Divendres, 29 de juliol de 2016 ALTRES ENTITATS Consorci de l'Habitatge de Barcelona ANUNCI d'aprovació per la Junta General en sessió celebrada el 29 de juny de 2016 de les bases reguladores per a la concessió de les prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona La ciutat de Barcelona, amb unes característiques geogràfiques i econòmiques especials, ha estat capdavantera en les polítiques d'habitatge social. Davant aquesta evidència cal la sinèrgia dels poders públics, per la qual cosa, l'article 61.7 de la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta Municipal de Barcelona estableix la creació del Consorci de l'Habitatge de Barcelona. Aquest es configura com un ens associatiu sota la figura de consorci legal, creat per la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona, per a la gestió conjunta de funcions, activitats i serveis en matèria d'habitatge públic a la ciutat de Barcelona, en els termes establerts en l'article 85 de la Llei 22/1998 ja esmentada. L'actual situació econòmica i laboral de la societat està comportant que moltes famílies tinguin dificultats per mantenir el seu habitatge, degut a la manca d'oferta laboral i als cada cop més baixos ingressos familiars. És evident que les accions de caràcter reactiu, centrades en el reallotjament en habitatges de lloguer a preu més assequible, majoritàriament públic, presenten la dificultat d'uns recursos limitats que, s'ha demostrat, no pot donar cobertura a totes les persones que finalment no poden fer front a les seves obligacions econòmiques respecte l'habitatge i, en conseqüència, es troben en risc de perdre'l. Prova d'aquest fet és que el Consorci de l'Habitatge de Barcelona va crear, l'any 2015, una nova eina per disminuir els efectes d'aquesta situació econòmica aprovant les bases reguladores per a la concessió de les prestacions econòmiques d'urgència social per al manteniment de l'habitatge de lloguer i per a les derivades de la mediació a la ciutat de Barcelona a les altres ja previstes en la normativa. Donat que la situació econòmica laboral actual continua sense millorar, i atenent a que no hi ha altra convocatòria que contempli específicament la inclusió dels col·lectius beneficiaris de les prestacions econòmiques d'urgència social per al manteniment de l'habitatge de lloguer i per a les derivades de la mediació a la ciutat de Barcelona per tal de donar-li continuïtat i no veure's en situació de risc d'exclusió residencial, es considera adient la creació d'unes prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona. La disposició addicional quarta del Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l'habitatge estableix que el Consorci de l'Habitatge de Barcelona té les competències en matèria d'habitatge que li atribueixen la Llei 22/1998, de 30 de desembre, de la Carta municipal de Barcelona, i els Estatuts vigents, que són aplicables al terme municipal de Barcelona en el marc de la normativa dictada per la Generalitat de Catalunya. En concret, entre d'altres funcions, s'atribueix al Consorci de l'Habitatge de Barcelona la d'exercir l'activitat de foment en matèria d'ajuts i prestacions al lloguer d'habitatges i gestionar integralment les bosses d'habitatge social, amb la facultat d'aprovació de totes els instruments de planificació, programació, gestió i execució necessaris per a la seva efectivitat. La proposta de bases reguladores per a la concessió de les prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona, s'estructura, formalment, en un preàmbul i disset articles, que regulen, respectivament, l'article 1 l'objecte i finalitats, l'article 2 les competències, l'article 3 l'àmbit territorial d'aplicació, l'article 4 les persones destinatàries, l'article 5, el caràcter de les prestacions, l'article 6 la convocatòria, l'article 7 els requisits que han de complir les persones beneficiàries, l'article 8 la sol·licitud de la prestació, l'article 9 la quantia de la prestació, l'article 10 les incompatibilitats, l'article 11 la tramitació, resolució i notificació, l'article 12 la justificació i pagament de la prestació, l'article 13 la inspecció i control, l'article 14 la suspensió del dret al cobrament de les prestacions i extinció, l'article 15 la revocació, l'article 16 la fiscalitat de les prestacions i l'article 17, la protecció de dades. Atès l'exposat anteriorment i en ús de les facultats que atribueix l'article 11 dels Estatuts del Consorci de l'Habitatge de Barcelona, la Junta General del Consorci, ACORDA. 