Ref:CG 21/16 A la Sala nova de Govern de la Casa Consistorial de la Ciutat de Barcelona, el dia 9 de juny de 2016 s'hi reuneix la Comissió de Govern en sessió ordinària, sota la presidència de l'Excma. Sra. Alcaldessa, Ada Colau Ballano. Hi concorren els Ims. Srs. i les Imes. Sres. Tinents/tes d'Alcaldia, Gerardo Pisarello Prados, Jaume Collboni Cuadrado, Laia Ortiz Castellví, Jaume Asens Llodrà, Janet Sanz Cid, i els Ims. Srs. Regidors i les Imes. Sres. Regidores, Gala Pin Ferrando, Agustí Colom Cabau, Laura Pérez Castaño, Mercedes Vidal Lago, Josep Ma. Montaner Martorell, Eloi Badia Casas, Carmen Andrés Añón, Daniel Mòdol i Deltell i Montserrat Ballarín Espuña assistits pel Secretari General, Sr. Jordi Cases i Pallarés, que certifica. També hi és present el Gerent Municipal, Sr. Jordi Martí Grau. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les deu hores. A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, celebrada el 2 de juny de 2016, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment dels Decrets d’Alcaldia, de 13 i 25 de juny de 2015, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: ÀREA DE DRETS SOCIALS 1.- IMEB (74/16) Resolució de 9 maig de 2016 del Gerent de l'IMEB, actuant per delegació de la presidenta de l'Institut de 16 de juliol de 2015, que AUTORITZA la despesa, APROVA els plecs i CONVOCA la licitació per a la contractació de servei de suport educatiu de 6 escoles bressol per als cursos escolars 2016-2017 i 2017- 2018, amb un pressupost total de licitació d'1.015.028,72 euros, exempt d'IVA, (determinat en funció de preus unitaris). 2.- Subv05/16 IMEB Per resolució adoptada en data 13 de maig de 2016 pel gerent de l’IMEB, actuant per delegació de la presidenta de l’Institut, de 16 de juliol de 2015 acorda el següent: APROVAR inicialment el plec de clàusules administratives particulars, el plec de prescripcions tècniques i l'estudi econòmic, que regularan el contracte núm. 16C00001 que té per objecte la gestió de l’Escola Municipal de Música de Can Fargues durant els cursos escolars 2016-2017 i 2017-2018, mitjançant la forma de concessió prevista a l'article 277a) del Text Refós de la Llei de Contractes de Sector Públic; SOTMETRE´L a l'informació pública durant Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 12: 41 un termini de vint dies a l'empara de l'article 232.2 del Reglament d'obres, activitats, i serveis de les entitats locals, i CONSIDERAR-LO definitivament aprovat, sempre i que no s'hagin formulat al·legacions en el termini d'informació pública, AUTORITZAR la despesa de 693.198,81 euros, amb càrrec a la partida i desglòs per anualitats que s'indiquen en aquest document, corresponents als Pressupostos de l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona; CONDICIONAR l'eficàcia de la present resolució a l'existència del crèdit que per a cada exercici autoritzin els Pressupostos respectius; ADJUDICAR el contracte mitjançant el procediment obert establert de conformitat amb els arts.138 i següents del text refós de la LCSP, i PUBLICAR la convocatòria del procediment obert al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al perfil del contractant de l'Ajuntament de Barcelona. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 3.- PiJ (16/0132-00-CP/01) Resolució del gerent de Parcs i Jardins, Institut Municipal, de 25 de maig de 2016, que AUTORITZA la despesa, APROVA els plecs i CONVOCA la licitació del contracte de lloguer de camions amb conductor per a la recollida dels residus vegetals generats per la poda d'arbrat viari i espais verds municipals, per al període comprès entre 2 de novembre de 2016 al 28 de setembre de 2018, que s’adjudicarà dividit en quatre lots, per un import màxim de 909.119,20 euros, IVA inclòs. 4.- 20160332 Resolució de 3 de maig de 2016, de la Tinenta d’Alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, que atorga una subvenció per un import de 5.000,00 euros a l’Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya (ITEC), per a l’organització i gestió de la Jornada “Lean Barcelona 2016: The Last Planner System”. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA Districte de Ciutat Vella 5.- La Regidora del districte, el 13 de maig de 2016, ha atorgat una subvenció a favor de la Biblioteca de Catalunya, per dur a terme el projecte “Llegim als Jardins Rubió i Lloch”, per un import de 10.750,00 euros, que correspon al 46,58% del cost del projecte, que ascendeix a la quantitat de 23.078,00 euros, i una durada fins al 13 de novembre de 2016. b) Informes C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 2 12: 41 ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA 1.