Ref:CG 35/16 A la Sala nova de Govern de la Casa Consistorial de la Ciutat de Barcelona, el dia 20 d’octubre de 2016 s'hi reuneix la Comissió de Govern en sessió ordinària, sota la presidència de l'Excma. Sra. Alcaldessa, Ada Colau Ballano. Hi concorren els Ims. Srs. i les Imes. Sres. Tinents/tes d'Alcaldia, Jaume Collboni Cuadrado, Laia Ortiz Castellví, Jaume Asens Llodrà, i els Ims. Srs. Regidors i les Imes. Sres. Regidores, Gala Pin Ferrando, Agustí Colom Cabau, Laura Pérez Castaño, Mercedes Vidal Lago, Josep Ma. Montaner Martorell i Carmen Andrés Añón, assistits pel Secretari General, Sr. Jordi Cases i Pallarés, que certifica. Excusen la seva absència l’Im. Sr. i la Ima. Sra. Tinent/ta d'Alcaldia Gerardo Pisarello Prados i Janet Sanz Cid i els Ims. Srs. Regidors: Eloi Badia Casas i Daniel Mòdol i Deltell, i la Ima. Sra. Regidora Montserrat Ballarín Espuña. També hi és present el Gerent Municipal, Sr. Jordi Martí Grau. Constatada l'existència de quòrum legal, la Presidència obre la sessió a les 9,30 hores. A) Aprovació de l'acta de la sessió anterior Es dóna per llegida l'acta de la sessió anterior, celebrada el 13 d’octubre de 2016, l'esborrany de la qual ha estat tramès a tots els membres de la Comissió; i S'APROVA. B) Part Informativa a) Despatx d'ofici En compliment dels Decrets d’Alcaldia, de 13 i 25 de juny de 2015, ES COMUNIQUEN les resolucions següents: ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA 1.- IMI (C0207 2016 161) Resolució del Gerent de l’Institut Municipal d’Informàtica de Barcelona, de 28 de setembre de 2016, que ADJUDICA, mitjançant procediment obert, tramitació ordinària, regulació harmonitzada, a favor de l’empresa Microsistemes, S.A., els serveis de suport tècnic i millora contínua de la plataforma i del parc d’estacions de treball de la xarxa corporativa de l’Ajuntament de Barcelona, per un import total de 487.617,90 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de 13 mesos. 2.- IMI (C0207 2016 168) Resolució del Gerent de l’Institut Municipal d’Informàtica de Barcelona, de 6 d’octubre de 2016, que ADJUDICA, mitjançant procediment obert, tramitació ordinària, regulació harmonitzada, a favor de l’empresa VASS Consultoria de Sistemas, SL, els serveis informàtics de manteniment i suport Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 12: 54 recurrent i desenvolupament dels serveis web de l’entorn Internet de l'Ajuntament de Barcelona, per un import total de 794.801,39 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de 12 mesos. 3.- IMI (C0207 2016 272) Resolució del Gerent de l’Institut Municipal d’Informàtica de Barcelona, de 6 d’octubre de 2016, que INICIA mitjançant procediment obert, tramitació ordinària, regulació harmonitzada, el procediment de licitació, per l’adjudicació del contracte de serveis de manteniment de llicències del programari SAP, per un pressupost de licitació de 3.841.000,00 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de 13 mesos. 4.- IMI (C0207 2016 172) Resolució del Gerent de l’Institut Municipal d’Informàtica de Barcelona, de 7 d’octubre de 2016, que ADJUDICA, mitjançant procediment obert, tramitació ordinària, regulació harmonitzada, a favor de l’empresa Sopra Steria España, SA, els serveis d’Oficina tècnica de governança per a la gestió operativa i evolució dels sistemes d’informació de l’Ajuntament de Barcelona, per un import total d'1.051.084,65 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de 12 mesos. ÀREA D'EMPRESA, CULTURA I INNOVACIÓ 5.- ICUB (1454/2016) Resolució del president i la gerent en funcions de l’ICUB, de 7 de juny de 2016, que ATORGA una subvenció, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, a la Fundació Privada la Sagrera per al finançament de les activitats culturals de la Nau Ivanow de l’any 2016, amb NIF G64112303, per un import de 90.000,00 euros, que suposa un 45,48% de l’import del cost total del projecte, que té un cost total d’execució de 197.876,65 euros, per al finançament de les activitats culturals de la Nau Ivanow de l’any 2016 i una durada des de la data de la seva signatura i fins al dia 31 de desembre del 2016 i APROVA el conveni adjunt que consta a l’expedient pel qual es formalitzarà l’atorgament de la subvenció amb una durada des de la data de al seva signatura i fins el 31 de desembre de 2016. 