Divendres, 3 de juny de 2016 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona. Institut Municipal d'Educació ANUNCI de regulació dels preus públics pels serveis d'educació La Comissió de Govern, en sessió del dia 19 de maig de 2016, adoptà el següent acord: Aprovar la regulació dels preus públics municipals per als serveis d'educació que consten al document adjunt. PREÀMBUL: L'article 51 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació de Catalunya estableix que l'educació infantil forma part del sistema educatiu i, en l'article 56, es defineix les característiques legals d'aquest ensenyament d'educació infantil, determinant que existiran dos cicles: el primer, que compren l'ensenyament entre els zero i tres anys d'edat, i el segon que comprèn l'ensenyament entre els tres i els sis anys d'edat. En l'article 10 d'aquesta Llei, defineix quins són els ensenyaments declarats obligatoris i gratuïts, fixant que el primer cicle d'educació infantil és voluntari i que no és ni gratuït ni universal. L'article 159.2 d'aquesta Llei també preveu que els ens locals poden crear centres propis per mitjà de convenis amb el Departament d'Ensenyament d'acord amb la programació de l'oferta educativa. Així mateix, els articles 41 a 47 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, determinen que les entitats locals poden establir preus públics per a la prestació de serveis i la realització d'activitats de la seva competència, quan no es donin les circumstàncies de l'article 20.1.B d'aquesta norma. En l'article 44.2 es preveu que, per raons socials, benèfiques, culturals o d'interès públic, les entitats locals podran fixar preus que no incorporin la totalitat del cost del servei o activitat local, i també, que es podran atorgar bonificacions per les mateixes raons. En el marc dels corresponents pressupostos de l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona (IMEB), està previst que es destinarà un 20% dels ingressos a percebre pels usuaris, a bonificacions, per als nens i nenes de les famílies amb majors dificultats econòmiques i socials, als preus públics d'alimentació i/o escolaritat de les escoles bressol municipals, i un 8% dels ingressos a percebre pels usuaris a les bonificacions, per als nens i nenes de les famílies amb majors dificultats econòmiques i socials, als preus públics dels ensenyaments de les escoles municipals de música i del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. ARTICLE 1.- OBJECTE. Tenen la consideració de preus públics pels serveis educatius les contraprestacions pecuniàries que s'han de satisfer per la prestació de serveis i la realització de les activitats següents: a) Escolarització a les escoles bressol municipals de Barcelona. b) Serveis d'alimentació a les escoles bressol municipals de Barcelona. c) Serveis educatius a la petita infància. d) Servei de cessió d'espais de les Escoles bressol municipals. e) Ensenyaments a les Escoles Municipals de Música d'alumnes de 4-18 anys (conveni amb el Departament d'Ensenyament). f) Ensenyaments a les Escoles Municipals de Música d'alumnes no inclosos en el conveni amb el Departament d'Ensenyament. g) Servei de préstec d'instruments de les Escoles Municipals de Música. h) Servei de cessió d'ús d'espais a les Escoles Municipals de Música. i) Ensenyament de grau professional del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. j) Ensenyament no reglat al Conservatori Municipal de Música de Barcelona. k) Serveis del banc d'instruments i material per als alumnes del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. 1 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 l) Servei de cessió d'ús d'espais al Conservatori Municipal de Música de Barcelona. m) Servei del Planetari Municipal. ARTICLE 2.- OBLIGATS AL PAGAMENT. 1. Són obligats al pagament dels preus públics les persones físiques o jurídiques que es beneficien del corresponent servei o activitat pels quals s'hagin de satisfer. 2. Els preus públics pels serveis d'educació són exigibles abans de l'inici de la prestació del servei, d'acord amb els terminis que es fixen a cada servei o activitat. 3. La forma de cobrament serà la domiciliació bancària. També són admissibles en els preus públics de les escoles bressol municipals altres formes de cobrament com els xecs o els tiquets guarderia emesos per empreses especialitzades si en el moment de la matrícula el pare o tutor així ho ha indicat. 4. Únicament es procedirà a la devolució de l'import del preu públic corresponent, quan no es presti el servei o activitat per causa imputable a l'administració municipal. 5. En el moment de formalitzar la matrícula o matrícula de continuïtat als centres on s'apliquen els preus públics regulats en la present normativa, el primer i segon tutor hauran d'estar el corrent de pagament dels serveis o activitats prestades per l'Institut Municipal d'Educació amb anterioritat. ARTICLE 3.- QUANTIES I PERÍODES DE COBRAMENT DELS PREUS PÚBLICS. 1. Escoles Bressol. 1.1. Preus Públics escolaritat i/o alimentació. Concepte Preu públic 192 dies (*) de serveis - Escolaritat (preu anual) 1.749 EUR - Alimentació (preu anual): 1.259 EUR • Esmorzar 115 EUR • Dinar i berenar 1.144 EUR TOTAL 3.008 EUR - Àpats esporàdics: • Esmorzar o berenar 1,12 EUR • Dinar i berenar 7,82 EUR (*) dies estimats (pendent de l'aprovació del calendari lectiu de cada curs per part de la Conselleria d'Ensenyament). Per Trinitat Nova (que té un horari reduït), són preus anuals de 1.288 i 341 EUR, per escolaritat i alimentació, respectivament. Si el servei de berenar es gaudeix sense tenir contractat el servei de dinar al centre, el preu mensual serà de 10,45 EUR al mes. El calendari en les escoles bressol és de mitjans de setembre a mitjans de juliol (vacances del 15 al 31 de juliol, agost, Nadal i Setmana Santa). L'horari de les escoles bressol és de les 8 del matí a les 5 de la tarda, a excepció dels mesos de setembre i juliol, en què és de les 8 del matí a les 3 de la tarda. A l'escola bressol municipal Trinitat Nova l'horari