NÚM. 19 30-6-2016 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3811 DISPOSICIONS GENERALS Acords dels òrgans de govern La Comissió de Govern, en sessió del dia 16-06-2016, adopta el següent acord: Aprovar les modificacions en l’organigrama de la Gerència de Recursos referides a la Direcció de Serveis Jurídics, assignant les denominacions i funcions las òrgans afectats, tal i com es detalla als annexos. Publicar la present resolució en la Gaseta Municipal als efectes pertinents. Donar-ne compte a la Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció. Annex 1. Descripció de les funcions dels òrgans de les Gerències Direcció dels Serveis Jurídics Òrgan superior immediat: Gerència de Recursos Nivell associat: 30 Missió: • Direcció superior dels Serveis Jurídics municipals i assessorament directe a l'Alcaldia i altres òrgans de Govern. Funcions: • Representar a l’Ajuntament de Barcelona davant altres administracions en els assumpte relacionats amb l’assessorament i la defensa jurídica. • Exercir funcions d’assessoria i d’emissió d’informes i dictàmens de caire jurídic sol·licitats per l’Alcaldia i altres òrgans de Govern Municipal. • Informar sobre les qüestions de competència entre l’Ajuntament i altres entitats públiques. • Assessorar, en el seu cas, a tots els organismes públics i empreses públiques municipals. • Coordinar els diferents serveis jurídics municipals descentralitzats. • Dissenyar les línies de prevenció i defensa jurídica de l’Ajuntament. • Assessorar en els processos de redacció de normes que puguin afectar a l’Ajuntament de Barcelona i participar, en el seu cas, en els processos de negociació sobre el seu contingut. • Visar les compareixences davant qualsevol òrgan jurisdiccional. • Proposar l'adopció d'acords en les matèries pròpies de les seves competències. • Representar a la Gerència, per delegació d'aquesta, en les matèries pròpies de les seves competències. * * * Direcció de l’Àrea del Contenciós Òrgan superior immediat: Direcció dels Serveis Jurídics Nivell associat: 28 Missió: • Representació i defensa de la Corporació Municipal. 3812 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 19 30-6-2016 Funcions: • Representar a l’Ajuntament, en els esdeveniments de caire jurídic referits a l’àmbit de la defensa jurídica de la Corporació; exercint la defensa de l’Ajuntament en els plets de qualsevol ordre jurisdiccional, i especialment en l’ordre contenciós –administratiu, quan així sigui requerit; així com preparar i presentar recursos o reclamacions administratives davant d’altres administracions públiques. • Exercir funcions d’assessoria i d’emissió d’informes i dictàmens de caire jurídic sol·licitats, i exercir les funcions d’impuls i coordinació dels treballs de documentació que es duguin a terme en la direcció com a recolzament a la resta d’unitats operatives. • Coordinar el desenvolupament del programa de gestió del coneixement tant digital, incloent l’elaboració de protocols i materials de recolzament a la defensa davant els Tribunals. • Definir i fixar estratègies de defensa, així com coordinar i planificar l’exercici de funcions de defensa davant els tribunals i en els recursos o reclamacions interadministratives. • Assegurar la qualitat tècnica, jurídica i procedimental dels escrits a presentar davant d’òrgans jurisdiccional i la seva adequació a les estratègies de defensa prèviament fixades. • Realitzar el seguiment de totes les fases dels procediments judicials en curs i avaluar les conseqüències que qualsevol plet pugui tenir per l’Ajuntament; així com fer el seguiment de l’execució de les sentències i resolucions judicials i tot el que es deriva de les mateixes. • Gestionar i coordinar la defensa jurídica externa; així com la representació i defensa de càrrecs i personal municipal d’acord als paràmetres establerts, incloent també els temes de despesa vinculats. • Coordinar la gestió de les notificacions o documentació judicial, assegurant la recepció i enviament de la mateixa, i la posterior transmissió als òrgans gestors competents. • Proposar l'adopció d'acords en les matèries pròpies de les seves competències. • Representar a la Gerència, per delegació d'aquesta, en les matèries pròpies de les seves competències. * * * Direcció de l’Àrea del Règim Jurídic Òrgan superior immediat: Direcció dels Serveis Jurídics Nivell associat: 28 Missió: • Assessorament jurídic general i coordinació amb els serveis jurídics centrals i la resta de serveis jurídics municipals descentralitzats. Funcions: • Realitzar funcions d’assessorament i informació jurídica en els temes de gran complexitat, tot i garantint llur qualitat tècnica, jurídica i procedimental. . • Dissenyar tota la política de prevenció jurídica en coordinació amb els serveis d’assessoria jurídica dels Districtes i dels òrgans gestors. • Col·laborar, quan sigui requerit, en la redacció d’ordenances i disposicions generals, així com elaborar informes sobre el seu contingut. • Gestionar i coordinar els informes jurídics i dictàmens encarregats a externs. • Impulsar les activitats del programa de formació jurídica dels lletrats. • Coordinar els Serveis Jurídics Centrals amb els Serveis Jurídics descentralitzats. NÚM. 19 30-6-2016 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 3813 • Realitzar la defensa de l’Ajuntament en els plets de qualsevol ordre jurisdiccional. • Proposar l'adopció d'acords en les matèries pròpies de les seves competències. • Representar a la Gerència, per delegació d'aquesta, en les matèries pròpies de les seves competències. Annex 2. Modificació d’òrgans i adscripcions Modificar la denominació de la Sotsdirecció dels Serveis Jurídics i Direcció de l’Àrea del Contenciós per la de Direcció de l’Àrea del Contenciós; i modificar les seves funcions, tal com es detallen a l’annex 1. Modificar les funcions de la Direcció de Serveis jurídics i de la Direcció de l’Àrea de Règim Jurídic, tal com es detallen a l’annex 1.