6.- ICUB (2242/2016) Resolució del president i la gerent en funcions, de 30 de juny de 2016, que ATORGA una aportació a la Fundació Teatre Lliure, amb NIF58658931, per un import de 107.789,35 euros per al finançament de les activitats que es realitzaran en les instal·lacions del Teatre Lliure en el marc del Grec 2016 Festival de Barcelona per l’any 2016. APROVA el conveni que té una durada des de la data de la seva signatura i fins al dia 31 d’octubre de 2016. AUTORITZA, DISPOSA I RECONEIX l'obligació a favor de la Fundació Teatre Lliure de l'import indicat. 7.- ICUB (2172/2016) Resolució del president i del gerent de l’ICUB, de 7 de setembre de 2016, que ATORGA una subvenció, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, la quantitat de 90.000,00 euros a les sis colles de castellers de la ciutat: 18.000,00 euros a favor de la Colla de Castellers de Barcelona (G- 08822496), la quantitat de 18.000,00 euros a favor de la Colla de Castellers de Sants, Hostafrancs i la Bordeta (G-58186180), la quantitat de 18.000,00 euros a favor de la Colla de Castellers de la Vila de Gràcia (G-61307229), la quantitat de 15.000,00 euros a favor de la Colla de Castellers del Poble Sec (G61931010), la Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 2 12: 54 quantitat de 12.000,00 euros a favor de la Colla de Castellers de la Sagrada Família (G62493739), i la quantitat de 9.000,00 euros a favor de la Colla Castellera Jove de Barcelona (G65357642) i una durada des de la data de la seva signatura fins al 31 de desembre de 2016, per al manteniment de les colles i l’organització d’activitats castelleres durant l’any 2016 a la ciutat de Barcelona i APROVA el conveni adjunt que consta a l’expedient pel qual es formalitzarà l’atorgament de la subvenció. 8.- ICUB (1689/2016) Resolució del president i del gerent de l’ICUB, de 8 de setembre de 2016, que ATORGA una subvenció, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, a la Fundació CIMA, amb NIF G61434015, per un import de 30.000,00 euros, equivalent al 14,56 % del cost total del projecte i amb un cost total d’execució de 206.100,00 euros i una durada des de la data de la seva signatura fins al 31 de desembre de 2016, per donar suport a la VI Acadèmia de Formació professional, de Recerca i d’Interpretació musical 2016 i a la promoció de difusió de la música antiga a Barcelona 2016 i APROVA el conveni adjunt que consta a l’expedient pel qual es formalitzarà l’atorgament de la subvenció. 9.- ICUB (1858/2016) Resolució del president i el gerent, de 29 d’agost de 2016, que ATORGA una subvenció, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, a l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, amb NIF G08880148, per un import de 140.000,00 euros, equivalent al 31,46% del cost total del projecte, per a la l’execució de la 34a edició de la Setmana del Llibre en Català, amb un cost total d’execució de 445.000,00 euros, i una durada des de la data de la seva signatura fins al dia 31 de desembre del 2016 i APROVA el conveni adjunt que consta a l’expedient pel qual es formalitzarà l’atorgament de la subvenció. 10.- ICUB (1615/2016) Resolució del president i la gerent en funcions, d'1 de juliol de 2016, que ATORGA una subvenció, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, a l’Associació Cultural pel Desenvolupament d’Activitats Coreogràfiques, amb NIF G60801636, per un import de 90.000,00 euros, equivalent al 24,32% del cost total del projecte, per a la realització de les activitats culturals i artístiques que formen part del projecte de La Caldera-Les Corts, amb un cost total d’execució de 370.000,00 euros, i una durada des de la data de la seva signatura fins al dia 31 de desembre del 2016 i APROVA el conveni adjunt que consta a l’expedient pel qual es formalitzarà l’atorgament de la subvenció. 11.