Ajuntament de Barcelona 'fteâcenttGut'iGCiô £ J^GïtîcîpGCLÔ &¡utG.dGnG Papers 5. 10 PREGUNTES BASIQUES Cóm es divideix la ciutat de Barcelona? Es divideix en 10 Districtes est aolents per acore del Consell Plenari ce 18 ce gener de 1934 i aprovats definitivament per la Generalitat el £9 de febrer cel mateix any. Els noms dels Districtes son: Ciutat Vella, Eixample, Sants-Montjuïc, Les Corts, Sarrià—Sant Gervasi, Gràcia, Horta-Guinardó, Nou Barris, Sant Andreu i Sant Martí. Quins són els òrgans de govern del Districte? a ) El Pres i dent a e 1 Cor.se 1 1 b) El Consell de Di st rict e c) La Comissió de Govern Què són els Consells de Districte? Són els òrgans ce representaci ó col. lectiva dels Districtes. Es composen ce 15 marno res. Els membres cel Consell de Districte s'elegiran directament per sufragi universal, lliure, directe i secret pels veïns deL Districte amb dret a vot. Competències dels Consells de Districte. his Consells de Districte podran exercir competències en totes les matèries cue té competència 1 ' ftj untanient, que els hi siguin conferides pels òrgans de govern municipal. Quines competències s'han traspassat als Districtes en 1'act ua1 consist or i ? 0. Obres Menors 0.bis Atorgament de llicències per construcció, reparació, supressió i modificació de característiques de guals i la seva utilització. 1. Projectes integrats d'Urbanització. £. Obres Púb1 iques ce primer establiment, reforma i gran reparaci ó. 3. Gestió dels Centres i Establiments de Serveis Socials de Zona. 4. Taxa ae Recoilica d'Escombraries. 5. Conservació i manteniment cels Edificis i Instal.la¬ cions cue constitueixen l'equipament dels Districtes. 6. Ordenació de la Circulació, instal.lació i manteniment de senyalització vertical, fites i tancues de protecció ce la xarxa viària local o vies c'ordenació descentralitzaca. 7. Activitats culturals d'interès de Districte i funcions de 1'fijuntament en relació amb les D i b 1 iot ecv.es □ o d u 1 b. p s « 8. Inspecció ce ia neteja viària, sancions i mesures correctives, neteja de solars i viària no programada i instal·lació ce papereres i pipi-cans. 8.bis Gestió d'evaquatoris públics. 9. Gestió ce Centres Cívics. 10. Llicències d'ocupació de la via pública, per l'ús comú especial per a determinades activitats. 11. Gestió de les instal·lacions esportives d'interès ce Districte i funcions de 1'Ajuntament en relació a l'activitat esportiva dels Districtes. 12. Gestió d' (Act ivitats i Centres ce Joventut. 13. Utilització cels Centres escolars fora de l'horari docent, neteja i vigilància dels centres i col.1ado¬ ració en diverses matèries relacionades amb 1'ensenyament. 14. Salut Pública: Sanitat materno-infanti 1, Control sanitari d'habitatges, locals i estao1 iments. En preparació, i per a ser aprovades properament ; 15. Intervenció municipal de les activitats industrials, comercials, recreatives i de serveis (llicències c'activitats i inspecció integrada). 16. Llicències a'Obres Majors. 17. Obres ce manteniment d'espais i vies públiques. Com està estructurada l'oficina d'un Consell de Districte? l'estructura bàsica és: — President. — Director de Serveis (nomenat pel President), amb funcions gerencia1 s. — Tres divisions: ce Serveis Generals, el "règim interior" cels Districtes; de Serveis Tècnics, equips polivalents amb visió global itzadora de 1'actuació urbanística; de Serveis Personals, divisió innovadora cue integra l'actuació en matèria ce cultura, serveis socials, joventut, esports, centres cívics, de sanitat, ensenyament, etz. Què són les Normes Reguladores de 1'Organització dels Districtes i les de Participació Ciutadana? Són els Reglaments pels que es regulen les competències i funcions cels Districtes així corn les formes de participació cels ciutadans en la vida municipal. Es van aprovar inicialment el £8-5-86 i definit i varnent i per unan imit at e 1 5-1£—86. Els pressupostos de Districte. fil liara d'aauest mandat s'han posat en marxa una sèrie g' actuacions encarninaces al coneixement de les necessitats prÒDies aels Districtes, priorit caci ó d'aquestes necessitats, elaboració d'un pressupost que permet i aconseguir els objectius marcats i establiment d'un circuit suficientment àgil i clar que permeti el control i la bona gestió cels recursos a) Situagió_fins_a_i983 : - Pressupost ordinari únic i global per 1'Area de Descentral it caci ó i Districtes. - PressuDost d'Inversions producte de l'flrea Central corresponent, amb part icipació, en funció ce la voluntat de l'flrea, cels Districtes, - Fons de Lliure Disposició, en forma ce despeses a justificar (10"/) o programat (30/), §Üdà£iÉ_.à£t ua!_ - Cada Districte és un sector pressupostari. - Els Pressupostos d'Inversions 84 i 85 i el Capítol 6 (inversions) cels Pressupostos 86 i 87 són el resultat de la coordinació entre les flrees Centrals i els Districtes. - Per la distribució cel Fons de Lliure Disposició s'ha aplicat un coeficient tenint en compte la població, superfície i índex ce renda dels Districtes, - S'ha racionalitzat i anilitzat el procés de la despesa amb l'establiment ae la figura de 1'Interventor Delegat als Districtes i la implantació cel suport informâtic, cus permet exercir plenament les funcions delegades als Regidors ce Districte quant a autorització i adjudicació de la despesa. Iy2lydió_del_voj,urn_Dres|UD05tari__j.en__Qj jL lions! 1384 " 1385 1386 1387 Personal (Cap. 1) 476 576 673 1445 Funcionament (Cap. 2) 87 143 818 T : !"_ M Transferències (Cap, 4) 103 115 174 200 Inversions (Cao. 6) 934 14EO 1672 1360 TOTAL DTS. 1600 EE60 3342 4320 CAPITOL 6 1385 1366 1387 Obres a vies i espais locals 380 1 o 4O 1018 Remodelaci ó Seus Districtes 270 152 172 Fons de Lliure Disposició 170 170 170 Formes de Participació en 1'Administració. En els Organs centrals ce l'Ajuntament: - El Consell Consultiu d'Entitats ce Ciutat ~ Els Consells Sectorials o d'Area - L'Audiència Pública de Ciutat - El Referèndum i la Consulta ciutadana - Dret cie Petició - Procediment per proposar suggeriments i peticions. Ens els Districtes: - Els Consells Consultius d'Entitats de Districte - Les Comissions ce Treball - L'Audiència Pública de Districte - El Referèndum i la Consulta ciutadana - Dret d'Iniciativa - Dret ce Petició Quins requisits calen per que les entitats puguin fer ús d'aquestes possibilitats de Part ici paci ó? Demanar la inscripció en el Fitxer d'Entitats. Per inscriure's només caldrà: - Ser una entitat sense ànim de lucre. - Marc territorial d'actuació cel municipi ce Barcelona. - Que tinguin per objecte fonamental estatutari ce la seva activitat els interessos generals de la ciutat i la millora de la qualitat ce vida cels seus veïns o representin interessos sectorials, econòmics, comercials, professionals, científics, culturals o anàlegs. - Demanant la inscripció en qualsevol de les oficines del Registre General de l'Ajuntament.