PRESSUPOST ANUAL EXERCICI 2016 Aprovat al Consell d’Administració de 23 de desembre de 2015 Sant Adrià de Besòs, desembre 2015 Memòria: • Objectius a assolir • Activitats a realitzar • Bases utilitzades per avaluar ingressos i despeses • Bases de presentació • Informació deixalleries Àrea Metropolitana i Punts Verds Ajuntament de Barcelona • Evolució de la plantilla • Balanç de situació previsional a 31 de desembre de 2015 i pressupost 2016 • Compte de pèrdues i guanys previst a 31 de desembre de 2015 i pressupost 2016 MEMÒRIA PRESSUPOST 2016 OBJECTIUS A ASSOLIR En l’àmbit de les línies d’actuació de la companyia relacionades amb els residus municipals i els diferents agents implicats, transport, explotació de deixalleries i punts verds, control i inspecció de productors de residus i de l’espai públic, informadors, formació i RAEE’s, els objectius més significatius a assolir durant l’exercici 2016, són els següents: • Consolidació del sistema de gestió de la qualitat que ens permeti seguir incrementant la qualitat del servei prestat, tant en la gestió de deixalleries com en el seu servei logístic de transport i gestió de residus. Implantació de la certificació EMAS en els mateixos serveis acreditats en el S.I.G. • Optimització de recursos i adaptació a les noves necessitats dels clients i dels seus ajustos pressupostaris per aconseguir una disminució de costos. • Incrementar l’abast de les activitats d’informació ambiental a d’altres aspectes com l’ús responsable dels diferents recursos (aigua, energia) i el consum responsable de béns. • Desenvolupament integral de les activitats contemplades al programa “Barcelona + Sostenible” en l’àmbit d’organitzacions i “Barcelona Escoles + Sostenibles” en l’àmbit escolar, i al “Servei de Documentació d’Educació Ambiental”. • Implementació i consolidació de millores en l’àmbit de les tecnologies de la informació per facilitar totes les dades que puguin ser d’interès per als nostres clients a la vegada que s’incrementa la productivitat de la nostra feina. • Desenvolupament en diferents camps d’actuació de la gestió dels residus municipals, potenciant l’elaboració de plans, estudis i actuacions de prevenció, que puguin suposar un valor afegit per als nostres clients. • Implantació de campanyes de sensibilització ambiental i de civisme adreçades a la ciutadania. 07/01/16 3/10 ACTIVITATS A REALITZAR 1. Gestió logística de la Xarxa Metropolitana de Deixalleries: transport, gestió i comercialització de residus valoritzables, aplicació informàtica de gestió de les dades relatives a les deixalleries, targetes de descomptes per usuaris,... 2. Gestió de deixalleries metropolitanes. 3. Gestió de les deixalleries mòbils metropolitanes. 4. Gestió dels Punts Verds de Zona, de Barri i Mòbils de la ciutat de Barcelona. 5. Gestió logística de residus elèctrics i electrònics. 6. Inspecció i control de la gestió de residus comercials de les activitats econòmiques de la ciutat de Barcelona, així com el control de l’espai públic en temes referents a la neteja i la recollida de residus. 7. Tasques de formació i de comunicació per a la millora de la gestió de residus municipals tant en les activitats econòmiques com en la ciutadania. 8. Organització, execució i coordinació de campanyes específiques d’educació ambiental (temporada de platges, implantació FORM, implantació de la recollida pneumàtica, reducció del soroll a la via pública). 9. Oficina de servei d’atenció al ciutadà de la Taxa Metropolitana de Tractament de Residus. 10. Oficina de Central de Reserves del Programa Metropolità d’Educació per la Sostenibilitat. 11. Servei d’assessoria tècnica de gestió de residus municipals comercials de la ciutat de Barcelona. Elaboració d’estudis, informes i propostes de millora en la recollida comercial a la ciutat. 12. Seguiment de les caracteritzacions de la FORM i aplicació d’actuacions de millora. 13. Gestió i coordinació dels programes de l’Ajuntament de Barcelona: • Barcelona + Sostenible • Barcelona Escoles + Sostenibles • Servei de Documentació d’Educació Ambiental 14. Secretaria tècnica de l’Acord Cívic per a una Barcelona neta i sostenible. 