- ICUB (1796/2016) Resolució del president i la gerent en funcions de l’ICUB, de 28 de juny de 2016, que ATORGA una subvenció, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional, a la Fundació Sala Beckett Obrador Internacional de Dramatúrgia, amb NIF B-G63410591, per un import de 200.000 euros, que suposa un 34,56% de l’import total pressupostat de 578.647 euros, per la realització de les activitats culturals i escèniques de la Fundació Sala Beckett Obrador Internacional de Dramatúrgia per al 2016. APROVA el conveni de durada des de la data de la seva signatura fins al dia 31 de desembre de 2016, sense perjudici d’aquelles responsabilitats fiscalitzadores. Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 3 12: 54 12.- ICUB (2106/2016) Resolució del gerent de l’ICUB, de 4 d’agost de 2016, que INICIA la tramitació de l'expedient de contractació que té per objecte el subministrament de nous equipaments escenotècnics i audiovisuals així com per a la seva instal·lació en el marc de l’adequació i millores de les sales d’actes dels centres cívics de Barcelona, mitjançant tramitació ordinària i procediment obert sotmès a regulació harmonitzada, i amb un pressupost total d’1.011.111,28 IVA inclòs, distribuïts en els següents lots: Lot 1: 233.319,51 euros més 48.997,11 euros en concepte d’IVA al 21%, en total 282.316,62 euros; Lot 2: 172.449,32 euros més 36.214,34 euros en concepte d’IVA al 21%, en total 208.663,66 euros; Lot 3: 189.947,04 euros més 39.888,88 euros en concepte d’IVA al 21%, en total 229.835,92 euros; i Lot 4: 239.913,29 euros més 50.381,79 euros en concepte d’IVA al 21%, en total 290.295,08 euros, AUTORITZA l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en el document. APROVA les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules particulars, el plec de prescripcions tècniques reguladores del contracte, i la resta de documentació tècnica annexada, CONVOCA la licitació per a la seva adjudicació. DECLARA la improcedència de la revisió de preus. b) Informes C) Part Decisòria a) Propostes d'acord Donat compte de les propostes incloses a l'ordre del dia, S'ACORDA: ÀREA DE TREBALL, ECONOMIA I PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA 1.- (0005/2017) APROVAR el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques de l’acord marc, amb núm. de contracte 16004383, que té per objecte la gestió dels tràmits de mediació en relació a la provisió d’establiments d’allotjament de la ciutat de Barcelona i rodalies per cobrir les necessitats d’acolliment urgent i no ajornable de persones o famílies en risc d’exclusió social i vulnerabilitat. CONVOCAR procediment obert i tramitació ordinària per a la seva adjudicació, de conformitat amb els articles 196 i següents del RDL 3/2011, de 14 de novembre, de text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. 2.- INFORMAR favorablement les actuacions d’inversions relacionades en el document de 20 d’octubre de 2016. 3.- (E.02.6020.16) APROVAR el Conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Barcelona i l’Associació Casal de Joves Queix, per a l’autorització d’ús de l’espai de propietat municipal anomenat Lola Anglada situat als Jardins Montserrat al carrer Rocafort núm. 236, amb la finalitat de promoure i potenciar la vida associativa dels joves de l’Esquerra de l’Eixample, a través del desenvolupament d’activitats estables, obertes al barri i altres entitats; i, com a conseqüència, AUTORITZAR l’esmentada ocupació, segons els termes derivats del referit Conveni; i Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 4 12: 54 FACULTAR l’Ima. Sra. Montserrat Ballarín i Espuña, Regidora del Districte de l’Eixample, per a la seva formalització. 4.- (E.09.6033.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat financera Residencial Murillo, SA (NIF A99226102) l’habitatge segon del carrer Turó de la Trinitat núm. 94 (finca registral 3655 del Registre de la Propietat núm. 2 de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR com a preu de la compravenda l’import de 60.000,00 euros; LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 60.000,00 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875, del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració de l’esmentat habitatge per tal de destinar-lo a habitatge de lloguer social; FORMALITZAR la compravenda prèvia cancel·lació d’aquells gravàmens quin manteniment suposin una càrrega econòmica per a la Corporació municipal; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 5.