Secretaria General Ref.: CP 9/16 ACORDS adoptats pel Plenari del Consell Municipal en la sessió ordinària d’1 de juliol de 2016. Aprovació de l’acta de la sessió de 27 de maig de 2016. C) Part decisòria / executiva a) Ratificacions b) Propostes d'acord COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA 1.- (20071) PRECISAR l’acord adoptat pel Plenari del Consell Municipal, en sessió de 30 de maig de 2008, relatiu a la constitució d’un dret de superfície a favor de la Generalitat de Catalunya, sobre la finca situada al camí del Mas Sauró, núm. 2-20, per ser destinada a la construcció d’una residència per a persones amb discapacitat psíquica profunda, en el sentit de determinar que la superfície de la finca esmentada és de 8.727 m2, i, en conseqüència, ADAPTAR la condició reguladora primera del dret de superfície a la nova medició establerta. 2.- (21383) PRECISAR l'acord adoptat pel Plenari del Consell Municipal en sessió de 30 d’abril de 2010, relatiu a la constitució d’un dret de superfície a favor de la Generalitat de Catalunya sobre la finca situada al carrer del Consell de Cent, núm. 150-152, per ser destinada a la ubicació de l’Institut d’Educació Secundària (IES Viladomat), en el sentit de determinar que la superfície de la finca esmentada és de 2.657,50 m2, i, en conseqüència, ADAPTAR la condició reguladora primera del dret de superfície a la nova medició establerta. 3.- (24869) APROVAR inicialment el Plec de clàusules reguladores per a la concessió de l'ús privatiu respecte de la finca situada al carrer Consell de Cent, núm. 154, grafiada en el plànol annex, a favor del Patronat Municipal de l’Habitatge, amb caràcter gratuït i un termini de cinquanta anys, per a la construcció dels accessos i pati de l’escola bressol que el patronat esmentat construirà a la finca contigua del carrer Comte Borrell, núm. 159; SOTMETRE’L a informació pública durant el termini de trenta dies i, si no s’hi formulen reclamacions o al·legacions, TENIR per elevat automàticament aquest acord d’aprovació inicial a definitiva; ADJUDICAR la concessió directament al Patronat Municipal de l’Habitatge; FORMALITZAR la concessió, i FACULTAR l’Alcaldia per dur a terme totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 4.- (25594) EXTINGIR el dret de superfície atorgat a favor del Patronat Municipal de l’Habitatge, per acord del Consell Plenari en sessió de 18 de juny de 2010, respecte del sostre edificable destinat a habitatge i aparcament de la finca de propietat municipal ubicada al carrer Viladomat, núm. 142; CONSTITUIR un nou dret real de superfície a favor del patronat esmentat respecte a la totalitat de la finca esmentada del carrer Viladomat, núm. 142, grafiada en el plànol annex, per un termini de setanta-cinc anys i amb caràcter gratuït, per a la construcció i gestió d’habitatge protegit dotacional en règim de lloguer, i la construcció d’un equipament sanitari assistencial que serà lliurat a la Corporació municipal, d’acord amb el planejament urbanístic; dret que es regirà d’acord amb les condicions del document annex, que s'aproven; SOTMETRE l'expedient a 1 informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a constituir el dret; FORMALITZAR-LO d’acord amb les dites condicions; INSCRIURE'L en el Registre de la Propietat, i FACULTAR l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 5.- (25595) EXTINGIR el dret de superfície atorgat a favor del Patronat Municipal de l’Habitatge per acord del Consell Plenari en sessió de 18 de juny de 2010, respecte del sostre edificable destinat a habitatge i aparcament de la finca de propietat municipal ubicada al carrer Comte Borrell, núm. 159; CONSTITUIR un nou dret real de superfície a favor del patronat esmentat respecte a la totalitat de la finca esmentada del carrer Comte Borrell, núm. 159, grafiada en el plànol annex, per un termini de setanta-cinc anys i amb caràcter gratuït, per a la construcció i gestió d’habitatge protegit dotacional en règim de lloguer, i la construcció d’un equipament d’escola bressol que serà lliurat a la Corporació municipal, d’acord amb el planejament urbanístic; dret que es regirà d’acord amb les condicions del document annex, que s'aproven; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a constituir el dret; FORMALITZAR-LO d’acord amb les dites condicions; INSCRIURE’L en el Registre de la Propietat, i FACULTAR l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 6.