1Dimarts, 15 de novembre de 2016 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Barcelona. Institut Municipal de Serveis Socials ANUNCI d'informació pública de l'Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona, sobre l'aprovació de la creació d'un fons extraordinari per ajuts puntuals d'urgència social, per a famílies monoparentals i a dones que percebin pensions no contributives i que visquin soles, de la ciutat de Barcelona En data 6 d'octubre de 2016, la Comissió de Govern de l'Ajuntament de Barcelona ha adoptat l'acord següent: Exp. Núm. 20160232. "APROVAR la creació d'un fons extraordinari per ajuts puntuals d'urgència social, de conformitat amb el que disposa la Llei 13/2006, de 27 de juliol, de Prestacions socials de caràcter econòmic, per import de 2.600.000 EUR que té com objectiu oferir a famílies monoparentals i a dones que percebin pensions no contributives i que visquin soles, de la ciutat de Barcelona, un recurs econòmic per cobrir necessitat bàsiques d'alimentació, vestit i allotjament. ESTABLIR els requisits, criteris i procediment per atorgar aquest fons, que consten en Annex I adjunt. ENCARREGAR la gestió d'aquests ajuts a l'Institut Municipal de Serveis Socials, d'acord amb el que disposa l'art. 10 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. FACULTAR a la Gerència d'aquest organisme per a que dicti els actes necessaris per la millor concreció i efectivitat d'aquest Acord. PUBLICAR aquest Acord íntegrament al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a la Gaseta Municipal i al Tauler d'Edictes. DECLARAR LA URGENCIA del procediment i, d'acord amb el que estableix l'art. 50 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques, reduir a la meitat els terminis que s'estableixen per a la seva tramitació. SOTMETRE el contingut de l'Acord a informació pública per un termini de deu dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb l'article 52 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. TENIR-LO PER APROVAT DEFINITIVAMENT, cas de no haver-se presentat al·legacions durant el període d'informació pública. ANNEX I. requisits, criteris i procediment PER ATORGAR AJUTS PUNTUALS D'URGÈNCIA SOCIAL A famílies monoparentals i a dones que percebin pensions no contributives i que visquin soles, DE LA CIUTAT DE BARCELONA, EN SITUACIÓ DE VULNERABILITAT. 1. La finalitat. La finalitat d'aquest fons és pal·liar la situació de vulnerabilitat de les famílies monoparentals i la de dones que percebin pensions no contributives i que visquin soles, de la ciutat de Barcelona, per tal que puguin cobrir les necessitats bàsiques imprescindibles en matèria d'alimentació, vestit i allotjament. L'atorgament dels ajuts esmentats té caràcter voluntari i eventual, i no genera cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en anys posteriors. 2. Objecte de l'ajut. Es proposa que per a les llars monoparentals que siguin beneficiàries el 2016 del fons 0-16 es concedeixin: C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 19 82 0 2Dimarts, 15 de novembre de 2016 - Un suport complementari de 250 EUR mensuals a les famílies que tinguin un nivell d'ingressos inferiors als 3.600 EUR anuals sense comptar l'ajut 0-16. - Un suport complementari de 200 EUR mensuals a les famílies que tinguin un nivell d'ingressos entre 3.600 i 4.800 EUR anuals sense comptar l'ajut 0-16. - Un suport complementari de 150 EUR mensuals a les que tinguin un nivell d'ingressos entre 4.800,01 i 6.000 EUR anuals sense comptar l'ajut 0-16. Pel que fa als ajuts a dones que perceben pensions no contributives, es proposa que es concedeixi: - Un suport d'inclusió de 150 EUR mensuals a les dones que hagin complert els 65 anys que viuen soles i amb ingressos inferiors als 4.800 EUR anuals. - Un suport d'inclusió de 100 EUR mensuals a les dones que hagin complert els 65 anys que viuen soles i amb ingressos entre 4.800 i 6.000 EUR anuals. - Un suport d'inclusió de 150 EUR mensuals a les dones menors de 65 anys amb pensió d'invalidesa no contributiva que viuen soles i amb ingressos inferiors als 4.800 EUR anuals. - Un suport d'inclusió de 100 EUR mensuals a les dones menors de 65 anys amb pensió d'invalidesa no contributiva que viuen soles i amb ingressos entre 4.800 i 6.000 EUR anuals. 3. Naturalesa jurídica dels ajuts. D'acord amb el que disposa la Llei 13/2006, de 27 de juliol, de Prestacions Socials de Caràcter Econòmic de Catalunya, aquests ajuts són prestacions econòmiques d'urgència social, i no tenen caràcter de dret subjectiu. El seu caràcter és temporal i correspon a l'anualitat del 2016. 4. Persones beneficiàries i requisits. Per poder atorgar l'ajut es fa necessari que els beneficiaris complexin els requisits que es detallen a continuació. a) En el cas de les famílies monoparentals, haver estat perceptores de les ajudes previstes per a infants i/o adolescents entre 0 i 16 anys a la darrera convocatòria. c) En el cas de les persones perceptores d'una pensió no contributiva, viure soles. d) Estar empadronats (sol·licitant i infants o adolescents) a la ciutat de Barcelona a data 1 de gener de 2016 i residir-hi efectivament al llarg de tot l'any 2016, sense interrupcions. e) En el cas de les famílies monoparentals, que hi hagi convivència efectiva dels membres de la unitat familiar (beneficiari i infants o adolescents) al llarg de tot l'any 2016. f) En el cas de les famílies monoparentals, disposar del títol acreditatiu vigent en data 1 d'octubre de 2016. 