1Dilluns, 18 de gener de 2016 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona. Districte de Ciutat Vella ANUNCI Mitjançant Decret d'Alcaldia de data 28 de desembre de 2015, s'ha disposat la següent resolució: APROVAR l'Annex del Modificació del Manual Operatiu de la Modificació del Pla Especial d'Establiments de Concurrència Pública, Hoteleria i altres activitats a Ciutat Vella relatiu a la Zona Rambla ZE-5B, segons previsió establerta a la Disposició Final Primera del Pla especial d'establiments de concurrència pública, hoteleria i altres activitats de la zona específica ZE-5B " Zona Rambla" de Barcelona, Ciutat Vella. Procedir a la seva PUBLICACIÓ. ANNEX MODIFICACIÓ DEL MANUAL OPERATIU DE LA MODIFICACIÓ DEL PLA ESPECIAL D'ESTABLIMENTS DE CONCURRÈNCIA PÚBLICA, HOTELERIA I ALTRES ACTIVITATS DE LA ZONA RAMBLA, ZE-5B. 1. INTRODUCCIÓ. La modificació del Pla especial d'establiments de concurrència pública, hoteleria i altres activitats a Ciutat Vella, aprovada definitivament en data 24 de juliol de 2013 (en endavant Pla d'usos), preveia en la Disposició final Tercera l'aprovació d'un Pla especial d'usos específic per a la zona ZE-5B, que ha estat aprovat definitivament per el Consell plenari en data 19 de desembre de 2014. Aquest pla modifica i amplia el ventall de condicions d'implantació respecte a les previstes en el Pla d'usos del Districte esmentat, ajustant la seva regulació per tal d'aconseguir un millor equilibri en el territori. Algunes d'aquestes, com son les de densitat, distància o superfície destinada a públic total, comporten gran complexitat i poden ser variables en el temps. Les activitats que queden sotmeses a les condicions d'aquest Pla són: CODI Descripció activitat Activitats esportives recreatives 2.1.2.1 Estadis, pavellons 2.1.2.2 Canòdroms 2.1.2.3 Velòdroms 2.1.2.4 Gimnàstica, aeròbic, etc 2.1.2.5 Piscines d'ús públic Activitats musicals 2.2.1 Bar musical 2.2.1.bis Bar musical amb música en directe 2.2.2 Discoteca 2.2.3 Sala de Ball 2.2.4 Sala de festes 2.2.5 Café teatre i café concert 2.2.6 Sala d'exhibició sexual 2.2.7 Locals de prostitució 2.2.8 Restaurant musical Restauració 2.3.1 Bar 2.3.2 Bar amb restauració menor 2.3.3 Restaurant 2.3.4 Restaurant-bar 2.3.5 Saló de Banquets Joc i atracció 2.4.1.1 Saló de joc 2.4.1.2 Bingo 2.4.1.3 Casino 2.4.2 Jocs recreatius 2.4.3 Jocs esportius 2.4.4 atraccions recreatives C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 00 28 9 2Dilluns, 18 de gener de 2016 CODI Descripció activitat 2.4.5 Ludoteques Culturals i socials 2.5.5 Menjadors socials 2.5.6 Associacions culturals Audiovisuals 2.6.1 Karaokes 2.6.2 Exhibició de pornografia 2.6.3 Locutoris Zoològiques 2.7.1 Exposició pública d'animals Establiments comercials individuals especialistes EC1.1.1.1 Alimentació general, làctics i dietètica EC1.1.1.2 Productes càrnics EC1.1.1.3 Fruites i hortalisses EC1.1.1.4 Pa i pastisseria EC1.1.2 Especialistes alimentaris. Bodegues EC1.1.13 Polivalents alimentaris Establiments alimentaris en règim d'autoservei EC1.2.1 Autoserveis EC1.2.2 Superserveis EC1.2.3 Supermercat Establiments comercials individuals multisectorials o polivalents Altres establiments comercials EC3.1 Botigues de conveniència EC3.2 Botigues de gasolineres Establiments que incloguin: EC3.3.1 Màquines expenedores d'aliments EC3.3.2 Botigues de plats preparats EC3.3.3 Comerç alimentari amb degustació EC3.3.4 Gelateries i orxateries (sense degustació) Residències H.0.1 Albergs de joventut i residències col·lectives Hotels H.1.1 Hotel 1* H.1.2 Hotel 2* H.1.3 Hotel 3* H.1.4 Hotel 4* H.1.5 Hotel 5* Hotels apartaments H.2.1 Hotel-apartament 1* H.2.2 Hotel-apartament 2* H.2.3 Hotel-apartament 3* H.2.4 Hotel-apartament 4* H.2.5 Hotel-apartament 5* AT.1 Apartaments turístics Pensions P.1.1 Pensió 1* P.1.1 Pensió 2* P.1.2 Mueblé T.1.1 Habitatge d'ús turístic (HUT) Aquest manual operatiu, substitueix pel que fa a la zona ZE-5B, al ja aprovat a l'octubre 2013, per al conjunt del ‘Pla d'usos 'del districte de ciutat Vella. 