Districte de les Corts BASES GENERALS PER A LA SELECCIÓ DEL CARTELL DE PROMOCIÓ DE LA FESTA MAJOR DE LES CORTS 1.- Objecte L’objecte d’aquestes bases generals és la regulació de les convocatòries per a la selecció del cartell de promoció de la Festa Major del Districte de les Corts i la concessió d’un premi al guanyador/guanyadora del concurs, dins dels límits del pressupost municipal. 2.- Finalitats La convocatòria en règim de pública concurrència te com a finalitat: · Fomentar la participació de professionals i d’artistes novells. · Fomentar la participació de persones amb inquietuds creatives i sensibilitats diferents. · Incentivar la participació de persones i col·lectius en els actes de la Festa Major. · Incentivar el sentiment de pertinença dels veïns i veïnes al territori i a les seves festes. · Establir noves eines de participació dels veïns i veïnes · Promoure valors sòcio-culturals de solidaritat, integració, convivència i cohesió veïnal. 3.- Regim jurídic Aquestes bases es regulen per les normes que s’indiquen tot seguit i per aquest ordre: · La convocatòria i les bases específiques que s’aprovin. · Aquestes bases. · La normativa general de subvencions aprovada per l’Ajuntament de Barcelona i publicada al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona del 4 de gener de 2011. · La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol , en tot allò que sigui considerat desenvolupament de la normativa bàsica indicada a la disposició final primera de la indicada Llei de subvencions. · Decret 179/1995, de 16 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals. · Llei 38/2003, de 17 de novembre, abans indicada pel que fa als articles considerats de normativa bàsica. · Llei 22/1998, de 30 de desembre , de la Carta Municipal de Barcelona. 1 Districte de les Corts · Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril , pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. · Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local en tot allò considerat com a norma bàsica. · Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals. · Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. · Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes. · Normativa gràfica municipal. Sense perjudici del que s’estableix als articles 62 i 63 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, l’atorgament d’un premi té caràcter voluntari i eventual, es modificable en els supòsits previstos en la normativa indicada, no genera cap dret a l’obtenció d’altres premis en anys posteriors i no es pot al·legar com precedent. L’atorgament del premi es condiciona, a la realització ja executada de l’activitat i té caràcter no devolutiu. 4.- Participants Poden participar en el concurs per la selecció del cartell de promoció de la Festa Major i optar a l’atorgament del premi a que fa referència aquestes bases, tant persones físiques com jurídiques. Els requisits exigibles a les persones jurídiques i físiques beneficiaries i que s’han d’acreditar degudament són els següents: · Persones jurídiques legalment constituïdes i actives. · Haver justificat en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals. · Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència d’Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social i la resta d’Administracions. · No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques per raó del sexe o de gènere i segons Llei 17/2015, d’igualtat efectiva de dones i homes. 5.- Documentació a presentar 1.- La documentació mínima necessària per participar en la selecció del cartell de promoció de la Festa Major i optar a l’atorgament del premi serà la següent, sense perjudici d’altra documentació que es pugui especificar a la convocatòria: 2 Districte de les Corts Els participants hauran de presentar la seva sol·licitud de participació en un sobre tancant, al dors del qual s’indicarà que és per a concórrer al “Concurs per la selecció del cartell de la Festa Major del Districte de Les Corts de l’any corresponent a la convocatòria, al qual s’adjuntarà l’original de la seva obra. En cap cas l’obra anirà signada i s’identificarà solament mitjançant el pseudònim de l’autor, que es farà constar a l’anvers del cartell. Un cop finalitzada la fase de selecció del concurs, permetrà identificar-se l’autoria de l’obra. La sol·licitud ha d’anar signada per la/el representant legal de la persona física o jurídica o per la persona acreditada a tal efecte en la sol·licitud i ha de contenir el nom i cognoms de l’autor de l’obra que es presenta al concurs i les dades de contacte de l’autor/autora de l’obra: adreça, telèfon i adreça electrònica. Es poden presentar tant en català com en castellà . No es tindrà en compte cap documentació lliurada que no s’acompanyi de la corresponent sol·licitud, si no es per adjuntar-la a un procediment ja iniciat. 