- (E.03.6010.16) CONSTITUIR un dret real de superfície a favor del Patronat Municipal de l’Habitatge respecte de la finca del carrer Ulldecona, núm. 12-14, grafiada en el plànol annex, per un termini de setanta-cinc anys i amb caràcter gratuït, per a la construcció i gestió, d’acord amb el planejament urbanístic, d’un edifici d’habitatges de protecció oficial en règim de lloguer, d’acord amb les condicions del document annex, que s'aproven; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a constituir el dret; FORMALITZAR-LO d’acord amb les dites condicions; INSCRIURE’L en el Registre de la Propietat, i FACULTAR l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 7.- (E.03.6012.16) ADSCRIURE l’ús i CONSTITUIR un dret real d’aprofitament a favor del Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona, respecte de la finca de domini públic situada al carrer Ulldecona, núm. 2-10, grafiada en el plànol annex, destinada a la construcció i gestió, d’acord amb el planejament urbanístic, d’un edifici d’habitatges dotacionals; SOTMETRE l’expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s’hi formulen reclamacions o al·legacions, FORMALITZAR l’adscripció i la constitució del dret real d’aprofitament, d'acord amb les condicions del document annex, que s'aproven, i FACULTAR l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 8.- (E.03.6016.16) CEDIR gratuïtament al Patronat Municipal de l’Habitatge la finca de propietat municipal consistent en l’entitat núm. 2 (subsòl) del complex immobiliari CI-FR19/FR8 de la finca situada al carrer Constitució, núm. 61.X, grafiada en el plànol annex, destinada a aparcament en subsòl, que s’integrarà físicament amb l’aparcament que l'entitat municipal esmentada construirà en la promoció d’habitatges de protecció en règim de venda i lloguer que impulsa en la finca contigua del carrer Constitució, núm. 31-35, finca cedida al seu favor per acord del Plenari del Consell Municipal en sessió de 28 de febrer de 2014 i formalitzada per document administratiu de 30 de maig de 2014, d’acord amb allò que disposen els articles 49 i 50 del Reglament del patrimoni dels ens locals de 17 d'octubre de 1988; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, TENIR per aprovada la cessió; FORMALITZAR la cessió, fent esment de l’afectació de la finca a la dita finalitat garantida amb clàusula de reversió automàtica en els termes de l’article 50 del reglament al·ludit; i FACULTAR l'Alcaldia per realitzar totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 2 9.- (E.08.6023.16) CONSTITUIR un dret real de superfície a favor del Patronat Municipal de l’Habitatge respecte de la finca del carrer Palamós, núm. 77-79, i Aiguablava, 68-72, grafiada en el plànol annex, per un termini de setanta-cinc anys i amb caràcter gratuït, per a la construcció i gestió, d’acord amb el planejament urbanístic, d’un edifici d’habitatges de protecció oficial en règim de lloguer protegit, d’acord amb les condicions del document annex, que s'aproven; SOTMETRE l'expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s'hi formulen reclamacions o al·legacions, procedir a constituir el dret; FORMALITZAR-LO d’acord amb les dites condicions; INSCRIURE’L en el Registre de la Propietat, i FACULTAR l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 10.- (E.09.6011.16) ADSCRIURE l’ús i CONSTITUIR un dret real d’aprofitament a favor del Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona, respecte de la finca de domini públic situada al carrer de la Via Favència, núm. 413-417, grafiada en el plànol annex, destinada a la construcció i gestió, d’acord amb el planejament urbanístic, d’un edifici d’habitatges de protecció oficial en règim de lloguer; SOTMETRE l’expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s’hi formulen reclamacions o al·legacions, FORMALITZAR l’adscripció i la constitució del dret real d’aprofitament, d'acord amb les condicions del document annex, que s'aproven, i FACULTAR l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. 