2. Tramitació d'activitats REGULADES PEL PLA D'USOS. 2.1 Aspectes generals. La Llei 20/2009 de 4 de desembre de prevenció i control de les activitats, i la Llei 11/2009 de 6 de juliol de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives i el seu reglament 112/2010, de 31 d'agost, preveuen C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 00 28 9 3Dilluns, 18 de gener de 2016 que el règim d'intervenció sobre la majoria de les activitats esmentades sigui el de comunicació. Aquesta comunicació cal realitzar-la un cop efectuades les obres. Això pot comportar als interessats en alguns casos inseguretat, en la mesura que podrien realitzar obres i instal·lacions sense tenir la certesa de què l'activitat està admesa i compleix les condicions establertes en el Pla d'usos. Es tracta de garantir la viabilitat de l'obertura d'un nou establiment, un cop efectuats els tràmits establerts en la normativa vigent, tant per a les a les activitats com per les obres que puguin ser necessàries, en especial en tot allò que faci referència al compliment de les condicions d'emplaçament (art 13) i d'implantació (art 14) del Pla d'Usos de la Rambla. Per això, d'acord amb el que preveu l'article 60 de la Llei 20/2009, on es regula l'informe urbanístic de les activitats i l'article 32.1 de la Llei 11/2009 que preveu la possibilitat de requerir l'emissió d'informes de idoneïtat, s'estableix la necessitat de disposar d'un informe urbanístic previ de pla d'usos (IPU) que valori el compliment de les condicions d'emplaçament establertes per aquest Pla Especial i la resta de condicions d'emplaçament que puguin tenir les activitats, derivades d'altres plans urbanístics. Aquest informe s'ha de demanar i obtenir, amb resultat favorable, amb caràcter previ a la presentació dels comunicats per a l'activitat i per a les obres i també abans de les sol·licituds de llicències o altres autoritzacions siguin d'activitats o d'obres, així com de l'informe d'idoneïtat tècnica d'obres que preveu l'article 15 de la Ordenança reguladora dels procediments d'intervenció municipal en les obres. En tot cas, en les sol·licituds de llicències d'obres majors i, en la presentació de comunicats diferits i immediats, cal que l'interessat faci constar expressament l'activitat que pretén desenvolupar en el local on es preveuen les obres, quan aquestes es destinin a activitats que el Pla d'usos regula. En cas contrari, no es tindran en consideració als efectes de la prolongació dels terminis previstos a la lletra E de l'apartat 2.3. 2.2 Noves implantacions i ampliacions: Declaració Responsable o Informe Urbanístic previ. Les activitats regulades pel Pla d'Usos en el moment de formalitzar el comunicat d'obertura (activitats de l'annex III.3 i III.2 de la OMAIIAA) o la sol·licitud de llicència ambiental (annex II de la OMAIIAA), i també en el moment de presentar els comunicats o sol·licitar la llicència d'obres, hauran d'aportar un dels documents següents: a) Declaració Responsable mitjançant instància model DRPAC-02, les que no estiguin sotmeses a cap de les condicions d'emplaçament de distància (1), de densitat zonal(14), densitat de places d'ús hoteler (15) o superfície destinada al públic total (16) establertes a l'article 14 del Pla d'Usos. b) Informe Urbanístic Previ favorable (model IPUCV-01), per la resta d'activitats regulades pel Pla d'Usos, que sí es troben sotmeses a les condicions abans esmentades. 