2.- Juntament amb la sol·licitud de participació cal que hi consti: · Fotocòpia compulsada del DNI, NIE o permís de residència de la persona participant. Si no en disposa, fotocòpia completa del llibre de família. · En cas de ser persona jurídica fotocòpia compulsada dels Estatuts de la Entitat o Escriptura de Constitució de la Societat, del NIF de la mateixa, dels poders de la persona que actua com a legal representant i una declaració de que està legalment constituïda i activa. · En el cas de tractar-se d’una persona menor d’edat, caldrà l’autorització de la tutora/tutor, també identificant-lo amb les referides dades personals. · Declaració responsable de haver justificat en el termini previst, qualsevol subvenció anteriorment atorgada per l’Ajuntament de Barcelona i les seves entitats municipals, de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries i fiscals i de reintegrament amb l’Ajuntament de Barcelona i l’Agència d’Administració Tributària, així com també amb la Seguretat Social i la resta d’Administracions; i de no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques per raó del sexe o de gènere i segons Llei 17/2015, d’igualtat efectiva de dones i homes. 3.- A qui guanyi el concurs de cartells se li requerirà expressament que acrediti documentalment aquesta declaració responsable i se li sol·licitarà el seu compte bancari per tal de poder procedir a fer l’ingrés del premi mitjançant el lliurament d’un model de document de sol·licitud de transferència bancaria, sempre i quan no consti en els registres de l’Ajuntament o de les seves entitats municipals. El Premi serà lliurat 3 Districte de les Corts a l’autor/autora de l’obra; en el cas d’obres presentades per un col·lectiu de persones, el premi serà lliurat al/ a la representant que hagin designat. 4.- La presentació de la sol·licitud de participació pressuposarà l’acceptació incondicional per part de les persones concursants del contingut de totes les clàusules d’aquestes bases generals i de les que, en el seu cas, estableixin les bases específiques de la convocatòria anual, sense excepcions. En tot cas, la presentació de propostes serà gratuïta. 6.Termini i lloc de presentació de la sol·licitud. A la convocatòria anual es determinarà el lloc i el termini per presentar les sol·licituds i serà efectiu a partir del dia següent al de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona , llevat que la convocatòria estableixi un termini diferent. Qualsevol sol·licitud presentada fora del termini establert no serà admesa a tràmit. 7.- Modalitat del cartell i de participants Es podrà establir en les bases específiques de la convocatòria el nombre màxim de cartells a presentar per cada persona física i/o jurídica i la possibilitat d’establir incompatibilitats en la presentació de cartells. Les característiques que ha de tenir el cartell i el número de cartells a presentar quedaran especificades en les bases específiques. El cartell serà adaptat a la normativa municipal gràfica i s'hi aplicaran les marques municipals i de patrocinadors oportunes. Els cartells no guanyadors estaran a disposició dels seus autors/autores durant 15 dies desprès d’haver rebut la notificació de la resolució de guanyador/guanyadora del concurs i d’atorgament del premi, en el Departament de Comunicació del Districte de les Corts. Un cop finalitzat aquest termini els cartells no es podran recuperar. 8.- Valoració del projecte. El jurat tindrà en compte els criteris de valoració d’acord amb el següent ordre d’importància: 4 Districte de les Corts 1.- Qualitat artística 2.- Originalitat de l’obra 3.- Que l’obra contingui motius o imatges que puguin associar-se als barris del Districte de les Corts o a la seva història o a la seva actualitat. 4.- Que difonguin valors que promoguin la solidaritat, la integració, la convivència i la cohesió veïnal. Seran excloses aquelles propostes que continguin missatges ofensius, que fomentin actituds cíviques inadequades o discriminatòries per raó de gènere, origen ètnic o social, diversitat funcional, edat, orientació sexual o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. Si a criteri del jurat cap de les obres presentades al concurs no reuneix els requisits suficients per a ser seleccionada com a guanyadora, el concurs es podrà declarar desert. 9.- Compatibilitats amb altres subvencions L’atorgament del premi serà compatible amb qualsevol altre concedit per altres administracions, ens públics o privats. Serà compatible amb altres subvencions municipals atorgades per altres projectes, llevat que la convocatòria estableixi el contrari. 10.- Crèdit pressupostari La quantia del premi que es destina a cada convocatòria anirà a càrrec de la partida pressupostària o l’estat de previsió de despeses de l’exercici corresponent. 11.