1.- APROVAR les bases reguladores per a la concessió de les prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona i la creació del fitxer de dades personals, que figuren a l'annex d'aquest acord. 1 CVE-Núm. de registre: 022016012984 Divendres, 29 de juliol de 2016 2.- Les prestacions que preveuen aquestes bases reguladores s'atorguen en funció de les disponibilitats de les partides pressupostàries assignades al Consorci de l'Habitatge de Barcelona. 3.- Publicar aquest acord i el text íntegre de les Bases Reguladores en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Bases reguladores. 1. Objecte i finalitats. 1.1. Aquestes bases reguladores específiques tenen per objecte la concessió de les prestacions per al pagament del lloguer a la ciutat de Barcelona de conformitat amb l'article 72.2.a) de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge. 1.2. La finalitat que es pretén amb l'atorgament d'aquestes prestacions és possibilitar la permanència a l'habitatge de la persona sol·licitant i de la seva unitat de convivència prevenint, d'aquesta manera, l'exclusió social com a conseqüència de la pèrdua de l'habitatge que constitueix la residència habitual i permanent. 2. Competències. 2.1. Correspon al Consorci de l'Habitatge de Barcelona informar, rebre, tramitar, gestionar i resoldre la concessió o denegació de les prestacions regulades en aquestes Bases, i el seu pagament. 2.2. Correspon a la Comissió Permanent del Consorci aprovar les convocatòries específiques per a l'atorgament d'aquestes prestacions en les quals s'han de fer constar les previsions que estableix el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovada per Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. L'atorgament, mitjançant resolució administrativa, de les prestacions que es contenen en aquestes bases reguladores i que s'articularan mitjançant les convocatòries específiques correspon al gerent del Consorci. 2.3. La distribució de prestacions es farà mitjançant convocatòries realitzades pel Consorci i publicades en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Cada convocatòria tindrà una dotació pressupostària amb el límit econòmic que s'hi estableixi. 3. Àmbit territorial d'aplicació. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes prestacions és la ciutat de Barcelona. 4. Persones destinatàries. Aquestes prestacions estan destinades als col·lectius que determini la corresponent convocatòria sempre que les persones destinatàries, a més de complir els requisits establerts en la Base 7, siguin titulars del contracte de lloguer de l'habitatge que constitueix el seu domicili habitual i permanent. 5. Caràcter de les prestacions. 5.1. Aquestes prestacions es consideren prestacions econòmiques de dret de concurrència de caràcter d'acord amb l'article 72.3 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre. 5.2. Aquestes prestacions es prorroguen automàticament mentre els beneficiaris mantenen les condicions per les quals van tenir accés a la prestació i sempre que es compleixi la Disposició Transitòria Desena de la Llei 5/2012, de 20 de març, de mesures fiscals, financeres, administratives i de creació de l'import sobre les estades en establiments turístics així com el que estableixi qualsevol altre normativa vigent. 5.3. L'apartat 3 de l'article 5 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol, de prestacions socials de caràcter econòmic, disposa que la concessió d'aquestes prestacions és limitada per les disponibilitats pressupostàries i s'ha de sotmetre a concurrència pública i a priorització de les situacions de més gran necessitat. 5.4. Aquestes prestacions s'atorguen per un període màxim de dotze mesos o, excepcionalment, aquell diferent que es fixi en la convocatòria corresponent, sempre que es compleixin els requisits establerts en aquestes Bases. 2 CVE-Núm. de registre: 022016012984 Divendres, 29 de juliol de 2016 6. Convocatòria. 