PLA DE FORMACIÓ 2016 SIRESA - PLA DE FORMACIÓ I APRENENTATGE ÍNDEX 1. INTRODUCCIÓ I OBJETIUS ....................................................................... 3 2. METODOLOGIA ....................................................................................... 4 3. TEMPORALITAT....................................................................................... 5 4. PLANIFICACIÓ ACCIONS FORMATIVES ....................................................... 5 2 SIRESA - PLA DE FORMACIÓ I APRENENTATGE 1. INTRODUCCIÓ I OBJETIUS INTRODUCCIÓ Per tal de possibilitar el desenvolupament professional de totes les persones de l'empresa, s'estableix la present política de formació, on la responsabilitat d'aplicació i coordinació queda assumida per la direcció de serveis corporatius, i que s'aplicarà a partir de les directrius d'actuació següents: - S’impulsarà i coordinarà la realització d'accions d'aprenentatge orientades a que tots els col·laboradors de l'empresa estiguin permanentment al dia en les competències (capacitats i habilitats), necessàries per a un eficaç acompliment en el lloc de treball. - La formació es dissenyarà i aplicarà de forma planificada d'acord amb les necessitats reals existents en cada moment. A aquests efectes, els responsables dels diferents equips de treball de l'empresa, han de participar de manera activa amb Gerència i responsable de formació, en la identificació i definició d'aquestes necessitats. - Es desenvoluparà i aplicarà una estratègia d'aprenentatge basada en el treball, relacionant les necessitats de les persones que han d'aprendre amb les necessitats de canvi i millora del seu propi escenari organitzatiu, operatiu i professional Per a l'aplicació del Pla de formació i aprenentatge es procedirà a optimitzar els costos associats al seu pressupost, a través de la utilització de les subvencions oficials a l'efecte: FUNDACIÓ TRIPARTITA PER A LA FORMACIÓ EN L'OCUPACIÓ. La utilització de les mateixes representa la recuperació de quantitats ja satisfetes per l'empresa a través de les cotitzacions a la seguretat social. OBJECTIUS El primer objectiu a aconseguir amb l'aplicació de la política de formació és el d'assolir i consolidar el clima de desenvolupament professional que la Direcció considera necessari per aconseguir i mantenir un adequat nivell d'eficiència i eficàcia en el compliment del compromís empresarial. 3 SIRESA - PLA DE FORMACIÓ I APRENENTATGE Disposar d'una política de formació que es materialitzi en un Pla de formació i aprenentatge adequat a les necessitats de l'empresa, no és només una necessitat per a les empreses que aposten pel seu propi desenvolupament i progrés, és també un requisit obligatori dins el context de les normes de qualitat ISO 9001. L'objectiu últim de SIRESA, a partir de l'aplicació de les directrius d'actuació exposades en la seva Política de formació, és el d'aconseguir la millora de la participació i l'autoafirmació de totes les persones de l'organització, possibilitant-ne el desenvolupament de les habilitats bàsiques en el lloc de treball. Per tot això es demana un suport total a les iniciatives que conformen aquesta POLÍTICA DE FORMACIÓ i a la realització i aplicació dels successius PLANS DE FORMACIÓ I APRENENTATGE que seran conseqüència de la mateixa. 2. METODOLOGIA L'aplicació del Pla de formació i aprenentatge, en cadascuna de les accions que configuren el mateix, es recolza en uns models d’aprenentatge i una planificació organitzativa de les activitats que es duran a terme. ELS MODELS D'APRENENTATGE L'aplicació de les accions d'aprenentatge es recolzaran en els models ‘d'aprendre fent’ en el lloc de treball i de l'aprenentatge basat en problemes, el que farà que aquestes accions tinguin un contingut pràctic, actiu i obert al debat entre els professionals que les dirigeixen i les persones implicades en les mateixes. L'aplicació