COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT Dia: 22 de juny de 2016 Hora: 16,30 h. Sala: President Lluís Companys ORDRE DEL DIA I) Aprovació de les actes de les sessions de 18 de maig de 2016 II) Part Informativa a) Despatx d'ofici b) Mesures de govern c) Informes d) Compareixences Govern municipal Del Grup Municipal ERC: 1.- (M1519/3520) Que comparegui el responsable del govern municipal en matèria d'Ecologia per tal d'informar sobre els plans del govern municipal pel que fa al futur del delfinari, així com del contingut del conveni de cessió dels exemplars de dofins entre el Zoo de Barcelona i l'Oceanogràfic de València pel que fa a: la propietat dels exemplars de dofí que hi ha actualment al Parc, la data i els individus que es cedeixen, els criteris establerts per seleccionar el centre de destí, la durada de la cessió, els criteris relatius a la reproducció i l'activitat que desenvoluparan en el nou centre. III) Propostes a dictaminar a) Ratificacions b) Propostes d'acord 2.- (20160056) AMPLIAR l'autorització i disposició de despesa per un import de 145.082,05 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, amb NIF P0800258F, en relació al Conveni de col·laboració a subscriure entre els Ajuntaments de Barcelona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el Consell Comarcal del Barcelonès per al manteniment i conservació de les rondes de Barcelona i del tram municipal de la Gran Via Nord, aprovat per acord del Plenari Municipal en sessió d'1 d’abril de 2016, en concepte d'aportació addicional per finançar l’import que s’havia previst a càrrec dels Fons de Cooperació Local per a Serveis Supramunicipals (FCLSS), de conformitat amb l'informe del Director d'Infraestructures i Espai Urbà de 27 de maig de 2016. Ref: CCP 7/16 Ecologia, Urbanisme i Mobilitat 1 v. 20/ 6/ 2016 14: 3 Districte de Sants-Montjuïc 3.- (16PL16382) SUSPENDRE l’aprovació definitiva, de conformitat amb els articles 92.1.b del Text Refós de la Llei d’Urbanisme (Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d’agost) i 42.5.d. de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, de la Modificació puntual del Pla Especial Urbanístic per a la concreció dels usos dels equipaments (7C) i l’ordenació de les edificacions en l’àmbit delimitat pels carrers Metal·lúrgia i Foc, el límit del Pla de Millora Urbana Porta Firal, el carrer Alts Forns i el límit nord dels pavellons 4 i 6 de Barcelona, promogut per Fira 2000, SA., atesa l’existència de motius determinants de la suspensió de la seva aprovació, fonamentats a l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament que consta a l’expedient i es dóna per reproduït a efectes de motivació; ADVERTIR als promotors del Pla, de conformitat amb l’article 92.1 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, que disposen d’un termini de tres mesos, a comptar des del dia següent al de la notificació d’aquest acord, per a realitzar les activitats necessàries per a continuar la tramitació ; en cas que no ho facin, es declararà la caducitat de l’expedient administratiu i es procedirà a l’arxiu de les actuacions; NOTIFICAR el present acord als promotors del Pla. IV) Part decisòria / Executiva a) Ratificacions b) Propostes d'acord 4.- (20170001) INICIAR l'expedient per a la contractació del servei de Manteniment de pavimentació de les calçades de la ciutat de Barcelona (2017-2020), i el foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, amb núm. de contracte 16002053, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 25.314.536,96 euros, IVA inclòs, distribuït en els següents lots: Lot núm. 1, Districtes de Ciutat Vella, Eixample, Sants-Montjuïc, Les Corts i Sarrià-Sant Gervasi, per un import de 14.018.532,48 euros IVA inclòs; Lot núm. 2, Districtes de Gràcia, Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí, per un import d'11.296.003,48 euros IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 20.921.104,92 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 4.393.432,04 euros; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponent/s atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització; DECLARAR la improcedència de la revisió de preus amb motiu de la clàusula 17 del PCAP. 5.- (20160005) ADJUDICAR el contracte núm. 16002516 Lot 1 Zona A, que té per objecte la Conservació de les instal·lacions d'enllumenat públic de Barcelona (2016-2019), i el foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, per un import de 17.374.923,70 euros, IVA inclòs, amb una baixa del 31% sobre els preus unitaris, i de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient a Citelum Ibérica, SA, amb NIF A59087361, i d'acord amb la seva proposició, en ser considerada l'oferta més avantatjosa. DISPOSAR a favor de l'adjudicatari l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: import net 14.359.441,07 euros, amb tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de Ref: CCP 7/16 Ecologia, Urbanisme i Mobilitat 2 v. 20/ 6/ 2016 14: 3 l'IVA de 3.015.482,63 euros. