Secretaria General Ref: Extracte d'acords 1 ACORDS adoptats per les Comissions del Consell Municipal: COMISSIÓ D'ECONOMIA I HISENDA, en sessió de 15 de novembre de 2016. Part d’impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal de CiU: 1.- (M1519/4554) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda: Que el Govern municipal presenti un calendari per tal que en les successives comissions faci el rendiment de comptes dels diferents Plans, Mesures i Programes que estant en marxa a l'àrea de Comerç, de Consum i de Mercats: - Pla estratègic de mercats 2015-2025. - Pla d'impuls i suport al comerç de Barcelona. - Pla de suport al comerç emblemàtic. - Pla de suport al comerç cultural de proximitat. - Pla de suport al comerç per pal·liar pèrdues en els eixos comercials i/o mercats a causa de manifestacions aldarulls o altres esdeveniments. - Plans de comerç de districte (a fer rendiment als districtes respectius). - Mesura de govern de càpsules formatives als districtes. - Mesura de govern de suport al comerç per obres de llarga durada. - Mesura de govern de suport als establiments propers a grans superfícies. Del Grup Municipal de C’s: 2.- (M1519/4530) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda: Que el Govern municipal desenvolupi una campanya de suport a la dinamització del comerç de la ciutat, durant la campanya de Nadal, amb la finalitat d'afavorir la seva activitat durant aquesta temporada i contribuir a la seva sostenibilitat econòmica i la dels llocs de treball que genera. Aquesta campanya ha de tenir com a objectius: el suport específic al comerç de proximitat, en especial al que està situat a l'entorn de les grans superfícies, i la desestacionalització de l'activitat turística, que es redueix de forma considerable durant aquests mesos. Les principals mesures que ha d'incloure són: - El reforç de la il·luminació dels carrers. - Una campanya de promoció del comerç de proximitat durant el període de compres nadalenques als diferents mitjans de comunicació. - Manteniment i impuls de la senyalització a les zones comercials. Del Grup Municipal d’ERC: 3.- (M1519/4537) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda instar al Govern municipal a: Facilitar la reubicació dels paradistes del Mercat Dominical de Sant Antoni al perímetre del Mercat de Sant Antoni, un cop finalitzi la seva reforma, amb el mateix espai del què disposen actualment a la carpa del carrer Compte d'Urgell, per tal de garantir la cabuda de tots els paradistes i preveure el creixement del mercat dominical en el futur. Del Grup Municipal de la CUP: 4.- (M1519/4527) La Comissió d'Economia i Hisenda acorda instar a l'Ajuntament de Barcelona, al consorci públic-privat Turisme de Barcelona, al Gremi d'Hotels de Barcelona i a la Generalitat de Catalunya Secretaria General Ref: Extracte d'acords 2 segons les seves competències a: - Mantenir les mateixes condicions laborals i salarials per a totes les treballadores cambreres de pis en cada centre de treball, estiguin en plantilla, subcontractades, en pràctiques, eventuals, fixes o fixes discontinues. Aturar i revertir la subcontractació. S'han de respectar les mateixes condicions, que siguin equiparables al Conveni d'Hostaleria, donat que les cambreres de pis externalitzades -i altres professionals del sector externalitzats- venen perdent el 40% del sou quan se'ls treu del conveni que els correspon. A més perden drets com tenir dos dies de festa consecutius setmanals. També perden el calendari laboral (saber amb anticipació quins dies treballaran per poder conciliar i en general fer plans de vida fora de la feina). - Vigilar en matèria d'ergonomia que la carrega de treball per a les cambreres de pisos sigui adequada, de manera que el nombre màxim d'habitacions i apartaments, entre d'altres, no suposi un dany per a la salut de les treballadores, així com la utilització de carro que alleugera el pes i evita realitzar molts viatges i que, en hotels de luxe, no s'utilitza per que "el carro fa lleig". - Realitzar un estudi en matèria de salut laboral, sobre l'ergonomia dels establiments d'hostaleria a la nostra ciutat, per poder posar mesures necessàries per a que les cambreres de pisos puguin realitzar la seva feina dignament. A més, tenint en compte que la categoria de cambreres de pis és una professió predominantment femenina es tindrà en compte la