d'aquesta metodologia de treball permetrà que les persones implicades en cada acció d'aprenentatge comparteixin tant problemàtiques, inquietuds i coneixements i que a partir de la pròpia experiència i participació, puguin arribar a les conclusions corresponents, assumint així la responsabilitat del seu propi aprenentatge. ORGANITZACIÓ Les accions d’aprenentatge establertes en el present Pla de formació, s’hauran de planificar definint els següents criteris: - Continguts formatius: Quins coneixements teòrics i pràctics s'hauria d’impartir per superar les necessitats detectades i adquirir les capacitats assenyalades. 4 SIRESA - PLA DE FORMACIÓ I APRENENTATGE - Col·lectiu destinatari: A quins treballadors de l'empresa interessaria més formar. - Durada: Quina durada màxima haurien de tenir els cursos segons necessitats de producció, i de conciliar la vida professional i personal dels treballadors. - Jornada: Quin horari seria el més adequat. - Modalitat: Quina seria la més adequada, tenint en compte les característiques de la plantilla. - Lloc d’ impartició: On seria més convenient impartir la formació Es generarà la documentació de treball necessària per a l'aplicació de cadascuna de les accions d'aprenentatge comunicades (autoritzacions, expedients de formació, comunicacions a la Fundació Tripartita, ...) 3. TEMPORALITAT L’abast temporal del present Pla de formació i aprenentatge serà de gener a desembre de l’any enguany. 4. PLANIFICACIÓ ACCIONS FORMATIVES Sempre que sigui possible s’establirà una planificació de les accions formatives previstes en aquest pla de formació, dins de la temporalitat establerta. Aquesta es presenta en el document annex. 5 PLANIFICACIÓN FORMACIÓN SIRESA 2016 CURSO PARTICIPANTES ENE FEB MAR ABR MAY JUN JUL AGO SEP OCT NOV DIC Riscos específics del lloc de treball i 1 actuacions en cas d'emergències Personal Fàbrica del Sol SUPERVISORS-INSPECTORS-CAPS DE 2 Primers Auxilis GESTIÓ-ENCARREGATS INSTAL.LACIONS- EQUIPS 1ª INT.-A edificis administratius, caps d'emergència i equips de primers auxilis 3 PRL Bàsica Personal de nova contractació PRL 4 Formació SIG Interna + PRL Deixalleries, PVB i supervisors 5 Risc elèctric durant càrrega de camions Conductors Camió elèctric, que no van fer la formació en convocatòria anterior 6 Correcte ús dels EPI'S Deixalleries, PVB i supervisors 7 Abalisament DXM Deixalleries mòbils/PVM 8 Seguretat Vial Obligatori responsables PV’s, dx’s i Logística i conductores pvm’s, dxm’s. Tot el personal, recomenable. Gestió de residus i nocions d’educació 9 ambiental. Personal deixalleries, supervisora i cap MA Gestión i manipulación de los residuos 10 especiales recogidos en los PV. Pvb, logistica, supervisora i cap 11 Curso implantación certificado EMAS M.Ros 12 Mediació i resolució de conflictos Caps i Supervisors de PVZ i PVM Inspectors Maria Amor Jordà Lucas Viader 13 Curs de Comunicació i participació Equip de Barcelona+Sostenible 14 Certificat d'Aptitud Professional (CAP) Deixalleries mòbils/PVM 15 Atenció al client Personal deixalleries i PV. Nou personal Inspectors Educadors ambientals Laura Martínez 16 Excel avançat Anna Ferrer Gloria Molina Norma Granados Yolanda Monteiro Lucas Viader 17 Acces avançat Anna Bolea Joan Monteis B+S OTROS 18 Informàtica bàsica Personal deixalleries Mecànica y mantenimiento básico preventivo 19 que se ha de realizar a los camiones. Conductores de camión, Rosa Moreno y J.C. Sanchez Entorn d’aplicacions Google per a empreses Lucas Viader 20 M. Amor Jordà 21 Gestió d’equips Gemma Álvarez 22 Català avançat on line Alicia Martínez 23 Català nivell bàsic Personal deixalleries i PVB 24 Autocad básico Cristina casado Gestor de continguts de programació del web 25 (en procés de canvi) a Drupal Gina Güell (nova incorporació) Patrícia Rovira Anna Ferrer 26 Anglès Maria Lázaro Vanessa Bastida Gloria Molina Norma Granados Alba Galofré