Dilluns, 19 de setembre de 2016 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona ANUNCI En aplicació de la regulació aprovada per la Comissió de Govern de data 15 d'abril de 2015 per la qual s'ordenen els documents municipals que incideixen sobre la interpretació i aplicació de les normes i es crea el Registre Municipal d'Instruccions i Circulars, el Gerent Municipal ha aprovat amb data 28 de juliol de 2016 el Protocol d'aplicació de les regulacions en matèria de contractació contingudes en la Base 28ena d'execució del pressupost 2016. El Plenari del Consell Municipal ha aprovat, per impuls de la Intervenció General, en reunió de 5 de maig de 2016, la modificació de les bases vint-i-vuitena i quarantena, referides, respectivament, a "Contractes menors" i "Procediment negociat", de les Bases d'execució del Pressupost general de l'Ajuntament del 2015 prorrogat per a l'exercici 2016. Aquest acord ha estat publicat a la Gaseta Municipal del dia 10 de maig de 2016. Protocol d'aplicació de les regulacions en matèria de contractació contingudes en la Base 28ena d'execució del pressupost 2016. 1.- Consideracions generals. La modificació realitzada en la base d'execució vint-i-vuitena consisteix en afegir-li un nou apartat, identificat com a lletra g). Aquest nou apartat estableix literalment que, g) En els contractes d'obres s'estableix l'import de 100.000 EUR com a topall màxim i en la resta de contractes de 50.000 EUR, de contractació mitjançant contractes menors amb el mateix proveïdor, a nivell de dos dígits d'orgànic, llevat dels districtes que seran respectivament de 50.000 i 20.000 per cadascun d'ells, i l'import de 200.000 EUR per obres i 100. 000 EUR, per a la resta de contractes a nivell de pressupost de l'Ajuntament. Els ens dependents de l'Ajuntament tindran els límits en contractes d'obres en l'import de 100.000 EUR i en la resta de contractes de 50.000 EUR, que es computaran al marge del global de l'Ajuntament. Nomes es podrà ultrapassar qualsevol dels respectius topalls, si l'òrgan gestor fa la inserció d'un anunci al perfil del contractant durant un termini mínim de 5 dies hàbils. La inserció de l'anunci al perfil del contractant podrà substituir-se per la sol·licitud individualitzada d'ofertes com a mínim tres empreses, quan mitjançant informe del Gerent del Sector o àmbit corresponent es justifiqui la impossibilitat o inconveniència de licitar públicament el contracte. Aquesta competència es indelegable. La intervenció fiscalitzarà aquest extrem mitjançant control financer. Es fixen uns imports màxims de contractació menor sense publicitat a una empresa. El límit varia si qui promou el contracte és un districte (50.000 EUR en contractes d'obra i 20.000 EUR per a la resta) o a nivell de dos dígits d'orgànic (100.000 EUR en contractes d'obra i 50.000 EUR per a la resta). En tot cas, el sumatori dels contractes menors no pot superar, a nivell de l'Ajuntament, els llindars de 200.000 EUR en contractes d'obra i 100.000 EUR per a la resta. Les entitats del grup municipal tenen els mateixos límits que els establerts a nivell de dos dígits d'orgànic i computen separadament. Quan una empresa ha acumulat els imports referits ja no es podrà efectuar nova contractació directa sense publicitat. Caldrà canviar el proveïdor o tramitar un contracte menor amb concurrència mitjançant anunci en el perfil de contractant. Cal tenir en compte que un informe del Gerent del Sector o àmbit corresponent podrà justificar la inconveniència o impossibilitat de promoure la licitació i substituir-la per una invitació, com a mínim, a tres empreses. 2. Contractes menors. Procediment. 1. Abans de comprometre una contractació menor, ja sigui en fase pressupostària AD, ADO o DO imputada a una A genèrica, s'haurà de verificar que el NIF del proveïdor amb el que es pretén realitzar la contractació directa no supera els llindars econòmics establerts en la base 28ª. Les xifres objecte de consulta son sense l'IVA corresponent. 1 CVE-Núm. de registre: 022016015793 Dilluns, 19 de setembre de 2016 A tal efecte, s'ha habilitat informàticament el "Registre de Previsions de contracte" que permet realitzar aquesta consulta en els aplicatius corporatius de gestió contractual. Si és viable efectuar la contractació directa, es procedirà a anotar la quantia corresponent en el Registre, informant el NIF, l'import i l'objecte del contracte. L'anotació quedarà així enregistrada i caducarà si no s'ha procedit a tramitar el contracte menor en el termini d'un mes. Les anotacions registrals no son una reserva pressupostària pròpiament dita. 2. Si la consulta registral, informa que un proveïdor supera el llindar econòmic establert en la base d'execució vint-i- vuitena, s'haurà d'adjudicar el contracte menor a un altre proveïdor, amb l'anotació corresponent en el Registre de previsions de contracte o s'haurà de licitar el contracte menor, practicant també l'anotació corresponent en el Registre de referència. Alternativament, es podrà optar per la utilització de qualsevol altre procediment d'adjudicació que sigui d'aplicació, segons les previsions del text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre. 3. Es podrà substituir la licitació del contracte menor mitjançant un informe del Gerent del Sector o àmbit corresponent que justifiqui la necessitat de contractar amb un proveïdor que ja ha superat els llindars establerts i la impossibilitat o inconveniència de licitar públicament el contracte. En aquest cas, s'haurà d'incorporar a l'expedient electrònic de contractació (EEC / Sap - RMP): - L'informe del gerent degudament signat. - La sol·licitud individualitzada d'ofertes com a mínim a tres empreses. 