Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 23/ 6/ 2016 12: 53 1 ACORDS adoptats per les Comissions del Consell Municipal: COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA, en sessió de 21 de juny de 2016. Part Decisòria / Executiva Proposta d’acord 1.- (E.11.6000.16) ADJUDICAR, com a resultat de la concurrència pública celebrada, a la societat Clear Channel España, S.L.U. (CIF núm. B-82539867) la concessió per a la conservació, subministrament, instal·lació, i explotació publicitària de determinats elements de mobiliari urbà de la Ciutat de Barcelona, amb subjecció al Plec de clàusules reguladores aprovat definitivament per acord de la Comissió d’Economia i Hisenda del Consell Municipal en sessió de 19 d’abril de 2016 i les propostes derivades de la seva oferta; INADMETRE, per extemporànies, les al·legacions presentades per l’empresa Clear Channel España, S.L.U. i per Ecologistes en Acció de Catalunya; FORMALITZAR la concessió; i FACULTAR l'Alcaldia per a realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup municipal CiU: 2.- (M1519/3495) La Comissió d’Economia i Hisenda acorda: 1) Que el Govern Municipal elabori conjuntament amb el sector associatiu del comerç de Barcelona una mesura de govern que contempli la planificació, els protocols d’actuació en qüestions d’ordre i serveis de neteja i les ajudes a la dinamització per pal·liar les pèrdues en els eixos comercials i/o mercats de Barcelona a causa d’una manifestació, aldarull o altres esdeveniments. 2) Que aquest Pla es garanteixi pressupostàriament cada any de recursos suficients per poder-lo tirar endavant. 3) Presentar aquesta mesura en el termini de quatre mesos, així com presentar anualment a la Comissió d’Economia i Hisenda el balanç del mateix. Del Grup municipal C’s: 3.- (M1519/3485) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda: Que el Govern Municipal prengui les següents mesures: Instar al Govern Municipal a negociar amb les empreses de mudances i activitats similars per poder assolir un acord majoritari d’aquest sector en relació a l'aplicació de la taxa “autoritzacions de sol·licituds d’ocupació de la via pública per a rodatges de pel·lícules, vídeos, enregistraments televisius, realització de maquetes i sessions fotogràfiques, mudances, bastides, grues i reserves”, sobretot pel que fa a: - Anul·lació o reducció de la taxa vigent de 86,31€, per l’exercici 2016 mitjançant el procediment més urgent possible. Aquesta reducció del nivell de cobertura del cost (que actualment suposa el 90%) de prestar aquest servei ha d’anar acompanyada, també, d’un increment progressiu en els propers anys de la taxa per arribar a aquest nivell de cobertura de costos del 90%. - Simplificació dels tràmits a realitzar mitjançant una racionalització de la documentació, evitant constants duplicitats i un treball burocràtic extraordinari que Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 23/ 6/ 2016 12: 53 2 perjudica l’activitat de pimes i autònoms del sector; amb l’objectiu de reduir el cost del servei. - Canvi del procediment de sol·licitud perquè, en cas de denegació del permís en una data concreta, l’empresa pugui sol·licitar una nova data sense duplicar-se la taxa, al no haver un canvi de les característiques del servei. - Anàlisi de la possibilitat d’aplicació d’un sistema municipal de gestió i control d’aquesta activitat mitjançant una base de dades en la que estiguin registrades les empreses i vehicles autoritzats, i així poder desenvolupar un pla de control sobre el mercat irregular que afecta a aquest sector i que opera a la ciutat. - Iniciar les converses necessàries amb els actors afectats per tal de desenvolupar una nova normativa per a l’exercici 2017, implementant un sistema més eficient i racional per a la gestió d’aquesta activitat a la ciutat de Barcelona. Bàsicament, a través de l'estudi per reduir considerablement aquesta taxa en la corresponent ordenança fiscal, fixant-la de forma anual i per vehicle tal i com es fa en altres principals ciutats espanyoles. Del Grup municipal ERC: 4.- (M1519/3476) La Comissió d’Economia i Hisenda acorda instar al govern municipal a: 1.- Presentar en el termini de 3 mesos la nova Estratègia per a l’Ocupació a Barcelona 2016-2019 a la Comissió d’Economia i Hisenda i als agents econòmics, sindicals i socials implicats. 2.- Garantir la participació dels Grups Municipals i de tots els agents implicats en el procés d’elaboració d’aquesta estratègia. 3.