- (515/2016) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada per la Sra. Anna Ribas Seix (mat. 21269) entre la seva activitat municipal com a funcionària de carrera, amb la categoria professional de Tècnica Superior d’Arquitectura, amb destinació al Departament de Patrimoni Arquitectònic Històric i Artístic de la Gerència d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, on ocupa el lloc de treball de Tècnica 2 (80.20.OP.10), i una activitat privada per compte propi consistent en la redacció de projectes d'arquitectura. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada de redacció de projectes d'arquitectura, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 2.- (518/2016) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Joan Josep Polo Berroy (mat. 20372) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera, amb la categoria professional de Tècnic Mitjà d’Arquitectura, amb destinació al departament d’Obres i Manteniment del Districte de Sant Martí, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 4 (80.40.OP.20), i una activitat privada per compte propi d’arquitecte tècnic. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de l’activitat privada de arquitecte, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 3.- (520/2016) AUTORITZAR la compatibilitat sol·licitada pel Sr. Josep Lluís Delgado Espallargas (mat. 19726) entre la seva activitat municipal com a funcionari de carrera, amb la categoria professional de Tècnic Superior d’Arquitectura, amb destinació al departament de Projectes Urbans de la Gerència d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, on ocupa el lloc de treball de Tècnic 2 (80.20.OP.10), i una activitat privada per compte propi d’arquitecte. Per tal d'evitar possibles coincidències entre l'activitat pública i la privada, s’exclou de l’exercici de Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 3 12: 41 l’activitat privada d'Arquitecte, qualsevol manifestació del mateix en el terme municipal de Barcelona. La dedicació professional privada no podrà superar la meitat de la jornada laboral setmanal vigent a l’Administració Pública i haurà de desenvolupar-se en horari no coincident amb el municipal. La present autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984 de 26 de desembre d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques, la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del Personal al Servei de l’Administració de la Generalitat i d’altra normativa aplicable. Aquesta autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció. 4.- (504/2016) APROVAR la definició i modificació de les funcions dels òrgans de les Gerències de Presidència i Economia; d’Empresa, Cultura i Innovació; de Drets Socials; de Drets de Ciutadania, Participació i Transparència; i d’Ecologia Urbana, afectats pels canvis derivats del decret d’alcaldia de 25 de maig de 2016 i de l’acord de la Comissió de Govern de 26 de maig de 2016, referits a la nova estructura executiva, tal com es detalla als annexos. PUBLICAR la present resolució en la Gaseta Municipal als efectes pertinents. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. ES RETIRA la proposta precedent. 5.- (0235/16) ADJUDICAR el contracte núm. 16001198, que té per objecte Servei de disseny i programació de webs i aplicacions, tant estructurals com estratègiques de l'Ajuntament de Barcelona, per un import d'1.482.250,00 euros, IVA inclòs, de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient, a Servicios de Desarrollo Orientado a Soluciones, SL, amb CIF B91732826, i d'acord amb la seva proposició, en ser considerada l'oferta més avantatjosa, sotmès a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l'actual. DISPOSAR a favor de l'adjudicatari l'esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: import adjudicació 1.225.000,00 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 257.250,00 euros. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre i quan hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. ANUL·LAR part de l'autorització de despesa del contracte núm. 16001198 que té per objecte disseny web i programació webs i aplicacions per un import de 97.750,00 euros, amb càrrec al Pressupost/os i Partida/es indicades en aquest mateix document, per baixa de licitació. DONAR-NE compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 4 12: 41 6.