- (E.09.6041.16) ADQUIRIR, a títol de compravenda, a l’entitat Criteria Caixaholding SAU (CIF A63379135), l’habitatge de la finca situada al carrer Finestrelles núm. 43 2n 1a, (identificada registralment com a finca núm. 53063 del Registre de la Propietat núm. 2 de Barcelona), en virtut del dret de tanteig que ostenta la Generalitat de Catalunya i que exerceix en benefici de l’Ajuntament de Barcelona, en els termes del punt 2 a) de l’article 2 del Decret Llei 1/2015, de 24 de març, de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d’execució hipotecària; APROVAR com a preu de la compravenda l’import de 66.000,00 euros, LLIURAR al Patronat Municipal de l’Habitatge la quantitat de 66.000,00 euros, amb càrrec a l’obligació reconeguda al seu favor per decret de 31 de desembre de 2014, assentament 7000424875 del pressupost municipal de l’any 2014, ENCARREGANT-LI el pagament de l’esmentada adquisició, així com la gestió i administració del referit habitatge per tal de destinar-lo a lloguer social; FORMALITZAR la compravenda, prèvia cancel·lació d’aquells gravàmens el manteniment dels quals suposin una càrrega econòmica per a la Corporació municipal; i INSCRIURE-LA en el Registre de la Propietat. 6.- (3–125/2016) APROVAR l’expedient núm. 3-125/2016 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2015 per a l’exercici 2016, d’import 42.334,41 euros, per atendre despeses derivades del compliment de la Mesura de Govern de 15/07/2014 d’impuls a la Formació Professional Dual per millorar la formació i ocupabilitat dels joves, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 16101091; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 7.- (3–127/2016) APROVAR l’expedient núm. 3-127/2016 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2015 per a l’exercici 2016, d’import 5.032.665,94 euros, per atendre la dotació pressupostària, relativa a l’actuació Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 5 12: 54 inversora P.09.6118.01-Àmbit Sagrera. Urbanització finca FR2-PAU 1 de BASAV, que ha estat informada en Comissió de Govern de 13 d’octubre de 2016, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 16101191; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 8.- (3-132/2016) 1.- APROVAR l’expedient núm. 3-132/2016 de modificacions de crèdit, consistent en generació de crèdit per majors ingressos del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2015 prorrogat per a l’exercici 2016, provinents del compromís d’ingrés de la Generalitat de Catalunya, derivat del “Contracte Programa 2016-2019”, per tal d’atendre despeses del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) que gestiona l’Institut Municipal de Serveis Socials (IMSS), per un import de 5.100.000,00 euros, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable 16101795; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. 2.- DONAR compte d’aquest acord a la Comissió d’Economia i Hisenda. 9.- (3-133/2016) APROVAR l’expedient núm. 3-133/2016 de modificacions de crèdit, consistent en transferències de crèdit de la pròrroga del Pressupost General de l’Ajuntament de Barcelona de l’exercici 2015 per a l’exercici 2016, d’import 3.330.000,00 euros, per atendre despeses de l’Àrea de Drets Socials destinades a l’Institut Municipal de Serveis Socials per l’atenció de persones vulnerables, fons d’ajuts d’emergència social per a infants menors de 16 anys, de conformitat amb la documentació i amb la distribució d’aplicacions pressupostàries que consta a l’expedient, referència comptable núm. 16101991; i PUBLICAR aquest acord a la Gaseta Municipal. ÀREA DE DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I TRANSPARÈNCIA Districte de Ciutat Vella 10.