11.- (E.09.6013.16) ADSCRIURE l’ús i CONSTITUIR un dret real d’aprofitament a favor del Patronat Municipal de l’Habitatge de Barcelona, respecte de la finca de domini públic situada al passeig de Torras i Bages, núm. 143, grafiada en el plànol annex, destinada a la construcció i gestió, d’acord amb el planejament urbanístic, d’un edifici d’habitatges de protecció oficial en règim de lloguer; SOTMETRE l’expedient a informació pública durant un termini de trenta dies i, si no s’hi formulen reclamacions o al·legacions, FORMALITZAR l’adscripció i la constitució del dret real d’aprofitament, d'acord amb les condicions del document annex, que s'aproven, i FACULTAR l’Alcaldia per a la realització de totes les actuacions encaminades a concretar, clarificar i executar el present acord. COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS 12.- (CO 2016-06/16) APROVAR, d’acord amb allò previst a l'article 30.21 del Reglament orgànic municipal, el conveni entre l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, el Consorci El Far, i el Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona per regular l’assumpció per part del Consorci de les Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona de les funcions, activitats, personal, drets i béns vinculats a les activitats educatives no reglades, així com a altres activitats relatives al patrimoni cultural marítim del Consorci El Far. AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa de 3.214.215,10 euros a favor del Consorci Drassanes Reials i Museu Marítim de Barcelona, amb càrrec a la partida esmentada en el document comptable, dels pressupostos dels anys 2017-2026, d’acord amb l’establert en clàusula novena apartat primer del conveni i subordinada al crèdit que per a cada exercici autoritzin els respectius pressupostos. FACULTAR l'Alcaldia per a la signatura del present conveni, així com per a la de qualsevol documentació necessària per a l’efectivitat dels acords que s’hi contenen. 3 13.- (CO 2016-06/15) RATIFICAR, com a ens consorciat, l’acord adoptat pel Consell Rector del Consorci Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB) en la sessió de 17 d’abril de 2015, relatiu a l’aprovació de la modificació dels seus estatuts amb l’objecte d’adaptar-los a la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local i a la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa, i altres modificacions que s’han incorporat a instàncies de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, en qualitat d’administració d’adscripció del Consorci, d’acord amb el text incorporat en l’expedient administratiu. 14.- (20160119) ATORGAR la Medalla d’Or al Mèrit Esportiu al Sr. Johan Cruyff, a títol pòstum, un símbol del futbol mundial compromès amb Barcelona i Catalunya, i estretament vinculat amb l’esport com a eina d’inclusió social. COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ 15.- (1576/2013) ESMENAR els errors materials de les taules retributives ratificades per la sessió plenària del Consell Municipal de 29 d'abril de 2016 que són resultat de l’aplicació de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya núm. 1001/2015, de 18 de desembre. PUBLICAR a la Gaseta Municipal les taules retributives resultants de l’aplicació de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya número 1001/2015 de 18 de desembre, des del 2007 fins al 2016, incorporant les rectificacions aprovades en el punt anterior, d'acord amb l'annex que s'adjunta. 16.- Primer.- ADOPTAR, en l'exercici de les competències reservades a l'Ajuntament com a soci únic de la Societat Municipal Barcelona Activa, SA, els acords següents: - Designar l’Im. Sr. Jaume Collboni i Cuadrado membre del Consell d'Administració de la Societat Barcelona Activa, SA, en substitució de la Sra. Raquel Gil Eiroa.