6.1. Aquestes prestacions s'establiran per convocatòria anual la qual haurà d'indicar: a) La remissió a aquestes bases reguladores i el número del DOGC i el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona en què es van publicar. b) Crèdits pressupostaris als quals s'imputa la prestació. c) Prestació, condicions i finalitat de la concessió de la prestació. d) Data dels efectes i durada de la prestació. e) Beneficiaris: requisits per sol·licitar la prestació i forma d'acreditar-los. f) Persones o ens que poden presentar les sol·licituds, el lloc i la forma de presentació. g) Termini de presentació de les sol·licituds, de resolució i notificació dels procediments. L'òrgan competent per fer la instrucció i resolució del procediment. h) Indicació dels criteris de valoració i prelació per a l'atorgament pel sistema de concurrència pública. i) Indicació de si la resolució posa fi a la via administrativa i recursos que es poden interposar amb indicació del termini i òrgan competent per resoldre. j) Causes específiques d'extinció, de suspensió o de revocació de la prestació. k) La incompatibilitat amb altres prestacions o subvencions. l) Règim fiscal aplicable. m) Cancel·lació de les dades de caràcter personal facilitades. 6.2. El Consorci de l'Habitatge de Barcelona mitjançant resolució del gerent donarà a conèixer públicament l'aprovació de la convocatòria. 6.3. El Consorci de l'Habitatge de Barcelona facilitarà els impresos normalitzats necessaris per a tramitar la prestació concreta que estableixi la convocatòria. 6.4. El seguiment i gestió de tota la tramitació d'aquestes prestacions el farà el Consorci de l'Habitatge de Barcelona. 7. Requisits que han de complir les persones beneficiàries. Poden ser perceptores les persones que preveu la Base 4, sempre que es compleixin els següents requisits: a) Acreditar la residència legal a Catalunya durant el termini mínim que estableixi la normativa vigent. b) L'habitatge ha d'estar ubicat a Barcelona i ha d'estar destinat a residència habitual i permanent del sol·licitant, entenent-se com a tal el que constitueix el seu domicili segons el padró municipal corresponent. c) Estar empadronat a l'habitatge pel qual se sol·licita la prestació. d) Estar en risc d'exclusió social residencial d'acord amb l'article 72 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge, i acreditar uns ingressos de la unitat de convivència no superiors als que es fixen en la corresponent convocatòria de prestacions. e) Que el percentatge dels ingressos de la unitat de convivència destinats al pagament de les rendes de Lloguer sigui, com a criteri general, igual o superior al 30%. Excepcionalment, i d'acord amb la normativa vigent, la convocatòria podrà establir un percentatge inferior al 30% per atendre determinats col·lectius d'alta vulnerabilitat i que es trobin en situació de risc d'exclusió residencial. 3 CVE-Núm. de registre: 022016012984 Divendres, 29 de juliol de 2016 f) Garantir estar en condicions de continuar pagant les rendes del Lloguer d'acord amb el que fixi la corresponent convocatòria. g) Que l'import de lloguer mensual de l'habitatge no superi l'import fixat en la convocatòria corresponent. h) Tenir domiciliat el cobrament de la prestació en una entitat financera. i) Pagar el lloguer de l'habitatge per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte o rebut emès per l'administrador de la finca o qualsevol altre mitjà admès en dret. j) Poden accedir a aquestes prestacions les persones llogateres d'habitatges de titularitat pública o privada d'acord amb el que s'especifiqui en la corresponent convocatòria. k) No tenir la persona sol·licitant ni cap altre membre de la unitat de convivència un habitatge en propietat o ser-ne usufructuari, llevat que no en disposi de l'ús i gaudi. l) No tenir la persona titular del contracte d'arrendament o qualsevol altre membre de la unitat de convivència parentiu per vincle de matrimoni o una altra relació estable anàloga, per consanguinitat, adopció o afinitat fins al segon grau, amb les persones arrendadores. Aquest mateix criteri s'aplicarà també a la relació entre la persona arrendadora i la persona arrendatària, quan la primera sigui una persona jurídica, respecte de qualsevol dels seus socis, sòcies o partícips. m) No tenir la unitat de convivència una base imposable de l'estalvi de la declaració de l'IRPF superior al que es fixi en la convocatòria de prestacions corresponent. 8. Sol·licitud d'inscripció a la convocatòria. 