- Quantia del premi La quantia del premi es determinarà a la convocatòria corresponent. El pagament del premi es realitzarà mitjançant transferència al compte bancari del guanyador del concurs. 12.- Procediment de selecció del cartell i d’atorgament del premi. El procediment per seleccionar el cartell guanyador del concurs es tramitarà en règim de pública concurrència, mitjançant l’aprovació i publicació de les bases específiques de l’any corresponent a la convocatòria del concurs. Per tal de procurar la màxima 5 Districte de les Corts participació i la diversitat de propostes la convocatòria es regirà pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no-discriminació, eficàcia i eficiència. Cada any, per convocar el concurs de cartells, l’òrgan competent aprovarà les bases específiques, les quals establiran requisits concrets adients a aquella convocatòria i el termini per a la presentació de les sol·licituds, a més de determinar l’import del premi que s’atorgarà al guanyador/guanyadora del concurs, tenint en compte la dotació pressupostària amb la que es compte. La convocatòria i les bases específiques es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província, al tauler d’edictes electrònic i a la web del Districte. Aquesta publicació determinarà l’inici del còmput del termini per a la presentació de sol·licituds per part de les persones participants. Les bases específiques i la convocatòria del concurs es formularan i publicaran amb la suficient antelació, per tal que el jurat pugui adoptar el veredicte del concurs escollint el cartell guanyador abans d’iniciar-se el mes de setembre corresponent a l’any d’aquella convocatòria. Un cop publicada la convocatòria els/les interessats/interessades hauran de presentar, dins del termini indicat, la sol·licitud i documentació corresponent. Les convocatòries, han de respectar les fases i terminis següents: Admissió de sol·licitud Un cop presentades les sol·licituds i documentació necessària, es comprovarà que s’ajusten als requisits del cartell. En el cas que no s’hagi aportat tota la documentació necessària, es requerirà al participant per tal que els aporti, d’acord amb el que preveu l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, per la qual s’aprova la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En el supòsit que la persona participant al concurs no esmeni i/o complementi la seva sol·licitud d’acord amb el que se li ha requerit, se la tindrà per desistida de la seva sol·licitud. Valoració dels cartells Un cop admesa la sol·licitud el Jurat valorarà els cartells de conformitat amb els criteris establerts a la convocatòria. Aquest òrgan col·legiat, emetrà l’informe preceptiu per la proposta de resolució de l’òrgan instructor que es determini. 6 Districte de les Corts Resolució Mitjançant acord dictat per la l’òrgan competent s’aprovarà la resolució del concurs assenyalant l’obra guanyadora i l’atorgament del premi a la seva autora/autor i el seu import. Aquesta resolució es notificarà fefaentment a totes i cadascuna de les persones participants. En atenció a l’informe preceptiu del jurat, l’òrgan competent podrà declarar desert el concurs i no atorgar el premi. A més, el veredicte del concurs es farà públic a l’acte de presentació de la Festa Major, a l’efecte de difondre l’obra guanyadora del concurs i la seva autoria. Des de la data de notificació de l’acord, al guanyador/guanyadora del concurs se li requerirà la documentació corresponent en la declaració responsable prevista en la base cinquena. Un cop presentada i comprovada la seva adequació a la normativa es posarà a disposició dels tècnics del Districte de les Corts per tal de fer les adequacions necessàries al cartell guanyador i per adaptar-lo als diferents suports de comunicació que es considerin necessaris per a la difusió dels actes de la Festa Major. 13.- Jurat 13.1.- El Jurat estarà format pels següents membres: President: - Regidor del Districte Vocals: - Cinc membres de la Federació d'Associacions i Comissions de Festes de les Corts - Dos membres de la Taula de Cultura del Districte - Cap del Departament de Comunicació del Districte, que actuarà també com a secretari/secretària del Jurat, sense vot. La condició de membre del jurat és incompatible amb la presentació de cap obra a la convocatòria. 13.2.- El jurat seleccionarà l’obra guanyadora seguint els criteris de valoració establerts a aquestes bases i a les bases específiques de la convocatòria anual corresponent. Son funcions del Jurat: - Decidir quins cartells són admesos al concurs 7 Districte de les Corts - Resoldre qualssevol assumpte relacionat amb els cartells presentats. - Seleccionar el cartell guanyador del concurs i emetre el veredicte. - El dret de declarar desert el resultat si considera que el nivell de les obres presentades no es correspon al resultat que es pretén assolir. - Determinar qui entregarà el Premi, en el supòsit de fer-se un acte formal per el seu lliurament Els acords del jurat s'adoptaran per majoria simple de vots i en tot allò no previst a aquestes bases s’estarà al que preveu la normativa de règim local per als òrgans col·legiats. Si algun dels membres del jurat preveu no poder assistir a alguna reunió, podrà delegar el seu vot per escrit i notificar-ho a la presidenta/president. 