2522 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA NÚM. 11 10-4-2017 Instruccions INSTRUCCIÓ DEL GERENT MUNICIPAL DE RACIONALITZACIÓ I SOSTENIBILITAT EN RELACIÓ A LES SUBSCRIPCIONS DE PREMSA, REVISTES I ALTRES PUBLICACIONS Primera. Paràgraf segon del preàmbul. On diu: “Altre dels objectius del Govern Municipal és reduir i ajustar les despeses que no siguin essencials per al correcte funcionament de l’Organització” Ha de dir: “Altre dels objectius del Govern Municipal és racionalitzar i rendibilitzar les despeses de funcionament de l’organització” Segona. Article tercer. Altes en noves subscripcions On diu: “Qualsevol sol·licitud d’alta de subscripció per part de qualsevol dependència, requerirà una baixa en les subscripcions de la mateixa unitat”. Ha de dir: “Per a l’exercici 2017 i posteriors, qualsevol sol·licitud d’alta de subscripció per part de qualsevol dependència, requerirà una baixa en les subscripcions de la mateixa unitat”. Tercera. Article Quart. Número de subscripcions On diu: “ El nombre de subscripcions de premsa es fixa en un màxim de: Tinences: 7 per òrgan. Regidories (inclosos els Comissionats depenents): 5 per unitat. Gerències (incloent les direccions depenents): 15 per unitat. Districtes: 10 per unitat. Organisme, Ens, Societat Mercantil, Consorci, Fundació: 10 per unitat. En el cas de les subscripcions a revistes, per a l’any 2018, cada unitat haurà de reduir en un 25 per cent el nombre de subscripcions respecte l’any 2016. A tal fi, durant el primer trimestre del 2017, les diferents unitats proposaran al Servei de Documentació de la Direcció de Serveis Generals de la Gerència de Recursos, les seves sol·licituds per tal de procedir a la seva autorització per a les subscripcions corresponents a l’any2018. En el cas que alguna unitat, o ens requerís superar els esmentats límits, haurà de presentar un informe justificatiu, requerint l’autorització de la Gerència de Recursos.” Ha de dir: “A partir de l’exercici 2018, s’aplicaran els següents límits: NÚM. 11 10-4-2017 GASETA MUNICIPAL DE BARCELONA 2523 El nombre de subscripcions de premsa es fixa en un màxim de: Tinences: 7 per òrgan. Regidories (inclosos els Comissionats depenents): 5 per unitat. Gerències (incloent les Gerències adjuntes i les direccions depenents): 15 per unitat. Districtes: 10 per unitat. Organisme, Ens, Societat Mercantil, Consorci, Fundació: 5 per unitat. En el cas de les subscripcions a revistes, cada unitat haurà de reduir en un 25 per cent el nombre de subscripcions respecte l’any 2016. S’exclouen les subscripcions de biblioteques, centres de documentació, casals de gent gran i centres cívics. A tal fi, durant el primer trimestre del 2017 i exercicis posteriors, les diferents unitats proposaran al Servei de Documentació i Accés al Coneixement de la Direcció de Serveis Generals de la Gerència de Recursos, les seves sol·licituds per tal de procedir a la seva autorització per a les subscripcions corresponents a l’any següent. En el cas que alguna unitat, o ens municipal, requerís superar els esmentats límits, haurà de presentar un informe justificatiu, requerint l’autorització de la Gerència de Recursos” INSTRUCCIÓ TÈCNICA PER A L’APLICACIÓ DE CRITERIS DE SOSTENIBILITAT EN LES EXPOSICIONS Exposició de motius Aquesta instrucció respon a la Mesura de govern de contractació pública responsable amb criteris socials i ambientals (2013) i al Decret d’alcaldia sobre contractació pública responsable amb criteris socials i ambientals de 20 de novembre de 2013, que preveu la publicació d’instruccions tècniques per definir els criteris ambientals específics que cal aplicar en la compra i contractació dels grups de productes i serveis definits com a prioritaris, i es basa en les instruccions tècniques elaborades per la Gerència d’Ecologia Urbana, dins del programa "Ajuntament + Sostenible". En aquest marc, l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) ha apostat per introduir criteris ambientals en la planificació, la gestió i el seguiment de les seves actuacions i equipaments. La finalitat d’aquest procés és millorar la qualitat i l'eficiència d’aquests centres i activitats, disminuir l’impacte ambiental sobre l’entorn i oferir un lloc de treball i una experiència millors, tant a treballadors com a usuaris, mitjançant una gestió ambiental adequada. Les exposicions són presentacions públiques de peces de temàtica i formats diversos. Són una de les actuacions en les quals és important tenir en compte aspectes relacionats amb els criteris ambientals. La seva condició comunicativa tant per a la difusió i presentació de continguts i informació com per a la presentació d’objectes de condició variada, impliquen una àmplia gamma d’accions, d’encàrrecs a especialistes i de processos de treball que fan necessari tenir en compte els criteris ambientals que es tracten en aquesta instrucció tècnica. 1. Objecte Aquesta instrucció tècnica té per objecte definir els criteris per a clàusules ambientals per a la contractació i l'encàrrec dels diferents elements i processos de treball que una exposició requereix. Per assolir aquest objectiu, aquesta instrucció: Defineix les prioritats que cal tenir en compte a l’hora de contractar els diferents serveis associats a l’organització d’una exposició.