perspectiva de gener en totes les accions que es vagin desenvolupant. Aquest estudis ergonòmics no poden ser realitzats o contractats pel propi hotel, donat que es perd objectivitat. L'administració pública corresponent hauria de fer-se càrrec per mantenir una imparcialitat enfront dels interessos de la patronal. - Augmentar el nombre d'inspectors de treball per a poder realitzar una tasca d'inspeccions necessàries, suficients i no de manera esporàdica, amb plans sectorials i sostinguts en el temps. - Que es trametin aquests acords a Turisme de Barcelona al Gremi d'Hotels de Barcelona, a la Generalitat de Catlaunya i a l'Associació Las Kellys (http://lasKellys.org) amb la presència a Barcelona i proposants d'aquests reivindicacions exposades a la proposició. COMISSIÓ DE DRETS SOCIALS, CULTURA I ESPORTS, en sessió de 15 de novembre de 2016. Part d’impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal de CiU: 1.- (M1519/4558) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports insta al Govern Municipal a què elabori un nou Pla d'Equipaments Juvenils 2016-2023 establint un calendari tant de participació, amb els diferents agents implicats (entre ells el CJB i els Grups Municipals), com d'execució; i a què aquest Pla es porti a aprovació del Plenari en el termini de 6 mesos. Del Grup Municipal de C’s: 2.- (M1519/4533) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda que en el termini de 3 mesos el Govern municipal, en coordinació amb l'ICUB i Drets Socials presenti un conjunt de mesures que contribueixen decididament a garantir l'accés a la cultura a les persones en risc d'exclusió social. Entre aquestes mesures han de figurar iniciatives que proporcionin entrades a un preu assequible per assistir a les diferents activitats culturals de la nostra ciutat. Secretaria General Ref: Extracte d'acords 3 Del Grup Municipal d’ERC: 3.- (M1519/4542) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda instar al Govern municipal a: 1.- Dins del primer semestre del 2017, i en el marc del MIEM (Mapa d'instal·lacions d'esports municipal) que està elaborant el Govern municipal es presenti una relació dels Centres educatius susceptibles de ser utilitzats per a la pràctica esportiva dels clubs de la ciutat. 2.- Que el Govern municipal es comprometi amb el manteniment i l'adequació d'aquests espais públics per a la seva utilització i gaudi ple per part de centres educatius, clubs, entitats esportives i ciutadania. 3.- Que el Govern municipal es comprometi a vetllar per la compatibilitat amb l'activitat lectiva, i principal, dels centres educatius alhora que vetlli per fer rendible pel retorn social les instal·lacions aptes per l'ús esportius als centres. Del Grup Municipal de la CUP: 4.- (M1519/4524) La Comissió de Drets Socials, Cultura i Esports acorda: 1.- Que el Govern municipal vetlli per garantir l'art al carrer com a forma de llibertat d'expressió amb totes les seves expressions. 2.- Reconèixer i garantir en els seus marcs regulatius de l'espai, l'art al carrer com a ús comú general; explicitant-lo en els marcs necessaris.3.- Garantir la participació d'artistes i veïns en l'elaboració de les normatives que els afectin, apostant per l'autogestió dels seus espais. COMISSIÓ DE PRESIDÈNCIA, DRETS DE CIUTADANIA, PARTICIPACIÓ I SEGURETAT I PREVENCIÓ, en sessió de 16 de novembre de 2016. Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 1.- (0004/15) PRORROGAR el contracte que té per objecte el manteniment d'elements constructius i instal·lacions dels edificis adscrits als Districtes i gerències de l'Ajuntament de Barcelona pels anys 2015- 2016, en virtut del que estableix l'art. 303 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i la clàusula 3 del PCAP de l'esmentat contracte, des de l’1 de gener de 2017 al 31 de desembre de 2017, segons compareixences signades per les empreses adjudicatàries; i MODIFICAR el contracte, en el sentit d’ampliar la seva quantia, en virtut del que preveu la clàusula 20 del PCAP de l’esmentat contracte i l’article 105 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, en atenció a les raons indicades als informes de 27 i 29 de setembre de 2016 del Cap del Departament de Manteniment i Neteja, i segons compareixences signades per les empreses adjudicatàries. AMPLIAR l'autorització i disposició de despesa, amb càrrec als Pressupost/os i Partida/es indicades