és de 8 del matí a 2 de la tarda durant tot el curs. Cada mes es cobra el 10% de l'import total del curs (escolaritat i l'alimentació contractada): 2 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 Mes setembre octubre novembre desembre gener febrer març abril maig juny Dia 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Import 10% 10% 10% 10% 10% 10% 10% 10% 10% 10% Els contractes del servei de berenar, només es cobra 9 mesos, perquè ni al setembre ni al juliol hi ha servei d'escola a partir de les 15 h. El mes de juliol s'emetran els rebuts corresponents als àpats esporàdics i les permanències, si s'escau. La baixa del servei sol·licitada durant el transcurs del corresponent mes, no dóna dret a la devolució total o parcial de les quotes. Per tal que no s'emeti la corresponent facturació del preu públic d'escolaritat i/o alimentació, la família haurà de comunicar la baixa o modificació dels serveis contractats a la direcció del centre abans del dia 25 del mes anterior a l'inici de la baixa o modificació del servei. Si la baixa o modificació s'informa més tard del dia 25 del mes anterior a que es produeixi, els efectes en la facturació es produiran a l'inici del mes següent al de la modificació o baixa. Per a la formalització de l'alta del servei d'alimentació durant el curs escolar, haurà d'haver transcorregut 25 dies lectius des de la baixa en aquest servei. 1.2. Serveis educatius a la petita infància: Espais familiars. El suport a la petita infància es configura com un servei educatiu en què les relacions personals constitueixen un element fonamental a partir del contacte interpersonal, la convivència i la diversitat com a valors. Així, els diferents projectes que configuren la xarxa d'atenció a la petita infància de la ciutat es fonamenten en l'atenció educativa, on es potencia i afavoreix el desenvolupament personal oferint cura, educació, lleure i suport, tant als infants com als progenitors: - Espais familiars. Ofereixen als infants un context educatiu i, a les famílies, la possibilitat de compartir l'experiència d'educar els seus fills i filles. Programa Hores setmanals Preu públic mensual Espais familiars (2,5 h dues vegades per setmana) = 5h/set. 22,33 EUR El mes de setembre i juliol el servei es prestarà durant dues setmanes i el preu serà el 50% del preu mensual (11,17 EUR). Els usuaris d'aquest servei hauran d'ingressar el corresponent preu públic mensual al compte bancari que els facilitarà l'IMEB, abans de l'inici de l'activitat. 1.3. Cessió d'us d'espais a les escoles bressol municipals. Concepte Aula Tota l'escola Preu/hora curs 22 EUR 165 EUR - Lloguer mínim dissabte i diumenge: 4 hores. - Neteja a càrrec de l'usuari – tarifes i pagament al proveïdor. - Servei obertura i vigilància a càrrec de l'usuari – tarifes i pagament al proveïdor. Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). La cessió s'autoritzarà sempre que no afecti el funcionament regular del centre i a l'activitat educativa. Es podran atorgar les següents reduccions i cessions gratuïtes: - Reducció (20%) en el preu hora del lloguer d'espais per activitats externes del personal docent del centre sempre i quan no cobrin entrada ni percebin cap tipus de remuneració. - Cessió gratuïta dels espais a l'Ajuntament de Barcelona i als organismes dependents de l'Ajuntament de Barcelona sempre que organitzi l'activitat el propi organisme. 3 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 - Cessió gratuïta dels espais al Consorci d'Educació de Barcelona sempre que organitzi l'activitat el propi Consorci. - Cessió gratuïta dels espais per a les AMPA del centre pel que fa als allargaments horaris dins del curs i a l'organització per part de les mateixes de les bressol d'estiu. 2. Escoles de música. Preus públics de les Escoles Municipals de Música de l'Eixample, Sant Andreu, Can Ponsic, Nou Barris i Can Fargues. Programes inclosos en el conveni amb el Departament d'Ensenyament: alumnes 4-18 anys. Programa Hores lectives setmanals/alumnes preu públic curs a1 0,05 0,09 299 EUR a2 0,10 0,15 325 EUR a3 0,16 0,20 340 EUR b1 0,21 0,25 345 EUR b2 0,26 0,29 370 EUR b3 0,30 0,35 401 EUR b4 0,36 0,40 516 EUR b5 0,41 0,45 548 EUR b6 0,46 0,50 627 EUR b7 0,51 0,59 658 EUR b8 0,60 0,65 761 EUR b9 0,66 0,69 812 EUR b10 0,70 0,79 834 EUR b11 0,80 0,85 914 EUR b12 0,86 0,92 991 EUR c1 0,93 0,99 1.048 EUR c2 1,00 1,06 1.072 EUR c3 1,07 1,12 1.130 EUR c4 1,13 1,19 1.276 EUR c5 1,20 1,26 1.310 EUR c6 1,27 1,33 1.374 EUR c7 1,34 1,40 1.412 EUR c8 1,41 1,47 1.474 EUR c9 1,48 1,55 1.503 EUR Per al càlcul de les hores setmanals lectives a aplicar a cada modalitat d'ensenyament musical es tindran en compte les següents ràtios d'alumnes: Llenguatge musical: 12 alumnes. Agrupacions entre 2 i 4 alumnes: 3 alumnes. Agrupacions entre 5 i 9 alumnes: 6 alumnes. Agrupacions entre 10 i 25 alumnes: 15 alumnes. Agrupacions de més de 26 alumnes: 25 alumnes. Programes per alumnes no inclosos en el conveni amb el Departament d'Ensenyament – alumnes majors de 18 anys. Programa Hores lectives setmanals/alumnes preu públic curs d1 0,06 0,09 305 EUR d2 0,10 0,14 355 EUR d3 0,15 0,19 431 EUR d4 0,20 0,29 558 EUR d5 0,30 0,40 629 EUR d6 0,41 0,50 954 EUR d7 0,51 0,61 1.259 EUR d8 0,62 0,70 1.345 EUR d9 0,71 0,80 1.619 EUR d10 0,81 0,90 1.654 EUR d11 0,91 1,00 1.726 EUR 4 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 Programa Hores lectives setmanals/alumnes preu públic curs d12 1,01 1,10 1.878 EUR d13 1,11 1,20 1.979 EUR d14 1,21 1,28 2.263 EUR Els preus s'abonaran de la següent manera: - Rebut de juliol, formalització matrícula, una aportació del 25% de l'import total. - Rebuts d'octubre, desembre i febrer, una aportació del 20% de l'import total. - Rebut d'abril, una aportació del 15% de l'import total. La forma de cobrament serà la domiciliació bancària. Quan es produeixi una alta durant el curs, el cobrament del preu públic es realitzarà de la següent manera: Data alta Percentatge Terminis de liquidació Juliol Octubre Desembre Febrer Abril Juliol 100% 25% 20% 20% 