1Dilluns, 3 d'octubre de 2016 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona. Institut de Cultura ANUNCI de convocatòria de subvencions per a inversions per a la rehabilitació i la dotació d'equipament tècnic destinades a espais independents de creació, experimentació i difusió cultural de la ciutat de Barcelona, per a l'any 2016 En compliment del decret de la Presidència de l'Institut de Cultura de Barcelona de data 29 de juliol de 2016, i d'acord amb el decret de la Presidència de l'Institut de Cultura de Barcelona de data 7 de setembre de 2016, es procedeix a publicar l'anunci de la convocatòria esmentada. 1.- Objecte i compatibilitats. 1.1.- L'objecte d'aquesta convocatòria és la concessió de subvencions per a la rehabilitació i la dotació d'equipament tècnic destinades a espais independents de creació, experimentació i difusió cultural de la ciutat de Barcelona, per a l'any 2016. 1.2.- L'import total que es destina a aquesta convocatòria és de 250.000 EUR, a càrrec de la posició pressupostària D/78000/33011 i codi d'actuació S.006.00614.470 de l'estat de previsió d'ingressos i despeses de l'Institut de Cultura per a l'any 2016. 1.3.- Les subvencions a les que es refereixen aquestes bases són compatibles amb altres ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat (nacional, de la Unió Europa o de qualsevol altre organisme internacional). 1.4.- Les subvencions a les quals es refereix aquesta convocatòria també seran compatibles amb altres subvencions municipals atorgades per altres projectes o activitats. 1.4.- Aquesta convocatòria és incompatible amb la convocatòria de subvencions per als establiments de música en viu oberts al públic de la ciutat de Barcelona, per a l'any 2016 convocats per l'Institut de Cultura de Barcelona. 1.5.- En cap cas l'import de la subvenció rebuda podrà superar el cost de la inversió realitzada. 2.- Destinataris. Aquesta convocatòria està adreçada als espais independents de creació, experimentació, difusió i exhibició artística i cultural, de titularitat privada, entesos com aquells espais que donen suport a la producció, la investigació i l'exhibició artística i cultural, que en la seva aposta per la prova, l'assaig i l'experimentació, ofereixen recursos, eines i serveis per a creadors. Poden incloure residències artístiques i es caracteritzen per la transdisciplinarietat dels llenguatges artístics. 2.2.- Podran optar a aquestes subvencions les persones físiques o persones jurídiques legalment constituïdes, titulars de la gestió dels espais beneficiaris de les subvencions, amb la llicència d'activitat corresponent, si s'escau. 3.- Règim jurídic. L'aportació econòmica prevista en aquestes bases es regeix per les condicions contingudes en els seus articles, i en allò no previst serà d'aplicació la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei, i la Normativa General Reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, aprovada pel plenari del Consell Municipal del 17 de desembre del 2010. Les subvencions que es regulen en aquestes bases tenen caràcter voluntari i eventual, són lliurement revocables i reduïbles en els supòsits previstos per la normativa de subvencions i les presents bases reguladores, no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. A més estan subjectes al compliment de la finalitat d'interès general a què es condicioni l'atorgament i tenen caràcter no devolutiu, sense perjudici del reintegrament inherent a l'incompliment de les condicions i càrregues imposades en l'acte de concessió. CV E- N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 16 79 2 2Dilluns, 3 d'octubre de 2016 La gestió de les subvencions s'efectuarà d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència. Aquest procediment per a la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, mitjançant la convocatòria de concurs públic. 4.- Requisits. Per a poder optar a les subvencions els sol·licitants hauran d'acreditar el requisits següents: a) Haver realitzat les inversions referides a la base 1.1 durant l'any 2016, o bé, iniciar-les en els 6 mesos següents a la notificació de la subvenció i finalitzar-les abans del 31 de desembre de 2017. b) Realitzar les activitats en el terme municipal de Barcelona. c) Acreditar el funcionament de l'espai com a espai de creació i/o exhibició artística, d'acord amb la definició que se n'ha fet en la base 2, durant els anys 2015 i 2016. O bé, per aquells espais de recent obertura, presentar el programa d'activitats previst per a l'any 2016 i 2017. 5.- Prioritats. 