en les relacions comptables annexes a aquest mateix document i condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el/s pressupost/os corresponent/s, per un import global de 9.573.288,75 euros (IVA inclòs), per l’exercici 2017 i per tal de donar cobertura a la pròrroga; i per un import global d'1.462.342,23 euros IVA inclòs, per l’exercici 2016, per tal de donar cobertura a la modificació contractual, amb el següent desglossament: Lot 1, contracte núm. 14005729 - Gerències de Recursos, Recursos Humans i Districte de Nou Barris, adjudicat a Imesapi NIF A28010478, per un import de 2.012.765,04 euros (IVA inclòs) corresponents a la pròrroga i 200.000,00 euros (iva al 21% inclòs) corresponents a la modificació contractual. Lot 2, contracte núm. 14005730 - Gerències de Drets Socials i Prevenció, Seguretat i Mobilitat, adjudicat a Imesapi NIF A28010478, per un import d'1.815.117,94 euros (IVA inclòs) corresponents a la pròrroga i 454.638,96 euros (IVA inclòs) corresponents a la modificació contractual. Lot 3, contracte núm. 14005731 - Districtes de Ciutat Vella i Sarrià-Sant Gervasi, adjudicat a UTE Faus-Miatec Mant. Edif. LOT 3 NIF U66421553, per un import de Secretaria General Ref: Extracte d'acords 4 886.881,04 euros (IVA inclòs) corresponents a la pròrroga i 174.330,27 corresponents a la modificació contractual. Lot 4, contracte núm. 14005738 - Districtes d’Eixample i Horta-Guinardó, adjudicat a Constraula Enginyeria i Obres SAU NIF A58142639, per un import d'1.295.708,25 euros (IVA inclòs) corresponents a la pròrroga. Lot 5, contracte núm. 14005739 - Districte de Sants-Montjuïc i Gerència d’Ecologia Urbana, adjudicat a UTE Constraula - Aldago Manten. Edificis LOT 5 NIF U66424086, per un import de 894.866,55€ (IVA inclòs) corresponents a la pròrroga i 241.573,00 euros (IVA inclòs) corresponents a la modificació contractual. Lot 6, contracte núm. 14005740 - Districtes de les Corts i Gràcia, adjudicat a Servicios e Instalacions Aldago, SL NIF B61563169, per un import de 763.999,91 euros (IVA inclòs) corresponents a la pròrroga i 125.800,00 euros (IVA inclòs) corresponents a la modificació contractual. Lot 7, contracte núm. 14005741 - Lot 7: Districte de Sant Andreu i Sant Martí, adjudicat a UTE Constraula - Aldago Manten. Edificis LOT 7 NIF U66424151, per un import d'1.903.950,02 euros (IVA inclòs) corresponents a la pròrroga i 266.000,00 euros (IVA inclòs) corresponents a la modificació contractual. REQUERIR les empreses adjudicatàries per tal que en el termini màxim de 15 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució, facin efectives mitjançant l’ingrés a la Tresoreria municipal, en metàl·lic, les aportacions per al suport “hot line” i el manteniment tant correctiu com evolutiu de l’aplicació informàtica de connexió entre els Districtes, Gerències Municipals i l’Institut Municipal d’Informàtica que preveu la clàusula 19 apartat e) del Plec de Clàusules Administratives i que correspon al 0,06% de la dotació pressupostària de la pròrroga i que correspon a les següent quantitats: Lot 1: 998,07 euros; Lot 2: 900,06 euros; Lot 3: 439,78 euros; Lot 4: 642,50 euros; Lot 5: 443,74 euros; Lot 6: 378,84; Lot 7: 944,11 euros; reajustin la garantia definitiva per una quantia corresponent al 5% de l’import net de l’ampliació efectuada mitjançant ingrés a la Tresoreria Municipal de les següents quantitats: Lot 1: 8.264,46 euros; Lot 2: 18.786,73 euros; Lot 3: 7.203,73 euros; Lot 5: 9.982,36 euros; Lot 6: 5.198,35; Lot 7: 10.991,74 euros; i per tal que compareguin per formalitzar la modificació del contracte a les dependències de la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica de la Gerència de Recursos. 2.- (0001/17) REBUTJAR les ofertes presentades per les empreses Optima Facility Services, SL i la UTE Clequali, SL i Mismaeficacia, SL respecte als lots 1 al 10) i les ofertes de l’empresa Lacera Servicios y Mantenimiento, SL respecte als lots 1, 2, 3, 5 i 6 i EXCLOURE-LES, per tant, de la licitació en no considerar-se suficients les al·legacions aportades en tràmit d'audiència, segons les previsions de l'article 152.3 del TRLCSP, per assegurar la viabilitat de l'oferta que es considerava presumptament anormal o desproporcionada segons els límits previstos a la clàusula 9 del plec de clàusules administratives particulars que regeix el contracte; i segons valoració tècnica