20% 15% Setembre 100% 45% 20% 20% 15% Fins 15 Oct 100% 45% 20% 20% 15% 16-31 Oct 90% 35% 20% 20% 15% Novembre 80% 45% 20% 15% Desembre 70% 35% 20% 15% Gener 60% 45% 15% Febrer 50% 35% 15% Març 40% 40% Abril 30% 30% Es considerarà la baixa del servei a partir de la data de lliurament del document de baixa signat al centre. En cap cas es retornarà l'import dels rebuts ja emesos abans de la presentació del document de baixa. Els canvis de programa seran efectius en el termini de liquidació següent a la data de la formalització del canvi de programa. Únicament es retornarà l'import de formalització de matrícula en el supòsit que es signi i lliuri el document de baixa al centre abans de l'1 de setembre del corresponent curs. Altres programes formatius: Els preus dels tallers, cursos i/o seminaris col·lectius que es relacionen a continuació s'abonaran en el moment de formalització de la matrícula en un únic rebut i no tenen dret a bonificació. - Tallers de música per a nadons. Música per a nadons hores preu públic taller trimestral 10 83 EUR Quadrimestral 16 132 EUR Els usuaris d'aquest servei hauran d'ingressar el corresponent preu públic trimestral o quadrimestral al compte bancari que els facilitarà l'IMEB o l'entitat adjudicatària de la gestió de l'Escola municipal de música, abans de l'inici de l'activitat. Si la inscripció al taller, a causa de disponibilitat de plaça, es produeix una vegada iniciat aquest, s'aplicarà el preu públic segons el nombre de sessions que restin per a finalitzar el taller, a raó de 8,30 EUR per sessió, si el taller és trimestral i de 8,25 EUR per sessió, si el taller és quadrimestral. L'Institut Municipal d'Educació podrà anul·lar els tallers que no assoleixin el nombre mínim de participants establert: 10 infants. - Agrupació coral d'adults. Total hores: 45. Preu: 65 EUR, en un únic rebut mitjançant domiciliació bancària. - Activitats estatge estiu. Durada: 40 hores. Preu: 130 EUR, en un únic rebut mitjançant domiciliació bancària. Altres durades, aplicació del preu en base a preu hora de 3,25 EUR. El nombre de participants en cada grup s'ha establert en un màxim de 25. 5 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 - Tallers i/o seminaris col·lectius (tallers, classes magistrals, cursos monogràfics, projectes, cursos i tallers per a adults, masterclass, jornades musicals, conferències). Es regiran segons els barems següents: Activitats amb un mínim de 2 alumnes: 30 EUR/h. Activitats amb un mínim de 3 alumnes: 20 EUR/h. Activitats amb un mínim de 4 alumnes: 15 EUR/h. Activitats amb un mínim de 6 alumnes: 10 EUR/h. Activitats amb un mínim d'11 alumnes: 5,50 EUR/h. Activitats amb un mínim de 25 alumnes: 2,5 EUR/h. En cas que el nombre d'alumnat final d'una activitat sigui inferior al que s'havia inicialment previst, l'Institut d'Educació pot decidir la supressió d'aquella activitat. Els usuaris d'aquest servei hauran d'ingressar el corresponent preu públic al compte bancari que els facilitarà l'IMEB o l'entitat adjudicatària de la gestió de l'Escola municipal de música, abans de l'inici de l'activitat. Servei de préstec d'instruments: Les escoles municipals de música disposen d'un banc d'instruments per a garantir una oferta d'instruments àmplia i diversificada als alumnes dels centres, alhora que es possibilita la creació de conjunts instrumentals. El préstec d'un instrument s'estableix al llarg de tot el curs escolar i es liquida en un sol termini mitjançant domiciliació bancària. Seran exempts de pagament del servei de préstec aquells instruments que, puntualment, es cedeixen per a l'ús dels alumnes per a la seva participació a produccions específiques, amb durada inferior a dos mesos. Quan, a causa de l'alta durant el curs i no en el seu inici, es sol·liciti el lloguer d'un instrument, s'aplicarà el preu proporcional segons el nombre de mesos que restin fins al final del curs (calculant que el preu d'un curs escolar s'ha estimat sobre 10 mesos). a) Instruments el valor del qual sigui inferior o igual a 800 EUR: 140 EUR/curs. Pròrroga estiu: 40 EUR. b) Instruments el valor del qual sigui superior a 800 EUR: 179 EUR/curs. Pròrroga estiu: 56 EUR. Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Cessió ús d'espais i altres prestacions del servei d'ús d'espais: Espais 1 hora 4 hores Sala audicions > 100 pax 67 EUR 201 EUR Aules 22 EUR 67 EUR Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Aquests preus inclouen despeses de neteja, calefacció/aire condicionat. No inclouen el servei d'obertura i vigilància del centre ni la neteja extraordinària, que es facturaran segons preus de les empreses externes que realitzin el servei. Altres prestacions: 1 hora 4 hores Piano cua 59 EUR 179 EUR Piano de cua més back line, faristols, cadires i equip de so 67 EUR 201 EUR Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Si la demanda d'espais comporta un ús periòdic setmanal o mensual i de durada d'un curs escolar, caldrà establir amb l'entitat un acord de col·laboració que fixarà les contraprestacions que l'entitat aporti en benefici de l'activitat musical de l'escola. 6 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 En el cas de que la demanda de cessió d'ús d'espais sigui realitzada per alguna de les institucions o persones següents: - Ajuntament de Barcelona i organismes dependents de l'Ajuntament. - Consorci d'Educació de Barcelona. - Personal docent del centre. I sempre que no afecti el funcionament regular del centre, s'aplicaran aquests criteris: - reducció (20%) en el preu hora del lloguer d'espais per activitats externes del personal docent del centre sempre i quan no cobrin entrada ni percebin cap tipus de remuneració. - cessió gratuïta dels espais a l'Ajuntament de Barcelona i als organismes dependents de l'Ajuntament de Barcelona sempre que organitzi l'activitat el propi organisme. - cessió gratuïta dels espais al Consorci d'Educació de Barcelona sempre que organitzi l'activitat el propi Consorci. En tots els casos les entitats organitzadores hauran de cobrir les despeses de neteja, vigilància o afinació d'instruments que generi l'activitat. 