- (20145002) COMPENSAR econòmicament al concessionari per tal de restablir l’equilibri econòmicofinancer de la gestió de serveis públics en la modalitat de concessió per a la gestió i explotació del Centre Cívic Barceloneta, concessió número 14C00011. AUTORITZAR, DISPOSAR I OBLIGAR la despesa en la quantitat de 762,82€ amb càrrec al Pressupost/os i Partida/es indicades en aquest mateix document a Progess Projec. Gestió Serveis Socials, NIF: B59960526, en concepte de pagament a compte, sense perjudici dels posteriors reajustaments o devolucions que corresponguin. MOTIU: Compensació al concessionari per donar compliment a la política pública de l’Ajuntament de Barcelona adreçada a persones en situació d’atur. 11.- (20155004) COMPENSAR econòmicament al concessionari per tal de restablir l’equilibri econòmic-financer de la gestió de serveis públics en la modalitat de concessió per a la gestió i explotació del Centre Cívic Drassanes, concessió número 14C00031. AUTORITZAR, DISPOSAR I OBLIGAR la despesa en la quantitat de 516,85 euros amb càrrec al Pressupost/os i Partida/es indicades en aquest mateix document a Progess Projec. Gestió Serveis Socials, NIF: Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 6 12: 54 B59960526, en concepte de pagament a compte, sense perjudici dels posteriors reajustaments o devolucions que corresponguin. MOTIU: Compensació al concessionari per donar compliment a la política pública de l’Ajuntament de Barcelona adreçada a persones en situació d’atur. 12.- (20155005) COMPENSAR econòmicament al concessionari per tal de restablir l’equilibri econòmic-financer de la gestió de serveis públics en la modalitat de concessió per a la gestió i explotació dels serveis públics de promoció, dinamització i organització de les activitats de caire cultural, artístic i sociocultural en el Centre Cívic Convent de Sant Agustí, concessió número 14C00032. AUTORITZAR, DISPOSAR I OBLIGAR la despesa en la quantitat de 797,40 euros amb càrrec al Pressupost/os i Partida/es indicades en aquest mateix document a Trànsit Projectes SL, NIF B59489351, en concepte de pagament a compte, sense perjudici dels posteriors reajustaments o devolucions que corresponguin. MOTIU: Compensació al concessionari per donar compliment a la política pública de l’Ajuntament de Barcelona adreçada a persones en situació d’atur. 13.- (20155006) COMPENSAR econòmicament al concessionari per tal de restablir l’equilibri econòmic-financer de la gestió de serveis públics en la modalitat de concessió per a la gestió i explotació dels serveis públics de promoció, dinamització i organització de les activitats de caire cultural, artístic i sociocultural en el Centre Cívic Pati Llimona, concessió número 14C00033. AUTORITZAR, DISPOSAR I OBLIGAR la despesa en la quantitat de 2.370,66 euros amb càrrec al Pressupost/os i Partida/es indicades en aquest mateix document a Trànsti Projectes SL, NIF B59489351, en concepte de pagament a compte, sense perjudici dels posteriors reajustaments o devolucions que corresponguin. MOTIU: Compensació al concessionari per donar compliment a la política pública de l’Ajuntament de Barcelona adreçada a persones en situació d’atur. Districte de Sarrià-Sant Gervasi 14.- (50001/17) INICIAR l'expedient per a la contractació de gestió de serveis públics, en la modalitat de concessió, per a la gestió i explotació del Centre Cívic Vil·la Florida per als anys 2017-2019, amb núm. de contracte 16C00026, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 839.400,00 euros exempt d'IVA, en concepte de subvenció màxima per tal de mantenir l'equilibri econòmic de la concessió; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en aquest mateix document condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponent/s atès que l'execució d'aquest contracte s'iniciarà l'exercici següent a la seva autorització. DONAR compte d'aquesta resolució a la Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports. Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 7 12: 54 15.- (1/2016) APROVAR la modificació del la clàusula 2 del contracte d'arrendament dels locals de les planta baixa (finca registral 8.608) i planta primera, portes primera i segona (finques registrals 12.823 i 12.825 respectivament), de la finca núm. 31 del carrer Anglí, amb núm. de contracte 15002590 amb la societat Osharay Inmobiliaria, SL, amb CIF B95154928 en els següents termes: "SEGON.