- Nomenar l’Im. Sr. Jaume Collboni i Cuadrado vicepresident del Consell d’Administració de la Societat Barcelona Activa, SA, en substitució de l’Im. Sr. Agustí Colom Cabau, que restarà com a membre del consell esmentat. Segon.- ESTABLIR que el termini de designació del conseller que es nomena serà l'establert en els estatuts de la societat, sens perjudici de la renovació que fos procedent en el canvi de mandat consistorial. Tercer.- FACULTAR indistintament el president i el secretari del Consell d'Administració per comparèixer davant notari i elevar a escriptura pública els nomenaments anteriors, com també per complir els tràmits necessaris per a la seva inscripció en el Registre Mercantil i també la correcció d'errors materials en cas necessari. 17.- ADOPTAR, en l'exercici de les competències reservades a l'Ajuntament com a soci únic de la Societat Privada Municipal Foment de Ciutat, SA, els acords següents: Primer.- Designar l’Im. Sr. Jordi Coronas i Martorell, el Sr. Miquel Miró Barrachina i el Sr. Ferran Terol Salsas membres del Consell d'Administració de la Societat Foment de Ciutat, SA, en substitució, respectivament, del Sr. Jordi Bordas i Villalba, del Sr. Miquel Ortega Cerdà i de la Sra. Berezi Elorrieta Sanz. Segon.- Establir que el termini de designació dels consellers que es nomenen serà l'establert en els respectius estatuts, sens perjudici de la renovació que fos procedent en el canvi de mandat consistorial. Tercer.- Facultar indistintament la presidenta i el secretari del Consell d'Administració per comparèixer davant notari i elevar a escriptura pública els nomenaments anteriors, com també per complir els tràmits necessaris per a la seva inscripció en el Registre Mercantil i també la correcció d'errors materials en cas necessari. 4 18.- Primer.- ADOPTAR, en l’exercici de les competències reservades a l’Ajuntament com a soci únic de la Societat Privada Municipal Barcelona Cicle de l’Aigua, SA, els acords següents: 1.- Designar l’Im. Sr. Eloi Badia Casas president del Consell d’Administració de la Societat Barcelona Cicle de l’Aigua, en substitució de la Ima. Sra. Janet Sanz Cid. 2.- Designar el Sr. Lluís Basteiro Bertolí membre del Consell d’Administració de la Societat Barcelona Cicle de l’Aigua, SA, en substitució de la Ima. Sra. Janet Sanz Cid. Segon.- ESTABLIR que el termini de designació dels consellers que es nomenen serà l’establert en els respectius estatuts, sens perjudici de la renovació que fos procedent en el canvi de mandat consistorial. Tercer.- FACULTAR indistintament el president i el secretari del Consell d’Administració per comparèixer davant notari i elevar a escriptura pública els nomenaments anteriors, com també per complir els tràmits necessaris per a la seva inscripció en el Registre Mercantil i també la correcció d’errors materials en cas necessari. 19.- NOMENAR l'Im. Sr. Jaume Collboni i Cuadrado com a representant de l'Ajuntament de Barcelona al Consell General del Consorci del Centre de Cultura Contemporània. Casa de la Caritat, en substitució de l’Im. Sr. Jaume Asens i Llodrà. 20.- RATIFICAR el Decret d’Alcaldia, de 16 de juny de 2016, que designa l’Im. Sr. Jaume Collboni i Cuadrado com a membre del Patronat de la Fundació Julio Muñoz Ramonet. COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 21.- (20160056) AMPLIAR l'autorització i disposició de despesa per un import de 145.082,05 euros amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, amb NIF P0800258F, amb relació al conveni de col·laboració per subscriure entre els ajuntaments de Barcelona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el Consell Comarcal del Barcelonès per al manteniment i conservació de les rondes de Barcelona i del tram municipal de la Gran Via Nord, aprovat per acord del Plenari Municipal en sessió d'1 d’abril de 2016, en concepte d'aportació addicional per finançar l’import que s’havia previst a càrrec dels fons de cooperació local per a serveis supramunicipals (FCLSS), de conformitat amb l'informe del director d'Infraestructures i Espai Urbà de 27 de maig de 2016. Districte de Sants-Montjuïc 22.