3. Conservatori Municipal de Música. 3.1. Preus públics del Conservatori Municipal de Música de Barcelona. Grau professional. Concepte Preu públic curs Cursos complets • 1r. curs 961 EUR • 2n. curs 961 EUR • 3r. curs 1.077 EUR • 4rt. Curs 1.077 EUR • 5è. curs 1.106 EUR • 6è curs 1.106 EUR Cursos reduïts Doble o segona especialitat de Grau Professional (3 h/setm.) iniciades al curs 2013/14 343 EUR Alumnes 6è. Curs amb una o dues assignatures pendents 270 EUR Alumnes 6è. curs amb una o dues assignatures pendents, si una d'elles és instrument 343 EUR Drets a la prova d'accés a Grau Professional 129 EUR Els preus del grau professional s'abonaran de la següent manera: - Rebut de juliol, formalització matrícula, una aportació del 10% de l'import total. - Rebuts d'octubre, desembre i abril: una aportació del 30% de l'import total. - L'alumnat que formalitzi la seva matriculació després de les proves d'accés de setembre i l'alumnat que hagi sol·licitat una bonificació, abonarà el preu públic en tres aportacions en lloc de les quatre esmentades, amb la distribució i periodificació següent: octubre (40%), desembre (30%), abril (30%). Els preus públics dels cursos reduïts es pagaran en una únic rebut en el moment de formalitzar la matriculació i no tenen dret a bonificació. En cas de promoció de curs efectuada d'acord a la normativa acadèmica, una vegada realitzada alguna de les aportacions del preu públic, els rebuts següents es comptabilitzaran d'acord amb el preu públic del curs al qual l'alumne/a ha estat promocionat/da. La forma de cobrament serà la domiciliació bancària. En cas de baixes i suspensions de matrícula d'acord amb la normativa acadèmica, es deixaran d'emetre els rebuts a partir del mes següent de la data en la que s'ha produït la baixa. Es considerarà la baixa a partir de la data de lliurament del document de baixa signat al centre. En cap cas es retornarà els imports dels rebuts ja emesos abans de la presentació del document de baixa. Únicament es retornarà l'import de formalització de matrícula en el supòsit que es signi i lliuri el document de baixa al centre abans de l'1 de setembre. 7 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 Ensenyament no reglat al Conservatori. Alumnes no inclosos en el Conveni amb el Departament d'Ensenyament. Cursos oberts Hores totals curs Preu públic curs Assignatures del currículum del grau professional 30 161 EUR Assignatures del currículum del grau professional 60 322 EUR Coral Canta Conservatori 45 90 EUR La resta de propostes de cursos oberts, així com els tallers, conferències i classes magistrals es regiran segons els barems següents: Activitats individuals: 60 EUR/h. Activitats amb un mínim de 2 alumnes: 30 EUR/h. Activitats amb un mínim de 3 alumnes: 20 EUR/h. Activitats amb un mínim de 4 alumnes: 15 EUR/h. Activitats amb un mínim de 6 alumnes: 10 EUR/h. Activitats amb un mínim d'11 alumnes: 5,50 EUR/h. Activitats amb un mínim de 25 alumnes: 2,5 EUR/h. En aquells casos excepcionals d'una matriculació a un curs obert a partir del 2n trimestre de curs, es cobrarà el 65% del preu públic. Els preus de l'ensenyament no reglat s'abonaran en el moment de formalització de la matrícula i no tenen dret a bonificació. Banc d'instruments i material pels alumnes. Banc d'instruments preu públic curs Trompeta 140 EUR trombó, tuba i bombardí 140 EUR Trompa 140 EUR Flauta 140 EUR clarinet baix 179 EUR corn anglès 179 EUR Fagot 179 EUR Oboè 179 EUR violí, viola i violoncel 179 EUR violes n. 133, 134 i 136 201 EUR violoncels n. 126, 128 i 129 201 EUR pròrroga juliol - setembre (instrument de 138 EUR) 36 EUR pròrroga juliol - setembre (altres instruments) 51 EUR Carpetes amb separadors 9 EUR Carpetes sense separadors 6 EUR Targeta fotocopiadora 5 EUR Agenda tutorial 10 EUR Duplicat carnet estudiant 5 EUR Quan es sol·liciti el lloguer d'un instrument durant el curs, s'aplicarà el preu proporcional segons el nombre de mesos que restin fins al final del mateix curs (calculant que el preu d'un curs escolar s'ha estimat sobre 10 mesos). Quan es sol·liciti un lloguer per als mesos d'estiu, el preu públic serà el 30% del preu públic total. Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Cessió d'ús d'espais al Conservatori: Concepte Auditori S.V Peixera Aula gran >50 m2 Aula mitjana <50 m2 Preu/hora 165 EUR 119 EUR 119 EUR 119 EUR 109 EUR lloguer mínim: dissabtes i diumenges 4 hores equipament inclòs Piano piano piano piano equip audiovisual inclòs micro, projecció equip música altres inclosos camerino 008, aula 006 8 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Serveis obligatoris addicionals a la cessió d'espais: Servei de sala (Auditori Eduard Toldrà): dies i horaris lectius: 90,00 EUR per servei (3 hores / 2 persones). dissabtes tarda, diumenges i festius: 200,00 EUR (4 hores / 3 persones). Regidoria Tècnica (Auditori Eduard Toldrà): dies i horaris lectius: 60,00 EUR per servei (3 hores / 1 persona). dissabtes tarda, diumenges i festius: 100,00 EUR (4 hores / 1 persona). Afinació de piano (en cas se'n faci ús, a qualsevol espai del centre): 120,00 EUR. Neteja (a qualsevol espai del centre): 20,00 EUR/h (mínim 2 hores). Obertura/seguretat edifici: dissabtes tarda, diumenges i festius: 135,00 EUR (4 hores / 2 persones). Pòlissa de Responsabilitat Civil en actes públics: 110,00 EUR. Sobre aquests preus públics s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Serveis addicionals opcionals a la cessió d'espais: Enregistrament audio (Auditori Eduard Toldrà): 210,00 EUR. Sobre aquest preu públic s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Exempcions totals i parcials: Hi ha diferents tipologies dels usos a realitzar per tercers en aquestes cessions, i diferents perfils d'aquests mateixos tercers. Tipologies d'usos: - acte tancat (codi U1): acte reservat a l'activitat de l'interessat i d'accés restringit. - acte obert i gratuït (codi U2): acte promogut des de tercers i d'accés lliure, gratuït i obert a tota