- TERMINI. El termini del sotsarrendament serà de tres (3) anys, a comptar des de l'1 de gener de 2016, i fins al dia 31 de desembre de 2018. Aquest termini serà d’obligat compliment per a les parts. No obstant, finalitzat aquest termini el contracte podrà ser prorrogat per períodes mínims de 6 mesos i fins a un màxim de dos anys. En el cas de desistiment anticipat per part de sotsarrendatari, s’estableix una indemnització equivalent al 100% de la renda corresponent al període comprés entre la data de rescissió i el 31 de desembre de 2017 més el 50% de la renda corresponent al període comprés entre el 1 de gener de 2018 i el 31 de desembre de 2018.". FORMALITZAR el contracte d'arrendament segons el nou redactat, que s'aprova. ÀREA D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT 16.- (20160604) INICIAR l'expedient per a la contractació de les Obres d'arranjament i millores dels elements urbans, proteccions i estructures vials en el Front Litoral de Barcelona, als Districtes de Ciutat Vella i Sant Martí, i el foment de l'ocupació de persones amb dificultats particulars d'inserció al mercat laboral, amb núm. de contracte 16004703, mitjançant tramitació ordinària, amb la utilització del procediment obert, i amb un pressupost total de licitació de 785.651,72 euros, IVA inclòs; APROVAR les actuacions preparatòries efectuades, el plec de clàusules administratives particulars regulador del contracte el Plec de Condicions Tècniques, el projectes d'obres i la resta de documents tècnics reguladors del contracte; CONVOCAR la licitació per a la seva adjudicació; AUTORITZAR l'esmentada quantitat amb càrrec a les partides i als pressupostos que s'indiquen en aquest mateix document amb el següent desglossament: pressupost net 649.298,94 euros; tipus impositiu del 21% d'IVA, i import de l'IVA de 136.352,78 euros; condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos posteriors a l'actual; DONAR-NE compte a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat 17.- (20160574) ATORGAR una subvenció a l’Associació Cultural 48h Open House, amb NIF G65391815, mitjançant concessió directa i amb caràcter excepcional de conformitat amb els articles 22.2 c) i 28.1 de la Llei 3/8/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i 6.2 de la Normativa general reguladora de les subvencions de l'Ajuntament de Barcelona aprovada pel Consell Plenari de 17 de desembre de 2010, per un import de 40.000,00 euros, per col·laborar en l’organització i desenvolupament del festival d’arquitectura de Barcelona 48h Open House BCN 2016; DECLARAR la no-inclusió en convocatòria pública donada l’excepcionalitat que concorre en el projecte; APROVAR el conveni on s'articula aquesta subvenció de conformitat amb la Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions aprovada per decret d'alcaldia el 27 d'abril de 2011; FACULTAR la Cinquena Tinenta d'Alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona per a la seva signatura; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa per un Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 8 12: 54 import de 40.000,00 euros amb càrrec al pressupost i partida indicats en aquest mateix document, a favor de l’Associació Cultural 48h Open House, amb NIF G65391815, per fer front a l'esmentat Conveni; i REQUERIR l'entitat beneficiària per tal que presenti el compte justificatiu dels fons rebuts de conformitat amb el pacte cinquè del conveni i d’acord amb la normativa vigent. 18.- (20160481) APROVAR inicialment el Projecte executiu per l'adequació interior de les plantes 3, 2, 1, -1 i -3 de la Residència Assistida per a Gent Gran Parc del Guinardó al Districte d’Horta-Guinardó de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe de Conformitat Tècnica del Projecte que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import de 2.320.657,35 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLLMRLC); SOTMETRE l’expedient a informació pública durant el termini de trenta dies hàbils mitjançant anuncis al Butlletí Oficial de la Província (BOPB) i en un diari dels de més circulació de Catalunya, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents. 19.