de la despesa acordada per la Comissió de Govern de 26 de novembre de 2015, per un import de 3.023,74 euros amb càrrec al/s pressuposto/os i partida/des indicats en aquest mateix document, com a conseqüència detreure la part proporcional de la subvenció per la gestió cívica del Casal de Barri Verneda corresponent al període 1 de gener a 15 de febrer de 2016 d'acord amb la Base Quarta de les bases reguladores de l'adjudicació del casal de barri i la data de formalització del conveni de gestió cívica de l'esmentat casal, adjudicat a l'Associació de Veïns Verneda Alta, NIF G08939670. 16.- (20164004) ANUL·LAR parcialment l'autorització de la despesa acordada per la Comissió de Govern de 26 de novembre de 2015, per un import de 3.023,74 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/des indicats en aquest mateix document, com a conseqüència detreure la part proporcional de la subvenció per la gestió cívica del Casal de Barri La Palmera corresponent al període 1 de gener a 15 de febrer de 2016 d'acord amb la Base Quarta de les bases reguladores de l'adjudicació del casal de barri i la data de formalització del conveni de gestió cívica de l'esmentat casal, adjudicat a l'Associació Cultural i Recreativa la Palmera, NIF G58248691. 17.- (20164003) ANUL·LAR parcialment l'autorització de la despesa acordada per la Comissió de Govern de 26 de novembre de 2015, per un import de 3.023,74 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/des indicats en aquest mateix document, com a conseqüència detreure la part proporcional de la subvenció per la gestió cívica del Casal de Barri La Pau corresponent al període 1 de gener a 15 de febrer de 2016, d'acord amb la Base Quarta de les bases reguladores de l'adjudicació del casal de barri i la data de formalització del conveni de gestió cívica de l'esmentat casal, adjudicat a l'Associació Cultural i Recreativa La Pau, NIF G58315672. 18.- (20164005) ANUL·LAR parcialment l'autorització de la despesa acordada per la Comissió de Govern de 26 de novembre de 2015 per import de 3.023,74 euros, amb càrrec al/s pressupost/os i partida/des indicats en aquest mateix document, com a conseqüència detreure la part proporcional de la subvenció per la gestió cívica del Casal de Barri Vila Olímpica-Can Gili Nou corresponent al període 1 de gener a 15 de febrer de 2016, d'acord amb la Base Quarta de les bases reguladores de l'adjudicació del casal de barri i la data de formalització del conveni de gestió cívica de l'esmentat casal, adjudicat a l'Associació de Veïns i Veïnes de la Vila Olímpica, NIF G60332327. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 19.- (20160224) ENCARREGAR a l’empresa Tractament i selecció residus, SA (TERSA) l’execució de les tasques per a dur a terme la gestió dels punts verds de zona, de barri, mòbils i punts verds mòbils escolars de la ciutat de Barcelona durant els anys 2016 i 2017, amb subjecció a les prescripcions generals annexes que s’aproven i que seran vigents fins al 31 de desembre de 2017; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 7.768.079,32 euros amb càrrec als pressupostos i partides indicats en aquest mateix document, a favor de Tractament i selecció residus SA, amb NIF A08800880, per encàrrec de gestió TERSA, gestió punts verds pels exercicis 2016 i 2017; PUBLICAR el present encàrrec de gestió en la Gaseta Municipal. 20.- (20160139) ENCARREGAR a l’Agència d’Ecologia Urbana de Barcelona l’execució de les tasques per dur a terme el suport tècnic i l’assessorament en el desenvolupament del Programa Superilles de la Ciutat, amb subjecció a les condicions que s’estableixen en les prescripcions generals annexes que s’aproven per un període de 12 mesos; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un import de 120.000,00 euros, amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor de l’Agència d'ecologia urbana de Barcelona, amb NIF P0800075D, per fer front a les despeses derivades d’aquest encàrrec de gestió; PUBLICAR el present encàrrec de gestió. Districte d'Horta-Guinardó 21.- (7BD2015/142) APROVAR inicialment el Projecte executiu del Casal de Gent Gran de Sant Genís, al Districte d’Horta-Guinardó de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’informe tècnic del projecte que figura a l’expedient administratiu i que aquests efectes es dóna per reproduït, amb un pressupost d’1.098.100,57 euros, el 21% d’IVA inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; i SOTMETRE’L a informació pública durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents. b) Mocions ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA Única.- INFORMAR favorablement l'actuació d’inversió al Districte de Ciutat Vella per a l'adquisició d'un local al carrer Sant Oleguer, núms. 5-11 per a un Casal de Joves, per un import de 537.500,00 euros. S'APROVA, per unanimitat, la moció anterior després de declarar-se'n, també per unanimitat, la urgència. No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 11 hores.