la ciutadania. - acte obert i de pagament (codi U3): acte promogut des de tercers i d'accés lliure però subjecte a entrada de pagament. - acte obert i de pagament (codi U4): acte promogut des de tercers i d'accés lliure però subjecte a entrada de pagament, amb l'objecte d'aportar el 100% de la recaptació a projectes socials o a campanyes solidàries específiques. Els tercers que promoguin aquest tipus d'acte només ho podran fer una vegada per curs acadèmic. Tipologies de tercers: Personal del centre i de les Escoles Municipals de Música de gestió directa: codi T1. Entitats sense ànim de lucre: codi T2. Particulars i empreses: codi T3. Quadre d'exempcions (inclou tant el preu de la cessió com dels serveis obligatoris addicionals). Usos perfil usuaris T1 T2 T3 U1 -20% U2 -70% -70% U3 U4 -100% -100% -100% 9 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 En el cas que la demanda de cessió d'espais sigui realitzada per alguna de les institucions o persones següents: Ajuntament de Barcelona i organismes dependents de l'Ajuntament, el Consorci d'Educació (Serveis Generals), i el Departament d'Ensenyament (Servies Generals), i sempre que no afecti el funcionament de les activitats regulars i programades del centre, s'aplicaran aquests criteris: Cessió gratuïta de l'ús temporal dels espais sempre que organitzi l'activitat el propi organisme. Si la demanda d'espais comporta un ús periòdic setmanal o mensual i de durada d'un curs escolar, l'Institut Municipal d'Educació i l'entitat promotora hauran de formalitzar prèviament un acord de col·laboració que fixarà l'objecte de les activitats i les obligacions de les dues parts signatàries. 4.- Planetari Municipal. El Planetari Municipal és un equipament municipal gestionat per l'IMEB, situat al districte d'Horta Guinardó, dins el recinte de l'Escola del Mar. El Planetari Municipal ofereix activitats d'astronomia que permet estudiar i viure fenòmens com el pas del temps i els moviments de la Terra, junt amb la descoberta d'elements tan distants com els planetes o les estrelles, d'una duració estimada de 75 minuts. Programa preu públic per alumne, infant i membre unitat familiar Visites escolars, per casals infantils i per famílies amb cita prèvia 1,66 EUR Sobre aquests preus s'ha d'aplicar l'impost sobre el valor afegit (tipus del 21%). Els usuaris d'aquest servei, hauran d'abonar el mateix preu en el moment de contractar la visita, prèviament a la realització de la mateixa, a través de transferència bancària en el compte bancari que indiqui el Planetari. Gratuïtats: • S'estableix la gratuïtat de 27 sessions per curs escolar pels diferents nivells de l'Escola del Mar, per estar el Planetari ubicat en aquest centre escolar. • S'estableix la gratuïtat de 1.000 places per cada curs escolar, per oferir als diferents centres escolars de la ciutat, en el marc del programa del Consell de Coordinació Pedagògica. ARTICLE 4.- PROCEDIMENT DE RECAPTACIÓ. Els preus públics de serveis educatius es recaptaran: a) en període voluntari, l'assenyalat en el corresponent preu públic. b) en període executiu. Transcorreguts els terminis de pagament establerts per a cadascun dels diferents serveis i activitats educatives sense que s'hagi acreditat el pagament que correspongui, l'Institut Municipal d'Hisenda iniciarà el procediment administratiu de constrenyiment i embargament si s'escau, d'acord amb el que preveu la regulació general dels preus públics municipals. ARTICLE 5.- BONIFICACIONS DELS PREUS PÚBLICS D'EDUCACIÓ. 1.- Les bonificacions dels preus públics d'educació de l'Ajuntament de Barcelona s'estableixen d'acord amb el que disposa l'article 44.2 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals que permet la reducció de les quanties dels preus públics quan existeixin raons socials, benèfiques, culturals o d'interès públic que així ho aconsellin. 2.- Les bonificacions s'atorgaran únicament en relació als següents preus públics: - Escolarització i alimentació a les escoles bressol municipals. - Ensenyament a les escoles municipals de música d'alumnes de 4-18 anys (conveni amb el Departament d'Ensenyament). Aquells alumnes que gaudeixin d'una bonificació del 90%, 70%, 50% o 30% sobre el preu públic, gaudiran també d'una reducció del 90%, 70%, 50% o 30% del preu del servei de préstec d'instrument. 10 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 - Ensenyament al grau professional del Conservatori Municipal de Música. Aquells alumnes que gaudeixin d'una bonificació del 90%, 70%, 50% o 30% sobre el preu públic, gaudiran també d'una reducció del 90%, 70%, 50% o 30% del preu del servei de préstec d'instrument. A l'alumnat que, en matricular-se, sol·liciti una bonificació i aquesta no estigui resolta en el moment d'emetre facturació, l'import passarà a facturar-se al termini següent. 3.- L'òrgan competent de l'IMEB és qui determina la concessió de les bonificacions de les quanties dels diferents preus públics quan es donen els requisits establerts en els presents preus públics d'educació. 4.- Requisits econòmics per a la sol·licitud de les bonificacions: a) Es podran sol·licitar bonificació mitjançant la corresponent sol·licitud per escrit, per aquells alumnes que es matriculin en les escoles bressol municipals, en les escoles municipals de música i en el Conservatori Municipal de Música de Barcelona, sempre que els pares i/o tutors o els alumnes si són majors d'edat, estiguin al corrent de pagament de les obligacions amb l'Institut d'Educació de Barcelona i de les obligacions tributàries amb l'Institut Municipal d'Hisenda de l'Ajuntament de Barcelona, i que acompleixin els requisits que s'indiquen en els següents apartats. b) El factor determinant serà el total de renda familiar disponible associat al nombre de membres de la unitat familiar. Per establir la base de càlcul anual de la unitat familiar i saber en quin tram de bonificació es troba, es calcula la suma dels ingressos anuals que per qualsevol concepte percep aquesta unitat i es relaciona el total d'ingressos amb el nombre total de