- (16PL16382) SUSPENDRE l’aprovació definitiva, de conformitat amb els articles 92.1.b del text refós de la Llei d’urbanisme (Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost) i 42.5.d. de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, de la modificació puntual del Pla especial urbanístic per a la concreció dels usos dels equipaments (7C) i l’ordenació de les edificacions en l’àmbit delimitat pels carrers Metal·lúrgia i Foc, el límit del Pla de millora urbana Porta Firal, el carrer Alts Forns i el límit nord dels pavellons 4 i 6 de Barcelona, promogut per Fira 2000, SA, atesa l’existència de motius determinants de la suspensió de la seva aprovació, fonamentats a l’informe de la Direcció de Serveis de Planejament, que consta a l’expedient i es dóna per reproduït a efectes de motivació; ADVERTIR els promotors del pla, de conformitat amb l’article 92.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, que disposen d’un termini de tres mesos, a comptar des del dia següent al de la notificació d’aquest acord, per realitzar les activitats necessàries per continuar la tramitació; en cas que no ho facin, es declararà la caducitat de l’expedient administratiu i s'arxivaran les actuacions; i NOTIFICAR l'acord adoptat als promotors del pla. 5 c) Proposició D) Part d'impuls i control a) Proposicions / declaracions de grup Es fa constar que les proposicions / declaracions de grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció de govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del grup municipal de CiU: 1. (M1519/3555) El Plenari del Consell Municipal acorda: 1. Que el govern iniciï de forma immediata el procés de licitació per a l'adjudicació de les obres de reforma de l'avinguda Diagonal entre passeig de Gràcia i passeig de Sant Joan, per tal de poder executar les obres durant el període d'estiu del 2017, en concordança amb el tram ja realitzat. Del Grup Municipal d’ERC: 2.- (M1519/3558) El Consell Plenari acorda impulsar un pla d’actuacions que permeti avançar en un canvi real entorn de la qualitat, el control i els beneficis de l’activitat turística que inclogui: 1 . Eradicar tots els habitatges turístics il·legals de la ciutat de Barcelona en el termini d’un any, destinant-hi tots els recursos humans i materials que siguin necessaris. 2. Augmentar la capacitat inspectora de la ciutat mitjançant el conseqüent increment d’ingressos, fent créixer el cos d’inspectors i les inspeccions, i escurçant els terminis i procediments administratius de les demandes ciutadanes, amb la finalitat d’eradicar l’oferta il·legal d’habitatges d’ús turístic i altres anomalies, així com oferir un major control sobre l’activitat legal. 3. Imposar una nova taxa a aquelles organitzacions amb ànim de lucre que basin el seu negoci en l’ús intensiu del domini públic, gravant, així, activitats que generen externalitats vinculades a l’aglomeració, la congestió i l’ocupació intensiva de la via pública. 4. Imposar una nova taxa als serveis d’autobusos discrecionals de transport de turistes i viatgers que desitgin tenir accés al quadrant central de la ciutat de Barcelona amb l’objectiu d’encotxar i desencotxar visitants, i que la taxa esmentada vagi vinculada a l’hora, la temporada i al tipus de viatger en funció de la llicència prèviament atorgada per part de l’Ajuntament de Barcelona. 5. Instar la Generalitat de Catalunya a regular la pujada de la quota tributària de l’impost sobre les estades en establiments turístics, per poder compensar les externalitats que genera el turisme. 6. Instar la Generalitat de Catalunya a modificar el fet imposable de l’impost sobre les estades en establiments turístics per tal que reculli el conjunt de les estades de les embarcacions de creuer turístic del port de Barcelona, independentment de la durada, destinant el 100% del que es recapti per la totalitat d'aquest concepte a l'Ajuntament de Barcelona per a la seva gestió i lliure destinació. Del Grup Municipal del PP: 3.