- (481/16) AUTORITZAR la despesa del contracte núm. 16002510, per atendre les accions de comunicació derivades de l’Acord Marc amb núm. de contracte 15003230, per a la fixació de condicions per a la contractació dels serveis en assessorament estratègic, planificació, mediació en les negociacions, gestió de la contractació d’espais en tots els mitjans convencionals i no convencionals, i secundàriament, la ideació i/o la creativitat i/o el disseny i/o la producció i/o la implementació d’accions de comunicació i de designació de les empreses per a la utilització comuna i contractació centralitzada per part de l'Ajuntament de Barcelona, els seus organismes autònoms i societats municipals i organismes amb participació municipal majoritària de l'Ajuntament de Barcelona, i la designació de les empreses (proveïdors), per un import de 3.500.000,00 euros, IVA inclòs. 7.- (E.06.6007.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat Banco Bilbao Vizcaya Argentaria, SA (BBVA RMBS 3 Fondo de Titulización de Activos CIF V85172252), l’habitatge de la finca situada al carrer de Mora d’Ebre núm. 90, soterrani esquerra (identificat registralment com finca núm. 7812 del Registre de la Propietat núm. 11 dels de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR, com a preu de la compravenda, l’import de 20.288,00 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 20.288,00 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 8.- (E.07.6006.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat “Banco Financiero y de Ahorros Tenedora de Acciones." (CIF A-86085685), l’habitatge de la finca situada al carrer Santa Rosalia núm. 67, 2n 3a, (identificat registralment com finca núm. 16607 del Registre de la Propietat núm. 11 dels de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR com a preu de la compravenda l’import de 50.000,00 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 50.000 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 9.- (E.07.6009.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat financera Banco Bilbao Vizcaya Argentaria, SA (CIF A-48265169), l’habitatge tercer primera de la finca ubicada en el carrer Conca de Tremp, núm. 53 (finca 11191 del Registre de la Propietat núm. 11 de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 5 12: 41 Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR, com a preu de la compravenda, l’import de 43.779,17 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 43.779,17 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 10.- (E.07.6010.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat financera Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA (CIF núm. A-48265169), l’habitatge de la finca situada al carrer de Sidó núm. 5, 7-4 (identificat registralment com finca núm. 47762 del Registre de la Propietat núm. 11 dels de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR, com a preu de la compravenda, l’import de 55.525,60 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 55.525,60 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 11.- (E.07.6011.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat BBVA RMBS 3 Fondo de Titulización de Activos (CIF V-85172252), l’habitatge baixos (semisoterrani) tercera, de la finca del carrer Puig Castellar núm. 4 (finca registral 14.697 del Registre de la Propietat núm. 11 de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR, com a preu de la compravenda, l’import de 48.097,54 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 48.097,54 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 12.- (E.07.6012.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA. (CIF A48265169), l’habitatge de la finca situada al carrer Conca de Tremp, núm. 121 2n 3a, (identificat registralment com finca núm. 12324 del Registre de la Propietat núm. 11 dels de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 6 12: 41 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR, com a preu de la compravenda, l’import de 54.430,27 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 54.430,27 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 13.- (E.08.6033.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat financera Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA (CIF A-48265169) , l’habitatge tercer primera de la finca ubicada en el carrer Agudes núm. 46 (finca secció 1ªA núm. 33014 del Registre de la Propietat núm. 13 de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR, com a preu de la compravenda, l’import de 63.845,74 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 63.845,74 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 14.- (E.08.6034.