5.1. Tindran prioritat les inversions relatives a: obres de seguretat, insonorització, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, i en general totes aquelles mesures que possibilitin el compliment de les normatives vigents per als espais de pública concurrència. Si el crèdit pressupostari disponible no quedés esgotat amb aquestes despeses, es podran subvencionar les inversions que signifiquin altres obres de millora i la dotació d'equipament tècnic que permeti la millora de les condicions d'exhibició o creació que tinguin lloc en l'espai, sempre i quan tinguin la naturalesa comptable d'inversions. 5.2. En cap cas es consideraran despeses subvencionables: - Els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els impostos sobre la renda. - Els honoraris per a estudis i informes aliens a l'obtenció de la corresponent llicència, Tanmateix, les despeses relatives als honoraris de professionals en la redacció del projecte de rehabilitació s'entendran com a despeses subvencionables. - Les despeses no incloses en els apartats anteriors i que no siguin obres certificades o compres de béns inventariables considerades comptablement com activables. - Inversions en equipament tecnològic que tinguin una finalitat estrictament administrativa (com ara ordinadors i programes per a la gestió o la comptabilitat). 6.- Quantia de la subvenció. 6.1.- L'import màxim de la convocatòria serà de 250.000 EUR. 6.2.- Els percentatges màxims que es subvencionaran seran: - Per a les les inversions relatives a obres de seguretat, insonorització, accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, el 60% del seu cost (IVA exclòs). - Per a la resta d'obres de millora diferents de les anteriors, el 50% del seu cost (IVA exclòs). - Per a la dotació d'equipament tècnic, el 40% del seu cost (IVA exclòs). 6.3.- Aquesta quantitat podrà ser incrementada, si es considera oportú, restant condicionada a l'existència del crèdit addicional abans de la seva concessió. 7.- Subcontractació. 7.1.- El beneficiari podrà subcontractar, total o parcialment, l'activitat subvencionada fins a un màxim del cost total del projecte, d'acord amb el procediment que es regula a l'article 29 de la Llei General de Subvencions. CV E- N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 16 79 2 3Dilluns, 3 d'octubre de 2016 7.2.- Quan l'activitat concertada amb tercers excedeixi el 20% de l'import de la subvenció i l'import sigui superior a 60.000 EUR, la subcontractació està sotmesa als requisits següents: a) Que el contracte es subscrigui per escrit. b) Que la formalització d'aquest s'autoritzi prèviament per l'entitat concedent de la subvenció en la forma que determinin les bases reguladores. Per tal que l'Institut de Cultura de Barcelona autoritzi la subcontractació caldrà que es compleixin els principis de publicitat, concurrència, transparència, confidencialitat, no-discriminació i igualtat d'oportunitats. 8.- Documentació a aportar. El sol·licitant haurà de lliurar els documents originals requerits, junt amb una còpia que serà compulsada al Registre de l'Institut de Cultura de Barcelona. 8.1. Documentació sobre l'entitat i el/la seu/va representant: a) Còpia compulsada del document nacional d'identitat de la persona nomenada com a representant. b) Còpia compulsada de la documentació acreditativa de la representació amb què actua, degudament inscrita al registre corresponent, si escau. c) Còpia compulsada de la documentació que acrediti la personalitat jurídica de l'entitat, inscrita al registre corresponent (NIF i estatuts o escriptures). d) Declaració responsable de no estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició d'obtenir subvencions, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud. e) Llicència d'activitat de l'espai. f) Documentació acreditativa de la disponibilitat de l'espai. Caldrà aportar, segons escaigui: - En el cas de ser-ne propietari/ària, còpia compulsada de l'escriptura de propietat inscrita en el Registre de la propietat. - En el cas de ser-ne arrendatari/ària, còpia compulsada del contracte d'arrendament i autorització de la propietat per dur a terme la intervenció projectada. - En la resta de supòsits, el títol jurídic que acrediti i garanteixi la disponibilitat de la gestió de l'espai i l'autorització per a realitzar les obres. g) Certificats d'estar al corrent de pagament l'Agència Tributària i amb la Tresoreria de la Seguretat Seguretat Social. L'Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar d'ofici aquest compliment sempre i quan el sol·licitant no li denegui l'autorització per a fer-ho de manera expressa en el formulari de sol·licitud normalitzat. h) Declaració responsable de no tenir deutes pendents amb l'Ajuntament de Barcelona ni amb cap dels seus ens adscrits o vinculats. L'Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar d'ofici aquest compliment. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. i) Si l'empresa o entitat sol·licitant té 50 o més treballadors, declaració acreditativa del compliment de l'obligació que preveu l'article 42.1 del Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, que aprova el Text Refòs de la Llei General de Drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social o el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, pel qual es regula el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor dels treballadors amb discapacitat, d'acord amb el que estableix l'article 92.5 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. j) En cas que l'empresa o entitat estigui exempta d'IVA totalment o parcial, documentació administrativa i fiscal que ho certifiqui (documentació acreditativa d'entitat sense ànim de lucre, certificat d'exempció i/o model 390 d'IVA). C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 16 79 2 4Dilluns, 3 d'octubre de 2016 k) Si la subvenció és superior als 10.000,00 EUR, declaració de transparència, segons model normalitzat. l) Acreditació dels requisits establerts en la base 4. 8.2.- Documentació sobre el projecte. a) Memòria explicativa del projecte on es detallaran les inversions a realitzar, així com la seva la utilitat. En el cas que ja s'hagin realitzat les inversions, memòria justificativa de la inversió realitzada. b) En el cas d'obres, memòria, pressupostos i projecte executiu visat de la totalitat de les obres a realitzar o realitzades. En el cas d'inversions en dotació d'equipament caldrà presentar els pressupostos o factures de les inversions. c) Plantilla de despeses segons model. Caldrà detallar la inversió realitzada o a realitzar, amb totes les despeses, i la indicació de la subvenció sol·licitada. d) En el cas de la realització d'obres, en funció de l'aforament de l'espai i d'acord amb allò que estableix el decret 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives, caldrà aportar la llicència d'obres atorgada o justificar haver presentat la comunicació prèvia de les obres, i la llicència municipal d'activitats del Reglament d'espectacles, atorgada per l'Ajuntament, prèvia a la realització de les obres i a l'aprovació definitiva un cop realitzat el control inicial o bé la comunicació prèvia lliurada a l'òrgan administratiu competent, en el cas que no sigui preceptiu el tràmit de llicència. e) Declaració sobre si s'han demanat o obtingut altres ajuts públics o privats per al mateix projecte, amb indicació dels imports demanats o concedits. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat. f) Declaració en què el/la sol·licitant es compromet, segons el supòsit que es tracti, en cas d'obtenir la subvenció. Aquesta declaració constarà en el formulari de sol·licitud normalitzat: - A destinar la dotació d'equipament tècnic adquirit mitjançant la subvenció a la finalitat prevista durant un període mínim de cinc anys. - En el cas que la subvenció es destini a la realització d'obres, a mantenir l'ús prioritari del local com a espai de creació, experimentació o exhibició, durant un període mínim de cinc anys. - Si es tracta d'un/d'una arrendatari/ària amb un contracte de vigència inferior al termini indicat o supòsits anàlegs, caldrà que aporti també una declaració del/de la propietari/ària de l'espai que garanteixi l'ús esmentat per la resta del període. 8.3.- No caldrà aportar els documents indicats en les lletres a, b i c de la base 8.1 quan ja constin en poder de l'Institut de Cultura de Barcelona, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la seva presentació i no hagin experimentat cap modificació. 8.4.- L'Institut de Cultura, en el procés de valoració del projecte, podrà sol·licitar la informació complementària que consideri necessària en relació a aquest. 8.5.- En cas que no s'hagi aportat algun dels documents exigits a l'apartat 8 d'aquestes bases dins el termini de lliurament de sol·licituds, l'Institut de Cultura de Barcelona requerirà el/la sol·licitant perquè el presenti en el termini de deu dies hàbils, amb la indicació que, si no el presenta, es considerarà que ha desistit de la seva sol·licitud en els termes que estableix l'article 71.1 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. 