La teoria de l’evolució, 150 anys després

Impact

Altmetric

Export to

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11703/127766
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUribe, Francescca
dc.contributor.authorViladot Barba, Pereca
dc.contributor.authorSenar, Juan Carlosca
dc.contributor.authorGallemí, Jaumeca
dc.contributor.authorSerrallonga, Jordica
dc.contributor.otherConsorci del Museu de Ciències Naturals de Barcelonaca
dc.date.accessioned2022-12-07T15:43:59Z-
dc.date.available2022-12-07T15:43:59Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://hdl.handle.net/2072/520695-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11703/127766-
dc.descriptionLa densa història del concepte d’evolució arrossega tòpics, errors i sovint la ignorància de les últimes descobertes. Per això és bo que el coneixement del que representa l’evolució fora de l’àmbit acadèmic sigui motiu de revisió periòdica. Un 150è aniversari és una bonica ocasió. La present guia és un bon exemple de col·laboració entre l’estament científic i la comunitat educativa, en la cerca d’una fructífera via de comunicació entre ciència i educació. Una col·laboració que, com es podia esperar, ha donat uns resultats de gran qualitat. L’entusiasme que han mostrat els responsables de l’IMEB i del CDEC ha estat decisiu per portar a bon port aquest projecte. De manera complementària als textos disponibles per a l’acció educativa, hem volgut proporcionar uns quants arguments bàsics per refrescar les nocions essencials de l’evolució a la llum del coneixement actual de la ciència. Però, a més, en el cas de l’evolució, la permeabilitat d’aquest concepte a diverses fonts de coneixement fa especialment atractiva la possibilitat de superar les barreres existents entre les diverses disciplines. La filosofia i la religió, per exemple, són dos camps del coneixement que, intervenint- hi, fan més interessant la discussió sobre el que significa “evolució” i enriqueixen un debat en el qual participa, evidentment, la ciència. Ara bé, alguns corrents d’opinió malden per enverinar aquest debat contaminant la ciència com a tal amb creences d’altres camps. Fa un trist favor a la religió o la filosofia el qui pretén revestir-les de ciència. La matèria primera de la ciència són exclusivament les hipòtesis que es puguin provar o refutar, mentre que l’espiritualitat pertany a una altra dimensió, tan humana com la recerca científica, però diferent.ca
dc.format.extent50 p.ca
dc.languagecatca
dc.publisherInstitut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona; Museu de Ciències Naturals de Barcelonaca
dc.subjectEvolució (Biologia)ca
dc.titleLa teoria de l’evolució, 150 anys desprésca
dc.typetextca
dc.provenanceRecercat (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)ca
dc.subject.categoryCiència i tecnologiaca
dc.subject.formamonografiesca
dc.identifier.entitatconsorcisca
metadadalocal.dependencia8008920-
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bookca
Appears in Collections:Direcció, Comunicació i Educació / Monografies

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


All rights reserved
Metadata ruled by