07/01/16 4/10 BASES UTILITZADES PER AVALUAR INGRESSOS I DESPESES Pel que fa als preus, s’apliquen els determinats a les propostes de bases de presentació per l’obtenció dels ingressos previstos. Respecte a les despeses, aquestes s’avaluen en funció dels nivells d’activitat previstos que determinen els recursos a utilitzar. Principals ítems: • Volum de residus: s’ha previst un increment d’un 5% anual (prenent com a base el volum de residus dels últims sis mesos; període gener - juny 2015, i extrapolant a l’any sencer). • Transport logística: increment de preus en funció de l’IPC segons contempla el contracte, preveient un increment del 1%. • Tractament de residus: increment de preus en funció de l’IPC segons contempla el contracte, preveient un increment del 1%. • Venda de subproductes: es preveu un manteniment del import obtingut per la venda de subproductes procedents de deixalleries i Punts Verds. • Preus públics: es preveu una situació similar respecte a l’any 2015. • Ecogestió urbana: es continuarà amb els estudis de caracterització de la FORM i del seguiment de la Recollida Selectiva Comercial. Pel que fa a campanyes de comunicació amb recursos extraordinaris, es contempla la campanya de platges com en anys anteriors i només una sola campanya de tinença responsable d’animals, en comptes de les dues que es realitzaven aquests darrers anys. • Augment d’instal·lacions: es preveu l’obertura d’un nou Punt Verd de Barri. • Els diferents costos externs estan majorats, per aplicació de la regla de prorrata de l’IVA, d’un 69,10% sobre la quota resultant d’aplicar el tipus del 10% o 21% segons el cas. Aquest increment de costos ja ha estat assumit l’any 2015 desprès de la entrada en vigor de la Llei 28/2014 de 27 de novembre de modificació de l’IVA. • Despeses de personal: S’ha considerat un increment de la massa salarial del 1% 07/01/16 5/10 BASES DE PRESENTACIÓ Logística Volum de residus gestionats 64.763 t Ingrés euros / tona 22,60 €/t Concepte t Subproductes 3.675 Total pes gestionat (t) 59.4 46 Deixalleries Àrea Metropolitana i Punts Verds de Barcelona Àrea Metropolitana de Barcelona Ajuntament de Barcelona Deixalleries Deixalleries Mòbils PVB PVM PVZ Número d’instal·lacions gestionades 12 3 24 10 7 Usuaris atesos 78.500 39.500 478.000 218.000 82.000 Ingrés mitjà per instal·lació 70.720 € 97.206 € 74.415 € 87.641 € 221.283 € Cost manteniment/ instal·lació 3.253 € 3.266 € 2.750 € 3.983 € 8.970 € Cost consums/instal·lació 1.325 € 7.066 € 1.630 € 3.022 € 8.123 € Cost materials/ instal·lació 323 € 1.033 € 355 € 985 € 1.213 € 07/01/16 6/10 EVOLUCIÓ DE LA PLANTILLA Les previsions de plantilla per els anys 2015 i 2016 són les següents: Plantilla mitjana Estimació any 2015 Pressupost any 2016 Fixes 118,15 117,00 Eventuals 30,64 32,14 TOTAL 148,79 149,14 Plantilla a 31 de desembre Estimació any 2015 Pressupost any 2016 Fixes 139,00 141,00 Eventuals 29,00 30,00 TOTAL 168,00 171,00 07/01/16 7/10 BALANÇ DE SITUACIÓ PREVISIONAL EXERCICIS 2015-2016 ACTIU Estimació Pressupost 31/12/2015 31/12/2016 A) ACTIU NO CORRENT 212.132,66 156.829,90 I. Immobilitzat intangible. 5.145,76 0,00 3. Concessions. 4. Patents, llicències, marques i similars. 6. Aplicacions informàtiques. 5.145,76 7. Altre immovilitzat intangible. II. Immobilitzat material. 196.863,20 146.706,20 1. Terrenys i construccions. 2. Instal·lacions tècniques, i altre immobilitzat material. 196.863,20 146.706,20 3. Immobilitzat en curs i bestretes. IV. Inversions en empreses del grup i associades a llarg 0,00 0,00 1. Instruments de patrimoni. 2. Crèdits a empreses. V. Inversions financeres a llarg termini. 10.123,70 10.123,70 2. Crèdits a tercers 5. Altres actius financers. 10.123,70 10.123,70 VI. Activos por impuesto diferido B) ACTIU CORRENT 2.593.756,76 2.666.569,30 II. Existències. 0,00 0,00 2. Matèries primes i altres aprovisionaments. 6. Bestretes a proveïdors. III. Deutors comercials i altres comptes a cobrar. 1.611.674,26 1.667.283,06 1. Clients per vendes i prestacions de serveis. 410.932,36 421.550,67 2. Clients, empreses del grup i associades. 1.189.304,60 1.242.557,39 3. Deutors varis. 1.454,71 1.350,00 4. Personal. 2.084,32 800,00 5. Actius per impost corrent. 6.700,42 6. Altres crèdits amb les Administracions Públiques. 1.197,85 1.025,00 IV. Inversions en empreses del grup i associades a curt termini. 0,00 0,00 2. Crèdits a empreses. 5. Altres actius financers. V. Inversions financeres a curt termini. 500.114,50 600.114,50 5. Altres actius financers. 500.114,50 600.114,50 VI. Periodificacions a curt termini. VII. Efectiu i altres actius líquids equivalents 481.968,00 399.171,74 1. Tresoreria. 