2.3 Noves implantacions i ampliacions sotmeses a condició de densitat o distància o superfície destinada al públic total. L'article 14 defineix la condició de distància (1) com la separació mínima entre els establiments, a l'apartat 2 defineix la condició de densitat en dues àrees: la de densitat limitada A (ADLA) i la de densitat limitada B (ADLB) així com la condició de densitat zonal (14), el nombre màxim d'establiments per a tota la zona ZE5B, la condició de densitat de places d'ús hoteler (15) determinant que es tracta del nombre màxim de places considerant H01, H1, H2 i P, i la superfície total destinada al públic (16) per als establiments dels epígrafs 2.3 i EC3.3.3. L'article 15 estableix les condicions que regulen l'emplaçament de cada epígraf d'activitat. En aquests casos es requereix la sol·licitud i l'emissió de l'informe urbanístic previ, (model IPUCV-01), la tramitació del qual s'especifica a continuació. A) L'informe ha de concretar el compliment o no de les condicions de l'article 14. Pot tenir caràcter: - Favorable, si s'acompleixen. - Desfavorable, si no s'acompleixen, i en aquest cas ha de concretar el motiu de l'incompliment. B) L'informe té efectes exclusivament respecte a la situació del local on es vol ubicar l'activitat, i a l'epígraf o sub-epígraf de l'activitat corresponent del Pla d'usos (per exemple 2.3.4 o 2.3.4.1). A aquests efectes, l'epígraf o sub-epígraf, es podran fer extensius a qualsevol altre activitat que trobant-se dins de la mateixa classificació (per exemple les activitats de restauració 2.3) tingui limitacions equivalents o menors de les previstes a l'art. 15 del pla. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 00 28 9 4Dilluns, 18 de gener de 2016 C) L'ordre d'emissió de l'informe i per tant de preferència, s'estableix d'acord amb l'entrada de la sol·licitud amb la documentació completa. D) L'informe s'ha d'emetre en el termini màxim d'un mes. E) L'informe urbanístic previ té una eficàcia i serà vigent durant el termini de 6 mesos a comptar des del dia següent a la data d'emissió, i en tot cas: a) Durant els terminis de tramitació de les llicències d'obres majors, de revisió de comunicats d'obres diferits, en el seu cas, o llicències d'activitats/ambientals, sempre que es correspongui amb l'activitat objecte de l'informe i així s'expressi a l'expedient administratiu corresponent. b) Durant el termini d'execució de les obres i instal·lacions, amb les pròrrogues corresponents. c) Durant el termini de 3 mesos més en els casos que calgui presentar control inicial o comunicació amb certificació prèvia. Aquest termini es computa des del dia següent a la finalització de les obres o instal·lacions o en el seu cas a partir dels terminis atorgats en les llicències i pròrrogues corresponents d'obres majors i comunicats diferits, en el seu cas. F) Als efectes de l'emissió de l'informe urbanístic previ cal aportar la documentació següent, i. Concreció de l'epígraf o sub-epígraf segons el Pla d'usos, de l'activitat que es vol instal·lar. ii. Memòria i plànols explicatius de l'activitat a desenvolupar, especificant la situació de la porta d'accés i ubicant el punt de mesura de distàncies i densitats (condició 2a o 2b). iii. Coordenades UTM del punt de mesura de distàncies i densitats, de la porta d'accés. iv. Indicació de la superfície de públic o de les places hoteleres de la nova activitat. v. Justificació gràfica indicant les activitats de l'entorn respecte al compliment de les condicions de distància (1) o densitat (2a i 2b) del Pla d'usos. vi. Justificació del compliment de la densitat zonal acreditant que no es supera el nombre màxim d'establiments (condició 14) o compliment de la densitat de places hoteleres (condició 15). vii. Justificació del compliment de la condició de superfície destinada al públic total màxima (condició 16). G) L'emissió de l'informe urbanístic previ genera la taxa recollida a l'ordenança fiscal num 3.3. (Realització d'informes previs de llicències d'activitats). Barcelona, 12 de gener de 2016 La cap de Serveis Jurídics-Secretaria, Natividad Roman Páez https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 00 28 9