- (M1519/3552) El Plenari del Consell Municipal acorda: Constatar que el nou cartipàs no respon ni a les necessitats d'organització municipal ni està definit d'acord amb les prioritats de Barcelona. 6 b) Proposicions amb contingut de declaració institucional Es fa constar que les proposicions amb contingut de declaracions institucionals que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal de BComú: 1. (M1519/3562) El Consell Plenari de l’Ajuntament de Barcelona acorda: - Instar el Govern de l’Estat que reguli el mercat privat de lloguer impedint pujades indiscriminades en el preu dels lloguers per evitar noves bombolles immobiliàries, o si escau, que doti d’autonomia i capacitat els ajuntaments per vincular la pujada del preu dels lloguers amb el nivell de rentes de la població i les característiques del pis i del barri. - Instar el Govern de l’Estat que derogui aquelles modificacions de la llei d’arrendaments urbans de l’any 2013, clarament restrictives per als drets dels arrendataris. - Instar el Govern de l'Estat que doti de mesures de caràcter fiscal que fomentin el mercat de lloguer accessible i que doti adequadament els capítols pressupostaris d'aportacions directes en matèria d'habitatge per fer front a situacions d'emergència habitacional i vulnerabilitat social, per establir i reforçar programes que donin suport a persones i unitats de convivència amb dificultats per fer front al lloguer." - Instar el Govern de la Generalitat, en el si del Consorci de l’Habitatge de Barcelona, que promogui canvis en el marc normatiu en matèria d’habitatge orientats a vincular la pujada del preu del lloguer amb el nivell de rentes de la població i les característiques del pis i del barri. Del Grup Municipal de la CUP: 2.- (M1519/3547) El Plenari del Consell Municipal acorda: Instar el Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya a tramitar els expedients sancionadors corresponents contra els sis agents condemnats en el cas Raval per les tortures patides i l'homicidi de Juan Andrés Benítez. Així mateix, d'acord amb els fets provats en la sentència i la gravetat d'aquests, acordi en la resolució dels expedients la separació definitiva del cos de Mossos d'Esquadra. E) Mocions 1.- PRIMER.- ADOPTAR, en l'exercici de les competències reservades a l'Ajuntament com a soci únic de la Societat Municipal Barcelona de Serveis Municipals, SA, els acords següents: 1.- NOMENAR l'Im. Sr. Jaume Collboni i Cuadrado i el Sr. Salvador Illa Roca membres del Consell d'Administració de la Societat Barcelona de Serveis Municipals, SA, en substitució, respectivament, del Sr. Fèlix Ortega Sanz i del Sr. Jordi Ayala Roqueta. 2.- NOMENAR l’Im. Sr. Jaume Collboni i Cuadrado president del Consell d’Administració de la Societat Barcelona de Serveis Municipals, SA, en substitució de l’Im. Sr. Gerardo Pisarello Prados. 3.- NOMENAR l’Im. Sr. Gerardo Pisarello Prados vicepresident del Consell d’Administració de la Societat Barcelona de Serveis Municipals, SA, en substitució de la Ima. Sra. Mercedes Vidal Lago, que restarà com a membre del Consell d’Administració de la societat esmentada. SEGON.- ESTABLIR que el termini de designació dels consellers que es nomenen serà l'establert en els estatuts de la societat, sens perjudici de la renovació que fos procedent en el canvi de mandat consistorial. TERCER.- FACULTAR indistintament el president i el secretari del Consell d'Administració per comparèixer davant notari i elevar a escriptura pública els nomenaments anteriors, com també per complir els tràmits necessaris per a la seva inscripció en el Registre Mercantil i també la correcció d'errors materials en cas necessari. 7 2.