que s’incorpora a l’expedient. ADJUDICAR el contracte núm. 16002928, que té per objecte la contractació de la neteja i recollida selectiva dels Edificis i Locals Municipals adscrits a les Gerències i Districtes de l’Ajuntament de Barcelona que s’indiquen a continuació (Lots 1 a 10), amb núm. de contracte 16002928, per un import de 28.811.969,32 euros, (IVA inclòs), de conformitat amb les propostes de valoració i classificació contingudes en l'expedient i d'acord amb les seves proposicions, en ser considerades les ofertes més avantatjoses segons els criteris d’adjudicació establerts al plec, pels preus unitaris oferts i amb el següent desglossament: - LOT núm. 1 (Contracte 16005211): Districte de Ciutat Vella, Gerència de Recursos i Gerència de Recursos Humans, per un import de 5.907.054,78 euros (IVA inclòs), a l’empresa Multianau, SL, amb NIF B50819507; - LOT núm. 2 (Contracte 16005213): Districte de l’Eixample, per un import de 2.086.993,46 euros (IVA inclòs), a l’empresa Multiserveis Ndavant, SL, amb NIF B60579240; - LOT núm. 3 (Contracte 16005217): Districte de Sants-Montjuïc, per un import de 2.124.436,16 euros (IVA inclòs), a l’empresa La Bruixa Neteges Generals i Manteniments, SL, amb NIF B61399408; - LOT núm. 4 (Contracte 16005220): Districte de les Corts, Gerència de Drets Socials, per un import de 3.064.155,18 euros (IVA inclòs), a l’empresa Lacera Servicios y Mantenimiento, SA, amb NIF A33123498; - LOT núm. 5 (Contracte 16005222): Districte de Sarrià-Sant Gervasi, Gerència de Seguretat i Prevenció, per un import de 4.162.540,40 euros (IVA inclòs), a l’empresa Multiserveis Ndavant, SL, amb NIF B60579240; - Secretaria General Ref: Extracte d'acords 5 LOT núm. 6 (Contracte 16005223): Districte de Gràcia, Gerència d’Ecologia Urbana, per un import de 2.251.392,36 euros (IVA inclòs), a l’empresa La Bruixa Neteges Generals i Manteniments, SL, amb NIF B61399408; - LOT núm. 7 (Contracte 16005224): Districte d’Horta Guinardó, per un import d'1.978.266,34 euros (IVA inclòs), a l’empresa La Bruixa Neteges Generals i Manteniments, SL, amb NIF B61399408; - LOT núm. 8 (Contracte 16005225): Districte de Nou Barris, per un import de 2.106.118,48 euros (IVA inclòs), a l’empresa OHL Servicios Ingesan, SL, amb NIF A27178789; - LOT núm. 9 (Contracte 16005226): Districte de Sant Andreu, per un import de 2.252.305,88 euros (IVA inclòs), a l’empresa OHL Servicios Ingesan, SL, amb NIF A27178789; - LOT núm.10 (Contracte 16005227): Districte de Sant Martí, per un import de 2.878.706,28 euros (IVA inclòs), a l’empresa Multianau, SL, amb NIF B50819507; DISPOSAR a favor de cadascun dels adjudicataris la quantitat esmentada en el respectiu lot amb càrrec a la/es partida/es i al/s pressupost/os que s'indiquen en les relacions que s’hi adjunten. REQUERIR els adjudicataris per a formalitzar el contracte en el termini màxim de 5 dies naturals a comptar del següent al de la recepció per part dels adjudicataris del requeriment per a la formalització, sempre que hagin transcorregut 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l'adjudicació i no s'hagi interposat recurs especial de contractació que impliqui la suspensió de la formalització o s'hagués acordat l'aixecament de la suspensió. FACULTAR el Gerent de Recursos per tal d'aprovar els actes de tràmit derivats del present acord. 3.- (0494/16) DESIGNAR les empreses adjudicatàries de l’Acord Marc, amb número de contracte 16002540, que té per objecte la fixació de les condicions per a la contractació dels serveis de telecomunicacions corporatius de veu, dades, mòbils, serveis de numeració especial i accés a Internet per part de l’Ajuntament de Barcelona, els seus organismes autònoms i societats municipals i organismes amb participació municipal majoritària de l’Ajuntament de Barcelona a les empreses que s’indiquen a continuació, en ser aquestes les que han presentat les ofertes més avantatjoses segons els criteris establerts al plec de clàusules administratives i segons el següent desglossament: Lot 1 – Serveis i sistemes de comunicacions de veu fixa de tots els centres (xarxa corporativa de veu i xarxa no corporativa de veu) i serveis de dades a l’empresa Vodafone España, SAU, amb NIF: A80907397; Lot 2 –Serveis de comunicacions de veu i dades mòbils a l’empresa Vodafone España, SAU, amb NIF: A80907397; Lot 3 –Serveis de numeració especials a l’empresa Vodafone España, SAU, amb NIF: A80907397; Lot 4 –Accés internet centralitzat a l’empresa Telefónica de España, SAU, amb NIF: A82018474; Lot 5 –Accés internet distribuït a l’empresa Telefónica de España, SAU, amb NIF: A82018474. REQUERIR les empreses designades per realitzar la contractació derivada per tal de formalitzar l’Acord Marc en el termini de cinc dies a comptar des del dia següent a haver rebut el requeriment. I un cop transcorreguts els 15 dies hàbils des de la tramesa de la notificació de l’adjudicació als licitadors. Part d’impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal de CiU: 4.