481.968,00 399.171,74 2. Altres actius líquids equivalents. TOTAL ACTIU (A+B) 2.805.889,42 2.823.399,20 07/01/16 8/10 BALANÇ DE SITUACIÓ PREVISIONAL EXERCICIS 2015-2016 Estimació Pressupost 31/12/2015 31/12/2016 A) PATRIMONI NET 1.436.971,43 1.465.095,20 A-1) Fons propis. 1.436.971,43 1.465.095,20 I. Capital Subscrit 650.762,00 650.762,00 1. Capital escriturat. 650.762,00 650.762,00 III. Reserves. 737.526,61 786.209,43 1. Legal i estatutàries. 130.152,40 130.152,40 2. Altres reserves. 607.374,21 656.057,03 VII. Resultat de l'exercici. 48.682,82 28.123,77 A-3) Subvencions, donacions i llegats rebuts. 0,00 0,00 B) PASSIU NO CORRENT 100.681,82 3.951,00 I. Provisions a llarg termini. 95.348,62 0,00 1. Obligacions per prestacions a llarg termini al personal 95.348,62 0,00 4. Altres provisions. 0,00 II. Deutes a llarg termini. 3.951,00 3.951,00 2. Deudas con entidades de crédito 5. Altres passius financers. 3.951,00 3.951,00 III. Deutes amb empreses del grup i associades a llarg termini. V. Periodificacions a llarg termini. 1.382,20 C) PASSIU CORRENT 1.268.236,17 1.354.353,00 III. Deutes a curt termini. 0,00 0,00 2. Deudas con entidades de crédito 5. Altres passius financers. V. Creditors comercials i altres comptes a pagar. 1.268.236,17 1.354.353,00 1. Proveïdors. 205.618,00 240.452,09 2. Proveïdors, empreses del grup i associades. 650.938,17 695.690,91 3. Creditors varis 4. Personal (remuneracions pendents de pagament). 235.500,00 237.800,00 5. Passius per impost corrent. 180,00 110,00 6. Altres deutes amb les Administracions Públiques. 176.000,00 180.300,00 7. Bestretes a clients. VI. Periodificacions a curt termini. TOTAL PATRIMONI NET I PASSIU (A+B+C) 2.805.889,42 2.823.399,20 07/01/16 9/10 COMPTE DE PÈRDUES I GUANYS PREVISIONAL Previsió tancament Pressupost any 2015 any 2016 A) OPERACIONS CONTINUADES 1. Import net de la xifra de negocis. 8.903.044,90 9.043.540,25 a) Vendes. 644.882,42 519.976,88 b) Prestacions de serveis. 8.258.162,48 8.523.563,37 2. Variac. d'existències de productes acabats i en curs de fabr. 3. Treballs efectuats per l'empresa pel seu actiu. 4. Aprovisionaments. -2.527.155,71 -2.682.961,33 b) Consum de matèries primes i altres materies consumibles. -37.956,80 -26.785,33 c) Treballs realitzats per altres empreses. -2.489.198,91 -2.656.176,00 5. Altres ingressos d'explotació. 0,00 0,00 a) Ingressos accesoris i altres de gestió corrent. b) Subvencions d'explotació incorporades al resultat de l'exercici. 6. Despeses de personal. -4.712.319,97 -4.696.879,06 a) Sous, salaris i assimilats. -3.572.506,95 -3.557.664,75 b) Càrregues socials. -1.139.813,02 -1.139.214,31 7. Altres despeses d'explotació. -1.571.529,40 -1.585.934,09 a) Serveis exteriors. -1.563.876,26 -1.578.991,56 b) Tributs. -7.653,14 -6.942,53 c) Pèrdues, deteriorament i variació de provisions per operacions comercials. 8. Amortització de l'immobilitzat. -50.157,00 -50.157,00 9. Imputació de subvencions d'immobilitzat no financer i altres 10. Excessos de provisions. 11. Deteriorament i resultat per enajenacions de l'immobilitzat a) Deterioraments i pèrdues. b) Resultats per enajenacions i altres. 12. Altres resultats. A.1) RESULTAT D'EXPLOTACIÓ (1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+1 41.882,82 27.608,77 13. Ingressos financers. 7.700,00 1.100,00 a) De participacions en instruments de patrimoni. 3.600,00 a.1) En empreses del grup i associades. 3.600,00 a.2) En tercers. b) De valors negociables i altres instruments financers. 4.100,00 1.100,00 b.1) En empreses del grup i associades. b.2) En tercers. 4.100,00 1.100,00 14. Despeses financeres. a) Per deutes amb empreses del grup i associades. b) Per deutes amb tercers. 15. Variació de valor raonable en instruments financers. 16. Diferències de canvi. 17. Deteriorament i resultat per enajenacions i altres. a) Deterioraments i pèrdues (*). A.2) RESULTAT FINANCER (13+14+15+16+17) 7.700,00 1.100,00 A.3) RESULTAT ABANS D'IMPOSTOS (A.1+A.2) 49.582,82 28.708,77 18. Impostos sobre beneficis. -900,00 -585,00 A.4) RESULTAT DE L'EXERCICI PROCEDENT DE LES OPERACIONS CONTINUADES (A.3+18) 48.682,82 28.123,77 B) OPERACIONS INTERROMPUDES 19. Resultat de l'exercici procedent d'operacions interrompudes net d'impostos. A.5) RESULTAT DE L'EXERCICI (A.4+19) 48.682,82 28.123,77 07/01/16 10/10