- Presentar anualment davant de la Comissió d’Economia i Hisenda un informe dels resultats aconseguits mitjançant les mesures preses en l’Estratègia per a l’Ocupació a Barcelona 2016-2019. Del Grup municipal PP: 5.- (M1519/3491) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda: Instar al Govern municipal a autoritzar als grups municipals a la fiscalització de la partida pressupostària 76430 de despesa de la classificació econòmica del Pressupost General de l'Ajuntament de Barcelona que inclou la transferència anual a Barcelona Regional i, per tant, a la fiscalització del detall dels seus comptes i factures, amb la major brevetat possible. COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS, en sessió de 21 de juny de 2016. Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 1.- (20150038) APROVAR inicialment la modificació dels articles 1r, 2on, 3r, 4rt, 6è, 7è, 8è, 10è, 11è i disposició addicional Primera del Reglament del Consell Municipal de Lesbianes, Gais, Trans, Bisexuals i Intersexuals de Barcelona. PUBLICAR-LO al Butlletí Oficial de la província de Barcelona i sotmetre’l a exposició pública per un termini de 30 dies hàbils 2.- (210/10) PRORROGAR el contracte que té per objecte la concessió de la gestió de l'Escola Municipal de Música Can Ponsic, durant el període d'un curs escolar a comptar des de l'inici del curs 2016-2017, de conformitat amb allò que preveu la clàusula quarta del plec de clàusules administratives particulars pel qual es regeix el contracte; AUTORITZAR, per fer front a aquesta pròrroga, la despesa de 410.381,22 euros, que anirà a càrrec dels Pressupostos de l'Institut Municipal d'Educació dels següents anys: 164.152,49 euros del Pressupost de 2016; i 246.228,73 euros del Pressupost de 2017, condicionada aquesta darrera a l’existència de crèdit adequat i suficient per a finançar les obligacions derivades d’aquest contracte en l’exercici corresponent; DISPOSAR-LA a favor de l'Arc Taller de Música, Fundació Privada, amb CIF núm. G-60073186, adjudicatària del contracte; i DECLARAR la vigència de la garantia dipositada per a fer front al contracte, i que continuarà servint de garantia durant l'execució de la pròrroga. Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 23/ 6/ 2016 12: 53 3 Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup municipal CiU: 3.- (M1519/3500) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esport acorda instar al govern municipal a que es comprometi de forma inequívoca a realitzar la modificació pressupostària per dotar el Consorci d'Educació de Barcelona de l'import necessari per portar a terme aqust any totes les actuacions recollides a l'Auditoria de centres educatius 2016 com de treballs immediats. Que instauri els mecanismes necessaris per assegurar l'estabilitat pressupostària al Consorci per a la realització de la resta de tasques recollides a l'Auditoria, amb la dotació durant la resta del mandat d'un import anual mínim de 30 milions d'euros. Del Grup municipal C’s: 4.- (M1519/3479) Que el Govern municipal continuï apostant pel banc de productes de suport per a les persones amb diversitat funcional pel conjunt de la ciutat i reforci la xarxa d'entitats que formen part. Que el Govern municipal presenti aquesta iniciativa a la pròxima reunió del Consell Rector de l'IMPD. Del Grup municipal ERC: 5.- (M1519/3473) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda: 1. Manifestar el seu suport a la tasca desenvolupada pel Museu Nacional d'Art de Catalunya en la conservació, l'estudi i la divulgació del seu fons i, molt especialment, a la defensa de la unitat de la col·lecció del museu que li ha permès articular un discurs ric i coherent sobre més de 800 anys d'història de la Corona catalanoaragonesa. 2. Que els representants de l'Ajuntament en el Patronat del MNAC, com a membre del Consorci del museu, es coordinin amb els de la Generalitat de Catalunya a fi de portar a terme les accions necessàries per a defensar la legalitat de les adquisicions de les obres d'art procedents del monestir de Sixena fetes per la Generalitat i el MNAC. 3. Instar a la Generalitat de Catlaunya a executar de manera clara i amb fermesa la seva competència jurídica, legislativa i administrativa en matèria de patrimoni cultural i a prendre les mesures necessàries per tal que aquestes obres, part inalienable del patrimoni del nostre país d'acord amb la legislació catalana, no puguin sortir en cap cas de Catalunya i continuïn formant part de les col·leccions del MNAC i del Museu de Lleida. Del Grup municipal PP: 6.