- NOMENAR, de conformitat amb allò que estableix l’article 143 de la Carta municipal de Barcelona, na María Assumpció Vilà i Planas síndica de greuges de Barcelona, per un període de cinc anys, la qual realitzarà les seves funcions conforme a allò que estableix el Reglament regulador d’aquesta institució, els aspectes complementaris de l’organització i funcionament aprovats per la Comissió de Govern de 19 de gener del 2005 i resta de normativa vigent, per tal de defensar els drets fonamentals i les llibertats públiques dels ciutadans i ciutadanes de Barcelona i, d’acord amb el que estableix l’article 38.2 de la Carta municipal de Barcelona, també de totes aquelles persones que es trobin a la ciutat encara que no en siguin residents, especialment pel que fa als drets i llibertats exposats a la Carta europea de salvaguarda dels drets humans a la ciutat. Moció d’urgència El Plenari del Consell Municipal acorda: Primer.- La creació d’una comissió de seguiment sobre la gestió de Barcelona Regional, amb l’objectiu d’assolir la màxima transparència i el traspàs d’informació a tots els grups municipals, sobre els comptes i en tots els contractes signats per Barcelona Regional, en el període comprès entre els anys 2009-2015. Segon.- La comissió estarà constituïda per un membre de cada grup municipal, el president i el vicepresident de la comissió esmentada seran designats per l’alcaldessa. Mitjançant el seu portaveu els grups municipals proposaran a l’alcaldessa el nom del seu representant. F) Declaracions institucionals 1.- El Plenari del Consell Municipal acorda: 1. Refermar la seva declaració com a municipi respectuós amb la diversitat afectiva, reconeix el dret que tenen totes les persones de viure en igualtat de drets i s’adhereix a la commemoració que les entitats i institucions del nostre país celebren amb motiu del 28 de juny. 2. Condemna totes les agressions i violència homòfobes, trànsfobes o bífobes que es produeixen en la nostra societat amb un especial record a les víctimes de l’atemptat d’Orlando. I es compromet a: 1. Instar el Govern de la Generalitat a completar el desplegament de la Llei 11/2014 per garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia, especialment en el seu règim sancionador. 2. Seguir desplegant la Llei 11/2014 des de l’Ajuntament de Barcelona. 3. Impulsar polítiques públiques, plans i programes contra la LGTBIfòbia i per promoure mesures de respecte a la diversitat sexual i de gènere en l’àmbit educatiu, sanitari, esportiu, cultural, laboral, etc. 4. Donar suport a l’associacionisme LGTBI a través de la realització conjunta d’accions de sensibilització i promoció dels drets de les persones LGTBI. 5. Penjar, amb motiu del dia de l’Orgull LGTB, la bandera de l’arc de Sant Martí al balcó de l’Ajuntament. 6. L’adhesió de l’Ajuntament de Barcelona a la declaració institucional de la Generalitat de Catalunya i a la Xarxa de Municipis LGTBI. 2.- El Plenari del Consell Municipal acorda: 1.- Expressar el nostre suport a les persones que estan sent encausades per impulsar el procés participatiu sobre el futur polític de Catalunya del 9 de novembre de 2014. 2.- Denunciar l’escassa qualitat democràtica d’un govern que fa un ús partidista de les institucions judicials i emet judicis ideològics i polítics contra treballadors/es i representants a les institucions per participar i impulsar processos democràtics. 3.- Refermar el compromís d’aquesta corporació local amb el dret democràtic del poble de Catalunya a defensar els seus drets socials i laborals i a decidir lliurement el seu futur. 4.- Enviar aquesta moció al president de la Generalitat, al president del Govern espanyol, a la Mesa del Parlament de Catalunya, a les entitats del Pacte Local pel Dret a Decidir (si n’hi ha), al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, i fer-la pública a través dels mitjans públics municipals. 3.