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte la Sra. Luisa Cabezas, Cap del dept. d’Enllumenat. DESESTIMAR la sol·licitud de confidencialitat de l’oferta tècnica, presentada per l’empresa Imesapi, SA, per resultar extemporània, d’acord amb la clàusula 7 del plec de clàusules administratives particulars. 6.- (20160005) ADJUDICAR el contracte núm. 16002517 Lot 2 Zona B, que té per objecte la Conservació de les instal·lacions d'enllumenat públic de Barcelona (2016-2019), i el foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, per un import de 17.641.863,60 euros, IVA inclòs, amb una baixa del 33,36% sobre els preus unitaris, i de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient a la Ute Enllumenat Bcn (SIM Rubatec, SA-Urbalux, SA), amb NIF U66791211, i d'acord amb la seva proposició, en ser considerada l'oferta més avantatjosa. DISPOSAR a favor de l'adjudicatari l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: import net 14.580.052,56 euros, amb tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 3.061.811,04 euros. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte la Sra. Luisa Cabezas, Cap del dept. d’Enllumenat. DESESTIMAR les al·legacions presentades per l’empresa SECE, SA, tot considerant ajustat a dret el càlcul efectuat per la consideració d’ofertes que podien incloure valors anormals o desproporcionats, de conformitat amb l’article 152 del R.D.Leg. 3/2011, de 14 de novembre, pel que s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic i l’article 86 del R.D 1098/2001, de 12 d’octubre, pel que s’aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques. 7.- (20160005) ADJUDICAR el contracte núm. 16002518 Lot 3 Zona B, que té per objecte la Conservació de les instal·lacions d'enllumenat públic de Barcelona (2016-2019), i el foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, per un import de 21.083.212,70 euros, IVA inclòs, amb una baixa del 29,8% sobre els preus unitaris, i de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient a l’empresa Imesapi, SA, amb NIF A28010478, i d'acord amb la seva proposició, en ser considerada l'oferta més avantatjosa. DISPOSAR a favor de l'adjudicatari l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: import net 17.424.142,73 euros, amb tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 3.659.069,97 euros. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte la Sra. Luisa Cabezas, Cap del dept. d’Enllumenat. DESESTIMAR la sol·licitud de confidencialitat de l’oferta tècnica, presentada per l’empresa Imesapi, SA, per resultar extemporània, d’acord amb la clàusula 7 del plec de clàusules administratives particulars. Ref: CCP 7/16 Ecologia, Urbanisme i Mobilitat 3 v. 20/ 6/ 2016 14: 3 c) Proposicions V) Part d'impuls i control a) Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal CIU: 8.- (M1519/3516) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda: 1.- Que el govern impulsi la creació d'una Comissió Especial d'Infraestructures, d'acord amb allò que estableix el Reglament Orgànic Municipal, amb l'objectiu de: a) Vetllar pel compliment dels acords existents per part dels diferents agents i administracions implicades en el desenvolupament i execució d'actuacions de transformació urbana i d'infraestructures cabdals per a la ciutat. b) Impulsar el desenvolupament d'aquelles actuacions en les quals hi participin d'una manera o altra, diferents administracions públiques. c) Informar als diferents Grups Municipals de l'estat de desenvolupament de les diferents actuacions. Del Grup Municipal C's: 9.- (M1519/3504) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda: 1) Suspendre l'enderroc del vetllador d'Aribau 125. 2) Incloure els locals dels carrers d'Aribau 125 i Villarroel 226 dins el Catàleg d'Establiments Emblemàtics, o en defecte de l'anterior estudiar mesures alternatives per establir un nivell de protecció que permeti el manteniment d'aquests vetlladors. Del Grup Municipal ERC: 10.- (M1519/3521) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda instar al Govern municipal a demanar la dimissió de la Ministra de Foment, Ana María Pastor Julián, per l'ocultació del resultat de l'auditoria encarregada pel Ministeri sobre les obres de BSAV (Barcelona Sagrera Alta Velocitat) a la Generalitat i a l'Ajuntament de Barcelona, i exigir que aquesta auditoria es faci pública. Del Grup Municipal PP: 11.- (M1519/3510) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda instar al govern municipal a presentar el calendari per a l'execució del Pla Especial de Reforma Interior (PERI) de Torre Baró, aprovat definitivament el 22/03/1984, així com la possible desafectació d'habitatges del Pla, en la propera Comissió. Del Grup Municipal CUP: 12.- (M1519/3466) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda: 1) Instem als i les representants de l'Ajuntament de Barcelona al consell d'administració del Consorci de la Zona Franca, a cedir la totalitat dels terrenys de les antigues casernes de Sant Andreu, a l'Ajuntament de Barcelona, per tal de poder desenvolupar el pla urbanístic proposat. 2) Que sigui l'Ajuntament de Barcelona qui defineixi els futurs usos de la parcel·la del passeig Torras i Bages, 122, que ara ocupa a precari la "Hermandad de los Antiguos Caballeros Legionarios de Barcelona". 