membres de la unitat familiar. Es computaran com a ingressos familiars la totalitat dels ingressos de la unitat familiar durant l'any corresponent al darrer exercici fiscal liquidat en el moment de cada convocatòria. Als efectes del càlcul dels ingressos familiars, són membres computables de la unitat familiar: - L'alumne pel qual es sol·licita la bonificació. - El pare i la mare o tutors/es legals de l'alumnat (ingressos considerats al 100%) En cas de divorci o separació legal, si la guàrdia i custòdia del nen/a és compartida es tindran en compte igualment les dues rendes. Si la guàrdia i custòdia del nen s'atribueix a un sol tutor, no serà membre computable aquell/a ex cònjuge que no convisqui amb el nen/a, però tanmateix sí serà membre computable el/la nou cònjuge o unit per anàloga relació, així com les seva renda. - Els/les germans/es solters/es menors de 25 anys que convisquin en el domicili familiar a 31 de desembre de l'any anterior (ingressos considerats al 50%). - Germans i germanes majors de 25 anys només amb discapacitat física, psíquica o sensorial (els seus ingressos, en el seu cas, es consideren al 50%). - Ascendents que justifiquin la seva residència en el mateix domicili de la unitat familiar (els seus ingressos, en el seu cas, es consideren al 50%). La renda es calcularà de la següent manera: Per als membres de la família que hagin presentat declaració de l'IRPF es sumarà la base imposable general amb la base imposable de l'estalvi, excloent els saldos nets negatius de pèrdues i guanys patrimonials corresponents a exercicis anteriors, així com el saldo net negatiu de rendiments de capital mobiliari que constitueixin la renda de l'estalvi corresponent a exercicis anteriors. Per al membres de la família que obtinguin ingressos propis però no hagin presentat declaració de l'IRPF, que presentaran certificat d'imputacions d'Hisenda, es sumarà la base imposable general amb la base imposable de l'estalvi, excloent els saldos nets negatius de pèrdues i guanys patrimonials corresponents a exercicis anteriors, així com el saldo net negatiu de rendiments de capital mobiliari que constitueixin la renda de l'estalvi corresponent a exercicis anteriors. Sobre aquest càlcul dels ingressos per unitat familiar es podran aplicar una sèrie de factors de correcció en els següents casos: - Si es tracta de famílies nombroses o monoparentals de categoria general o especial es deduiran 500,00 ó 765,00 EUR, respectivament, dels ingressos anuals per cada fill. 11 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 - Quan hi hagi un/a nen/a en acolliment aquest/a es considerarà com a membre de la unitat familiar. En el cas de ser família nombrosa o monoparental es deduirà de la renda com si fos un fill. - Si existeixen casos de discapacitat superior al 33 ó 65% es deduiran 1.811,00 ó 2.881,00 EUR, respectivament, per cada afectat. En els casos en què el/la sol·licitant al·legui la seva independència econòmica, qualsevol que sigui el seu estat civil, haurà d'acreditar aquesta circumstància, els mitjans econòmics amb què compta i la titularitat o lloguer del seu domicili. De no justificar suficientment aquests extrems, la sol·licitud serà denegada. La presentació de la sol·licitud de bonificació a les escoles bressol implica l'autorització dels dos tutors per tal que l'Ajuntament obtingui de forma directa per mitjans telemàtics la informació relativa a la renda de la Agència Estatal Tributària per validar les dades declarades. Llindars de renda: Els llindars de renda que no pot superar la unitat familiar per tenir dret a bonificació són els següents: Membres de la unitat familiar Llindar màxim de renda (EUR) 1 10.668 2 17.377 3 22.820 4 27.069 5 30.717 6 34.241 7 37.576 8 40.882 A partir del vuitè membre de la unitat familiar, s'afegiran 3.282 EUR per cada nou membre computable de la unitat familiar. Tindrà el mateix efecte excloent l'existència d'activitats econòmiques de què siguin titulars els membres computables de la unitat familiar per les quals hagin tingut el darrer any fiscal un volum de facturació superior a 155.500 EUR. Aquests llindars s'estableixen d'acord amb la normativa del Ministeri d'Educació (Reial Decret 1000/2012 de 29 de juny, pel qual s'estableixen els llindars de renda i quantia de les beques i ajuts del Ministeri d'Educació pel curs 2012/2013). 5.1.- Quantia de les bonificacions per a escolarització i alimentació a les escoles bressol municipals: Es determinen quatre tipus de bonificacions (100%, 80%, 50% ó 30%), en funció de la renda calculada per a la unitat familiar i el nombre de membres de la mateixa: Tram de bonificació segons ingressos familiars ajustats. Membres de la família 80% 50% 30% Fins a De a De a 1 5.334 5.335 7.468 7.469 10.668 2 8.689 8.690 12.164 12.165 17.377 3 11.410 11.411 15.974 15.975 22.820 4 13.535 13.536 18.948 18.949 27.069 5 15.359 15.360 21.502 21.503 30.717 6 17.121 17.122 23.969 23.970 34.241 7 18.788 18.789 26.303 26.304 37.576 8 20.441 20.442 28.617 28.618 40.882 9 22.082 22.083 30.915 30.916 44.164 10 23.723 23.724 33.212 33.213 47.446 Un cop determinat el percentatge de bonificació que li correspon en funció del tram assignat segons els ingressos familiars (ajustades a la baixa si hi ha persones amb discapacitats a la família, o es tracta de famílies nombroses o monoparentals), es farà un salt de tram si el beneficiari de la bonificació compleix algun dels següents requisits: - Si té un infant en acolliment. - Si coexisteixen dos germans matriculats en el mateix curs en les escoles bressol municipals de Barcelona. 12 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 En els casos on existeixi informe de serveis socials amb una determinació de la seva situació qualificada com a grau 4 o 5 els sol·licitants tindran el 100% de bonificació (sempre i quan no superin els llindars màxims de renda establerts), i si té una qualificació com a grau 1, 2 o 3 gaudiran del 80% de bonificació (amb els mateixos llindars de renda). 5.2.