- (M1519/3488) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esport acorda: 1. Condemnar les agressions que van patir persones que formen part de la Plataforma "Barcelona amb la Selecció" el passat dissabte 4 de juny al barri de Sant Andreu. 2. Mostrar la solidaritat de l'Ajuntament de Barcelona a la Plataforma "Barcelona amb la Selecció", i especialment, a les persones agredides. Del Grup municipal CUP: 7.- (M1519/3465) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda: 1. Exigir la publicació del conveni que vincula l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) amb l'ICAM, així com la total transparència de la institució. 2. Instar a la Generalitat que impulsi la participació de tots els sindicats i la ciutadania (veïns i veïnes) per l'elaboració d'un codi ètic i de bones pràctiques de l'ICAM. Reclamar una nova governança de Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 23/ 6/ 2016 12: 53 4 l'ICAM amb participació sindical i ciutadana. 3. Reclamar a la Generalitat que s'aturin les derivacions de proves diagnòstiques a centres privats. 4. Reclamar que les avaluacions siguin basades en criteris mèdics científics amb professionals del sistema públic. 5. Instar a la Generalitat a que exigeixi responsabilitats tant a l'ICAM com a l'INSS per haver anteposat criteris econòmics per sobre de la salut de les persones. COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ, en sessió de 22 de juny de 2016. Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 1.- (010/2016 SG) DECLARAR, de conformitat amb allò disposat a l’article 18.2 de les Normes Reguladores del Funcionament dels Districtes i a sol·licitud de la senyora Susanna Porcar Portela, la compatibilitat entre el seu càrrec com a Consellera del Districte d’Horta-Guinardó -per al qual fou nomenada per Decret de l’Alcaldia del 24 de juliol de 2015, passant-lo a exercir en règim de dedicació parcial en un percentatge del 75% per resolució de la Regidora del Districte de 29 de juliol de 2015- i l’activitat privada per compte propi que declara, com a professora de dret en la preparació d’oposicions per a l’accés a la funció pública. Aquesta autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques i d’altra normativa aplicable, en especial, les establertes en les Normes Reguladores del Funcionament dels Districtes que s’han esmentat. En tot cas, la present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. 2.- (012/2016 SG) DECLARAR, de conformitat amb allò disposat a l’article 18.2 de les Normes Reguladores del Funcionament dels Districtes i a sol·licitud del senyor Ivan David Bello Alriols, la compatibilitat entre el seu càrrec com a Conseller del Districte de Sarrià-Sant Gervasi -per al qual fou nomenat per Decret de l’Alcaldia del 24 de juliol de 2015, passant-lo a exercir en règim de dedicació parcial en un percentatge del 75% per resolució del Regidor del Districte de 8 de setembre de 2015- i l’activitat privada per compte propi que declara, com a advocat en exercici. No podrà ostentar, per sí mateix o mitjançant substitut, la representació i defensa d'interessos contraris als de la Corporació Municipal ni tampoc podrà assessorar, informar o desenvolupar les activitats pròpies de la professió en aquells assumptes o procediments en els que l'Ajuntament o els seus Organismes hi tinguin relació. Aquesta autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques i d’altra normativa aplicable, en especial, les establertes en les Normes Reguladores del Funcionament dels Districtes que s’han esmentat. En tot cas, la present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. 3.- (013/2016 SG) DECLARAR, de conformitat amb allò disposat a l’article 18.2 de les Normes Reguladores del Funcionament dels Districtes i a sol·licitud del senyor Joaquim Sangrà i Morer, la compatibilitat entre el seu càrrec com a Conseller del Districte de Nou Barris -per al qual fou nomenat per Decret de l’Alcaldia del 24 de juliol de 2015, passant-lo a exercir en règim de dedicació parcial, en un percentatge del 75%, a partir de l’1 de maig de 2016 en virtut de la resolució de la Regidora del Districte de 25 d’abril de 2016- i l’activitat privada per compte aliena que declara i que desenvolupa a l’Associació Catalana de Municipis i Comarques. Aquesta autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques i d’altra normativa aplicable, en especial, les establertes en les Normes Reguladores del Funcionament dels Districtes que s’han esmentat. En tot cas, la present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 23/ 6/ 2016 12: 53 5 4.