5. Procediment de concessió de l'ajut. Els beneficiaris dels ajuts hauran de presentar les seves sol·licituds a qualsevol registre de les Oficines d'atenció al ciutadà de l'Ajuntament de Barcelona, o bé a qualsevol dels registres previstos a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. El termini per presentar les sol·licituds és de trenta dies naturals comptador a partir de l'endemà que el present Acord estigui aprovat definitivament. L'Ajuntament comprovarà d'ofici les persones usuàries de Serveis Socials de Barcelona i els hi ho notificarà perquè puguin presentar la seva sol·licitud si compleixen la resta de requisits. Aquestes sol·licituds podran presentar-se en les formes indicades en la mateixa comunicació. C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 19 82 0 3Dimarts, 15 de novembre de 2016 Un cop revisades les sol·licituds i després de la comprovació dels requisits de la convocatòria, es dictarà resolució amb l'atorgament dels ajuts fins a l'exhauriment de la dotació pressupostària del mateix. L'atorgament dels ajuts estarà sotmès a disponibilitat pressupostària. En cas de limitació pressupostària es prioritzarà l'atorgament dels ajuts a les llars amb menors ingressos compensats en funció del nombre de membres de la unitat familiar, segons la fórmula següent: Renda compensada= Els beneficiaris dels ajuts hauran d'acceptar expressament la percepció de l'ajut i els drets i obligacions inherents a la seva percepció, així com declarar de forma expressa que reuneixen els requisits establerts a l'apartat 4. 6. Compatibilitats. Aquests ajuts seran compatibles amb qualsevol altre concedit per altres administracions, ens públics o privats. 7. Documentació que cal presentar. Per tenir dret a l'ajut, caldrà presentar al registre de qualsevol de les Oficines d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Barcelona o a algun dels altres registres previstos a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, la documentació següent: a) Sol·licitud per percebre l'ajut, omplerta amb les dades que es demanen (s'adjunta model com a Annex II). b) En el seu cas, fotocopia del títol de família monoparental. 8. Obligacions del beneficiari. a) Acceptar l'ajut amb la finalitat de complir les condicions fixades per aprovar-la. b) Destinar l'ajut a satisfer les necessitats bàsiques d'alimentació, vestit i allotjament. c) Col·laborar en les actuacions de comprovació i informació que dugui a terme l'Institut Municipal de Serveis Socials. d) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control. 9. La justificació i el control. L'Institut Municipal de Serveis Socials de Barcelona podrà comprovar, en qualsevol moment i pels mitjans que cregui oportuns, la destinació de les quantitats atorgades en relació amb les seves finalitats. El perceptor de l'ajut haurà de guardar els justificants de despesa acreditatius de l'ús de l'ajut, i permetre les actuacions municipals de comprovació pertinents. En el cas de que els documents presentats com a justificació fossin incorrectes o incomplerts, es comunicarà al perceptor, per qualsevol mitjà vàlid en dret, la necessitat d'esmenar les anomalies detectades en un termini màxim improrrogable de 10 dies hàbils, amb l'advertiment que de no fer-ho es procedirà a la incoació del corresponent expedient de reintegrament. 10. Extinció, suspensió i reintegrament de l'ajut. Són causes d'extinció o suspensió automàtica de l'ajut les regulades a l'article 9 de la Llei 13/2006, de 27 de juliol, estant obligats els beneficiaris a comunicar als serveis socials d'atenció primària que s'ha produït alguna de les causes d'extinció o suspensió. La manca de justificació o la justificació incompleta dels fons rebuts podrà comportar les responsabilitats que en cada cas corresponguin i el reintegrament total o parcial de l'ajut. A més a més dels supòsits establerts a la normativa, l'Institut Municipal de Serveis Socials exigirà el reintegrament total o parcial de les quantitats percebudes indegudament, en els supòsits d'incompliment següents: C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 19 82 0 4Dimarts, 15 de novembre de 2016 - De l'obligació de destinar l'ajut a satisfer les necessitats bàsiques d'alimentació, higiene i allotjament. - De l'obligació de justificar que l'ajut s'ha destinat a les necessitats bàsiques descrites. - De les obligacions fiscals comptables o de conservació de documents justificatius, que s'han de conservar per un període no inferior a un any. - La resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control. Per fer efectiu l'import corresponent al reintegrament, es pot procedir a la via de constrenyiment quan aquest no es faci efectiu de forma voluntària, afegint els interessos de demora corresponents. 11. El crèdit pressupostari. La quantitat que es destina a aquest fons és de 2.600.000 EUR i anirà a càrrec de la partida pressupostària 0100- 48004-23151 de l'Institut Municipal de Serveis Socials de l'any 2016 o a l'estat de previsió de despeses corresponents. L'atorgament dels ajuts estarà sotmès a disponibilitat pressupostària. En cas de limitació pressupostària es prioritzarà l'atorgament dels ajuts a les llars amb menors ingressos. Continua en la pàgina següent C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 19 82 0 5Dimarts, 15 de novembre de 2016 C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 19 82 0 6Dimarts, 15 de novembre de 2016 Barcelona, 9 de novembre de 2016 La secretària delegada, Mar Valverde Lopez C VE -N úm . d e re gi st re : 0 22 01 60 19 82 0 https: //bop.diba.cat ● bop@ diba.cat ● DL: B-41698-2002