- Quantia de les bonificacions per a ensenyament a les escoles municipals de música d'alumnes de 4-18 anys i ensenyament al grau professional del Conservatori Municipal de Música. Es determinen quatre tipus de bonificacions (90%, 70%, 50% ó 30%), en funció de la renda calculada per a la unitat familiar i el nombre de membres de la mateixa: Tram de bonificació segons ingressos familiars ajustats. Membres de la família 70% 50% 30% Fins a De a De a 1 5.334 5.335 7.468 7.469 10.668 2 8.689 8.690 12.164 12.165 17.377 3 11.410 11.411 15.974 15.975 22.820 4 13.535 13.536 18.948 18.949 27.069 5 15.359 15.360 21.502 21.503 30.717 6 17.121 17.122 23.969 23.970 34.241 7 18.788 18.789 26.303 26.304 37.576 8 20.441 20.442 28.617 28.618 40.882 9 22.082 22.083 30.915 30.916 44.164 10 23.723 23.724 33.212 33.213 47.446 Un cop determinat el percentatge de bonificació que li correspon en funció del tram assignat segons els ingressos familiars (ajustades a la baixa si hi ha persones amb discapacitats a la família, o es tracta de famílies nombroses o monoparentals), es farà un salt de tram si el beneficiari de la bonificació compleix algun dels següents requisits: - Si té un infant en acolliment. - Si coexisteixen dos germans matriculats en el mateix curs en les escoles municipals de música o en el Conservatori Municipal de Música de Barcelona. En els casos on existeixi informe de serveis socials amb una determinació de la seva situació qualificada com a grau 4 o 5 els sol·licitants tindran el 90% de bonificació (sempre i quan no superin els llindars màxims de renda establerts), i si té una qualificació com a grau 1, 2 o 3 gaudiran del 70% de bonificació (amb els mateixos llindars de renda). 6.- Tramitació de les sol·licituds. a) Sol·licituds i documentació a presentar: Sens perjudici d'allò que disposa l'art. 38.4 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les sol·licituds de bonificació s'hauran d'adreçar a l'Institut d'Educació a través del centre educatiu on es matriculi l'alumne, en el moment de formalitzar la matrícula. Si la bonificació es sol·licita per a més d'un membre de la família, es presentarà un imprès per a cada membre, però només caldrà lliurar un exemplar de la documentació adjunta sempre que l'alumnat estigui matriculat en el mateix centre. A la sol·licitud caldrà adjuntar l'original i la fotocòpia de la següent documentació: Per a les bonificacions de preus públics de les escoles de música i el Conservatori: Declaració anual de l'IRPF (amb segell de l'entitat bancària o certificat de presentació per internet), o certificat d'imputacions de l'Agència Tributària corresponents al darrer exercici fiscal liquidat. En la tramitació de les sol·licituds de bonificació dels preus públics de les Escoles Bressol, aquesta aportació de documentació es podrà substituir per l'autorització dels pares/tutors per que l'IMEB consulti directament les dades de la declaració anual de l'IRPF o certificat d'imputacions, a l'Agència estatal d'Administració Tributaria. Aquesta consulta per raons tècniques de la AEAT, únicament es pot realitzar, en el moment de la matrícula ordinària per al curs 2014/2015, amb les dades de renda de l'exercici 2012. Si la família prefereix que es tinguin en compte les dades corresponents a l'exercici 2013 caldrà que aporti les corresponents declaració/ns d'IRPF amb el segell de l'entitat bancària o certificat de presentació per internet. Pel que fa a les noves matriculacions dutes a terme a partir del setembre de 2014, la única renda a aportar o consultar i que es considerarà pel que fa a les bonificacions, serà la renda de l'exercici del 2013. 13 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 En tots els casos, si procedeix: 1. Certificat que acrediti la discapacitat del/s membre/s del nucli familiar i el grau de discapacitat. 2. Carnet de família nombrosa o monoparental vigent. 3. Sentència o conveni de separació o divorci. 4. Resolució d'acolliment de la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència. 5. En cas que la família estigui atesa pels Serveis Socials, persona i centre que els està atenent (l'IMEB sol·licitarà informe i valoració directament als serveis socials). Les persones sol·licitants hauran d'aportar la documentació requerida i podran afegir-hi altres documents que puguin justificar la seva situació. No s'acceptaran declaracions jurades ni justificacions de despeses. b) Procediment: La direcció del centre educatiu revisarà les sol·licituds i la documentació presentada, comprovarà que l'imprès de sol·licitud ha estat correctament emplenat, que s'ha aportat la documentació requerida i procedirà a informar de les dades necessàries a l'aplicatiu de gestió de les bonificacions. Aquest aplicatiu facilitarà un càlcul provisional del percentatge de bonificació a atorgar al sol·licitant en funció del compliment dels requisits econòmics. El gaudiment d'aquesta bonificació estarà subjecte a la comprovació (que es realitzarà posteriorment), de que els pares i mares o tutors legals es troben al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Institut Municipal d'Hisenda i de les obligacions amb l'Institut d'Educació. En el supòsit que les dades siguin incompletes o manqui documentació, la direcció del centre establirà un termini de deu dies hàbils per efectuar les correccions pertinents i perquè les persones interessades puguin esmenar o completar les dades o adjuntar la documentació no presentada inicialment. Les persones interessades que transcorregut aquest termini no esmenin les errades esmentades es considerarà que desisteixen de la seva petició, la qual s'arxivarà sense cap més tràmit. La sol·licitud i documentació presentada romandrà arxivada al centre i podrà ser requerida per l'IMEB en qualsevol moment. Per poder sol·licitar bonificació en els preus públics del Conservatori Municipal de Música de Barcelona, s'haurà d'haver aprovat el curs anterior o haver superat la prova d'accés pels alumnes de nova incorporació. c) Concessió de les bonificacions: Les famílies o els interessats s'enduran còpia de la sol·licitud on consta la