- (F-1604) RATIFICAR l’aprovació per part dels representants de l’Ajuntament de Barcelona en els òrgans de govern de Barcelona Sagrera Alta Velocitat, SA de la formalització del préstec participatiu que figura a l’annex, i FACULTAR la Tinenta d’Alcaldia de l’Àrea d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat per a la seva signatura i formalització. 20.- (616/2016) APROVAR el conveni de col·laboració a subscriure entre l’Ajuntament de Barcelona, l’Ajuntament de Sant Adrià del Besòs i el Consorci del Besòs per a la gestió del servei de recollida neumàtica selectiva de residus a l’àmbit del Fòrum i entorns, de conformitat amb la Normativa reguladora dels expedients d'autorització de l'atorgament de convenis administratius amb altres administracions públiques i institucions aprovada per decret d'alcaldia el 27 d'abril de 2011; AUTORITZAR i DISPOSAR la despesa plurianual per un import d'1.436.201,33 euros, amb càrrec al/s pressupost/os i partida/es indicats en aquest mateix document, a favor del Consorci del Besòs, amb NIF P5890053A, per fer front a les despeses derivades del conveni; APLICAR l’import quant a 58.748,32 euros amb càrrec al pressupost de l’exercici 2016, quant a 361.451,71 euros a l’exercici 2017, quant a 361.451,71 euros a l’exercici 2018, quant a 354.984,74 euros a l’exercici 2019 i quant a 299.564,85 euros a l’exercici 2020. La consignació queda subordinada al crèdit que per cada exercici autoritzin els respectius pressupostos, d’acord amb l’art. 174 del RDL 2/2004, de 5 de març, regulador de les Hisendes Locals; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Districte de Ciutat Vella - Districte de l'Eixample - Districte de Sant Martí 21.- (10BC 2016/089) APROVAR definitivament el Projecte executiu del carril bici al passeig de Pujades (entre el carrer Marina - avinguda Meridiana- carrer Comerç), i avinguda Meridiana (entre passeig Pujades-carrer Almogàvers) i cruïlla de l’avinguda Meridiana i el carrer Sancho d’Àvila als Districtes de Ciutat Vella, Eixample i Sant Martí de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 9 12: 54 l’Informe Tècnic del Projecte, que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import d’1.181.462,57 euros, el 21% d’IVA inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLLMRLC); PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en un diari dels de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal i al Tauler d’anuncis de la Corporació; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. Districte de Ciutat Vella 22.- (16PL16427) INSTAR a la Generalitat de Catalunya que, en l’exercici de les atribucions conferides per l’article 11 de la Llei 9/1993 del Patrimoni Cultural Català, procedeixi a la INCOACIÓ d’expedient per a la declaració d’Entorn de Protecció del Conjunt Arquitectònic gòtic civil -declarat bé cultural d’interès nacional- conformat per les Reials Drassanes, la Muralla Medieval, la Porta de Santa Madrona i el Baluard de Barcelona, de l’espai que li dóna suport ambiental, delimitat i grafiat al plànol que recull l’expedient, elaborat de conformitat amb l’article 8.4 de l’esmentat text legal; i PRECISAR que els motius que determinen la procedència de protecció de l’entorn delimitat, per afavorir la conservació i defensa del Conjunt Arquitectònic en els termes de l’article 1.2 de la Llei 9/1993, son els assenyalats a l’informe de la Direcció d’Actuació Urbanística que consta a l’expedient i a efectes de motivació s’incorpora a aquest acord. 23.- (1BC 2016/067) APROVAR inicialment el Projecte executiu de millora de l’edifici de “La Fàbrica del Sol”, al Districte de Ciutat Vella de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe de Conformitat Tècnica del Projecte, que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import de 906.471,73 euros, el 21% de l’impost del valor afegit (IVA) inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLLMRLC); NOTIFICAR a les parts interessades; i SOTMETRE l’expedient a informació pública durant el termini de trenta dies hàbils mitjançant anuncis al Butlletí Oficial de la Província (BOPB) i en un diari dels de més circulació de Catalunya, termini durant el qual es podrà examinar i formular-hi les al·legacions pertinents. Districte de l'Eixample 24.