Ajuntament *.de Barcelona Gerent Municipal INSTRUCCIÓ L'Alcalde, en data 26 de gener de 2009 (Decret: S 1/D/2009-00 156) va resoldre constituir la Taula d'Expropiacions de l'Ajuntament de Barcelona, que té com a finalitat la coordinació de totes les expropiacions que es realitzen per part de tots els operadors de l'Ajuntament de Barcelona. És funció atribuïda a la Taula d'Expropiacions, entre d'altres, la d'autorització prèvia de les expropiacions que proposin els operadors municipals, d'acord amb la prioritat política, les disponibilitats financeres de l'Ajuntament de Barcelona i la necessitat tècnica. És en aquest sentit que es fa necessari concretar el procediment a seguir per sol·licitar autorització prèvia de noves actuacions expropiatòries, iniciades d'ofici, a la Taula d'Expropiacions. Amb aquest objectiu, d'acord amb les atribucions que em confereix l'article 21 la Llei 30/1992, de 26 de novembre, formulo la present instrucció: PROCEDIMENT DE PRESENTACIÓ A LA TAULA D'EXPROPIACIONS DE NOVES ACTUACIONS EXPROPIATÒRIES INICIADES D'OFICI 1. Competència Les unitats de gestió municipal amb competències en matèria d'expropiació (serveis centrals, instituts i districtes), o que les gestionen per encàrrec de gestió o per haver-ne estat declarades beneficiàries (empreses municipals), no podran iniciar cap actuació d'expropiació nova, és a dir no dotada pressupostàriament, sense la prèvia autorització de l'actuació per part de la Taula d'Expropiacions. 2. Presentació de propostes 2.1. Les unitats de gestió municipal presentaran les propostes a la Taula d'Expropiacions a través de la Gerència del Sector d'Urbanisme i Infraestructures. En aquest sentit, les unitats d'actuació municipal interessades han de justificar la concurrència d'algun o alguns dels següents requisits: a.- Actuacions d'adquisició de sòl destinat a la construcció d'habitatges sotmesos a algun règim de protecció pública i/o a la implantació de dotacions públiques d'interès i titularitat municipal. Cal justificar la necessitat i/o urgència de l'actuació, i acreditar que hi ha finançament per a la implantació efectiva de I' obra o el servei. Pàg.l de 2 Ajuntament .* .de Barcelona Gerent Municipal b.- Actuacions d'adquisició de sòl necessari i imprescindible per a la posta en marxa d'altres actuacions estratègiques de la ciutat. Cal justificar la necessitat i/o urgència de l'actuació, i acreditar que hi ha finançament per a la implantació efectiva de l'actuació estratègica a la qual serveixen. c.- Actuacions d'adquisició de sòl destinat a dotacions públiques i/o altres sistemes urbanístics, que s'han de cedir a altres Administracions públiques de conformitat amb compromisos convencionalment adquirits (Convenis i altres). 2.2.- Les propostes es presentaran a la Gerència del Sector d'Urbanisme i Infraestructures, signades pels Gerents/es de les unitats de gestió municipal interessades, i acompanyades d'una memòria justificativa de l'actuació, plànols d'emplaçament i de qualificació urbanística vigent, i descripció dels béns i drets afectats a efectes de valoració. 2.3.- La Direcció de Serveis de Gestió Urbanística, completarà la documentació a presentar a la Taula d'Expropiacions amb la valoració econòmica estimada dels cost de I' expropiació. 3. Aprovació de l'actuació 3.1.- La Taula d' Expropiacions, farà una primera valoració envers la justificació de I' actuació proposada. 3.2.- Les valoracions negatives comportaran la denegació de la petició. 3.3.- En cas de valoració positiva, la Gerència de Finances/Direcció de Serveis d'Inversions proposarà l'aprovació de la despesa per la Comissió de Govern Municipal. 4.- Inici de l'actuació Fins que la Comissió de Govern no hagi aprovat la corresponent dotació no es podrà iniciar cap actuació nova en matèria d'expropiacions. Barcelona, 15de juny de 2009 Pàg. 2 de 2