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat financera Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA (CIF núm. A-48265169), l’habitatge de la finca situada al carrer de Palamós núm. 41, 4-2 (identificat registralment com finca núm. 23932 del Registre de la Propietat núm. 13 dels de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR, com a preu de la compravenda, l’import de 54.128,15 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 54.128,15 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 15.- (E.08.6035.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat financera Banco Bilbao Vizcaya Argentaria S.A. (CIF A-48265169), l’habitatge quart segona de l’escala B de la finca del carrer Perafita núm. 14 (finca registral 12.133 del Registre de la Propietat núm. 13 de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 7 12: 41 de processos d’execució hipotecària; APROVAR, com a preu de la compravenda, l’import de 66.576,00 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 66.576,00 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 16.- (E.08.6036.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat financera Banco Bilbao Vizcaya Argentaria S.A. (CIF A-48265169), l’habitatge quart primera de l’escala B de la finca del carrer Pedraforca núm. 23 (finca registral 25.945 del Registre de la Propietat núm. 13 de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR, com a preu de la compravenda, l’import de 51.694,62 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 51.694,62 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 17.- (E.08.6037.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat “BBVA RMBS 5 Fondo de Titulización de Activos" (CIF V85447654), l’habitatge de la finca situada al carrer Boada núm. 30 2n 1a, (identificat registralment com finca núm. 19912 del Registre de la Propietat núm. 27 dels de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR com a preu de la compravenda l’import de 51.799,00 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 51.799,00 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 18.- (E.09.6016.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat financera Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA (CIF A-48265169), l’habitatge àtic primera de la finca ubicada en el carrer Mare de Déu de Lorda núm. 89 (finca 13468 del Registre de la Propietat núm. 2 de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR com a preu de la compravenda l’import de 100.998,83 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 8 12: 41 quantitat de 100.998,83, euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret. ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 19.- (E.10.6016.16) ADQUIRIR a títol de compravenda, a l’entitat financera Banco Bilbao Vizcaya Argentaria S.A. (CIF A-48265169), l’habitatge segon segona de la finca de la plaça de la Cultura núm. 7 (finca registral 10.862 del Registre de la Propietat núm. 20 de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR, com a preu de la compravenda, l’import de 75.833,31 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 75.833,31 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 20.- (E.10.6017.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat “Banco Bilbao Vizcaya Argentaria SA." (CIF A48265169), l’habitatge de la finca situada al carrer Sàsser núm. 4, 5è 4a, (identificat registralment com finca núm. 2418 del Registre de la Propietat núm. 20 dels de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR com a preu de la compravenda l’import de de 34.944,53 euros LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 34.944,53 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 21.- (3-058/2016) APROVAR l’expedient núm. 3-058/2016 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2015 per a l’exercici 2016, d’import 184.836,57 euros, per atendre transferències de crèdit a diversos orgànics, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 16052791; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 22.- (3-060/2016) APROVAR l’expedient núm.3-060/2016 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2015 prorrogat per a l’exercici 2016, provinents de l’aplicació del Romanent de Tresoreria per a despeses amb Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 9 12: 41 finançament afectat en la liquidació del Pressupost de l’exercici 2015, d’acord amb ingressos provinents de Generalitat de Catalunya en concepte de fons de foment del turisme (FFT), per finançar Projectes Municipals en matèria de Turisme, segons acord de la Comissió de Govern de 19 de maig de 2016, per un import total de 389.739,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 16053095; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. DONAR compte d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. ÀREA DE DRETS SOCIALS 23.