- (M1519/4599) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Que, tal i com recull el Pla director de la Guàrdia Urbana, el govern presenti en aquesta comissió en el termini de sis mesos la proposta de creació d'una unitat, dins de la Guàrdia Urbana, especialitzada en la protecció dels drets dels animals. Secretaria General Ref: Extracte d'acords 6 Del Grup Municipal de C’s: 5.- (M1519/4583) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Que el Govern municipal procedeixi a donar les ordres precises a la Guàrdia Urbana de Barcelona i als Agents Cívics per tenir, a més a més de les mesures plantejades, una solució policial adequada al problema de la venda irregular il·legal als carrers de Barcelona. Del Grup Municipal d’ERC: 6.- (M1519/4573) La Comissió de Presidència, Drets de Ciutadania, Participació i Seguretat i Prevenció acorda: Que el Govern municipal presenti en el termini de 6 mesos, el calendari per l'elaboració d'un Pla Municipal dels Drets Humans que inclogui un procés participatiu que permeti a la ciutadania, les entitats i les institucions de la ciutat participar i prendre consciència de la importància dels drets humans. COMISSIÓ D'ECOLOGIA, URBANISME I MOBILITAT, en sessió de 16 de novembre de 2016. Part Decisòria / Executiva Propostes d’acord 1.- (02-2014CD05786) DECLARAR d’interès i utilitat municipal les obres per a la reforma interior en zones comunitàries sense afectar l’estructura de l’edifici, en un emplaçament de les obres inclòs al catàleg de patrimoni amb nivell de protecció individual B, de l’edifici carrer Villarroel, 170 (exp. 02-2014CD05786) i, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2014; CONCEDIR a l’Hospital Clínic i Provincial de Barcelona (NIF G08431173) la bonificació del 70% sobre la quota de l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres generat per l’admissió del comunicat diferit d’obres menors tipus I, el 19 de febrer de 2014 (que suposa una bonificació de 3.048,50 euros), donat que les obres s’ajusten a allò establert en l’art. 7è de l’esmentada Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2014 en tant que són promogudes per una entitat de caràcter públic en equipament comunitari; DONAR-NE trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 2.- (02-2016CD35028) DECLARAR d’interès i utilitat municipal les obres per a la reforma interior en zones comunitàries sense afectar l’estructura de l’edifici, en un emplaçament de les obres inclòs al catàleg de patrimoni amb nivell de protecció individual B, de l’edifici carrer Villarroel, 170 (exp. 02-2016CD35028) i, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2016, CONCEDIR a l’Hospital Clínic i Provincial de Barcelona (NIF G08431173) la bonificació del 70% sobre la quota de l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres generat per l’admissió del comunicat diferit d’obres menors tipus I, el 22 d’agost de 2016, donat que les obres s’ajusten a allò establert en l’art. 7è de l’esmentada Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2016 en tant que són promogudes per una entitat de caràcter públic en equipament comunitari (clau 7a) i les obres acompleixen una indiscutible funció d’interès social com és la realitzada per un equipament sanitari-assistencial; DONAR trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 3.