Guaitacargols: l’estudi de la biodiversitat de cargols terrestres a secundària
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11703/138520
Title: | Guaitacargols: l’estudi de la biodiversitat de cargols terrestres a secundària Guaitacargols: the study of the biodiversity of land snails in secondary school |
Authors: | Batlles Fossas, Albert Boix Garcia-Cairó, Greta Olmeda, Montse |
Contributors: | Consorci del Museu de Ciències Naturals de Barcelona |
Issue Date: | Jan-2023 |
Keywords: | Snails (Zoology) Fieldwork (Educational method) Science news Education, Secondary Museu de Natural history de Barcelona Mol·luscs |
Spatial coverage: | Catalunya Espanya |
Access to document: | http://hdl.handle.net/2072/537940 |
Extent: | 12 p. |
Abstract: | Guaitacargols és un projecte adreçat a centres d’educació secundària que proposa fer un estudi de la biodiversitat de cargols terrestres en espais propers als centres. La iniciativa és impulsada pel Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB), afavoreix el treball en xarxa amb el personal docent participant i compta amb l’acompanyament expert de l’Associació Catalana de Malacologia (ACM). El projecte apropa l’alumnat a la metodologia científica a través d’un estudi de camp real i inclou la filosofia de la ciència ciutadana, tot posant en valor la participació democratitzada de la ciutadania en la construcció del coneixement científic. Arran de la formació i les eines aportades pel MCNB i l’ACM, els equips docents de l’Institut ca n’Oriac (Sabadell) i de I’Institut Moianès (Moià) han dissenyat seqüències educatives que desenvolupen competències i continguts científics a partir del context dels cargols terrestres. Les dades obtingudes amb el treball de camp i la seva posterior identificació han estat validades científicament. Guaitacargols,a project addressed tosecondary educationcentres, proposes the realization of a biodiversity study of the landsnails that can be found close to the school. The Natural Science Museum of Barcelona (MCNB) drives this initiative, whichpromotes networking amongthe participatingteaching staff and relies on the expert accompanying support of the Catalan Association of Malacology (ACM).The project brings students closer to scientific methodology through a real field study inspired bythe philosophy of citizen science.It highlights the importance of people’sdemocratic participation in the construction of scientific knowledge. As a result of the training and tools provided by the MCNB and the ACM, the secondary school teachers of the Institut ca n'Oriac (Sabadell) and the Institut Moianès (Moià) have designed educational sequences that develop scientific skills and content based on the study of land snails. The data obtained with the fieldwork and its subsequent identification hasbeen scientifically validated. |
Appears in Collections: | Direcció, Comunicació i Educació / Articles |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.