8.1. Les sol·licituds per accedir a les prestacions que regulen aquestes Bases es podran presentar a partir de la publicació de la corresponent convocatòria i en el termini que aquesta fixi. 8.2. Les sol·licituds s'han de presentar en imprès normalitzat, degudament formalitzades i signades per la persona sol·licitant de la prestació. Es podrà presentar presencialment a qualsevol de les oficines que integren la Xarxa d'Oficines d'Habitatge de Barcelona o per qualsevol dels mitjans que el Consorci posi a l'abast de les persones sol·licitants. En qualsevol cas caldrà aportar la documentació que estableixi la convocatòria corresponent. 8.3. La presentació de la sol·licitud implica la plena acceptació de les bases reguladores i l'autorització al Consorci de l'Habitatge de Barcelona perquè pugui comprovar els requisits d'estar al corrent del compliment de les obligacions amb les diferents Administracions Públiques. 8.4. Si la sol·licitud d'inscripció a la convocatòria no reuneix els requisits establerts per la normativa aplicable o no s'acompanya de la documentació requerida o ho fa de manera incompleta o errònia, es requerirà fefaentment a la persona interessada per tal que en un termini de deu dies esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb indicació que si no ho fa se'l tindrà per desistit en la seva sol·licitud, prèvia resolució a aquest efecte. 9. Quantia de la prestació. 9.1. La quantia màxima així com l'import mensual de les prestacions regulades en aquestes Bases Reguladores és la que es determini en la convocatòria corresponent. 9.2. La quantia mensual de la prestació resultarà del diferencial entre l'import del lloguer i l'import resultant d'aplicar el percentatge que s'estableixi a la convocatòria corresponent sobre els ingressos de la unitat de convivència. Ingressos: sumatori de tots els ingressos de la UC. % (establert a la convocatòria)*∑ ingressos UC. Lloguer actual: import del rebut de lloguer. Lloguer actual - % dels ingressos=import de la prestació. (percentatge d'ingressos i limitació d'import màxim de la prestació que estableixi la convocatòria). 4 CVE-Núm. de registre: 022016012984 Divendres, 29 de juliol de 2016 En general, per calcular els ingressos computables es tindrà en compte les dades que constin en la declaració de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) o en el certificat d'imputacions corresponents al període impositiu immediatament anterior, amb termini de presentació vençut a la sol·licitud d'aquestes prestacions. Excepcionalment, en cas de canvis substancials que facin preveure un augment o disminució dels ingressos, la convocatòria podrà establir altres formes de càlcul dels ingressos de la unitat de convivència que resultin més ajustats a la situació actual. 9.3. Per determinar l'import del lloguer actual, d'acord amb el que preveu la base 9.2. i als efectes del càlcul de la quantia mensual de la prestació, es tindrà en compte el que especifiqui la convocatòria però, amb caràcter general, es considerarà l'import del rebut de lloguer corresponent al mes anterior a la presentació de la sol·licitud. 9.4. En cas que el sol·licitant aporti, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud i abans de dictar-se la resolució, un nou contracte d'arrendament d'un habitatge, una addenda al contracte vigent o un pacte signat entre les parts, sempre i quan amb la documentació inicialment aportada es compleixin els requisits, es tindrà en compte per a l'atorgament i per al càlcul de la prestació l'import de l'últim rebut del lloguer pagat corresponent al nou contracte, addenda o pacte. 9.5. Es considera que formen part de l'import del lloguer, als efectes d'aquestes Bases, tots els conceptes que consten al rebut corresponent amb excepció dels endarreriments, les despeses de serveis d'ús individual i els pàrquings i trasters, sempre que se'n pugui determinar l'import. 9.6. Amb la resolució de concessió es reconeix el dret a percebre aquestes prestacions a partir de la data que s'indiqui a la corresponent convocatòria. 9.7. En qualsevol cas, només es podrà reconèixer el dret a percebre aquesta prestació sempre que la sol·licitud reuneixi tots els requisits establerts i sempre que hi hagi disponibilitat pressupostària per a poder-la concedir. 10. Incompatibilitats. 10.1. Aquestes prestacions són incompatibles amb altres ajuts, prestacions o subvencions provinents d'administracions públiques o altres entitats que tinguin la mateixa finalitat, d'acord amb el que estableixi la convocatòria corresponent. 11. Tramitació, resolució i notificació. 11.1. Les sol·licituds es tramiten a través de la Xarxa d'Oficines d'Habitatge de Barcelona. 