- (02-2014CI44442) DECLARAR d’interès i utilitat municipal les obres per a la substitució dels quadres elèctrics general i de la planta subterrània per adequació a normes de l’edifici carrer Londres, 55 (exp. 02-2014CI44442) i, de conformitat amb l’Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2014, CONCEDIR a la Diputació de Barcelona, NIF P0800000B, la bonificació del 70% sobre la quota de l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres generat per l’admissió del comunicat immediat d’obres menors tipus II, en data 29 de desembre de 2014 (que suposa una bonificació de 1.757,26 euros), atès que les obres s’ajusten a allò Secretaria General Ref: Extracte d'acords 7 establert en l’art. 7è de l’esmentada Ordenança Fiscal 2.1 de l’any 2014 en tant que són promogudes per una entitat de caràcter públic en equipament comunitari; DONAR trasllat a l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. 4.- (10-2014LL25146) DECLARAR d’especial interès públic i utilitat municipal les instal·lacions objecte de la llicència d’obres tramitada amb número d’expedient 10-2014LL25146 per a la instal·lació d’ascensor i rehabilitació de patis en edifici catalogat a la rambla del Poblenou 51; CONCEDIR a la comunitat de propietaris de la rambla del Poblenou 51 la bonificació del 35% sobre la quota de l’Impost de Construccions, Instal·lacions i Obres, d’acord amb allò que estableix l’article 7è de l’Ordenança Fiscal 2.1., en tant que les obres es realitzen sobre edificis o locals urbanísticament protegits amb un nivell de protecció C; i DONAR-NE trasllat a la Direcció d’Inspecció de l’Institut Municipal d’Hisenda als efectes pertinents. Part d’impuls i control Proposicions / Declaracions de Grup Es fa constar que les Proposicions / Declaracions de Grup que es transcriuen a continuació tenen naturalesa d’actes d’impuls polític de l’acció del govern i no produeixen efectes jurídics com a actes administratius resolutoris. Del Grup Municipal BnComú: 5.- (M1519/4603) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda que el Govern municipal insti al Govern de la Generalitat a modificar urgentment la legislació vigent per tal que els habitatges d'ús turístic requereixin la tramitació de llicència municipal prèvia a l'inici d'activitat en el marc de la Llei de Turisme. Així com, a garantir que l'Ajuntament de Barcelona pugui desenvolupar regulació pròpia en matèria d'habitatges d'us turístic. Del Grup Municipal de CiU: 6.- (M1519/4595) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda: 1.- Que el govern impulsi la renovació del Front marítim de Sant Martí entre el Pavelló de la Mar Bella i la Zona del Parc del Fòrum, urbanitzant el passeig marítim de forma contínua amb l'existent, i que es contempli l'Estudi Estratègic realitzat durant el mandat anterior a l'hora de definir el projecte. 2.- Que el govern impulsi la creació d'equipaments vinculats a pràctiques esportives de platja en el marc de les actuacions de renovació d'aquest front litoral. 3.- Que el govern encarregui conseqüentment, els projectes constructius. Del Grup Municipal de C’s: 7.- (M1519/4580) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda que el govern adopti les següents mesures urgents relatives a la contaminació ambiental: - Que en el termini d'un mes es presenti el protocol d'actuació en cas de contaminació atmosfèrica. - Que el Govern municipal treballi conjuntament amb ATM i AMB per definir trajectes i horaris de transport públic gratuïts durant l'activació del protocol. - Que el protocol tingui en compte la classificació ambiental dels vehicles (distintius ambientals de la DGT). - Que en el termini d'un mes s'estableixi un calendari concret per a la implantació progressiva del protocol. Secretaria General Ref: Extracte d'acords 8 Del Grup Municipal del PP: 8.- (M1519/4591) La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda instar al govern municipal a presentar una proposta de reforma dels extrems de l'avinguda Paral·lel, consensuada amb els veïns i comerciants de la zona, en un termini màxim de tres mesos. Declaració Institucional 9.- La Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat acorda: 1. Manifestar el rebuig que dins del Parc Natural de la Serra de Collserola es realitzin pràctiques i exercicis militars. 2. donar suport a l'Acord adoptat per l'Assemblea General del Parc Natural de la Serra de Collserola el 20 de juny de 2016. 3. Notificar aquest acord al Ministeri de Defensa del Govern de l'Estat espanyol, a la Direcció General del Medi Natural, a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, a la Diputació de Barcelona, als ajuntaments integrants del Consorci del Parc Natural de Collserola, als 13 centres educatius que es troben dins del Parc Natural de Collserola i al Col·lectiu Antimilitarista de Sant Cugat.