14.- Obligacions del participants. Les persones participants assumeixen l'autoria i originalitat de les seves obres i es comprometen a no presentar materials ni imatges sobre els que no tinguin drets d'ús degudament acreditats. L'organització no es fa responsable de l'ús inadequat dels drets de la propietat intel·lectual per part dels autors i autores de les obres. Les/els participants garanteixen, amb total indemnitat per a l'administració convocant d'aquest premi, el caràcter inèdit a tot el món de l'obra presentada al concurs, així com la seva titularitat en exclusiva sense cap càrrega ni limitació de tots els drets d'explotació sobre l'obra. La propietat intel·lectual de les obres presentades és dels seus autors/autores. No obstant, amb la presentació de les obres al concurs de cartells, s’entén que l’autor/autora autoritza al Districte de les Corts i a l'Ajuntament de Barcelona a la seva reproducció, distribució i comunicació pública, total o parcial, mitjançant diversos formats i plataformes, sempre i quan aquestes emissions no tinguin un objectiu comercial i estiguin dirigides a la difusió del concurs, a la promoció dels autors/autores participants i/o a la promoció de l'art i la cultura. Aquesta cessió d’ús es fa gratuïtament, sense límit de temps i per a l'àmbit territorial mundial. A més, les/els concursants eximeixen a l'administració convocant d'aquest premi de qualsevol responsabilitat derivada dels continguts i de l'ús que terceres persones facin de les obres. La guanyadora/el guanyador del concurs es compromet a fer les adaptacions necessàries del cartell per als diferents suports de comunicació que es considerin necessaris per a la difusió dels actes de la Festa Major. L'autora/L’autor també es compromet a cedir tots els elements individualment, amb la resolució oportuna, en cas que no estiguin correctament enregistrats en el suport digital lliurat. 8 Districte de les Corts En els casos de nova edició de les obres premiades, caldrà que els seus autors/autores facin constar en els materials de difusió i publicitat que realitzin, la frase: "Aquesta obra ha rebut el premi..."; seguint la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona. 15.- Obligacions del Districte El Districte utilitzarà el cartell guanyador per promocionar la Festa Major de Les Corts sobre qualsevol format i, per això, es reserva tots els drets de reproducció del cartell guanyador, que son cedits en exclusiva a favor de l’Ajuntament per part de la seva autora/autor. Altrament el Districte de les Corts encarregarà la maquetació, tenint cura de respectar oportunament l'obra original. Es faran les adaptacions necessàries per als diferents suports de comunicació que s'hagin d'elaborar. En cas que ho sol·liciti l’autora/autor del cartell guanyador es podrà incorporar la seva signatura en el marge lateral dret (en vertical). Totes les obres presentades es podran publicar al web del Districte de les Corts lameva.barcelona.cat/lescorts. També podran formar part d'una exposició a l'Espai Expositiu Les Corts que podria tenir lloc durant els mesos de setembre i octubre. Si es dugués a terme l'exposició, en cas que el nombre d'obres presentades ho faci recomanable, l'organització es reserva el dret d'exposar-ne les més representatives, en funció del que determinin els membres del jurat. Totes aquelles obligacions que queden determinades i recollides en les bases. 16.- Altres disposicions: revocació, modificació, renúncia i nul·litat En el supòsit de comprovar que la persona premiada no és l’autora de l’obra original presentada a concurs, aquesta queda obligada a retornar la quantia econòmica del premi obtingut, sense perjudici de l'exigència de les responsabilitats que en el seu cas s'escaiguin. S’estableix que per fer efectiu l'import a retornar, al qual s'afegiran els interessos de demora corresponents, es podrà procedir per la via del constrenyiment, si no es retorna el reintegrament de manera voluntària. 9 Districte de les Corts 17.- Aplicació d’aquestes Bases Aquesta normativa serà d’aplicació per a les convocatòries anuals per a la selecció del cartell de promoció de la Festa Major del Districte de les Corts i per la concessió d’un premi a la guanyadora/al guanyador del concurs, en règim de concurrència competitiva que expressament ho indiquin. Barcelona, 11 d’abril de 2016 10