11.2. Les prestacions seran concedides o denegades mitjançant resolució administrativa dictada pel Gerent del Consorci, a proposta de la Direcció Tècnica de Programes d'Actuació per l'Ús digne de l'habitatge, en el termini màxim de tres mesos des del finiment del termini de presentació de les sol·licituds. 11.3. Sense perjudici de l'obligació de resoldre, transcorregut el termini de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds sense que s'hagi dictat i notificat la resolució expressa, les sol·licituds s'entendran desestimades per silenci administratiu. S'entendrà acceptada la concessió de la prestació si en el termini de deu dies naturals, comptats a partir de la data de notificació fefaent de la resolució favorable a la persona beneficiària, aquesta no manifesta expressament la seva renuncia. 11.4. La notificació dels actes de tramitació i resolutoris d'aquestes prestacions, d'acord amb l'article 58 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, modificada per la Llei 10/2011, de 29 de desembre, de simplificació i millorament de la regulació normativa, i articles 59.6.b) i 60 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, es podrà fer per mitjà de l'exposició de llistes als taulers d'anuncis de les oficines gestores de l'expedient i al web del Consorci de l'Habitatge de Barcelona o per qualsevol altre mitjà admès en dret. 11.5. Contra la resolucions d'atorgament o denegació d'aquestes prestacions, que no exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió Permanent del Consorci en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la recepció de la notificació de la resolució. 5 CVE-Núm. de registre: 022016012984 Divendres, 29 de juliol de 2016 12. Justificació i pagament de la prestació. 12.1. El pagament de les prestacions que regulen aquestes Bases resta condicionat a les disponibilitats de les dotacions pressupostàries, i al fet que el Consorci de l'Habitatge de Barcelona tingui coneixement que la persona beneficiària es troba al corrent de pagament dels rebuts de lloguer mitjançat l'aportació dels rebuts de manera mensual. 12.2. D'acord amb l'article 72.7 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge, i amb la lletra h) de la Base 7 anterior, el pagament de la prestació es farà per mitjà de transferència bancària d'una entitat financera. 12.3. Les prestacions s'abonaran directament a la persona que es fixi en la convocatòria corresponent. 13. Inspecció i control. 13.1. El Consorci de l'Habitatge de Barcelona durà a terme les activitats d'inspecció i control necessàries per garantir el compliment de la finalitat de les prestacions atorgades en coordinació, si s'escau, amb l'Àrea Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona i altres òrgans competents d'acord amb l'establert en el Text refós de la Llei de Finances Públiques de Catalunya. 13.2. Les persones perceptores d'aquestes prestacions han de comunicar en el termini màxim d'un mes al Consorci de l'Habitatge de Barcelona, qualsevol fet sobrevingut, que d'acord amb l'establert en aquestes Bases, pugui donar lloc a la modificació de les circumstàncies que en van determinar la concessió. Les modificacions d'aquestes condicions poden donar lloc a l'extinció de la prestació concedida per part de l'òrgan competent. 13.3. Les persones beneficiàries han de proporcionar en tot moment la informació que se'ls demani respecte de la prestació concedida i sotmetre's a les actuacions de comprovació del Consorci de l'Habitatge de Barcelona. L'incompliment de proporcionar la informació o el resultat de la comprovació podrà comportar la modificació de la resolució, la suspensió del pagament de la prestació o la seva extinció previ informe justificatiu del servei competent. 14. Suspensió del dret al cobrament de les prestacions i extinció. 14.1. Són causes de suspensió del pagament. a) Deixar de pagar el lloguer pels sistemes previstos a la lletra i) de la Base 7 anterior. b) L'incompliment de la Base 13.3 anterior. 14.2. Són causes d'extinció. a) No justificar el nombre de rebuts de lloguer que especifiqui la convocatòria. b) La mort de la persona beneficiària amb les especificacions que fixi la corresponent convocatòria. c) La renúncia expressa de la persona beneficiària. d) La desaparició de la situació de necessitat que ha motivat la concessió de la prestació. e) L'engany en l'acreditació dels requisits. f) Deixar de residir a Barcelona. g) Deixar de ser titular d'un contracte de Lloguer d'un habitatge situat a Barcelona. 