9. Sol·licituds. Les sol·licituds, segons el formulari normalitzat facilitat per l'Institut de Cultura de Barcelona, s'hauran de presentar al Registre de l'Institut de Cultura de Barcelona (La Rambla, 99, 4a planta. 08002 Barcelona). El formulari normalitzat es podrà obtenir a la pàgina web de l'Ajuntament de Barcelona. Caldrà enviar una còpia digitalitzada del formulari de sol·licitud així com de la plantilla d'inversió per correu electrònic a: subvencions_ICUB@bcn.cat. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 16 79 2 5Dilluns, 3 d'octubre de 2016 10.- Termini de lliurament de les sol·licituds. El termini de lliurament de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de la convocatòria i finalitzarà el 21 d'octubre de 2016 (inclòs). 11.- Criteris de valoració. Les sol·licituds seran valorades d'acord amb els següents criteris. S'estableixen els següents criteris, que sumaran un punt cadascun: a) El projecte presentat implicarà una millora en els requeriments normatius, pel que fa inversions relacionades amb la insonorització, les mesures de seguretat, la protecció contra incendis i l'eliminació de barreres arquitectòniques. Millora en les condicions de treball dels col·lectius que tenen seu en l'espai. b) El projecte presentat significarà una millora en l'atenció a les arts emergents, des del risc i l'experimentació, així com una millora de les condicions d'exhibició. c) El projecte presentat afavorirà o reforçarà la multidisciplinarietat de l'espai. d) Adaptació de la proposta a les necessitats de rehabilitació i/o dotació d'equipament tècnic de l'espai. 11.5.- En el cas que tots els sol·licitants compleixin suficientment els criteris de valoració, es prorratejarà entre tots els sol·licitants l'import màxim a subvencionar en funció de cada tipus de despesa, els percentatges que s'hi associen i les prioritats que es relaciones a la base 5, fins a l'esgotament del crèdit disponible. 12. Tramitació, resolució i atorgament. 12.1.- El procediment de concessió de les subvencions regulades a les presents bases es tramitarà en règim de concurrència competitiva. 12.2.- L'òrgan competent per a la resolució d'aquesta convocatòria, d'acord a l'article 6.2.i) dels estatuts de l'Institut de Cultura de Barcelona, és el seu President. 12.3.- Actua com a òrgan instructor una comissió de valoració que estaran formades per: - El/la President/a de l'Institut de Cultura de Barcelona (qui la presideix). - El/la Gerent de l'Institut de Cultura de Barcelona. - El/la Secretari/ària delegat/da de l'Institut de Cultura de Barcelona. - 3 representants de l'Institut de Cultura de Barcelona que seran nomenats per resolució de la Presidència. 12.4.- La Comissió de Valoració examinarà la documentació tècnica presentada sobre el projecte i comprovarà el compliment dels requisits tècnics de participació. Després d'haver estudiat els projectes rebuts, determinarà el percentatge de subvenció aplicable en el procés que duu a terme d'avaluació dels projectes presentats i elevarà la proposta a l'òrgan competent. 12.5.- La notificació de les resolucions provisionals i definitives s'efectuaran mitjançant publicació en el Butlletí Oficial de la Província, així com a la web de l'Institut de Cultura de Barcelona. La publicació en el BOP de la resolució d'atorgament i denegació provisional obre el tràmit d'audiència de deu dies hàbils que començaran a comptar des de l'endemà de la seva publicació per a presentar al·legacions. El fet que els sol·licitants interessats no presentin al·legacions en el termini de tràmit d'audiència suposa que hi estan conformes i la proposta de resolució formulada tindrà caràcter definitiu. Una vegada finalitza el tràmit d'audiència i examinades les al·legacions, presentades, si es dóna el cas, es procedirà a dictar la resolució definitiva. CV E- N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 16 79 2 6Dilluns, 3 d'octubre de 2016 L'òrgan competent per a l'estimació i desestimació d'al·legacions, així com el seu atorgament i denegació definitius d'aquesta convocatòria, d'acord a l'article 6.2.i) dels estatuts de l'Institut de Cultura de Barcelona, és el seu President. 12.6.- La resolució definitiva no posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, un recurs d'alçada davant d'alcaldia en el termini d'un mes. 12.7.- El termini per a la resolució d'aquesta convocatòria és de sis mesos a comptar des de la finalització del termini de lliurament de sol·licituds. 14.- Notificació i publicitat. La notificació de la resolució provisional i definitiva s'efectuarà mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de la Província. A més, la resolució provisional i definitiva es publicarà en el web de l'Institut de Cultura de Barcelona, així com en altres mitjans que es consideri oportú. 