NÚM. 2 20-1-2017 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 525 Instruccions Decret. En ús de les facultats conferides a aquesta Alcaldia per l’article 13 de la Carta Municipal de Barcelona, Disposo, Aprovar la Instrucció de racionalització i sostenibilitat en relació a les subscripcions de premsa i revistes i altres publicacions, que s’adjunten a l’annex, seguint les línies que estableix el Compromís Ciutadà per la sostenibilitat 2012- 2022. Publicar-la en la Gaseta Municipal de Barcelona, a la seu electrònica o el web municipal, d’acord amb la Llei del Parlament de la Generalitat de Catalunya 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. Inscriure-la al Registre Municipal d’Instruccions i Circulars, donant així compliment a l’Acord de la Comissió de Govern de 15 d’abril de 2015 Barcelona, 11 de gener de 2017. El gerent municipal, Jordi Martí i Grau. Instrucció del gerent municipal de racionalització i sostenibilitat en relació a les subscripcions de premsa, revistes i altres publicacions L’Ajuntament de Barcelona, seguint les línies que estableix el Compromís ciutadà per la sostenibilitat 2012-2022, considera que cal continuar avançant per minimitzar els impactes ambientals derivats del consum de publicacions en paper que s’utilitzen per fer les funcions dels serveis municipals. Altre dels objectius del Govern Municipal és reduir i ajustar les despeses que no siguin essencials pel correcte funcionament de l’Organització. Amb aquesta voluntat de seguir treballant per un model d’administració sostenible i més eficient i, tenint present que des de la Direcció de Comunicació s’està treballant un nou recull de premsa corporatiu que permeti satisfer totalment les necessitats informatives municipals, es disposa: Primer. Àmbit d’aplicació La present instrucció s’aplicarà a l’Ajuntament de Barcelona, organismes autònoms, ens públics, societats mercantils, consorcis i fundacions que integren el grup municipal. Segon.- Reculls de premsa A partir de l’entrada en vigor d’aquesta instrucció, no es contractaran ni es renovarà cap recull de premsa, a excepció del general per conjunt de la Corporació, que estarà gestionat pels serveis d’Alcaldia. Excepcionalment, i sempre que es justifiqui una prestació directe a la ciutadania, es podrà mantenir aquest servei, prèvia autorització de la Gerència de Recursos. Tercer.- Altes en noves subscripcions Qualsevol sol·licitud d’alta de subscripció per part de qualsevol dependència, requerirà una baixa en les subscripcions de la mateixa unitat. Quart.- Número de subscripcions El nombre de subscripcions de premsa es fixa en un màxim de: – Tinences: 7 per òrgan. – Regidories (inclosos els Comissionats dependents): 5 per unitat. – Gerències (incloent les direccions dependents): 15 per unitat. 526 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 2 20-1-2017 – Districtes: 10 per unitat. – Organisme, Ens, Societat Mercantil, Consorci, Fundació: 10 per unitat. En el cas de les subscripcions a revistes, per l’any 2018 cada unitat haurà de reduir en un 25 per cent el nombre de subscripcions respecte l’any 2016 A tal fi, durant el primer trimestre de l’any 2017, les diferents unitats proposaran al Servei de Documentació, de la Direcció de Serveis Generals de la Gerència de Recursos, les seves sol·licituds per tal de procedir a la seva autorització per a les subscripcions corresponents a l’any 2018. En el cas que alguna unitat o ens requerís superar els esmentats límits, haurà de presentar un informe justificatiu, requerint l’autorització de la Gerència de Recursos. Cinquè.- Entrada en vigor Aquesta instrucció entrarà en vigor a l’endemà de la seva publicació a la Gaseta Municipal.