- (S15-0001-DP) APROVAR definitivament la Distribució Prèvia de Terrasses del carrer Marina, en el tram comprès entre avinguda Diagonal i avinguda Meridiana, al Districte de l’Eixample de Barcelona, segons el text que consta com a annex a la present proposta, donat que no s’han presentat al·legacions al projecte inicialment aprovat, publicat i sotmès a informació pública, a l’empara de l’article 79 de l’Ordenança de Terrasses. PUBLICAR el present acord i el text íntegre de l’esmentada Distribució Prèvia al Butlletí Oficial de la Província (BOPB) en compliment de l’article 80 de l’Ordenança de Terrasses i a la pàgina web del Districte de l’Eixample. DONAR compte d’aquest acord al Consell Municipal. Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 10 12: 54 Districte de Sants-Montjuïc 25.- (3BC 2015/073) APROVAR definitivament el Projecte executiu del carril bici de la connexió del passeig de la Zona Franca amb el carrer A, al Districte de Sants- Montjuïc de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic del Projecte, que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import de 878.064,87 euros el 21% d’IVA inclòs, d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya (TRLLMRLC); PUBLICAR aquest acord al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB), en un diari dels de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal i al Tauler d’anuncis de la Corporació; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. Districte de Nou Barris 26.- (16PL16400) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1,a) de la Carta Municipal de Barcelona, el Pla Especial Urbanístic per a la concreció de l’ús i ordenació de l’equipament situat al carrer de la Jota, núms. 72-74 i carrer de Malgrat, núms. 64-66, promogut per Inmocabec, CB; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. Districte de Sant Andreu 27.- (16PL16424) APROVAR inicialment, de conformitat amb l'article 68.1,a) de la Carta Municipal de Barcelona, Pla Especial Urbanístic i de Millora Urbana per a la regulació de l‘equipament esportiu situat a la confluència dels carrers Pare Manyanet i Bonaventura Gispert, d’iniciativa municipal; EXPOSAR-LO al públic pel termini d’un mes; SOTMETRE’L al Consell Municipal per a la seva aprovació definitiva; i DONAR-NE compte a la Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat. 28.- (9BC 2016/118) APROVAR, d’acord amb allò que preveu l’article 42 i següents del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals, el projecte modificat de les obres del Centre d’Art Contemporani (CAC) Fase 2.1 del carrer Sant Adrià 20, al Districte de Sant Andreu de Barcelona, d’iniciativa municipal, d’acord amb l’Informe Tècnic Jurídic de la societat municipal BIMSA, que figura a l’expedient administratiu i que a aquests efectes es dóna per reproduït, per un import d'1.017.482,53 euros, el 21% d’IVA inclòs, aquest import inferior a l’aprovat per un import d'1.133.864,22 euros (IVA inclòs), és degut a que les obres van ser adjudicades per un import del preu del contracte de 848.821,68 euros (IVA inclòs), que ja incorporava la baixa ofertada per l’adjudicatària de les obres, i que sumat a l’import de les modificacions per import de 168.660,85 euros (IVA inclòs), el que suposa un increment del 19,87% sobre el total del pressupost de contracte (PEC) dóna un total d'1.017.482,53 euros); d’acord amb allò que preveu l’article 235.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya; PUBLICAR aquest Acord al Butlletí Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 11 12: 54 Oficial de la Província de Barcelona, a un diari dels de més circulació de Catalunya, a la Gaseta Municipal, i al Tauler d’Anuncis de l’Ajuntament de Barcelona; i ENCARREGAR a la societat municipal BIMSA la gestió de l’actuació. b) Mocions No havent-hi altres assumptes per tractar, la Presidència aixeca la sessió a les 11 hores. Ref:CG 35/16 v. 20- 10- 2016 12 12: 54