- El Plenari del Consell Municipal acorda: Primer. Donar suport als acords recollits en la resolució 879/X del Parlament de Catalunya sobre l'adopció de mesures per millorar la qualitat de vida dels celíacs, i fer tot el que estigui al seu abast per donar-li compliment en el seu àmbit d'actuació. Segon. Facilitar l'accés a una dieta sense gluten, dins i fora de casa, tant per als residents com per als visitants, prenent mesures per fomentar que hi hagi un nombre suficient d’establiments (restaurants, obradors, carnisseries, geladeries, etc.) que ofereixin productes sense gluten a la ciutat. Tercer. Incloure la provisió d’aliments i begudes aptes per a celíacs a les principals festes i activitats esportives de la ciutat, perquè tots els ciutadans puguin participar i gaudir-ne en igualtat de condicions. Quart. Instar el Govern central a dotar d'ajudes 8 econòmiques directes o indirectes els pacients celíacs. Cinquè. Estudiar l'adopció de mesures directes per part del Consistori per compensar la despesa econòmica extraordinària que suposa la dieta sense gluten que obligatòriament han de seguir els celíacs. Sisè. Assegurar les necessitats nutricionals, a través de Benestar Social, de celíacs sense recursos econòmics, augmentant per a les famílies celíaques fins a un 10% el llindar econòmic corresponent dels ajuts socials d'aliments per tal d'alleugerir la major despesa que els suposa la compra de productes sense gluten. Setè. Promoure i col·laborar en la realització de campanyes d'informació als sectors implicats de l’alimentació i la restauració, amb relació al compliment de les determinacions del Reglament europeu 1169/2011, per impulsar les bones pràctiques en matèria de seguretat alimentària per a l'elaboració i manipulació de productes sense gluten, i promoure accions de formació en celiaquia per als inspectors municipals. Vuitè. Donar suport al projecte "Escoles" de l’Associació de Celíacs de Catalunya, de sensibilització del personal docent i monitors d’escoles bressol i altres centres docents. Novè. Donar suport a les campanyes i accions informatives, formatives i de divulgació entorn de la celiaquia que promoguin les diferents associacions a l’àmbit de la celiaquia, així com les que vagin adreçades a millorar la qualitat de vida de les persones amb celiaquia a la ciutat. Desè. Incloure informació sobre establiments aptes per a celíacs als fullets de les festes populars, rutes gastronòmiques, etcètera. Onzè. Incloure un enllaç al web de la ciutat amb informació de les diferents associacions i entitats de l’àmbit de la celiaquia i la sensibilitat al gluten no celíaca. Dotzè. Donar trasllat dels acords anteriors a l'Associació Celíacs de Catalunya, a tots els grups parlamentaris del Parlament de Catalunya i al Congrés dels Diputats. 4.- El Plenari del Consell Municipal de l’Ajuntament de Barcelona manifesta: 1) Volem manifestar la nostra intenció renovada i decidida per treballar vers l’eradicació de qualsevol forma d’abús i maltractament, especialment en aquells col·lectius que poden ser més vulnerables com ara el de les persones grans. Volem treballar perquè la idea de Barcelona Tolerància Zero davant l’abús i el maltractament sigui efectiva i compartida per tota la ciutadania. 2) Continuarem treballant i innovant en les estratègies de prevenció i abordatge de casos de maltractament. 3) Potenciarem la lluita contra l’abús i el maltractament des d’un enfocament transversal, interdepartamental i amb voluntat de sumar esforços amb altres administracions, institucions i entitats, fent especial incidència en els aspectes de: - L’educació en valors de respecte, dignitat i tolerància. - La lluita contra els prejudicis i estereotips negatius vers la gent gran. - Continuar amb la sensibilització sobre el fenomen, tant dels professionals com de la societat en general. - Promocionar les mesures de protecció jurídica preventives: document d’autotutela, voluntats anticipades, previsions patrimonials, mesures cautelars i designació de la tutela judicial. - Accions de suport i assessorament adreçades a les persones que cuiden. - La capacitació i especialització dels serveis per atendre les situacions de maltractaments detectades que permetin minimitzar o recuperar-se, a les persones grans, de les conseqüències tant físiques com psíquiques patides. - Potenciant la coordinació i el treball conjunt entre tots els agents que intervenen en l’àmbit de la gent gran, així com comptant amb la participació activa de les persones grans. EL SECRETARI GENERAL, Jordi Cases i Pallarès 9