- (20160204) APROVAR la modificació de les Bases generals per a l’atorgament dels Premis Barcelona Visual Sound; MODIFICAR, en conseqüència, les bases Primera, Segona, Quarta, Setena, Vuitena, Desena i Setzena, DONAR el tràmit d’informació pública establert a l'article 124.2 del Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels Ens locals, aprovat pel Decret 179/1995, de 30 de juny; i TENIR per aprovades definitivament aquestes bases generals sempre i quan no s’hagin presentat al·legacions durant el període d’informació pública. 24.- (20160027) APROVAR la creació d’un fons extraordinari per a ajuts puntuals d’urgència social, de conformitat amb el que disposa la Llei 13/2006, de 27 de juliol, de Prestacions socials de caràcter econòmic, per un import de 10.800.000,00 euros, que té com objectiu oferir a famílies de Barcelona amb infants i/o adolescents menors de 16 anys en situació de vulnerabilitat un recurs econòmic per cobrir necessitat bàsiques d’alimentació, roba, material escolar i mobilitat. ESTABLIR els requisits, criteris i procediment per atorgar aquest fons, que consten en Annex I adjunt. ENCARREGAR la gestió d’aquests ajuts a l’Institut Municipal de Serveis Socials, d’acord amb el que disposa l’art. 10 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. FACULTAR la Gerència d’aquest organisme perquè dicti els actes necessaris per la millor concreció i efectivitat d’aquest acord. PUBLICAR aquest acord íntegrament al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la Gaseta Municipal i al Tauler d'Edictes. DECLARAR la urgència del procediment i, d’acord amb el que estableix l’art. 50 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques, reduir a la meitat els terminis que s’estableixen per a la seva tramitació, SOTMETRE el contingut de l’Acord a informació pública per un termini de deu dies hàbils a comptar a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb l’article 52 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. TENIR-LO per aprovat definitivament, cas de no haver- se presentat al·legacions durant el període d’informació pública. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA 25.- (431/16) APROVAR les bases específiques de convocatòria corresponent a l’any 2016 dels “Premis del Consell Municipal d’Immigració de Barcelona”. Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 10 12: 41 CONVOCAR concurs públic per a l'atorgament dels premis del consell municipal d'immigració de Barcelona, convocatòria 2016, segons text que s'acompanya de les Bases específiques i, d’acord amb les Bases generals per a l'atorgament dels premis del Consell Municipal d'Immigració aprovades per Decret d'Alcaldia de 12 de juny de 2009, objecte de modificació per Decret d'Alcaldia de 10 de maig de 2010 amb l’objectiu de valorar el treball en l’àmbit de la Diversitat; estratègies econòmiques i laborals. PUBLICAR aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de la Província, a la Gaseta Municipal i al Tauler d’edictes de la corporació per la seva màxima difusió. AUTORITZAR la despesa per un import de 7.500,00 euros, amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, en concepte de dotació econòmica del Premi, amb el següent desglossament: 6.000,00 euros correspondrà al millor projecte seleccionat pel jurat, i 1.500,00 euros a la menció especial. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 26.- (15PL16354) RECTIFICAR a l’empara de l’article 105.2 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’errada material existent a l’acord d’aprovació inicial del Pla Especial Urbanístic per a la regulació dels establiments d’allotjament turístic, albergs de joventut, residències col·lectives d’allotjament temporal i habitatges d’us turístic a la ciutat de Barcelona, (Comissió de Govern de 10 de març de 2016) i concretament en el paràgraf que es cita de l’article 73 del Text Refós de la Llei d’Urbanisme, que fonamenta la pròrroga de la suspensió de la tramitació de plans urbanístics derivats concrets i de projectes de gestió urbanística i de l’atorgament de llicències i/o comunicats, simultània a l’aprovació inicial; i DETERMINAR que el paràgraf correcte, que fonamenta la pròrroga acordada, és el número 2 del citat article 73 i no el número 1, que consta a l’acord que es rectifica; PUBLICAR el present acord en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. 27.