- (014/2016 SG) DECLARAR, de conformitat amb allò disposat a l’article 18.2 de les Normes Reguladores del Funcionament dels Districtes i a sol·licitud del senyor Javier Barreña Flores, la compatibilitat entre el seu càrrec com a Conseller del Districte de Nou Barris -per al qual fou nomenat per Decret de l’Alcaldia del 24 de juliol de 2015, passant-lo a exercir en règim de dedicació parcial, en un percentatge del 75%, en virtut de la resolució de la Regidora del Districte de 3 de setembre de 2015- i l’activitat privada per compte aliena, com a auxiliar administratiu al Partit Popular, entre els dies 2 i 30 de juny de 2016. Aquesta autorització resta condicionada a l’estricte compliment dels deures públics, a les prohibicions i altres previsions que es contenen en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal de les Administracions Públiques i d’altra normativa aplicable, en especial, les establertes en les Normes Reguladores del Funcionament dels Districtes que s’han esmentat. En tot cas, la present autorització perdrà vigència per canvi de lloc de treball municipal o per variació de les circumstàncies relatives al mateix. 5.- (0494/16) APROVAR el Plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques del contracte núm. 16002540, d’Acord Marc de fixació de condicions per a la contractació dels serveis de telecomunicacions corporatius de veu, dades, mòbils, serveis de numeració especial i accés a Internet per part de l’Ajuntament de Barcelona, els seus organismes autònoms i societats municipals i organismes amb participació municipal majoritària de l’Ajuntament de Barcelona. CONVOCAR procediment obert i tramitació ordinària per a la seva adjudicació, de conformitat amb els articles 196 i ss. i 203,3 del RDL 3/2011, de 14 de novembre, de text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. AUTORITZAR la despesa corresponent a l’Ajuntament, per un import de 7.425.414,98 euros (IVA al 21% inclòs), amb càrrec als Pressupostos i Partides incorporats a les relacions que s’hi adjunten al present Acord, condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost posterior a l’actual. Respecte a la resta del pressupost global de les entitats que inicialment estan adherides a l’Acord Marc, que s’estima en 9.358.250 euros (IVA al 21% inclòs), s’incorporen a l’expedient els documents comptables aprovats pels òrgans competents de les entitats del Grup Municipal per un import d'1.932.835,02 euros (IVA al 21% inclòs). Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup municipal CiU: 6.- (M1519/3517) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: 1. Instar al Govern municipal a vetllar per garantir la màxima transparència durant el procés de selecció i incorporació del nou personal interí procedent de les borses de treball. 2. Prioritzar que les noves incorporacions de places estructurals que es produeixin a la plantilla de treballadors i treballadores municipals siguin resultat de processos d'oferta pública d'ocupació. 3. Reforçar les possibilitats de promoció interna en els processos d'oferta pública que es convoquin amb l'objectiu de cobrir les baixes i jubilacions de personal funcionarial. 4. Donar compte de les noves incorporacions i nomenaments d'interinatges que es produeixin al Despatx d'Ofici de la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció indicant la seva numeració i antiguitat a la borsa de treball. Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 23/ 6/ 2016 12: 53 6 Del Grup municipal C’s: 7.- (M1519/3482) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Que el Govern municipal compleixi amb l'estipulat al Pla Director respecte al Cos de Bombers de l'Ajuntament de Barcelona en els extrems següents: - Que es respectin les especialitats indicades dins de Bombers de Barcelona. - Que s'elabori el reglament sobre el funcionament de Bombers de Barcelona. - Que es procedeixi a la construcció d'un adequat Centre de Gestió d'Emergències. - Que hi hagi coordinació entre el 112 i 080 amb el Centre de Gestió d'Emergències. Del Grup municipal ERC: Moció d’urgència 8.- Que el Govern municipal exigeixi la dimissió, tant del Ministre de l'interior en funcions, el Sr. Jorge Fernández Díaz, com del Director de l'Oficina Antifrau de Catalunya, el Sr. Daniel de Alfonso Laso, ja que en cas de confirmar-se aquesta informació, haurien pogut fer un ús indegut del seu càrrec a l'intentar perseguir i reprimir ideològicament a polítics independentistes. Del Grup municipal PP: 9.