14.3. Els perceptors de la prestació o els membres de la unitat familiar o de la unitat de convivència estan obligats a comunicar al Consorci de l'Habitatge de Barcelona, a través de la xarxa d'Oficines d'Habitatge de Barcelona, que s'ha produït alguna de les causes de suspensió o d'extinció indicades en els apartats anteriors. 14.4. Les persones beneficiàries i, quan correspongui, els membres de la unitat familiar o de convivència han de reintegrar, a iniciativa pròpia o a requeriment de l'Administració, les quanties percebudes en excés al compte de la persona beneficiària, a partir del mes següent de la data d'extinció del dret a la prestació, així com també han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament, quan es produeixi alguna de les causes de suspensió o d'extinció del pagament de la prestació o qualsevol altra causa admesa en dret. 15. Revocació. Són causes de revocació de la resolució de concessió de la prestació, l'incompliment per part de les persones beneficiàries de les obligacions establertes en aquestes Bases i en l'article 99 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. El procediment de revocació és el que preveu l'article 100 de la Llei esmentada. 6 CVE-Núm. de registre: 022016012984 Divendres, 29 de juliol de 2016 En cas de duplicitat de prestacions per les mateixes mensualitats es procedirà a una revocació parcial o total d'acord amb la duplicitat incorreguda. 16. Fiscalitat de les prestacions. Els règim fiscal aplicable a aquestes prestacions serà el que estableixi cada convocatòria de conformitat amb la normativa vigent. 17. Protecció de dades. 17.1. Les dades de caràcter personal proporcionades per les persones sol·licitants o per les administracions publiques, institucions i organismes amb caràcter oficial es tractaran seguint allò que estableix la legislació vigent sobre protecció de dades. 17.2. Les dades de caràcter personal de les persones sol·licitants s'inclouran en el fitxer Ajuts al Lloguer del Consorci de l'Habitatge de Barcelona. Les dades del fitxer, amb caràcter general, i en especial les relatives a les circumstàncies personals, considerades especialment protegides, únicament podran ser tractades en l'àmbit restringit dels processos corresponents a la tramitació d'aquestes prestacions per part de les administracions i entitats competents, i per al compliment exclusiu de les finalitats indicades en aquesta Resolució. En tot cas, la utilització de dades tindrà lloc d'acord amb allò que s'estableix en aquesta Resolució i en la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal. 17.3. Sempre que la finalitat perseguida amb el tractament de les dades ho permeti, s'aplicarà el procediment de dissociació, de manera que la informació que s'obtingui no es pugui associar a una persona identificable. En particular els tractaments amb finalitats estadístiques s'aplicarà la legislació que en cada cas resulti aplicable i, en particular, al disposat en la Llei 12/1989, de 9 de maig, reguladora de la funció estadística pública i les seves respectives disposicions de desenvolupament, així com a la normativa autonòmica en aquestes matèries. 17.4. L'òrgan responsable del fitxer és el gerent o la gerent del Consorci de l'Habitatge de Barcelona, davant del qual o la qual els interessats poden exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les dades personals. L'esmentada cancel·lació de dades donarà lloc al bloqueig de les mateixes conservant-se aquestes a disposició de les administracions públiques jutges i tribunals per a l'atenció de les possibles responsabilitats nascudes del tractament de dades. 17.5. Les mesures de seguretat del Reglament són les corresponents al nivell alt, d'acord amb allò establert a l'Article 81 del Reial decret 1720/2007, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/99 de protecció de dades de caràcter personal. 17.6. Les persones interessades podran exercir els seus drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i d'oposició en relació amb les seves dades personals. Amb la presentació de la sol·licitud es considera que accepten el tractament de les seves dades per part del Consorci de l'Habitatge de Barcelona de manera expressa. Barcelona, 15 de juliol de 2016 El gerent, Francisco Javier Burón Cuadrado https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 7 CVE-Núm. de registre: 022016012984