- (243/2016) ATORGAR una subvenció a la Fundació B_TEC Barcelona Innovació Tecnològica, amb NIF G64222706, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional de conformitat amb els articles 22.2 c) i 28.1 de la Llei 3/8/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona aprovada pel Consell Plenari de 17 de desembre de 2010, per un import de 300.000,00 euros, per a l’impuls estratègic de diversos projectes en els àmbits urbanístic, d’activitat econòmica i de generació d’ocupació al Besòs, d’impuls de la formació i desenvolupament territorial i de l’economia social mitjançant el desenvolupament del Campus Diagonal-Besòs; DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública donada l’excepcionalitat que concorre en el projecte; APROVAR el conveni on s'articula aquesta subvenció de conformitat amb la Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions aprovada per decret d'alcaldia el 27 d'abril de 2011; FACULTAR el Gerent d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona per a la seva signatura; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa plurianual per import de 300.000,00 euros a favor de la Fundació B_TEC Barcelona Innovació Tecnològica, amb NIF G64222706, per fer front a l’esmentat conveni; APLICAR l’import quant a 100.000,00 euros i 100.000,00 Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 11 12: 41 euros amb càrrec a la partida indicada en aquest mateix document del Pressupost de la Gerència d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat dels anys 2016 i 2017 respectivament i quant a 50.000,00 euros i 50.000,00 euros amb càrrec a la partida indicada en aquest mateix document del Pressupost de la Gerència d’Ocupació, Empresa i Turisme dels anys 2016 i 2017 respectivament. La consignació queda subordinada al crèdit que per cada exercici autoritzin els respectius pressupostos, d’acord amb l’art. 174 del RDL 2/2004, de 5 de març, regulador de les Hisendes Locals; i REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que presenti el compte justificatiu dels fons rebuts de conformitat amb l’acord cinquè del Conveni i d’acord amb la normativa vigent. Districte de l'Eixample 28.- (2BC 2016/052) APROVAR inicialment el Projecte executiu de la urbanització del solar del carrer Aragó, 436 (cantonada amb carrer Lepant) i arranjament de la mitgera, al Districte de l'Eixample a Barcelona, d'iniciativa municipal, d'acord amb l'Informe Tècnic del Projecte, que figura a l'expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import de 678.013,85 euros, el 21% de l'impost del valor afegit (IVA) inclòs, d'acord amb allò que preveu l'article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLLMRLC); SOTMETRE'L a informació pública durant un termini de 30 dies hàbils, a comptar a partir del dia següent al de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província (BOPB), i en un diari dels de més circulació de Catalunya, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents. Districte de Sant Martí 29.- (10-2015LL44121) ATORGAR llicència d'obres a Celere Fòrum Barcelona, SL per a la construcció d'un edifici plurifamiliar de volumetria específica, de PB+16 i 3 plantes soterrani, per a un total de 143 habitatges sobre rasant distribuïts en dues torres, i 200 places d'aparcament per a cotxes i 143 trasters sota rasant a la finca situada al carrer Anais Nin, IX, avinguda Eduard Maristany, 9 de conformitat amb les condicions particulars de la llicència següents: Condicions particulars de la llicència; abans d'iniciar les obres caldrà comunicar-ne l'inici a l'ajuntament i haver: - Lliurat la documentació relacionada a l’article 27.3 de l’Ordenança Reguladora del Procediment d’Intervenció Municipal en les Obres aprovada en data 25 de febrer de 2011. El projecte executiu haurà de ser lliurat en pdf i visat. - Lliurat estudi hidrogeològic, a més d’informe de l’Agència de Residus (ARC) i l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), segons requeriments indicats en l'informe de Barcelona Cicle de l’Aigua SA de data 06 d'abril de 2016. - Lliurat a l’Agencia de l’Energia la documentació relacionada al seu informe de data 09 de setembre de 2015. Durant l'execució de les obres caldrà tenir en compte que: - cal ajustar-se a les condicions indicades a l'informe favorable de Bombers que s'acompanya: - si es decideix emprar sistemes de retenció al tancament (electroimants) a les portes dels vestíbuls de cada planta, s’haurà de disposar de detecció automàtica als passadissos que donen accés als vestíbuls i vincular-ne l’accionament. En cas contrari, aquestes portes hauran de disposar de tancament automàtic C5. - Es complirà amb l’annex C del DB-SI pel que fa a la resistència al foc de l’estructura de formigó armat. - L'alçada sota els conductes