bonificació atorgada provisionalment. La direcció del centre remetrà a la seu central de l'Institut Municipal d'Educació la relació de bonificacions atorgades de forma provisional. Després de fer les comprovacions oportunes sobre l'existència de deutes amb l'Institut Municipal d'Hisenda i l'Institut Municipal d'Educació s'enviarà un SMS al sol·licitant de bonificació de preus públics d'Escoles Bressol o comunicat al sol·licitant de bonificació dels preus públics de les EMMB i CMMB en els termes següents segons correspongui: - Si s'han informat deutes amb l'IMEB es generarà el SMS al sol·licitant de bonificació de preus públics d'Escoles Bressol o comunicat al sol·licitant de bonificació dels preus públics de les EMMB i CMMB, amb el text: "IMEB l'informa: en 15 dies denegarà la sol·licitud de bonificació N. 00000000000 si no liquida el deute tributari pendent amb aquest organisme." - Si s'han informat deutes amb l'IMH es generarà el SMS al sol·licitant de bonificació de preus públics d'Escoles Bressol o comunicat al sol·licitant de bonificació dels preus públics de les EMMB i CMMB, amb el text: "IMEB l'informa: en 15 dies denegarà la sol·licitud de bonificació N. 00000000000 si no liquida el deute pendent amb l'Institut Mpal. d'Hisenda." - Si no s'han informat deutes amb l'IMEB ni amb l'IMH, o aquests deutes han estat liquidats durant el termini concedit, la sol·licitud de bonificació atorgada provisionalment passa a ser atorgada definitivament i es generarà el SMS al sol·licitant de bonificació de preus públics d'Escoles Bressol o comunicat al sol·licitant de bonificació dels preus públics de les EMMB i CMMB, amb el text: "IMEB l'informa: a la seva sol·licitud N. 0000000000000 li ha estat concedida una bonificació del nn%." 14 CVE-Núm. de registre: 022016008925 Divendres, 3 de juny de 2016 L'IMEB aplicarà d'ofici la bonificació concedida en les liquidacions generades mensualment, fent constar en el rebut emès l'import total del servei i la minoració d'aquest import en funció del percentatge de bonificació atorgat. Els sol·licitants que compleixin els requisits econòmics però que siguin morosos amb l'IMH o l'IMEB, i que després de rebre l'avís sobre la necessitat de liquidar el deute no ho regularitzin, l'IMEB emetrà una resolució denegant la sol·licitud de bonificació i la notificarà a l'interessat. En qualsevol cas, es consideraran desestimades les sol·licituds de bonificacions no resoltes per resolució expressa, en el termini màxim d'un mes comptats des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Contra aquesta resolució en matèria d'ingressos de dret públic es podrà interposar recurs d'alçada davant de l'Alcalde, amb efectes de reposició, en el termini d'un mes, tot aplicant-se el règim jurídic del recurs regulat a l'article 14è del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. 7.- Incompatibilitats: - No es podrà gaudir d'altres bonificacions, ajuts o subvencions, pel mateix concepte, atorgats per altres administracions públiques o ens públics o privats. - No es pot tenir deutes amb l'administració ni deixar d'atendre el pagament de les quotes que es generin durant el curs escolar. 8.- Supòsits de revisió de les bonificacions: Els requisits econòmics de les bonificacions, establerts amb caràcter general o en cada preu públic en concret, s'hauran d'acreditar en el moment de formalitzar-se la matrícula, i únicament es podran revisar amb posterioritat, quan es doni alguna de les següents circumstàncies: - canvi de la situació familiar per causa de decés d'algun pare o tutor legal dels menors no emancipats, en aquest cas, s'haurà de presentar la sol·licitud juntament amb la còpia del certificat de defunció. - canvi de la situació familiar per causa de divorci o separació legal, si el divorci o separació legal contempla la guàrdia i custòdia compartida es computaran les rendes dels dos tutors legals (pare i mare) i no hi haurà revisió de les bonificacions. Si la guàrdia i custòdia del nen s'atribueix a un sol tutor, no serà membre computable aquell/a ex cònjuge que no convisqui amb el nen/a, però tanmateix sí serà membre computable el/la nou cònjuge o unit per anàloga relació, així com la seva renda. En aquest supòsit, s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud, la sentència o conveni de divorci i/o separació. - contingències econòmiques sobrevingudes posterior a la matrícula reflectides en un informe de serveis socials en el que es posi en relleu el canvi socioeconòmic de la unitat familiar i s'estableixi el corresponent grau de qualificació de la situació, sempre que es donin els requisits de llindar de renda establerts en l'apartat 4 de l'article 5 de la present Regulació en el moment d'emetre aquest nou informe. Els efectes de la revisió de la corresponent bonificació seran els de la data de presentació de la nova sol·licitud de bonificació, acompanyada de l'informe de serveis socials, així com de tota aquella documentació que sigui necessària per acreditar els llindars de renda dels dos tutors de l'exercici en curs (fulls de salari de tots els mesos, incloses les pagues extra, indemnització per acomiadament si s'escau, certificat de cobraments o drets de cobraments fins a finals d'any de rendes d'inserció, prestació d'atur, de viudetat o no contributives, així com altra documentació que pugui requerir l'Administració a l'efecte d'acreditar la nova renda familiar disponible). - nens/nenes en acollida en centres de serveis socials especialitzats, en les que s'haurà de tramitar la sol·licitud amb còpia de la sentencia judicial o resolució administrativa que determina la tutoria del nen/nena als serveis socials. Totes les revisions produiran efectes a partir del moment que es lliuri la petició degudament signada i complimentada amb tota la documentació requerida necessària per a documentar la nova situació. Barcelona, 24 de maig de 2016 La secretària delegada de l'IMEB, Montserrat Vendrell Tornabell https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 15 CVE-Núm. de registre: 022016008925