15.- Pagament. El pagament de les subvencions concedides es faran efectives de forma directa i per avançat, un cop resolta la convocatòria, mitjançant transferència en el compte bancari indicat en el model de sol·licitud establert a tal efecte. 16.- Obligacions del beneficiari. a) La subvenció ha de ser acceptada pel beneficiari amb la finalitat de complir les condicions fixades per a la seva aprovació. b) L'atorgament de les subvencions s'ha d'ajustar al règim d'incompatibilitats vigent, tenint en compte les vinculacions derivades del dret comunitari europeu. c) Dur a terme les obres o l'adquisició d'equipament tècnic que fonamenten la concessió de la subvenció, d'acord amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud. d) Acceptar i complir la Normativa General Reguladora de les Subvencions, aprovada per l'Ajuntament amb data 17 de desembre de 2010, i la restant normativa d'aplicació: Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei. e) Justificar l'aplicació dels fons rebuts dins dels terminis establerts, així com la realització del projecte i el compliment de la finalitat que determina la concessió de la subvenció. f) Presentar el projecte executiu d'obres o d'adquisició d'equipament tècnic i els corresponents pressupostos, així com comunicar a l'Institut de Cultura de Barcelona qualsevol alteració significativa que es produeixi amb posterioritat a l'atorgament (reintegrant els fons rebuts, en cas de la suspensió del projecte previst) o, en el cas que sigui necessària, la corresponent renúncia. g) Quan l'import de la despesa subvencionable superi els llindars establerts a la llei de contractes, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé, a excepció que per les especials característiques de les despeses subvencionades no existeixi en el mercat prou nombre d'entitats que el subministrin o prestin, o a excepció que la despesa s'hagués fet amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció. a) Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que dugui a terme l'Institut de Cultura de Barcelona. b) Disposar de la documentació comptable que pugui ser exigida pels òrgans de fiscalització i facilitar-la per tal de garantir-ne les facultats d'inspecció i control. c) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 16 79 2 7Dilluns, 3 d'octubre de 2016 d) Fer constar en els materials de comunicació i difusió la frase "Amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona – Institut de Cultura", d'acord amb la normativa d'imatge corporativa de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Institut de Cultura de Barcelona. e) En el cas de realització d'obres, en funció de l'aforament de l'espai i d'acord amb allò que estableix el decret 112/2010, de 31 d'agost, pel qual s'aprova el Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives, caldrà haver obtingut la llicència d'obres, i la llicència municipal d'activitat del Reglament d'Espectacles aprovada pel Districte, prèvia a la realització de les obres i a l'aprovació definitiva un cop superada la inspecció tècnica, o, en el seu cas, presentar la comunicació prèvia lliurada a l'òrgan administratiu competent. f) Destinar la dotació d'equipament tècnic adquirit mitjançant la subvenció a la finalitat prevista durant un període mínim de cinc anys. g) En el cas de realització d'obres, sol·licitar i obtenir la corresponent llicència d'obres. h) Els beneficiaris de subvencions restaran sotmesos a les responsabilitats i el règim sancionador que sobre infraccions administratives en la matèria estableix la Llei general pressupostària. i) El destí de les subvencions concedides no podrà alterar-se en cap cas per part del beneficiari. 17.- Justificació i control. 17.1.- L'Institut de Cultura de Barcelona podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, el destí de les quantitats atorgades en relació a les seves finalitats. 17.2.- El perceptor de la subvenció haurà de donar lliure accés a la comptabilitat de l'entitat (llibres i registres comptables) i aportar la justificació dels fons rebuts, així com el balanç econòmic i la memòria descriptiva del projecte executat. El termini màxim per a la justificació de les subvencions rebudes serà el 31 de desembre de 2017. 17.3.