de ventilació de l'aparcament no Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 12 12: 41 pot ser inferior a 2,20 m. Els conductes per a l'evacuació de fums, gasos, bafs i olors, s'ajustaran al que es disposa al Títol 2 de l'Ordenança del Medi Ambient de Barcelona de 25 de febrer de 2011, com a modificació de l'Ordenança General del Medi Ambient Urbà de Barcelona. - Caldrà disposar de places d'aparcament accessibles d'acord amb l'apartat 1.2.3. de la Secció SUA 9 Accessibilitat, del CTE. - La urbanització del sòl qualificat d’espai lliure, i d’espai lliure amb soterrani de titularitat privada, dins el subàmbit d’Eduard Maristany, ha de ser executada coordinadament amb l’execució dels soterranis i ha d’incloure tots els sòls afectats per l’execució d’aquests soterranis. Cal posar-se en contacte amb el Departament d’Obres i Manteniment del Districte, per tal de fer-ne el seguiment. - Cal mantenir coherència entre la urbanització de l’espai lliure privat i el públic, incloent la configuració i disposició de la tanca de separació entre els dos espais, que haurà de ser calada en un 50%. - Els porxos oberts a l’espai públic hauran d’estar suficientment il·luminats, i els materials de paviment hauran de mantenir coherència amb la urbanització adjacent. - Totes les instal·lacions necessàries per tal que els habitatges funcionin han d'anar ubicades dins el cos principal d'edificació. Els volums d’instal·lacions ubicats per sobre l’alçada reguladora han de ser proporcionals a les exigències de l’edificació, no admetent la ubicació de programa funcional en aquests volums. Han de formar un conjunt compositivament harmònic amb la resta de l’edificació, aplicant acabats adients. - Cal posar-se en contacte amb el Cicle de l'Aigua (BCASA) per tal d'executar el clavegueró i la instal·lació de recollida pneumàtica de residus, així com seguir el protocol establert per BCASA quant a esgotament del freàtic per obres, a més de seguir les prescripcions que es desprenguin dels informes de l’ARC i l’ACA. - En cas de realitzar tirants d’estabilització de murs pantalla, caldrà assegurar-se prèviament de la no-incidència amb cap infraestructura de servei o edificació veïna. - La llicència inclou la col·locació la de tanques de precaució, sempre adaptades a allò establert a l'article 122 de les OME i al Decret 135/1995 sobre Accessibilitat i Supressió de Barreres Arquitectòniques. Un cop finalitzada l'obra, i per tal de poder comunicar la primera ocupació, caldrà informar-ne a l'Ajuntament, i: - Justificar el compliment de totes les condicions de la llicència. - Haver urbanitzat el sòl d’espai lliure i formalitzat l’acta de recepció de l’obra d’urbanització, per part del Districte de Sant Martí. - Vincular registralment cada traster respectivament a una entitat ubicada al propi edifici. - Lliurar comprovant de transport i abocament de residus a gestor autoritzat. - Lliurar final d'obra visat i la documentació de l'obra executada, declaració responsable referent al final d'obra, així com la resta de documentació establerta a l'Ordenança Reguladora del Procediment d'Intervenció Municipal en les Obres aprovada en data 25 de febrer de 2011. Als plànols de l'obra executada caldrà reflectir la justificació de la normativa d'habitabilitat aplicable, així com la referent a instal·lacions de seguretat en front el risc d'incendi. - Posar en servei la connexió de l’edifici amb la xarxa de climatització centralitzada, així com amb la xarxa de recollida pneumàtica de residus sòlids urbans, aportant la documentació requerida als corresponents informes de l’Agència de l’Energia i BCASA. - Sol·licitar la legalització de les instal·lacions definides al projecte d'ITC a la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya. - Legalitzar l’activitat de l’aparcament, d'acord amb la instrucció per a l'aplicació de l'OMAIIA a partir de l'entrada en vigor de la Llei 20/2009 (BOP 12-01-11) i obtenir la llicència del corresponent gual. - Reposar els possibles elements urbanístics afectats. Les que escaiguin de les assenyalades al dors del full. Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 13 12: 41 Termini d'inici de les obres: 12 mesos. Termini d'execució de les obres: 24 mesos. b) Mocions ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA INFORMAR favorablement les actuacions d'inversions relacionades en el document de 9 de juny de 2016. S'APROVA, per unanimitat, la moció anterior després de declarar-se'n, també per unanimitat, la urgència. No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les onze hores i trenta minuts. Ref:CG 21/16 v. 9- 6- 2016 14 12: 41