4. L'Institut Municipal d'Informàtica ha realitzat les adequacions informàtiques pertinents en els aplicatius de gestió i aportarà un document funcional explicatiu. 3. El contracte menor amb publicitat en el perfil del contractant. Procediment administratiu. 1. Prèvia anotació en el "Registre de Previsions de contracte", la unitat promotora elaborarà un document descriptiu del contracte que especifiqui l'objecte del contracte, el pressupost net màxim de licitació i una indicació suficient de les prescripcions tècniques que permeti al licitador plantejar una oferta amb coneixement dels costos i d'altres variables. El document informarà de la mecànica de licitació, especialment, la tramesa electrònica de l'oferta i d'altres característiques, segons s'indica en el punt 6. 2. Abans de licitar el contracte menor, caldrà efectuar una reserva de crèdit en el sistema de comptabilitat. 3. El licitador no haurà d'acreditar la capacitat d'obrar, ni la solvència econòmica i tècnica. No es requerirà constitució de garantia provisional. 4. El contracte menor no és objecte d'informe dels serveis jurídics ni de fiscalització. 5. Es publicarà un anunci de licitació en el perfil de contractant que s'ubica en la Plataforma de serveis de la Generalitat de Catalunya. Amb l'anunci s'annexarà el document descriptiu del contracte. Així mateix, s'inserirà el model de presentació d'oferta, on el licitador indicarà una adreça de correu electrònic per efectuar comunicacions. 6. El termini mínim de presentació de proposicions serà de cinc dies hàbils des de la data de publicació, és a dir, no computen els diumenges ni els dies festius. A partir del dia 2 d'octubre de 2016, data d'entrada en vigor de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els dissabtes, diumenges i festius no es consideraran dies hàbils. Caldrà garantir que el termini de cinc dies es materialitzi sencer. Es consideraran excloses les ofertes rebudes en data i hora posterior a les indicades. 7. Les ofertes s'enviaran exclusivament per correu electrònic a l'adreça de l'òrgan de contractació que s'indicarà en l'anunci. L'oferta s'haurà d'expressar segons el model referit en el punt 5. 8. Les ofertes seran incorporades a l'aplicatiu electrònic de gestió de l'expedient, amb indicació de la data i l'hora en què s'han rebut. 9. El/s criteri/s d'adjudicació serà/n aritmètics o automàtics i, si és possible, exclusivament el preu. En el cas d'empat en les puntuacions es requerirà a les empreses afectades declarin el percentatge de treballadors discapacitats en plantilla de forma que l'empresa que superi el percentatge serà la adjudicatària. Si es mantingués l'empat es dirimirà per sorteig. 10. Si s'escau, caldrà determinar el criteri objectiu per determinar la qualificació d'oferta anormalment baixa. 2 CVE-Núm. de registre: 022016015793 Dilluns, 19 de setembre de 2016 11. La valoració de les ofertes no requerirà constitució de mesa de contractació. 12. Es notificarà per correu electrònic a l'empresa seleccionada que la seva oferta és la que ha rebut la màxima puntuació i que haurà d'acreditar prèviament a l'adjudicació que es troba al corrent d'obligacions tributàries i de la Seguretat Social. L'acreditació es podrà obtenir informàticament dels Organismes administratius corresponents. El termini d'entrega d'aquesta documentació serà com a màxim de tres dies hàbils des de que l'empresa interessada hagi rebut la notificació. 13. En el cas que es consideri imprescindible i es justifiqui en el document descriptiu del contracte, es podrà preveure la constitució de garantia definitiva que es practicarà en forma de retenció del preu. 14. La resolució d'adjudicació inclourà, si procedeix, el sumatori de la/les puntuacions parcials i total obtinguda per cada empresa licitadora i la identificació de la guanyadora. L'acte o resolució d'adjudicació es publicarà en el perfil de contractant, el que servirà de notificació als licitadors. L'interessat podrà interposar recurs administratiu contra l'acte d'adjudicació. 15. Si es requereix formalització contractual aquesta es podrà materialitzar, mitjançant la firma pel contractista o el seu representant, de la Resolució d'adjudicació. Aquesta acceptació es farà en el termini màxim de dos dies hàbils següents a la recepció de la notificació. Alternativament, la formalització es podrà efectuar mitjançant document administratiu subscrit per les parts contractants. 16. L'incompliment pel licitador proposat com a contractista de les obligacions referides prèvies a l'adjudicació i, si s'escau, la formalització del contracte, suposarà l'adjudicació a la següent empresa licitadora en l'ordre de puntuació o la declaració de desert. 17. L'execució del contracte començarà immediatament desprès de la publicació de l'acte d'adjudicació o, si s'escau, de la formalització del contracte. Barcelona, 8 de setembre de 2016 El secretari delegat, Angel Pascual i Oliva https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002 3 CVE-Núm. de registre: 022016015793