- (M1519/3507) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: 1. Condemnar els actes de vandalisme i violéncia urbana que s'han succeït a diferents carrers del barri de Gràcia com a protesta pel desallotjament de l'anomenat "Banc Expropiat". 2. Instar al Govern municipal a realitzar les actuacions pertinents davant Fiscalia o altres organismes per garantir la no impunitat dels autors dels fets violents i per rescabalar i compensar als veïns i veïnes i comerciants pels perjudicis causats. 3. Donar tot el recolzaments als agents del Cos de Mossos d'Esquadra i de la Guàrdia Urbana. 4. Mostrar el suport de l'Ajuntament de Barcelona a tots aquells veïns i comerciants que hagin sofert pèrdues i perjudicis per les actuacions vandàliques que s'han produït. Del Grup municipal CUP: 10.- (M1519/3464) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació, Seguretat i Prevenció acorda: 1. Reconèixer i regular la plataforma decidim.barcelona com a canal democràtic per impulsar propostes populars. Aquest reconeixement haurà d'incloure, en el marc del debat sobre les Normes Reguladores de Participació Ciutadana, quin serà el percentatge de suport que ha de rebre cada proposta per ser considerada; els espais presencials que acompanyaran als processos que es duguin a terme a la plataforma; el seu encaix amb la realització de consultes o referèndums; la generació de contrapropostes; com es gestionarà la reiteració de propostes; i la regulació dels tempos dels processos per tal de garantir una participació de qualitat i inclusiva que tingui en compte l'escletxa tecnològica, entre d'altres aspectes. 2. Sotmetre a debat públic i consulta popular les propostes que, en el marc del PAM i el PAD, hagin rebut més suport a la plataforma decidim.barcelona i no siguin aprovades pel Consell Municipal o, si s'escau, pel Consell Municipal de Districte. Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 23/ 6/ 2016 12: 53 7 COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT, en sessió de 22 de juny de 2016. Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 1.- (20170001) INICIAR l'expedient per a la contractació del servei de Manteniment de pavimentació de les calçades de la ciutat de Barcelona (2017-2020), i el foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, amb núm. de contracte 16002053, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 25.314.536,96 euros, IVA inclòs, distribuït en els següents lots: Lot núm. 1, Districtes de Ciutat Vella, Eixample, Sants-Montjuïc, Les Corts i Sarrià-Sant Gervasi, per un import de 14.018.532,48 euros IVA inclòs; Lot núm. 2, Districtes de Gràcia, Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí, per un import d'11.296.003,48 euros IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 20.921.104,92 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 4.393.432,04 euros; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponent/s atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització; DECLARAR la improcedència de la revisió de preus amb motiu de la clàusula 17 del PCAP. 2.- (20160005) ADJUDICAR el contracte núm. 16002516 Lot 1 Zona A, que té per objecte la Conservació de les instal·lacions d'enllumenat públic de Barcelona (2016-2019), i el foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, per un import de 17.374.923,70 euros, IVA inclòs, amb una baixa del 31% sobre els preus unitaris, i de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient a Citelum Ibérica, SA, amb NIF A59087361, i d'acord amb la seva proposició, en ser considerada l'oferta més avantatjosa. DISPOSAR a favor de l'adjudicatari l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: import net 14.359.441,07 euros, amb tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 3.015.482,63 euros. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte la Sra. Luisa Cabezas, Cap del dept. d’Enllumenat. DESESTIMAR la sol·licitud de confidencialitat de l’oferta tècnica, presentada per l’empresa Imesapi, SA, per resultar extemporània, d’acord amb la clàusula 7 del plec de clàusules administratives particulars. 3.- (20160005) ADJUDICAR el contracte núm. 16002517 Lot 2 Zona B, que té per objecte la Conservació de les instal·lacions d'enllumenat públic de Barcelona (2016-2019), i el foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, per un import de 17.641.863,60 euros, IVA inclòs, amb una baixa del 33,36% sobre els preus unitaris, i de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient a la Ute Enllumenat Bcn (SIM Rubatec, SA-Urbalux, SA), amb NIF U66791211, i d'acord amb la seva proposició, en ser considerada l'oferta més avantatjosa. DISPOSAR a favor de l'adjudicatari l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: import net 14.580.052,56 euros, amb tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 3.061.811,04 euros. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 23/ 6/ 2016 12: 53 8 formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte la Sra. Luisa Cabezas, Cap del dept. d’Enllumenat. DESESTIMAR les al·legacions presentades per l’empresa SECE, SA, tot considerant ajustat a dret el càlcul efectuat per la consideració d’ofertes que podien incloure valors anormals o desproporcionats, de conformitat amb l’article 152 del R.D.Leg. 3/2011, de 14 de novembre, pel que s’aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic i l’article 86 del R.D 1098/2001, de 12 d’octubre, pel que s’aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques. 4.- (20160005) ADJUDICAR el contracte núm. 16002518 Lot 3 Zona B, que té per objecte la Conservació de les instal·lacions d'enllumenat públic de Barcelona (2016-2019), i el foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, per un import de 21.083.212,70 euros, IVA inclòs, amb una baixa del 29,8% sobre els preus unitaris, i de conformitat amb la proposta de valoració i classificació continguda en l'expedient a l’empresa Imesapi, SA, amb NIF A28010478, i d'acord amb la seva proposició, en ser considerada l'oferta més avantatjosa. DISPOSAR a favor de l'adjudicatari l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: import net 17.424.142,73 euros, amb tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 3.659.069,97 euros. FORMALITZAR el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part de l'adjudicatari del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. DESIGNAR com a responsable del contracte la Sra. Luisa Cabezas, Cap del dept. d’Enllumenat. DESESTIMAR la sol·licitud de confidencialitat de l’oferta tècnica, presentada per l’empresa Imesapi, SA, per resultar extemporània, d’acord amb la clàusula 7 del plec de clàusules administratives particulars. Part d’Impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup municipal CiU: 5.- (M1519/3516) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda: 1.- Que el govern impulsi la creació d'una Comissió Especial d'Infraestructures, d'acord amb allò que estableix el Reglament Orgànic Municipal, amb l'objectiu de: a) Vetllar pel compliment dels acords existents per part dels diferents agents i administracions implicades en el desenvolupament i execució d'actuacions de transformació urbana i d'infraestructures cabdals per a la ciutat. b) Impulsar el desenvolupament d'aquelles actuacions en les quals hi participin d'una manera o altra, diferents administracions públiques. c) Informar als diferents Grups Municipals de l'estat de desenvolupament de les diferents actuacions. Del Grup municipal ERC: 6.- (M1519/3521) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda instar al Govern municipal a demanar la dimissió de la Ministra de Foment, Ana María Pastor Julián, per l'ocultació del resultat de l'auditoria encarregada pel Ministeri sobre les obres de BSAV (Barcelona Sagrera Alta Velocitat) a la Generalitat i a l'Ajuntament de Barcelona, i exigir que aquesta auditoria es faci pública. Secretaria General Ref: Extracte d'acords v. 23/ 6/ 2016 12: 53 9 Del Grup municipal PP: 7.- (M1519/3510) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda instar al govern municipal a presentar el calendari per a l'execució del Pla Especial de Reforma Interior (PERI) de Torre Baró, aprovat definitivament el 22/03/1984, així com la possible desafectació d'habitatges del Pla, en la propera Comissió. Del Grup municipal CUP: 8.- (M1519/3466) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda: 1) Instem als i les representants de l'Ajuntament de Barcelona al consell d'administració del Consorci de la Zona Franca, a cedir la totalitat dels terrenys de les antigues casernes de Sant Andreu, a l'Ajuntament de Barcelona, per tal de poder desenvolupar el pla urbanístic proposat. 2) Que sigui l'Ajuntament de Barcelona qui defineixi els futurs usos de la parcel·la del passeig Torras i Bages, 122, que ara ocupa a precari la "Hermandad de los Antiguos Caballeros Legionarios de Barcelona". 3) Demanem que mitjançant el Plenari del Consorci de la Zona Franca, i el Plenari de l'Ajuntament de Barcelona, se'ls hi notifiqui als actuals ocupants la necessitat d'abandonar l'espai per tal de poder començar l'enderroc de l'edifici.