- La justificació es durà a terme mitjançant el lliurament, per part dels beneficiaris, de: a) Un compte justificatiu de les inversions realitzades, amb desglossament de totes les despeses derivades de la seva realització, així com de tots els ingressos que n'han permès el finançament. b) La totalitat de les factures o documents de valor probatori equivalent (amb el corresponent comprovant de pagament), corresponents al cost del projecte, que hauran de complir els requeriments establerts en l'article 6 del Reial Decret 1619/2012, de 30 de novembre, que s'aprova el Reglament pel que es regulen les obligacions de facturació. Aquestes factures hauran de ser originals o fotocòpies compulsades. Algunes d'aquestes factures o documents de valor probatori, per import igual o lleugerament superior a la subvenció concedida seran segellades fent constar "Aquest document ha servit per justificar una subvenció atorgada per l'Institut de Cultura de Barcelona". c) Una memòria descriptiva del desenvolupament del projecte i de les inversions realitzades amb la documentació gràfica que demostri la realització de les inversions subvencionades. d) Els tres pressupostos sol·licitats per a aquelles despeses de més de 18.000 EUR en el cas de prestacions de serveis o lliurament de béns, i per a aquelles despeses de més de 50.000 EUR en el cas d'execució d'obres, així com la memòria de justificació de l'elecció realitzada en el cas que no sigui la proposició més avantatjosa. e) En el cas de les subvencions superiors a 60.000 EUR, una relació de totes les factures pagades, així com una acreditació del cost total de l'activitat subvencionada mitjançant compte justificatiu amb informe d'auditor, d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, que aprova les normes d'actuació dels auditors de comptes en la revisió de comptes justificatives de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal. L'informe d'auditor es durà a terme per part d'auditors inscrits en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes. En cas que els comptes anuals del beneficiari estiguin auditats, l'auditor ha de ser el mateix que auditi aquests comptes. Cal que mitjançant l'auditoria també s'acrediti el pagament de les despeses, així com els imports i la procedència dels ingressos de l'activitat subvencionada. f) La despesa dels serveis externs d'auditoria derivada de la revisió del compte justificatiu es considera despesa subvencionable, fins a un màxim de 3.000 EUR. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 16 79 2 8Dilluns, 3 d'octubre de 2016 17.4.- La manca de justificació o la justificació incompleta dels fons rebuts podrà comportar l'anul·lació total o parcial de l'aportació i el reintegrament de la mateixa, d'acord amb l'article 14 i 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i els articles arts. 9, 10, i 13 de la Normativa General reguladora de Subvencions de l'Ajuntament de Barcelona, aprovada pel Plenari del Consell Municipal el 17 de desembre del 2010. 18.- Anul·lació i reintegrament. Sens perjudici de l'exigència de les responsabilitats que s'escaiguin, l'Institut de Cultura de Barcelona procedirà a l'anul·lació total o parcial de la subvenció proposada o concedida en els casos d'incompliment següents: - De l'obligació de la justificació. - De la finalitat per a la qual la subvenció va ser concedida. - De les condicions imposades als beneficiaris amb motiu de la concessió de la subvenció. - De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents. Però també constituirà motiu d'anul·lació: - La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control per part de l'òrgan municipal tutor de la subvenció. - La superació del percentatge fixat en aquestes bases en relació amb el cost efectiu. Per fer efectiu l'import total o parcial de la subvenció a retornar, a la qual s'afegiran els interessos de demora corresponents, podrà procedir-se per la via de constrenyiment quan no es retorni el reintegrament de manera voluntària. 19. Règim de responsabilitats i sancionador. 19.1.- L'Institut de Cultura de Barcelona quedarà exempt de les responsabilitats civil, mercantil, laboral o de qualsevol altra mena derivades de les actuacions a que quedin obligades les persones o entitats destinatàries de les subvencions atorgades. 19.2.- Constitueixen infraccions administratives en matèria de subvencions les conductes assenyalades al Titol IV de la Llei general de subvencions, les quals seran sancionades segons allò que estableix el capítol II de l'esmentat títol. Barcelona, 22 de setembre de 2016 La secretària delegada, Montserrat Oriol i Bellot C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 16 79 2 https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002