3) Constatem que a la zona de Sant Andreu no hi ha cap zona d'esbarjo per a gossos lliures, una instal·lació molt necessària pel benestar d'aquests animals que viuen en zones Ref: CCP 7/16 Ecologia, Urbanisme i Mobilitat 4 v. 20/ 6/ 2016 14: 3 urbanes denses. En aquest sentit emplacem a la Comissió d'Ecologia, Mobilitat i Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, que estableixi la parcel·la del passeig Torras i Bages, 122, com un espai d'esbarjo per a gossos lliures. 4) Demanem que mitjançant el Plenari del Consorci de la Zona Franca, i el Plenari de l'Ajuntament de Barcelona, se'ls hi notifiqui als actuals ocupants la necessitat d'abandonar l'espai per tal de poder començar l'enderroc de l'edifici i l'arranjament necessari per tal de poder portar a terme l'equipament abans esmentat. b) Proposicions amb contingut de Declaració institucional c) Precs Del Grup Municipal CIU: 13.- (M1519/3514) Instar al Govern municipal a que prengui les mesures necessàries en el transcurs dels propers 3 mesos, per estudiar i obrir una Comissió Tècnica de treball entre els tècnics municipals, els tècnics dels Grups Polítics i els representants significatius del sector (CIMALSA, CEDAC, GREMITLC, EOLI, etc.), per tal d'analitzar: 1) L'efectivitat real sobre la producció d'emissions del protocol d'aplicació de les mesures restrictives de trànsit i 2) El criteri d'aplicació d'Excepcions pel que fa a les restriccions de la circulació a col·lectius especials, de tal manera que els criteris adoptats es puguin aplicar en actuacions potencials futures. Dins del marc d'aquesta Comissió, es prendrà la decisió sobre quins sectors de la distribució poden ser considerats com a col·lectiu essencial. Del Grup Municipal C's: 14.- (M1519/3505) Que el Govern municipal presenti el mes de juliol una proposta concreta de protocol d'actuació en cas d'episodis de contaminació de l'aire, per al seu debat amb els grups municipals. Que aquest protocol vagi acompanyat dels procediments necessaris per a la seva aplicació efectiva en cas d'activació. d) Preguntes Del Grup Municipal CIU: 15.- (M1519/3515) Quines mesures i accions concretes està duent a terme el govern de la ciutat per tal de materialitzar les previsions de despesa prevista corresponents a 112,80M€ a rehabilitació d'habitatges de la ciutat, i concretament, quin és el seu desglòs per a cadascun dels anys del període 2016-2019? Del Grup Municipal C's: 16.- (M1519/3506) El Govern té prevista alguna actuació per resoldre els problemes de congestió que es produeixen diàriament en la ronda del General Mitre, a l'alçada de Via Augusta? En cas afirmatiu, quines són les dites actuacions? Del Grup Municipal ERC: 17.- (M1519/3522) Quin és el capteniment del govern de la ciutat entorn a les successives vagues de TMB i quines solucions preveu aplicar per tal d'arribar a un acord amb els vaguistes i evitar així noves aturades del servei de transport públic? Ref: CCP 7/16 Ecologia, Urbanisme i Mobilitat 5 v. 20/ 6/ 2016 14: 3 18.- (M1519/3523) Perquè havent-se aprovat la proposició a la Comissió del mes de març de 2016, no s'han aturat les obres, ni retirat la llicència, ni s'ha fet públic l'informe jurídic, i s'ha obert la unitat de subministrament de carburants del carrer Pere IV núm. 548? Del Grup Municipal PP: 19.- (M1519/3511) Quines són les previsions d'enderrocament de la finca del carrer Dalmases núm. 63, el cost total detallat per conceptes (indemnització, honoraris professionals, enderroc, etc.) per a l'Ajuntament de Barcelona derivat de la sentència del Tribunal Suprem, i les responsabilitats polítiques que el Govern municipal preveu demanar? Sol·licitem disposar d'una còpia per escrit de la resposta que es doni en aquesta comissió. 20.- (M1519/3512) Quantes llicències de terrasses i taules concedides hi havia a 31/12/2014, a 30/06/2015, a 31/12/2015 i a 31/05/2016 (o a data de l'últim tancament) a la ciutat de Barcelona, desglossades per districtes? Sol·licitem disposar d'una còpia per escrit de la resposta que es doni en aquesta comissió. Del Grup Municipal CUP: 21.- (M1519/3470) Quina és la situació administrativa actual respecte l'autorització de l'activitat de la botiga del Futbol Club Barcelona ubicada al carrer Mallorca 406 i què pensa fer l'Ajuntament de Barcelona per fer complir el del Pla Especial d'ordenació dels establiments comercials destinats a la venda d'articles de record o souvenirs a la ciutat de Barcelona i la limitació d'aquests establiments a l'entorn del temple de la Sagrada Família? 22.- (M1519/3471) Quins són els criteris de contingut i espai a l'hora de seleccionar quines pintades s'esborren prioritàriament? e) Seguiment Proposicions / Declaracions de Grup Del Grup Municipal PP: 23.- (M1519/3513) Es requereix al Govern municipal que informi sobre les gestions realitzades i l'estat d'execució del prec M1519/2318, acceptat en la sessió de 20 de gener de 2016: Instar el govern municipal a presentar la situació del Pla Estratègic del Zoo de Barcelona en el termini de 2 mesos, amb la calendarització de les actuacions previstes durant aquest mandat i com afectaran les diferents espècies d’animals. VI) Mocions Ref: CCP 7/16 Ecologia, Urbanisme i Mobilitat 6 v. 20/ 6/ 2016 14: 3